Omdat ik bij Wanadoo als vaste klant niet zomaar van adsl abo kon overstappen ben ik weggegaan, omdat ik dezelfde aanmeldtijd ook zou hebben bij een andere provider, die het dubbele biedt voor zelfs een euro per maand minder.
Nu is het afwachten, geen enkele andere provider wil voor <12 mnd adsl gaan regelen.
Inbellen dus. Bijvoorbeeld wanadoo free. De kosten komen die nog bovenop de KPN kosten, of zijn deze inbegrepen?
Heeft iemand toevallig uitgezocht welke provider het meest voordelig is?
tele2/ studenten.net..?
grtz Annielieke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tijdelijk alternatief: inbellen..
-
Re: tijdelijk alternatief: inbellen..
Kijk eens bij Superweb en dan het gratis abonnement.
Beste Annielieke,
Je verteld niet hoe lang nog te gaan mbt abbo van wannadoo adsl.
Is dit lang (bv 6 mnd of meer overweeg afmelden bij KPN) Wannadoo meld zelf in haar regelementen dat wanneer er geen KPN lijn meer aanwezig is (lees abbo voor tel. bij KPN), zij haar contract zelf zal moeten verbreken vanuit haar kant daar zij de service asl adsl provider niet meer kunnen leveren, immers geen telefoonaansluiting van KPN geen adsl mogelijk ...;p
(Staat in haar eigen algemene voorwaarden, online te vinden)
Je kunt overwegen om een provider te zoeken welke zowel telefonie als internet aanbied, als voorbeeld tweakdsl, je hebt bij hen geen KPN aansluiting nodig en betaald ook geen extra kosten voor "schoon" koper (lees non-actief kpn lijntje).
Via hen bellen is hoegenaamd gelijk qua belkosten als dat van de kpn daarbij heb je ook nog eens internet voor redelijk gebruik (lees normaal browsen, e-mail halen).
Je bespaard doordat je geen KPN kosten betaald en dat is toch meestal een kleine 20 Euro p. mnd. abbo kosten.
Misschien geen info over voordeligste provider maar wel info om tot een andere manier van A: Bellen B: Internetten te komen en C: Dure abbo kosten van de KPN te ontlopen.
Daarbij (misschien offtopic) een samenbellen 500(alleen het chipje) abbo bij Telfort kost je via gsmnet.nl 2,50 Euro p.mnd voor 1 jaar (ok moet je wel gsm hebben, maar daar twijfel ik niet aan ;p).
Dan bel je 500 minuten !!!!!! per mnd naar alle vaste tel no en naar telfort o6 nummers voor maar 2,50 E p. mnd. dat is toch even heeeel erg goedkoop.
Misschien dat ik je hiermee een iets andere kijk heb kunnen gegeven op mogelijkheden om tot een betaalbaar alternatief te komen
mbt tot adsl/telefonie in Nederland.
Veel suc6
ps,
Ik ben geen werknemer van Telfort of Tweakdsl, en heb geen enkel financieel belang bij deze informatie aan jou (en anderen), maar het helpt mij ook de kosten te drukken op deze wijze.
Je verteld niet hoe lang nog te gaan mbt abbo van wannadoo adsl.
Is dit lang (bv 6 mnd of meer overweeg afmelden bij KPN) Wannadoo meld zelf in haar regelementen dat wanneer er geen KPN lijn meer aanwezig is (lees abbo voor tel. bij KPN), zij haar contract zelf zal moeten verbreken vanuit haar kant daar zij de service asl adsl provider niet meer kunnen leveren, immers geen telefoonaansluiting van KPN geen adsl mogelijk ...;p
(Staat in haar eigen algemene voorwaarden, online te vinden)
Je kunt overwegen om een provider te zoeken welke zowel telefonie als internet aanbied, als voorbeeld tweakdsl, je hebt bij hen geen KPN aansluiting nodig en betaald ook geen extra kosten voor "schoon" koper (lees non-actief kpn lijntje).
Via hen bellen is hoegenaamd gelijk qua belkosten als dat van de kpn daarbij heb je ook nog eens internet voor redelijk gebruik (lees normaal browsen, e-mail halen).
Je bespaard doordat je geen KPN kosten betaald en dat is toch meestal een kleine 20 Euro p. mnd. abbo kosten.
Misschien geen info over voordeligste provider maar wel info om tot een andere manier van A: Bellen B: Internetten te komen en C: Dure abbo kosten van de KPN te ontlopen.
Daarbij (misschien offtopic) een samenbellen 500(alleen het chipje) abbo bij Telfort kost je via gsmnet.nl 2,50 Euro p.mnd voor 1 jaar (ok moet je wel gsm hebben, maar daar twijfel ik niet aan ;p).
Dan bel je 500 minuten !!!!!! per mnd naar alle vaste tel no en naar telfort o6 nummers voor maar 2,50 E p. mnd. dat is toch even heeeel erg goedkoop.
Misschien dat ik je hiermee een iets andere kijk heb kunnen gegeven op mogelijkheden om tot een betaalbaar alternatief te komen
mbt tot adsl/telefonie in Nederland.
Veel suc6
ps,
Ik ben geen werknemer van Telfort of Tweakdsl, en heb geen enkel financieel belang bij deze informatie aan jou (en anderen), maar het helpt mij ook de kosten te drukken op deze wijze.
Wanadoo free is zonder abonnement en wordt altijd betaald via een KPN Telefoonrekening waarbij altijd alles is inbegrepen.Inbellen dus. Bijvoorbeeld wanadoo free. De kosten komen die nog bovenop de KPN kosten, of zijn deze inbegrepen?
Op http://www.surfmax.nl/ kan je zo voordelig inbellen.
Zonder registratie gedoe maar alleen om te surfen .
Via een ander provider dan Wanadoo (net als bij Tiscali en nog een paar ) je mail nog binnen halen ( Wanadoo Emailadres) is onmogelijk omdat deze providers o.a. dat blokkeren .Je zal het dan via webmail moeten doen.
ADSL zonder dat je aan KPN betaald bestaat helaas (nog) niet.Je moet altijd voor de lijn betalen (rond de €9 per maand .) ook als het via Versatel , Bbned of BabyXL/Tiscali ADSL loopt. Er bestaan wel abonnementen waar je alles via één provider betaald zodat het KPN tarief niet meer zichtbaar is .
Wat bovenstaande gast zegt kan zeker (ziet er niet slecht uit maar zelf geen ervaring mee) maar wat zijn de eisen voor de snelheid , surfgedrag en zo .Heeft iemand toevallig uitgezocht welke provider het meest voordelig is?
tele2/ studenten.net..?
Wil je nog vast blijven bellen ?
http://www.telecomwereld.nl/vodsl.htm
Op http://www.internetten.nl/download/?m= ( van http://www.bencom.nl/ De toen jonge internetondernemer Ben Woldring )
of http://www.adslwinkel.nl bijvoorbeeld ,als je dat al niet hebt gedaan. kan je het vergelijken ,daarbij moet je wel oppassen met download limieten .Is het modem gratis (als die van Wanadoo niet bruikbaar is) aansluitkosten .Zoek even op google of er veel klachten zijn over de provider en noem maar op.
Zoals boven vermeld door de goedbedoelende gast misschien voor een noodstap even te overwegen, (lees max 1/2 mnd) en dan komt pas je KPN rekening
Wat ik lees bij Surfmax (is buitengewoon handig als je wilt e-mailen, maar verder qua snelheid om redelijk te kunnen internetten dus niet)
dan kijk ik even naar de kosten, en na een kleine berekening
(gemiddeld gebruik van gemiddelde gebruiker is toch echt al bijna 1 uur per dag in Nederland (47 minuten))
ben ik echt duurder uit dan bij welke andere provider ook.
a) je telefoontikken lopen zolang je een connectie hebt, b) je moet snelheid van een modem voor een analoge lijn niet overschatten c) je bent niet bereikbaar via je telefoonlijn.
Een kleine correctie/ aanvulling op bovenstaande geschreven door de goedbedoelende gast mbt adsl:
-Quote :
ADSL zonder dat je aan KPN betaald bestaat helaas (nog) niet.Je moet altijd voor de lijn betalen (rond de €9 per maand .) ook als het via Versatel , Bbned of BabyXL/Tiscali ADSL loopt. Er bestaan wel abonnementen waar je alles via één provider betaald zodat het KPN tarief niet meer zichtbaar is .
- End quote
Zie betreffende provider aanbod :
Quote van de bewuste site :
De DSL & Bel tarieven zijn all-in, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor lijnen zonder "line-sharing" Je kunt dus je huidige telefonie contract dus opzeggen zonder dat je extra kosten krijgt voor "kaal koper"
End quote:
Geloof me, het is zo, ondergetekende heeft ervaring hiermee
Toegegeven het probleem met het porteren van je eigen telefoon nummer is nog steeds een probleem...KPN... zit beetje veel dwars, ja wanneer ook niet he....helaas
Klein voorbeeldje van Tweak zoals zij op haar site aangeven
Prijsvergelijking TweakEL 256 kbit met KPN:
Bij KPN betaalt u voor een
BelBasis-abonnement € 18,16
Direct ADSL € 21,95
Totaal maandelijks KPN € 40,11 (excl. gesprekskosten)
Bij tweak betaal je dus € 24,95
lijkt me toch echt wel voordeliger, goed, natuurlijk is het aan u of de snelheid voldoende is maar dat geld ook voor gebruik bij een andere
adsl aanbieder(s).
Ik probeer niemand iets aan te praten maar de ervaring zelf ondervonden is erg positief, daarbij vind ik de overboord gegooide FUP (Fair Use Policy) erg heel erg klantvriendelijk en je hetbt dus GEEN extra kosten.
En als extra voor misschien de verslaafden onder ons...
Zoals zij zeggen;
Meerdere computers aansluiten? eigen domein beheren? Een eigen webserver? Mail of gameserver? 24uur per dag online, zonder downloadlimiet!
End QUote
Just information for the unknown passer-by
Misschien dat er nog andere alternatieven zijn, ook ik hoor/lees ze graag, in ieder geval hoop ik dat Annielieke iets heeft aan de informatie van deze gast of aan de andere gast(en) zodat zij toch geholpen is op enige wijze, veel suc6.
Wat ik lees bij Surfmax (is buitengewoon handig als je wilt e-mailen, maar verder qua snelheid om redelijk te kunnen internetten dus niet)
dan kijk ik even naar de kosten, en na een kleine berekening
(gemiddeld gebruik van gemiddelde gebruiker is toch echt al bijna 1 uur per dag in Nederland (47 minuten))
ben ik echt duurder uit dan bij welke andere provider ook.
a) je telefoontikken lopen zolang je een connectie hebt, b) je moet snelheid van een modem voor een analoge lijn niet overschatten c) je bent niet bereikbaar via je telefoonlijn.
Een kleine correctie/ aanvulling op bovenstaande geschreven door de goedbedoelende gast mbt adsl:
-Quote :
- End quote
Zie betreffende provider aanbod :
Quote van de bewuste site :
De DSL & Bel tarieven zijn all-in, er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor lijnen zonder "line-sharing" Je kunt dus je huidige telefonie contract dus opzeggen zonder dat je extra kosten krijgt voor "kaal koper"
End quote:
Geloof me, het is zo, ondergetekende heeft ervaring hiermee
Toegegeven het probleem met het porteren van je eigen telefoon nummer is nog steeds een probleem...KPN... zit beetje veel dwars, ja wanneer ook niet he....helaas
Klein voorbeeldje van Tweak zoals zij op haar site aangeven
Prijsvergelijking TweakEL 256 kbit met KPN:
Bij KPN betaalt u voor een
BelBasis-abonnement € 18,16
Direct ADSL € 21,95
Totaal maandelijks KPN € 40,11 (excl. gesprekskosten)
Bij tweak betaal je dus € 24,95
lijkt me toch echt wel voordeliger, goed, natuurlijk is het aan u of de snelheid voldoende is maar dat geld ook voor gebruik bij een andere
adsl aanbieder(s).
Ik probeer niemand iets aan te praten maar de ervaring zelf ondervonden is erg positief, daarbij vind ik de overboord gegooide FUP (Fair Use Policy) erg heel erg klantvriendelijk en je hetbt dus GEEN extra kosten.
En als extra voor misschien de verslaafden onder ons...
Zoals zij zeggen;
Meerdere computers aansluiten? eigen domein beheren? Een eigen webserver? Mail of gameserver? 24uur per dag online, zonder downloadlimiet!
End QUote
Just information for the unknown passer-by
Misschien dat er nog andere alternatieven zijn, ook ik hoor/lees ze graag, in ieder geval hoop ik dat Annielieke iets heeft aan de informatie van deze gast of aan de andere gast(en) zodat zij toch geholpen is op enige wijze, veel suc6.