Ik kamp al 6 weken met een enorm probleem.
Ik heb al anderhalf jaar internet (gewoon ADSL zonder telefonie) via Online. Nooit problemen mee gehad.
Medio januari heb ik mijn verhuizing doorgegeven naar een nieuw adres. Kort daarna kreeg ik een mail van Online dat de verhuizing van mijn verbinding niet mogelijk was doordat er op het nieuwe huisadres nog "een telefoonnummer actief is". Ook het telefoonnummer werd vermeld.
De oude bewoners wisten niets van een telefoonnummer. KPN wist ook van niets en kon volgens twee medewerkers geen registratie vinden op mijn huisnummer.
Online gaf mij vervolgens via de mail de naam van de eigenaar van het telefoonnummer (de VVE die hier het complex beheert!) en zei dat ik zelf contact met de VVE moest opnemen. De VVE zei eerst ook van niets te weten, maar later bleek dat het noodnummer van de lift naast mijn huis was dat door KPN "administratief" op mijn adres geregistreerd is volgens de beheerder van de VVE "omdat een nummer nou eenmaal ergens geregistreerd moet staan". KPN heeft later ook bevestigd dat het nummer weliswaar niet onder mijn huisnummer te vinden is, maar andersom wel (dus zoekend op het telefoonnummer komt mijn huisnummer wel tevoorschijn).
KPN beweert dat er geen signaal op de lijn staat (een enkel administratieve registratie) en dat er dus geen technische beperkingen zijn voor Online om op te leveren. Zij zeggen m.a.w. dat zij wettelijk verplicht zijn de verbinding door te geven en dat ik bij Online moet zijn. Online zegt dat zij niet kunnen opleveren en dat hun aanvraag door KPN om administratieve redenen geweigerd wordt. Zij beweren dat ik bij de VVE en KPN moet zijn. De VVE zegt dat zij er niets aan kunnen doen omdat het weghalen van het nummer van mijn huisadres niet mogelijk is en dat ik bij KPN moet zijn.
Ik heb ook contact gehad met de OPTA die beweert dat het Online's verantwoordelijkheid is om mijn verbinding op te leveren bij het uitblijven van technische problemen. Zij adviseerden me een brief naar Online te sturen en te dreigen met de Geschillencommissie. Dat heb ik gedaan, maar daar kwam als antwoord van Online op dat ze me dringend aanraadden de bepalingen 5 en 9 uit de overeenkomst nog eens door te nemen (waarin staat dat Online niet verantwoordelijk is bij uitblijvende medewerking van de networkprovider of bij technische problemen).
Ik word met andere woorden van het kastje naar de muur gestuurd. De vele uren (klantenservice KPN) die ik hierin gestoken heb en de onzekerheid over het uitblijven van een internetverbinding kosten mij inmiddels ook mijn slaap. Vele beloften van KPN (wij bellen u terug: nooit gebeurd; wij verbinden u door met een normaal niet bereikbare afdeling: verbinding wordt na 15 minuten verbroken; wij bieden u een lucratief abonnement bij KPN aan: er wordt niet teruggebeld en aanbod blijkt later niet meer geldig) en van de VVE (wij gaan het uitzoeken want jij moet gewoon kunnen internetten waar je wil: => wij kunnen niets voor je doen; wij bellen je terug: nooit teruggebeld) zorgen voor boosheid en machteloosheid.
Inmiddels heb ik het idee dat ik als speelbal heen en weer word geworpen tussen 2 of 3 (+VVE) grote krachten die het allemaal geen bal kan schelen.
Is het rechtmatig dat een VVE een telefoonnummer bezit op mijn huisadres? Kan KPN zomaar weigeren dit veranderen en is het in 2013 werkelijk nog mogelijk dat KPN en Online elkaar de zwarte piet toespelen en ik ondertussen zonder internet zit? Kan Online zich kwijten van verantwoordelijkheid voor het niet doorgeven van de verbinding door KPN? (Volgens de OPTA zou Online zich in dit geval eigenlijk tot de OPTA moeten wenden om KPN te dwingen)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoonnummer lift verhindert aansluiting
-
stofzuigertje
Re: Telefoonnummer lift verhindert aansluiting
Probeer eens een KPN of Telfort te nemen want dan is het hun eigen netwerk....
Eenmaal gelukt na 1e jaar met korting weer naar Online terug want dan is de lijn wel vrij.
Ik begrijp alleen niet waarom er geen 2e lijn op jou adres kan komen.
Enkele bedrijven die nu gesplitst zijn hebben op 1 adres nu 14 lijnen.
14 totaal aparte bedrijven op 1 huisnummer met 1 receptie maar verder allen apart.
Eenmaal gelukt na 1e jaar met korting weer naar Online terug want dan is de lijn wel vrij.
Ik begrijp alleen niet waarom er geen 2e lijn op jou adres kan komen.
Enkele bedrijven die nu gesplitst zijn hebben op 1 adres nu 14 lijnen.
14 totaal aparte bedrijven op 1 huisnummer met 1 receptie maar verder allen apart.
Als dat nummer bij KPN op jouw adres staat moet je het ook op kunnen zeggen lijkt mij, maar als ik jou was zou ik me daar niet druk over maken.
Ga gewoon voor internet via de kabel. Heb je tenminste ook de snelheid die beloofd wordt.
Ga gewoon voor internet via de kabel. Heb je tenminste ook de snelheid die beloofd wordt.
Het lijkt mij dat KPN die lift-lijn moet verhuizen naar een ander huisnummer. Zeg bijvoorbeeld 123-lift
Kan je niet met een splitter werken?
DSL en vaste telefonie over dezelfde lijn!
DSL en vaste telefonie over dezelfde lijn!
crazyme schreef:Het lijkt mij dat KPN die lift-lijn moet verhuizen naar een ander huisnummer. Zeg bijvoorbeeld 123-lift
Klopt, ik denk ook, dat dit een administratiefout is, want normaal krijgt een bijzonder locatie een toevoeging.
Er zijn zovele andere toepassingen.(voorbeeld sirenes)