LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort opzegging in strijd met wet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
underscore101

Telfort opzegging in strijd met wet

Ongelezen bericht door underscore101 »

Beste Radar,

Ik heb een 1 jarig internet overeenkomst met Telfort en na deze jaar kan ik per maand opzeggen. Echter door gebeurtenissen met Telfort wil ik geen dag langer dan afloop van mijn overeenkomst gebruik maken van hun diensten. Ik wil mijn overeenkomst dus nu al opzeggen zodat wanneer deze afloop ik direct een andere provider kan nemen.

Echter.. Opzeggen kan volgens Telfort pas 3 maanden voordat de overeenkomst afloop. Als ik in de laatste maand van deze 3 maanden opzeg dan zit ik weer aan een opzegtermijn van een maand af. Dus eigenlijk heb ik volgens Telfort maar 2 maanden de tijd om mijn overeenkomst op te zeggen.

Beste Radar, volgens mij is dit in strijd met de wet. Een overeenkomst mag in Nederland elke dag worden opgezegd. Het is begrijpelijk dat je dan wel moet wachten tot de overeenkomst afloop. Maar het kan toch niet zo zijn dan Telfort een termijn stelt waarin je pas mag opzeggen?

Ik zal mijn verhaal hieronder wat toelichten:

Omdat de incasso van mijn Telfort nota niet was gelukt kreeg ik een betaalverzoek van Telfort per email. Ik heb deze nota betaald maar kort daarna kreeg ik een nieuwe betaalverzoek van Telfort met exact hetzelfde bedrag. In de veronderstelling dat ik deze al had betaald (omdat beide precies hetzelfde bedrag was) heb ik deze genegeerd.

Kort daarna werd ik ineens afgesloten van het Internet. Na het bellen met Telfort bleek het dus te gaan om een andere factuur met exact hetzelfde bedrag. Ik stond verbaasd dat ik hiervoor zo snel was afgesloten van het Internet. Ik heb de nota direct betaald en na enkele dagen werd mijn internet weer aangesloten. Daarnaast is mijn nota verhoogd met 25 euro incassokosten.

Echter van deze acties ben ik niet gediend. provider die op deze manier met klanten omgaat gun ik geen deel van mijn salaris (dat is mij persoonlijke mening). Dus ik ben direct klaar met Telfort.

Ik besluit mijn overeenkomst op te zeggen. Ik wil op de dag dat mijn overeenkomst afloop direct een andere provider laten aansluiten zodat ik niet zonder internet kom te zitten. En aangezien ik veel overeenkomsten heb wil ik niet dat ik dit per ongeluk vergeet.

Per email almede telefonisch word mij verteld dat ik niet kan opzeggen pas 3 maanden voor afloop van de overeenkomst mag ik pas opzeggen.

Nadat ik een email stuurde dat dit in strijd is met de wet werd ik na enkele dagen gebeld door een medewerkster van Telfort.

Zij legde mij het volgende uit:

Telfort kan de overeenkomst niet opzeggen. Dit kan pas 3 maanden voor afloop omdat telfort in die periode nog een aanbieding wil doen .

Na een goed gesprek heb ik aangegeven dat ik deze manier van werken prima vindt maar dit alleen maar in het voordeel van Telfort is en niet in mijn belang. Ik wil gewoon van mijn overeenkomst af en wil hiervoor een bevestigingsbrief ontvangen met hierin vermeld wanneer mijn overeenkomst afloop.

De medewerkster zou uitzoeken of ze dit kon doen en belde mij later op dat ze mij toch geen bevestigingsbrief kon sturen.

Ze zou een notitie maken in haar agenda en 3 maanden voor afloop zou ze mij bellen dat ik kon opzeggen.

Het allervreemdste is dat ik de overeenkomst wel "per direct" kan opzeggen. Ik moet dan wel alle maanden die volgens de overeenkomst nog lopen ineens betalen en mijn Telfort contract wordt dan direct opgezegd zonder dat ik er nog gebruik van kan maken. Hierover ontvang ik dan wel een bevestigingsbrief.

Beste Radar, als dit voor mij geld. Geld dit voor alle klanten van Telfort. Opzeggen mag altijd! Dat Telfort graag nog een aanbieding wilt doen om klanten proberen te behouden die hun overeenkomst hebben opgezegd, mag toch niet bepalen dat een overeenkomst pas in een door Telfort gestelde periode kan worden opgezegd? Telfort wil graag op deze manier werken omdat zij graag nog wat opzeg klanten willen overhalen. Dit alles is alleen in belang van Telfort maar niet in belang van de klant zelf.

Beste Radar, ik ben helemaal klaar met Telfort. Het zou erg fijn zijn en ik denk in belang van een hoop Telfort klanten om de opzeg voorwaarden van Telfort eens te onderzoeken en hierover een uitzending te maken daar dit niet kan!

Met vriendelijke groet,

Een ontvreden Telfort klant

witte angora

Re: Telfort opzegging in strijd met wet

Ongelezen bericht door witte angora »

FF quoten, ik heb zo'n voorgevoel
underscore101 schreef:Beste Radar,

Ik heb een 1 jarig internet overeenkomst met Telfort en na deze jaar kan ik per maand opzeggen. Echter door gebeurtenissen met Telfort wil ik geen dag langer dan afloop van mijn overeenkomst gebruik maken van hun diensten. Ik wil mijn overeenkomst dus nu al opzeggen zodat wanneer deze afloop ik direct een andere provider kan nemen.

Echter.. Opzeggen kan volgens Telfort pas 3 maanden voordat de overeenkomst afloop. Als ik in de laatste maand van deze 3 maanden opzeg dan zit ik weer aan een opzegtermijn van een maand af. Dus eigenlijk heb ik volgens Telfort maar 2 maanden de tijd om mijn overeenkomst op te zeggen.

Beste Radar, volgens mij is dit in strijd met de wet. Een overeenkomst mag in Nederland elke dag worden opgezegd. Het is begrijpelijk dat je dan wel moet wachten tot de overeenkomst afloop. Maar het kan toch niet zo zijn dan Telfort een termijn stelt waarin je pas mag opzeggen?

Ik zal mijn verhaal hieronder wat toelichten:

Omdat de incasso van mijn Telfort nota niet was gelukt kreeg ik een betaalverzoek van Telfort per email. Ik heb deze nota betaald maar kort daarna kreeg ik een nieuwe betaalverzoek van Telfort met exact hetzelfde bedrag. In de veronderstelling dat ik deze al had betaald (omdat beide precies hetzelfde bedrag was) heb ik deze genegeerd.

Kort daarna werd ik ineens afgesloten van het Internet. Na het bellen met Telfort bleek het dus te gaan om een andere factuur met exact hetzelfde bedrag. Ik stond verbaasd dat ik hiervoor zo snel was afgesloten van het Internet. Ik heb de nota direct betaald en na enkele dagen werd mijn internet weer aangesloten. Daarnaast is mijn nota verhoogd met 25 euro incassokosten.

Echter van deze acties ben ik niet gediend. provider die op deze manier met klanten omgaat gun ik geen deel van mijn salaris (dat is mij persoonlijke mening). Dus ik ben direct klaar met Telfort.

Ik besluit mijn overeenkomst op te zeggen. Ik wil op de dag dat mijn overeenkomst afloop direct een andere provider laten aansluiten zodat ik niet zonder internet kom te zitten. En aangezien ik veel overeenkomsten heb wil ik niet dat ik dit per ongeluk vergeet.

Per email almede telefonisch word mij verteld dat ik niet kan opzeggen pas 3 maanden voor afloop van de overeenkomst mag ik pas opzeggen.

Nadat ik een email stuurde dat dit in strijd is met de wet werd ik na enkele dagen gebeld door een medewerkster van Telfort.

Zij legde mij het volgende uit:

Telfort kan de overeenkomst niet opzeggen. Dit kan pas 3 maanden voor afloop omdat telfort in die periode nog een aanbieding wil doen .

Na een goed gesprek heb ik aangegeven dat ik deze manier van werken prima vindt maar dit alleen maar in het voordeel van Telfort is en niet in mijn belang. Ik wil gewoon van mijn overeenkomst af en wil hiervoor een bevestigingsbrief ontvangen met hierin vermeld wanneer mijn overeenkomst afloop.

De medewerkster zou uitzoeken of ze dit kon doen en belde mij later op dat ze mij toch geen bevestigingsbrief kon sturen.

Ze zou een notitie maken in haar agenda en 3 maanden voor afloop zou ze mij bellen dat ik kon opzeggen.

Het allervreemdste is dat ik de overeenkomst wel "per direct" kan opzeggen. Ik moet dan wel alle maanden die volgens de overeenkomst nog lopen ineens betalen en mijn Telfort contract wordt dan direct opgezegd zonder dat ik er nog gebruik van kan maken. Hierover ontvang ik dan wel een bevestigingsbrief.

Beste Radar, als dit voor mij geld. Geld dit voor alle klanten van Telfort. Opzeggen mag altijd! Dat Telfort graag nog een aanbieding wilt doen om klanten proberen te behouden die hun overeenkomst hebben opgezegd, mag toch niet bepalen dat een overeenkomst pas in een door Telfort gestelde periode kan worden opgezegd? Telfort wil graag op deze manier werken omdat zij graag nog wat opzeg klanten willen overhalen. Dit alles is alleen in belang van Telfort maar niet in belang van de klant zelf.

Beste Radar, ik ben helemaal klaar met Telfort. Het zou erg fijn zijn en ik denk in belang van een hoop Telfort klanten om de opzeg voorwaarden van Telfort eens te onderzoeken en hierover een uitzending te maken daar dit niet kan!

Met vriendelijke groet,

Een ontvreden Telfort klant

witte angora

underscore101 schreef:

Beste, 90% van je verhaal doet niet ter zake. Dat je teleurgesteld bent zal best, maar het is geen reden om de boel eerder op te zeggen.

Jij wilt van Telfort af, maar je hebt een contract van een jaar. Dat contract zul je gewoon uit moeten zitten. Drie maanden voor afloop kun je opzeggen. Dat is kennelijk nu nog niet, maar als je even een aantekening maakt op je kalender of een notitie in je telefoon of wat dan ook, wordt je er keurig aan herinnerd dat je even actie moet ondernemen.

De rest van het verhaal over opzeggen doet er ook niet toe. Als je een jaarcontract hebt, kun je desnoods op de laatste dag van dat contract opzeggen. Immers, het contract dat er op volgt is nog niet ingegaan. Maar ook: als je drie maanden van tevoren opzegt snap ik je probleem met die laatste maand eigenlijk niet zo.

Succes ermee.

Falco Yellow

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

Is dit een zakelijk abbo? Daar is de termijn van 3 maanden namelijk normaal.
Een consumenten abbo mag je een (werk)dag voordat deze afloopt nog opzeggen en vervolgens per maand na de contract datum.
Laatst gewijzigd door Falco Yellow op 07 sep 2015 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.

underscore101

Ongelezen bericht door underscore101 »

het gaat erom dat ik een contract elke dag mag opzeggen en niet in een periode dat Telfort aangeef. Ik heb een 1 jarig contract, en snap dat ik dit contract moet uitzitten. Alleen ik mag dit contract opzeggen wanneer ik dit wil (elke dag). En niet zoals Telfort eist in de laatste 3 maanden wanneer het contract afloop.

Een opzegging mag zo ie zo niet geweigerd worden. Stel ik heb een contract tot 1 februari 2016. Dan mag ik volgens Telfort pas mijn contract opzeggen vanaf 1 november 2015. Voor 1 november 2015 wordt dit geweigerd. Dat kan niet.

Het gaat hier om een consumenten contract geen zakelijke contract.
Laatst gewijzigd door underscore101 op 06 sep 2015 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Underscore, je hebt een probleem dat geen probleem is, en voor dat probleem dat geen probleem is heb ik al een oplossing aangereikt.

Fijne avond verder.

WA

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

underscore101 schreef:het gaat erom dat ik een contract elke dag mag opzeggen en niet in een periode dat Telfort aangeef. Ik heb een 1 jarig contract, en snap dat ik dit contract moet uitzitten. Alleen ik mag dit contract opzeggen wanneer ik dit wil (elke dag). En niet zoals Telfort eist in de laatste 3 maanden wanneer het contract afloop.

Een opzegging mag zo ie zo niet geweigerd worden. Stel ik heb een contract tot 1 februari 2016. Dan mag ik volgens Telfort pas mijn contract opzeggen vanaf 1 november 2015. Voor 1 november 2015 wordt dit geweigerd. Dat kan niet.

Maak je niet zo druk.
Schrijf een aangetekende brief waarin je opzegt per einde contract met inachtneming van de opzegtermijn. Daarna is het klaar en mogen ze het verder uitzoeken.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Schrijf een aangetekende brief waarin je opzegt per einde contract met inachtneming van de opzegtermijn. Daarna is het klaar en mogen ze het verder uitzoeken.
Zo eenvoudig is het niet in dit geval.
TS wil naadloos over naar nieuwe provider, juiste opzegging is daarbij nodig.
underscore101 schreef:Een opzegging mag zo ie zo niet geweigerd worden. Stel ik heb een contract tot 1 februari 2016. Dan mag ik volgens Telfort pas mijn contract opzeggen vanaf 1 november 2015. Voor 1 november 2015 wordt dit geweigerd.
Is het nu echt een probleem om met opzegging te wachten tot 1 November?

angel1978

16again schreef:
angel1978 schreef:Schrijf een aangetekende brief waarin je opzegt per einde contract met inachtneming van de opzegtermijn. Daarna is het klaar en mogen ze het verder uitzoeken.
Zo eenvoudig is het niet in dit geval.
TS wil naadloos over naar nieuwe provider, juiste opzegging is daarbij nodig.
Je weet wanneer je contract is ingegaan en dus ook wanneer deze eindigt. De rest regel je met je nieuwe provider die toch pas aan de gang kan als de rest is vrijgegeven. Het moment van opzeggen doet er op dat punt totaal niets toe.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

underscore101 schreef:het gaat erom dat ik een contract elke dag mag opzeggen en niet in een periode dat Telfort aangeef. Ik heb een 1 jarig contract, en snap dat ik dit contract moet uitzitten. Alleen ik mag dit contract opzeggen wanneer ik dit wil (elke dag). En niet zoals Telfort eist in de laatste 3 maanden wanneer het contract afloop.

Hoe kom je hier zo stellig bij als ik vragen mag?

Je hebt bij wet een opzegtermijn van 1 maand, en Telfort biedt je de mogelijkheid om je 3 maanden voor het einde van je contract die maand opzegtermijn aan te roepen. Dat is volgens mij gewoon conform de wetgeving, immers je kan die maand gewoon aanroepen.

Dat ze klanten niet <3 maanden al laten opzeggen is volgens mij niks meer of minder dan wat huishouden om de procedures wat soepel te kunnen laten werken. Net zoals jij zegmaar een reminder 3 maanden van te voren in een smartphone of in de google/microsoft kalender van je mailadres kan zetten.

angel1978

sjohie schreef:

Hoe kom je hier zo stellig bij als ik vragen mag?

Je hebt bij wet een opzegtermijn van 1 maand, en Telfort biedt je de mogelijkheid om je 3 maanden voor het einde van je contract die maand opzegtermijn aan te roepen. Dat is volgens mij gewoon conform de wetgeving, immers je kan die maand gewoon aanroepen.

Dat ze klanten niet <3 maanden al laten opzeggen is volgens mij niks meer of minder dan wat huishouden om de procedures wat soepel te kunnen laten werken. Net zoals jij zegmaar een reminder 3 maanden van te voren in een smartphone of in de google/microsoft kalender van je mailadres kan zetten.
Al zeg je een dag na je aanmelding op, dat doet totaal niet ter zake.
Als zij graag volgens hun eigen huishouden willen werken, dan zetten zij zelf maar een vinkje, 3 maanden van te voren.

Als je bewijs hebt dat je opzegging is aangekomen, ben jij er verder mee klaar.

witte angora

Dat je pas drie maanden voor afloop van het contract boetevrij kunt opzeggen staat gewoon in de voorwaarden waar voor getekend is. Niet moeilijk over doen, het is ook helemaal geen probleem, behalve voor degenen die er een probleem van maken.

Je hebt maar liefst een jaar de tijd om een andere provider te zoeken, en die andere provider heeft drie maanden de tijd om alles in orde te maken. Lijkt me toch lang genoeg zo.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat TS bedoelt is dat hij nu wilt opzeggen tegen het einde van het contract. Dat kan TS nu gewoon doen. Ik zou dit schriftelijk doen. Als je daarop geen reactie dan zou ik er een aangetekende brief achter aan sturen. Als alternatief zou je nog een keer kunnen bellen maar dan het gesprek opnemen, bijvoorbeeld met diensten als tapecall of nemop.

Alle contracten eindigen in beginsel van rechtswege tenzij hierover iets anders is afgesproken.
De afspraak tussen Telfort en TS is kennelijk dat Telfort zwijgen van TS mag opvatten als het aanwezig zijn van de wil om de overeenkomst om te zetten in een overeenkomst voor onbepaalde termijn, waarbij TS op ieder moment mag opzeggen en een opzegtermijn van 1 maand heeft.

Telfort gooit een oneigenlijke drempel op door te eisen dat TS niet opzegt binnen de eerste negen maanden. Een dergelijk beding staat vast niet in de algemene voorwaarden, want dit staat op de zwarte lijst onder r. Ik zou, los van het bovenstaande, hierover klagen bij Telfort.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:Wat TS bedoelt is dat hij nu wilt opzeggen tegen het einde van het contract. Dat kan TS nu gewoon doen. Ik zou dit schriftelijk doen.
Nee, gewoon via hun website (https://www.telfort.nl/klantenservice/splitter/). Dan kan je direct screenshots maken van alles stappen en je krijgt direct een email met de bevestiging. Als ze het dan niet doen heb je al direct bewijsmateriaal.

Gesloten