LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 treiter praktijken

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dreeen

tele2 treiter praktijken

Ongelezen bericht door dreeen »

Medio Februari hadden wij besloten tele2digtaal pakket te nemen.
Naar meerdere verkeerde modems gekregen te hebben besloten wij binnen de daarvoor bestemde tijd dit abbonement te annuleren en weer terug te gaan naar kpn.
Dit alles geschiede in april 2006 , om kpn weer als internet provider te krijgen moest tele2 de lijn weer vrij maken.
Dit zou 6 tot 8 weken dueren!
wij zitten nu in bijna november en nog steeds is de lijn niet vrij en worden wij door de "klantenservice"steeds met verhaaltjes als de technische dienst is ermee bezig of het duurt 6 tot 8 weken voor die lijn vrij is het riet in gestuurd.
Wij zijn hier een beetje moedeloos van geworden en twijfelen nu of wij een advocaat in de arm moeten nemen om eindelijk na dik een half jaar eindelijk de lijn vrij te krijgen zodat wij gewoon weer via kpn op internet kunnen.
Wie heeft ook zo"n ervaring en wie heeft tips voor ons hoe te handelen!!
Wij wachten graag op reactie
Groet,andre

??

Re: tele2 treiter praktijken

Ongelezen bericht door ?? »

De opdracht om de lijn ADSL-vrij te maken (slooporder) moet door Tele2 aan KPN worden doorgegeven, die het vervolgens uitvoeren en weer terugkoppelen richting Tele2 dat de boel vrij is. Daarna duurt het nog één tot twee weken voordat er een nieuwe ADSL-verbinding kan worden aangevraagd.

Er is een snellere methode: vraag gewoon een ADSL-abo aan bij KPN (of Tiscali, of Orange, of BBNed, of wie dan ook) en geef daarbij op dat er al een provider op de lijn zit. De oude provider wordt vervolgens automatisch van de lijn geknikkerd. Deze procedure duurt, afhankelijk van de provider, 2 tot 8 weken. (2 a 4 bij bijvoorbeeld Tiscali, ongeveer 4 tot 8 bij KPN; week of 4 bij zowel Orange als BBNed).

01klaas

Ongelezen bericht door 01klaas »

Beste dreen,

De beste oplossing in deze situatie zal het volgende kunnen zijn.

Spijtig genoeg heeft de klant ook aan de gestelde opzegtermijn te houden voor een opzegging van de diensten bij een provider. U zal dus niet meer telefonisch contact moeten opnemen met tele2, u moet namelijk bij iedere opzegging een aangetekende brief moeten sturen. In deze brief moet u duidelijk uw klacht beschrijven en dat de diensten die zij behoren leveren niet nakomen.

Hopelijk heeft u zelf ook een dagboek bij gehouden dat wanneer u gebeld hebt met tele2 en eventueel met welke medewerker u gesproken heeft. Als u deze informatie heeft vermeld u dit dan zeker ook in die brief. Vermeld ook duidelijk in uw aangetekende brief dat u een schriftelijke reactie verwacht via de post en NIET via de email. Die brief kunt u namelijk gebruiken naar de provider dat waar u uw aansluiting wilt hebben, dit zou voor u meer zode aan de dijk zetten zoals ook voor de provider om daar ook actie op te kunnen nemen.

Zelf denk ik ook die overweging te nemen naar Tele2, dit gezien de klachten regen die ik heb met de diensten van tele2. Ik wenst je als vast heel erg veel strekte toe die je wel degelijk nodig zult hebben.

RADonker

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik ben bang dat je er twee jaar aan vast zit want je heb een contract van 24 maanden en pas na die tijd kan je overstappen. Je zult nog even geduld moeten hebben. Het is in Nederland eenmaal moeilijk om van een abonnement af te komen.

robijn_

Ongelezen bericht door robijn_ »

Ook wij zijn al meer dan 6 maanden bezig om van tele2 af te komen.
Wij hadden een adls pakket wat niet voldeed aan onze verwachtingin en hun beloftes. Wij zijn in juni overgaan naar kpn direct,want dat was mogelijk. Wij blij nadat wij al 6 maanden problemen hebben gehad met bellen. Wij konden gebeld worden,maar zelf bellen was een probleem. Nu zij wij 5 maanden verder en nog zijn er problemen met tele2. De rekeningen blijven gewoon doorgaan.ondanks ons bellen en schrijven. Tevens maken zij de lijn niet vrij,dus overgaan naar een adsl pakket is niet mogelijk. Alom de klantenservice doen hun best om te luisteren,maar doen er verder niets mee. Tele2 neemt zijn clienten niet serieus. Ook wij weten ons geen raad meer. Misschien moeten wij gedupeerden aangifte doen van diefstal en fraude.

Het is om radeloos van te worden!

Maurice1244

Ongelezen bericht door Maurice1244 »

Ik zelf had het lite pakket van tele2.Wat is dat waardeloos.
Ben 8 maanden bezig geweest met bellen naar tele2 omdat internet te langzaam was en dat bellen onmogelijk was.Komen ze na maanden erachter dat ik op een verkeerde lijn was aangesloten.Kortom....ze weten het zelf niet meer wat te doen.Wel heb ik direct mijn contract kunnen beeindigen om over te kunnen stappen naar een andere provider,wat een wereld van verschil is.Dat had ik een jaar geleden al moeten doen.Mijn advies is om nooit met tele2 in zee te gaan.

robijn_

Inderdaad nooit aanbeginnen! Eenmaal begonnen aan tele2 en je komt er maar weer moeilijk van af.

WR_Felix

Ongelezen bericht door WR_Felix »

Helaas behoor ik ook tot de grote groep ontevreden gebruikers.
Ik een grijs verleden heb ik ooit gekozen voor Versatel incl. Voetbal. Dit bracht al veel installatie problemen, modemproblemen, capaciteitsproblemen, enz, enz... Na een maand of 2 veel problemen te hebben gehad, eindelijk een aansluiting. Ik moet heel eerlijk zijn... als het dan ook allemaal werkt dan werkt het ook prima!

Na een tijdje kregen wij een aanbieding voor de telefoondienst (inmiddels tele2). Zeer voordelig als totaal pakket, maar wel een 24 maanden contact. Helaas was ik zo stom om hier aan mee te doen.

Na eerst een maand geen internet, ging het allemaal wel weer. Alles werkte na behoren.

TIP: Ga als het goed werkt dan ook niet verhuizen!!!

2 maanden van te voren heb ik de verhuizing aangegeven. Zowel schriftelijk als telefonisch. Zoals al eerder beschreven door een van de mensen, moet je inderdaad KPN aanvragen, tele2 overzetten en kpn weer opzeggen.
Vervolgens zijn er uiteraard in mijn straat weer capaciteitsproblemen. De klant informeren hierover… homaar. Dat kennen ze niet bij tele2. Je komt er gewoon achter als het niet werkt en belt naar de helpdesk.
Na een 2 weken lang bellen (na de deadline) kwam het verhaal dat wij niet verhuist konden worden, want er was een storing met het verhuissysteem. Deadlines werden niet gegeven en informatie opvragen was niet mogelijk. Het enige wat een medewerker te vertellen had “u heeft dit al 3x verteld”…

Weer een maand later kreeg ik het bericht (nadat ik wederom hier zelf om heb gevraagd) dat de verhuizing in gang is gezet. Dit duurde slechts 5 weken :? Nu blijkt dat deze deadline inmiddels ook weer is verstreken. Mede om al dit gezeur heb ik de automatische incasso stilgezet. Uiteraard weten ze nu wel mijn telefoonnummer, maar oplossen… helaas ?!?!? :(

Verder kom ik niet door de servicedesk heen! Ze kunnen niks en mogen niks en briefen en email... daar krijg een standaard inelkaargezet antwoord op met de melding "wel betalen hoor!"

Weet iemand in hoeverre ik in mijn recht sta door niet te betalen. Ik heb namelijk helemaal ging zin om te betalen voor een dienst die ik al 2 maanden niet heb. Daarnaast dreigen ze nu met extra kosten en incassobureaus.

Mvg, een zeer teleurgestelde tele2 klant die nog een ruim jaar moet!

robijn_

Misschien moeten wij aangifte doen van diefstal. Bij ons is het na maanden ellende bijna goed gekomen,maar inderdaad nog niet helemaal. Tele 2 haalt nog steeds geld van onze rekening. Beloven het terug te storten,maar duurt allemaal erg lang, Misschien ga ik inderdaad aangifte doen van diefstal.

Pipo31

Ongelezen bericht door Pipo31 »

Neem kontakt op met je bank en laat de automatische incasso storneren. Telkens wanneer Tele2 probeert af te schrijven kun je je incasso laten storneren door je bank.
Succes!

Gesloten