Betreft: Klacht Telfort sim-only verlenging / facturatie
Ik heb half maart ’09 een verzoek tot een sim-only verlenging van mijn Telfort abonnement gedaan. Tijdens de aanvraag werd door een Telfort medewerker van de klantenservice aangegeven dat mijn verzoek binnen twee weken doorgevoerd zou worden.
Per 30 maart ontving ik een sms dat mijn nieuwe sim-only 300 minuten abonnement ingaat.
Echter half april ’09 ontvang ik een factuur, waarin ik gefactureerd word voor negen dagen, omdat de Telfort factuuradministratie niet vanaf de eerste van de maand verloopt.
Tijdens de verlenging van mijn Telfort abonnement ben ik niet op de hoogte gesteld, dat Telfort zich bij de eerste factuur niet aan het afgesloten contract houdt van 300 belminuten per maand, maar een belbundel aanhoudt van 88 belminuten voor negen dagen.
Door persoonlijke omstandigheden, ik ben hoogzwanger, heb ik ervoor gekozen om veel te bellen aan het begin van de maand en juist mijn belgedrag te reduceren aan het einde van de maand.
Gedurende deze negen dagen heb ik ongeveer 240 minuten gebeld. Volgens de factuur vallen dus 88 minuten binnen de contractbundel, en word ik voor de rest van de minuten apart gefactureerd voor een bedrag van € 48.
Mijn sim-only contract met Telfort bedraagt € 9 per maand, incl. BTW voor een bundel van 300 minuten, plus 25 sms-jes. Omdat ik begin april meer van uw product heb afgenomen, 160 minuten extra, brengt u mij meer dan mijn vijfvoudige abonnement maandbedrag in rekening.
Ik heb schriftelijk een klacht ingediend bij Telfort, omdat Telfort zich niet aan de afgesproken contractsduur van een maand houdt, waardoor ik als klant financieel benadeeld word.
Ik heb reeds telefonisch contact gehad met Telfort klantenservice gehad, en de Telfort medewerker gaf aan dat dit voor Telfort een normale gang van zaken is.
Ik heb begrepen dat ik binnen acht werkdagen een reactie van u krijg, dit is dus voor vrijdag 1 mei.
Met vriendelijke groet,
Anne de Haas
P.S.
Ik vind het een wonderlijke marketing strategie dat Telfort klanten financieel buiten proportioneel ‘straft’ wanneer men meer van het aangeboden product afneemt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort Facturatie
-
michaelz1981
Re: Telfort Facturatie
Er zijn meerdere maatschappijen die dit ook doen. Tmobile doet ook wat Telfort doet. Vraag me af of uw klacht gaat helpen, want dit zou waarschijnlijk in hun voorwaarden staan , die bijna nooit iemand in z'n geheel zal lezen.
Waarschijnlijk rest er niks anders op dan voor de 150 min die je extra belt, toch gewoon te betalen. Zie dit als een leermoment
Waarschijnlijk rest er niks anders op dan voor de 150 min die je extra belt, toch gewoon te betalen. Zie dit als een leermoment
Re: Telfort Facturatie
Begin januari 2009 heb ik ivm mijn verhuizing mij aangemeld voor Telfort internet. Dit zou ingaan 01/04/09. 10/02/09 kreeg ik de brief van Telfort dat ik de handleiding Telfort vast bellen + het modem zou ontvangen en dat alles op 01/04 in orde zou zijn. Daarna werd het erg stil en uiteraard ontving ik niets. Diverse malen gebeld. Lange wachttijden of verbinding wordt verbroken doordat de vraag kennelijk te moeilijk is.
Op 09/04 was ik het helemaal zat en heb per aangetekende post Telfort opgezegd. Hier wordt ook niet op gereageerd. Wel wordt telkens het maandbedrag afgeschreven. Ondanks het feit dat ik dat iedere keer weer terugboek.
Telfort regaeert nergens op, behalve als ze de rekening moeten innen, dan zijn ze razendsnel om het geld weer terug te boeken. Hoe lang gaat dit nog door?
Op 09/04 was ik het helemaal zat en heb per aangetekende post Telfort opgezegd. Hier wordt ook niet op gereageerd. Wel wordt telkens het maandbedrag afgeschreven. Ondanks het feit dat ik dat iedere keer weer terugboek.
Telfort regaeert nergens op, behalve als ze de rekening moeten innen, dan zijn ze razendsnel om het geld weer terug te boeken. Hoe lang gaat dit nog door?