LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Kosso
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 09:15

Telfort Internet

Ongelezen bericht door Kosso »

5 weken na aanvraag van Telfort internet eindelijk mijn modem ontvangen. Na het aansluiten, geen verbinding kunnen maken. Wat blijkt: er staat geen signaal op de telefoonlijn. (dat hebben ze niet geactiveerd.

Als je Telfort probeerd te bellen wordt je eerst in de wacht gezet en daarna hangen ze gewoon op. Je krijgt in eens een stem: " we hebben het te druk probeer op een ander tijdstip" tuut tuut tuut!

SCHANDALIG!!!!!

Heb je ze eindelijk te pakken kost je dat 15 tot 20 min in de wacht staan á 0,30 cent per min!!! Kassa!!!

Schandalig!

Ik wou dit even melden omdat de normale burgen hier weer voor mag betalen!!!

HelFort
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 feb 2008 12:54

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door HelFort »

Waar je ook niet vreemd van hoeft op te kijken als je de helpdesk belt, is dat als je meer dan 20 minuten hebt zitten wachten en er zijn dan nog maar meer dan 1 wachtenden voor je, de verbinding alsnog wordt verbroken.

Ja, ja, dan heb je met je mobieltje voor meer dan 14 euro verbeld en niemand te spreken gehad!!!

Kan meerdere keren achter elkaar gebeuren.

#@!$%@^&*@@

Skynet2001
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:03

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Skynet2001 »

Op 19-12-2007 pakket ontvangen ,na 3 dag egernis en proberen.Helpdesk gebeld"Meneer Uw lijn is instabiel".
Zonder enige belasting en enige aanleiding totale wegvallen van de verbinding.

Klacht werd in 2e lijns onderzoek gezet.4 weken later bevestiging dat lijn instabiel is door afstand.En dat terwijl bij de postcodecheck +/- 6,5 Mb angeeft.
!4 januari aangetekende brief gestuurd met Officiele klacht,na 10 dagen geen respons.helpdesk geef toezegging dat nieuw modem gestuurd wordt,vermoeden defect modem.1 week later nog steeds niets.
Opnieuw gebeld,de enigste mogelijkheid is downgraden van modem als test naar 1,5 Mb( )Hierbij werd na 1 uur test vastgesteld dat dit de oplossing is.(Ja Hallo ,inderdaad Helfort 20 Euro voor 1,5Mb(DL 256 Kb)
Opnieuw aangetekende brief gestuurd met de stelling "Volgens artikel 4.10 kan klant bij het niet kunnen leveren het contract broegtijdig beeindigen.
Na 10 dagen nog geen antwoord ontvangen op aangetekende brief

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Op 16 januari zou onze lijn opgeleverd worden.
Dus op 15 januari alles aangesloten en wat blijkt het DSL signaal staat eral op.
Maar het internet lampje blijft rood.
Dus wachten tot 16 januari.
Op 16 januari het modem weer aangezet en het internet lampje is rood.
Even in het modem gekeken en wat bleek we krijgen geen IP adres.
Even bellen met de helpdesk.
Er zijn nog 10 wachtende voor u en de wachttijd bedraagt langer dan 10 minuten (a 0.30ct p/m).
Eindelijk iemand aan de lijn.
U moet even uw moden reseten.
Gaf aan dat ik dat al 3 keer had gedaan en dat dat niet helpt.
Uit eindelijk kwamen ze erachter dat de lijn verkeerd was opgeleverd.
U moet 5 tot 10 werkdagen wachten en dan moet het goed zijn.
Na 5 tot 10 werkdagen modem gereset en ja wel het internet lampje blijft rood.
Weer bellen met de helpdesk.
Er zijn nog 10 wachtende voor u en de wachttijd bedraagt langer dan 10 minuten (a 0.30ct p/m).
Eindelijk iemand aan de lijn.
U moet even uw moden reseten.
Gaf aan dat ik dat al 3 keer had gedaan en dat dat niet helpt.
Heb ook gezegt dat de vorige keer de lijn verkeerd was opgeleverd en dat we toen 5 tot 10 werkdagen moesten wachten.
Lijn meting uitgevoerd en ja wel deze was oke we zitten op 800m van de centrale.
Nu snapte de medewerker het ook niet meer en ging om hulp vragen.
Uiteindelijk moesten we weer 5 tot 10 werkdagen wachten en dan zou het toch echt moeten werken.
En ja wel na de 10 de werkdag moden gereset en het internet lampje blijft rood.
Weer bellen met de helpdesk.
Er zijn nog 10 wachtende voor u en de wachttijd bedraagt langer dan 10 minuten (a 0.30ct p/m).
Eindelijk iemand aan de lijn.
Alles weer uitgelegd en meteen verteld dat het reseten van het modem niet helpt.
medewerker ging even met een collega overleggen.
We moeten even iets doormeten en dat kan niet al we u aan de lijn hebben dus we bellen u na ongeveer 15 minuten terug.
Telefoonnummer doorgegeven en helaas na 2 uur nog steeds niemand gebeld en ook geen internet verbinding.
Maar wel vele euro lichter.

Esthertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:17

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Esthertje »

Precies hetzelfde meegemaakt (nu nog aan het wachten tot het opgelost wordt) maar bij ons was de lijn onstabiel. Ze hebben bij ons de volle bandbreedt opengegooid en dat kan de lijn dus niet aan. Vraag na of ze de bandbreedte iets kunnen minderen (wij gaan van 24mb naar 28mb) en dat zou als het goed is de lijn moeten stabiliseren.

Ik duim mee voor jullie (en ons ook).

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Dank je wel voor het antwoord.
Ik zal ze dit eens voorleggen misschien gaat het dan uiteindelijk werken.

Thik Hai
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:43

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Thik Hai »

Voor het eerst in jaren begon rond december vorig jaar mijn 2MB internetverbindinkje van 12move mij te irriteren. Vooral in het weekend had ik veel last van uitval en lage snelheden. Naïef als ik ben dacht ik toen nog, dat dat werd veroorzaakt door de overname perikelen tussen 12move en Telfort. In de tussenliggende periode namen deze ergernissen alleen maar toe. Mijn verbinding werd trager en trager of ik bleef ik dagen verstoken van verbinding met de server van Telfort.

Van de week tegen beter weten in de week contact met de helpdesk gezocht. Afgezien van de telefoonkosten leverde deze gesprekken mij alleen kromme tenen op. De hoeveelheid onzin die de mannen van de helpdesk uitkraamden is onvoorstelbaar.
Een kleine bloemlezing: u zit te ver van de splitter vandaan; wij garanderen niets als uw kabel te lang is; u kan beter een nieuwe lange J45kabel trekken; de boel is verkeerd aangesloten u kan beter geen vaste telefoonlijn op de splitter aansluiten als daarop ook de computer wordt aangesloten; u heeft echt geluk gehad dat uw verbinding al acht jaar op deze manier geconfigureerd werkt want in theorie kan dat helemaal niet!

Op advies van een helpdeskmedewerker, heb ik tegen beter weten in, zelfs mijn computer naar beneden gezeuld en rechtstreeks op de splitter aangesloten. Zoals ik al verwacht had leverde ook deze verhuizing geen resultaat op. Tsja, dan zou ik misschien wel eens een kabelbreuk kunnen hebben of is het modem misschien wel kapot zo ging de zoveelste slimbo verder. Of, zo dacht ik bij mijzelf, komt het misschien wel doordat Pasen en Pinksteren dit jaar wel eens op één dag zouden kunnen vallen!

Ten einde raad heb ik ben maar een nieuwe modem gaan kopen maar ook met deze nieuwe modem kreeg ik geen betere resultaten dan met de oude modem. Dus de oude modem er maar weer aangesloten. Twee uur na mijn laatste contact met de helpdesk had ik een puike internetverbinding.

Als ik dit schrijf, is het 14 dagen geleden dat ik de helpdesk van Telfort hebt geraadpleegd en ik heb nogsteeds een prima verbinding. Ik geloof niet in toeval dus blijf ik maar duimen dat het goed blijft gaan en zal mijn (contract)tijd uitzitten om dan als een speer bij Telfort te vertrekken.

O ja… ik heb ook nog gezocht naar een upgrade bijvoorbeeld van 2 naar 5MB zoals dat bij 12move mogelijk was. Bij Telfort doen ze echter niet aan kruimelwerk en moet je gelijk voor een package deal gaan.
TH

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Boisbas »

De kwaliteit die Telfort levert is de laatse tijd flink onder de maat: problemen met snelheid, problemen met (het niet) openen sites, DNS problemen, problemen met hotmail-email, enzovoort.

Natuurlijk schuift Telfort deze problemen graag af op oorzaken waar ze zogenaamd geen vat op hebben. (Tja wat moet je anders .. :shock: )

De kwaliteit en serviceverlening riekt naar de slechte KPN kwaliteit: helemaal een ramp.
In een andere posting heb ik het ook al gezegd: laten ze hun winst eens gebruiken voor het oplossen van problemen ...
Nogmaals: wanneer ik op mijn werk zo'n kwaliteit zou afleveren, dan was ik al 10 keer ontslagen.

Bij Telfort/KPN mag je voor deze bar slechte kwaliteit ook nog betalen ..
Grappig he (?) :lol:

MartindenBoer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2008 00:52

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door MartindenBoer »

Tja overgestapt van KPN naar Telfort per 1 febr.
Twee weekjes werkte het prima en daarna niet meer.

DSL lijn heel erg instabiel.

Klantenservice 8 keer gebeld nu al meer dan 100 euro lichter.
5 tot 10 WERKdagen! dan moet het opgelost zijn zeggen ze.
A.S. Morgen ben ik jarig 50 jaar. Familie kan niet eens mij feliciteren want ja geen internet dus ook geen bellen. Ach zelfs daar is de helpdesk niet gevoelig voor.

Hoe lang nog ja hoe lang???????

Telfort DOE ER WAT AAN A.U.B.

Laat de klanten niet stikken!!!

Ach ja de algemene voorwaarden dekken alles in toch?


Kan Tros RADAR hier niet eens wat aan gaan doen???

Graag

Een diep teleurgestelde Telfort klant

Skynet2001
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:03

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Skynet2001 »

Heb afgelopen week te horen gekregen dat voor de 2e maal een extra onderzoek geplaatst is om te onderzoeken wat de instabilliteit veroorzaakt,men heeft de lijn gedowngrade naar 2 MB(???????????).
Daarvoor hoef ik geen 20 Euro per maand te gaan betalen er zijn genoeg aanbieders die deze snelheid voor minder geld aanbieden.
Je komt niet door via de Helpdesks tot niveaus waar beslissingen genomen worden

Tilburg
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 nov 2005 18:17

Re: Telfort Internet

Ongelezen bericht door Tilburg »

Bij ons werkt het inmiddels na ruim 1 1/2 maand wachten.
We hebben nu een snelheid van 15Mb.

Skynet2001:

Vraag gewoon of ze de lijnsnelheid iets willen verlagen misschien helpt dat wel.

Gesloten