LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort virusscanner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rotinof

Telfort virusscanner

Ongelezen bericht door rotinof »

Ik heb enkele jaren geleden op advies van notabene Telfort zelf hun betaalde virusscan geinstalleerd op mijn computer.
Hedenmorgen verscheen er een bericht op mijn scherm dat de virusscan een virus had verwijderd en dat ik mijn computer opnieuw op moest starten om er zeker van te zijn dat hij goed verwijderd was.
Div keren gedaan en steeds weer de zelfde boodschap in beeld.
Even om mij heen gebeld en wat bleek ik moest gewoon de "GRATIS" scan van Microsoft downloaden en wat blijkt in 1 x verdwenen.
Hebben meer leden hier ervaring mee.
Vanavond een mailtje gestuurd aan Telfort ben benieuwd naar hun uitleg.
Hou jullie op de hoogte.
groet Rotinof

Sjors_B

Re: Telfort virusscanner

Ongelezen bericht door Sjors_B »

wat is het probleem ?

Virus scanner van 3 jaar oud zou ik maar weggooien.
en ja sinds enige tijd heeft ms een goede gratis 4us scanner.

Wat niet wil zeggen dat de MS scanner alles en altijd verwijderd, ook zei laten wel eens een steekje vallen/ cq te laat met een update.

De meeste virussen loop je echter op door je gedrag op internet, torrents, nieuwsgroepen downloaden is vragen om ellende als je hier niet goed mee omgaat.

rotinof

Ongelezen bericht door rotinof »

Bedankt voor je reactie,
Ik betaal iedere maand ruim 2,50 euro en hij wordt automatisch bijgewerkt dat is juist het vreemde hiervan.
Volgens de hulpdesk via de telefoon bestaat het probleem niet de fout ligt niet bij telfort.
Het enige wat ik op deze computer doe is mijn e.mail binnen halen.
groet rotinof

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Omdat je een virusscanner hebt wil dat nog niet zeggen dat je niets kan gebeuren. Het virus is er eerst en daarna volgt de oplossing. Niet ieder anti-virus is even snel in het vinden van een oplossing voor een virus probleem. Dat geld voor ieder anti-virus. Het zou pas een probleem zijn als dit een oud en bekend virus was wat Telfort noiet aan kan en dan nog kan dat je met ieder anti-virus gebeuren.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Neem een gratis antivirus, ik heb AVG en nooit een virus op de pc.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="ciske"]Neem een gratis antivirus, ik heb AVG en nooit een virus op de pc.[/quote]

nu ben ik de weg kwijt, ik dacht dat Ciske geen internet kon krijgen ? :oops: >

ciske

Har06 schreef:
ciske schreef:Neem een gratis antivirus, ik heb AVG en nooit een virus op de pc.[/quote]

je bent lastig henri

Har06

ciske schreef:
Har06 schreef:
ciske schreef:Neem een gratis antivirus, ik heb AVG en nooit een virus op de pc.[/quote]

je bent lastig henri
daar heb je gelijk in Ciske, Har06 is meegaander,succes met virus vrij met de gratis AVG scanner:)
Laatst gewijzigd door Har06 op 05 feb 2012 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Har06 schreef: daar heb je gelijk in Ciske, Har06 is meegaander,succes:)

:?: voor wat succes?

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef:Neem een gratis antivirus, ik heb AVG en nooit een virus op de pc.
Die bewering zou alleen 100% waar kunnen zijn als je niks installeert op je computer en nooit op internet komt.

Je hebt nog nooit een virus op je PC gehad dat AVG kon vinden.
Helaas voor jou vindt AVG niet alle virussen.

ciske

ach gut....daar is de wijsneus weer, over pc's hoef jij mij niks te vertellen :lol:

Har06

ciske schreef:
ach gut....daar is de wijsneus weer, over pc's hoef jij mij niks te vertellen :lol:
Toch prima als Ciske alle pc kennis voorradig heeft:).
Waarom zou een bedrijf a la AVG gratis software ontwikkelen en gratis beschikbaar stellen??,reclame spam etc is je deel,de professionele AVG kost geld en spoort wel virussen op,draai de proefversie maar eens :roll:

ciske

ciske schreef:
Har06 schreef: daar heb je gelijk in Ciske, Har06 is meegaander,succes:)

:?: voor wat succes?

Ik wil hier nog effe antwoord van je op Henri.
de professionele AVG kost geld en spoort wel virussen

Laat mijn pc maar aan mij over , denk jij maar aan je upc.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

rotinof schreef:Bedankt voor je reactie,
Ik betaal iedere maand ruim 2,50 euro en hij wordt automatisch bijgewerkt dat is juist het vreemde hiervan.
Volgens de hulpdesk via de telefoon bestaat het probleem niet de fout ligt niet bij telfort.
Het enige wat ik op deze computer doe is mijn e.mail binnen halen.
groet rotinof
Telfort levert het programma, maar het is waarschijnlijk gewoon een uitgeklede versie van een bekend antivirusprogramma.
In princiepe werkt geen enkel antivirusprogramma feiloos, maar betaalde programmas scoren zeker niet beter dan de gratis versies. De betaalde programmas bieden soms wat meer functionaliteit en een makkelijkere interface, maar qua puur scannen heb je geen voordeel bovenop de gratisscanners.
Mijn advies is om een goede gratis scanner te installeren, beter nog 2 verschillende programma's. Het programma van microsoft, security essentials, is te downloaden van de MS site, mits je een gevalideerde (lees legale) versie van Windows Vista, of Windows 7 hebt. Verder is Avira, AVG, Commodo en talloze andere vs goed.

olaf79

Har06 schreef:
ciske schreef:
Toch prima als Ciske alle pc kennis voorradig heeft:).
Waarom zou een bedrijf a la AVG gratis software ontwikkelen en gratis beschikbaar stellen??,reclame spam etc is je deel,de professionele AVG kost geld en spoort wel virussen op,draai de proefversie maar eens :roll:
Onderzoek van o.a. de computer totaal toont aan dat betaalde scanners niet beter scoren kwa opsporing en vernietiging van virussen dan de gratis tegenhangers. De gratis versies zijn er voor thuisgebruikers en bevatten inderdaad reclame voor de betaalde versie met meer functionaliteit. Mag, het? Je krijgt immers iets gratis. Verder hopen de makers dat je voor hun een beetje reclame maakt en daar profiteren ze weer van.

ciske

De gratis versies zijn er voor thuisgebruikers en bevatten inderdaad reclame
Die weer heel makkelijk te omzeilen zijn :wink:

olaf79

ciske schreef:
De gratis versies zijn er voor thuisgebruikers en bevatten inderdaad reclame
Die weer heel makkelijk te omzeilen zijn :wink:
Ja, stelen bij de V&D is ook heel gemakkelijk als je weet hoe het moet. Wil je geen reclame dan betaal je maar. Simpel en eerlijk.

ciske

olaf79 schreef:Ja, stelen bij de V&D is ook heel gemakkelijk als je weet hoe het moet. Wil je geen reclame dan betaal je maar. Simpel en eerlijk.

Dat is totaal niet met stelen te vergelijken.

olaf79

ciske schreef:
olaf79 schreef:Ja, stelen bij de V&D is ook heel gemakkelijk als je weet hoe het moet. Wil je geen reclame dan betaal je maar. Simpel en eerlijk.

Dat is totaal niet met stelen te vergelijken.
Het is heel vergelijkbaar. Je koopt het product als het ware door te betalen met reclame (al dan niet van de aanbieder of van iemand anders). Immers, die reclame is waar de verkoper zijn centen vandaan haalt (en dat is echt niet veel, vaak net kostendekkend).

En door die reclame te omzeilen betaal je niet en dus is het als het ware stelen. Het is hetzelfde als het detectiepoortje bij V&D te omzeilen en ook niet te betalen.

ciske

Het is heel vergelijkbaar. Je koopt het product als het ware door te betalen met reclame (al dan niet van de aanbieder of van iemand anders). Immers, die reclame is waar de verkoper zijn centen vandaan haalt (en dat is echt niet veel, vaak net kostendekkend
Totaal niet te vergelijken, ik heb sowieso geen reclame dus maak je niet druk, let zelf wel op mijn pc :lol:

Gesloten