LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort maakt er een potje van

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
trieske1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:09

Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door trieske1977 »

Voorjaar 2010 Internet van Telfort met vast bellen aangevraagd via Telfort, dit alles liep prima! Tevreden klant!

Juli/Augustus 2010 ineens geen internet en vast bellen meer, want zo blijkt heeft KPN in ons studentenhuis het contract van Telfort overgenomen op een totaal andere naam. Internet ,vaste telefoon komt ineens te vervallen, met de excuses van telfort.
Maar Telfort blijft 34,90 afschrijven via automatische incasso, wederom contact vanaf mijn kant "Sorry onze excuses, bij deze wordt dit stopgezet"

November/december 2010 Weer wordt er 34,90 afgeschreven, deze heb ikgestoneerd en telfort daarvan op de hoogte gebracht.

Van Januari 2011 totaan Augustus 2011 blijven ze 34,90 afschrijven en ik blijf MIJN geld terughalen , want bellen heeft geen zin.

Dan ineens op 25 september een rare aanmaning van de gemaakte en niet betaalde kosten 5 keer een factuurnummer en de ander 235 euro valt onder overige facturen. Ik neem weer contact op. Telfort: Sorry mevrouw ik ga het uitzoeken en bel u morgen terug, helaas daarna niets meer van Telfort gehoord. Ik neem weer contact op, krijg een mevrouw........( naam is bij mij bekend) aan de telefoon, ze beaamt dat er niks van klopt, en dat ik duidelijk niks aan telfort hoef te betalen. Ik vraag of ik dit zwart en wit kan krijgen, maar helaas ging dat niet, wel zou ik een bevestiging ontvangen van het ontbonden contract. ( heb ik nu nog steeds niet)

27 oktober 2011,
Ik krijg een bedrag van 467,22 van Telfort gestort op mijn rekening, met vermelding teveel of dubbel betaald.(heb ik geen recht op)

29 oktober 2011
Een brief van Vesting Finance (verzenddatum 21 Oktober 2011???), ik ben mijn betalingen niet nagekomen, of ik even het bedrag van 445,- + incassokosten over wil maken.

31 oktober
Contact Vesting Finance Ze zullen het uitzoeken, maar ik vertrouw het allemaal niet meer en wil door mij gemaakte kosten terugzien.
Verder heb ik een melding/klacht gemaakt bij consuwijzer vandaag.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Laat je bankafschrift zien aan het incasso bureau dat telfort 467 euries heeft gestort. Onterecht dus dat je begrijpt dat ze dit terug willen, maar dan wel zonder incassokosten. Betaal aan het incassobureau het bedrag waar telfort recht op heeft, dus zonder incassokosten. Stuur vervolgens een aangetekende brief naar Telfort en een cc naar het incassobureau dat u niet wenst op te draaien voor de onterechte incasso kosten en dat Telfort deze kosten op zich moet nemen.

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Het lijkt erop dat door de contractsovername die door kpn is gedaan het contract afgekocht moest worden. Deze kosten zijn vervolgens uit handen gegeven aan het incassobureau. Daarna is waarschijnlijk de fout ondekt en zijn de afkoopkosten weer gecrediteerd, maar telfort heeft verzuimd het incassobureau af te melden. Ik vertrouw op een goede afloop gezien u sterk staat in deze zaak

trieske1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:09

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door trieske1977 »

allereerst bedankt voor de reactie, maar ik ben telfort sowieso niets schuldig, ik heb niet gevraagd of het contract ontbonden kon worden, zij hebben het KPN (op ook nog een andere naam en persoon) over laten nemen. Wat KPN daarvoor heeft moeten betalen weet ik niet en interesseert me ook niet. Doordat telfort dat toegestaan heeft en ik mijn rekeningen altijd netjes betaald heb, ben ik telfort niks meer schuldig. Inmiddels geeft Telfort toe een zeer grote interne fout gemaakt te hebben en hebben nu een probleem, want de ene afdeling zet het recht, de andere afdeling verkoopt de "schuld "aan het incassobureau en nog een andere afdeling geeft mij 467,- waar ik geen recht op heb. Kortom een grote bende daar.

wel willen ze dat ik het incassobureau betaal omdat zij het verkocht hebben aan hun, maar
1. Het bedrag van het incassobureau is hoger dan het geld dat ze mij foutief gestort hebben.
2. Ik ben toch niet werkzaam bij telfort, waarom zou ik geld naar een incasso bureau storten omdat hun de fouten maken?
3. Het geld dat van telfort is staat op een aparte rekening, dit kunnen ze terugkrijgen zodra ik zwart op wit heb, dat alles wat er gebeurt is, buiten mij omgegaan is, het contract ontbonden is. Ik vrijgesteld ben van kosten bij telfort en het incassobureau. Ook van het Incassobureau wil ik dat laatste op papier en Telfort mag dit gaan regelen, zij hebben tenslotte alle fouten gemaakt en niet ik.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door olaf79 »

trieske1977 schreef:allereerst bedankt voor de reactie, maar ik ben telfort sowieso niets schuldig, ik heb niet gevraagd of het contract ontbonden kon worden, zij hebben het KPN (op ook nog een andere naam en persoon) over laten nemen. Wat KPN daarvoor heeft moeten betalen weet ik niet en interesseert me ook niet. Doordat telfort dat toegestaan heeft en ik mijn rekeningen altijd netjes betaald heb, ben ik telfort niks meer schuldig. Inmiddels geeft Telfort toe een zeer grote interne fout gemaakt te hebben en hebben nu een probleem, want de ene afdeling zet het recht, de andere afdeling verkoopt de "schuld "aan het incassobureau en nog een andere afdeling geeft mij 467,- waar ik geen recht op heb. Kortom een grote bende daar.

wel willen ze dat ik het incassobureau betaal omdat zij het verkocht hebben aan hun, maar
1. Het bedrag van het incassobureau is hoger dan het geld dat ze mij foutief gestort hebben.
2. Ik ben toch niet werkzaam bij telfort, waarom zou ik geld naar een incasso bureau storten omdat hun de fouten maken?
3. Het geld dat van telfort is staat op een aparte rekening, dit kunnen ze terugkrijgen zodra ik zwart op wit heb, dat alles wat er gebeurt is, buiten mij omgegaan is, het contract ontbonden is. Ik vrijgesteld ben van kosten bij telfort en het incassobureau. Ook van het Incassobureau wil ik dat laatste op papier en Telfort mag dit gaan regelen, zij hebben tenslotte alle fouten gemaakt en niet ik.
Helemaal correct. Ik zou alleen wel e.e.a. aangetekend per brief aan telfort melden. Het is jouw probleem niet dat ze de onterechte rekening aan het incassoburo hebben verkocht. Zij hebben bovendien contractbreuik gepleegd en nu zit jij met de sores. Een schadevergoeding zou zelfs op zijn plaats zijn. Dat zal ze leren volgende keer ietsje beter na te denken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Sterker nog...
Telfort heeft zich schuldig gemaakt aan incassofraude en/of diefstal.
Doordat zij 'zomaar' het contract op hebben gezegd - vervalt namenlijk ook de destijds gegeven incassomachtiging.

Door toch door te gaan met incasseren, zijn ze in feite frauduleus bezig, want : incasso zonder machtiging.

Ik zou dit ook even in de brief vermelden - en verzoeken om een complete afsluiting van hun fout, zonder verdere kosten of gevolgen, of pogingen tot afpersing door hun incassoclubje (want, laten we wel zijn, er is geen vordering, dus iedere poging om iets te innen berust op onjuiste gegevens).
Daarna wacht je hun aanbod van 'schadevergoeding' af - of een 'overlastdonatie'.
Dit bedrag zal je dan in mindering brengen op het onjuist betaalde bedrag - en de rest terug storten op een door hun aan te geven rekening, met een door hun aan te geven kenmerk - zodat alles netjes is afgehandeld.

Bewaar wel kopieën van alle brieven en mails - just in case.

trieske1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 okt 2011 11:09

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door trieske1977 »

hallo allemaal

Super bedankt voor jullie doortastende reacties, het is gelukt. ik krijg binnen nu en 3 weken schriftelijk bevestigd van Vesting Finance dat de zaak afgedaan is en er dus niks op mij te verhalen valt. Van telfort heb ik deze al gekregen met daarnaast een schade vergoeding van 220,- wat ik mag aftrekken van het terug te storten bedrag. Dus het onterecht gekregen bedrag van 467,22, daar stort ik zodra ik de bevestiging van Vesting Finance binnen heb 267,22 van terug op het idd door hun aangeven nummer, met de door hun aangegeven melding daarbij. De vriendelijke meneer die deze week voor mij zichzelf ingezet heeft bij telfort heeft zijn werk juist gedaan en neemt over 3 weken contact op om te kijken of vesting Finance de bevestiging gestuurd heeft.

Nu is het dus netjes opgelost, ook al heeft het een jaar geduurd.
Incassofraude......jeetje daar had ik niet eens aan gedacht.....

Bedankt allemaal!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door Guardian72 »

trieske1977 schreef: Nu is het dus netjes opgelost, ook al heeft het een jaar geduurd.
Incassofraude......jeetje daar had ik niet eens aan gedacht.....

Bedankt allemaal!!
Nee, maar zij wel - en dan weten ze dat ze goed fout zitten.
Zou leuk worden als zo`n bedrijf ineens de incassomachtiging kwijt raakt hierdoor.

In elk geval lijkt het netjes opgelost te worden - maar wacht inderdaad de definitieve bevestiging maar even af :)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telfort maakt er een potje van

Ongelezen bericht door olaf79 »

trieske1977 schreef:hallo allemaal

Super bedankt voor jullie doortastende reacties, het is gelukt. ik krijg binnen nu en 3 weken schriftelijk bevestigd van Vesting Finance dat de zaak afgedaan is en er dus niks op mij te verhalen valt. Van telfort heb ik deze al gekregen met daarnaast een schade vergoeding van 220,- wat ik mag aftrekken van het terug te storten bedrag. Dus het onterecht gekregen bedrag van 467,22, daar stort ik zodra ik de bevestiging van Vesting Finance binnen heb 267,22 van terug op het idd door hun aangeven nummer, met de door hun aangegeven melding daarbij. De vriendelijke meneer die deze week voor mij zichzelf ingezet heeft bij telfort heeft zijn werk juist gedaan en neemt over 3 weken contact op om te kijken of vesting Finance de bevestiging gestuurd heeft.

Nu is het dus netjes opgelost, ook al heeft het een jaar geduurd.
Incassofraude......jeetje daar had ik niet eens aan gedacht.....

Bedankt allemaal!!
Hm, klinkt alsof je heel voorzicht eindelijk dit dossier als afgehandeld mag gaan beschouwen.
Conclusie: laat je niet zomaar bang maken door incasso bureau's en zorg dat je enigsinds weet wat je rechten zijn. Laat geen misbruik maken van die rechten.

Gesloten