Tip: Klanten van internetprovider zonnet/versatel met een usb modem en problemen met het verkrijgen van een ip adres lees verder:
Door een brakke dhcp server van versatel(voorheen zonnet) kan het gebeuren dat de pc niet in een keer een ip adres krijgt toegewezen.
Versatel koppeld in een database een ip nummer aan een klant, in principe verranderd dat nooit.
De oplossing is eigenlijk zeer eenvoudig:
1 Probeer het ip adres te verkrijgen, eenmaal een ip ga dan naar config scherm(catagorie weergave) > netwerk en internet instellingen > netwerkverbindingen > dubbelklik op de juiste verbinding > klik op tabblad "ondersteuning" > klik op details.
2 Schrijf de volgende gegevens op: Ip adres, subnetmasker, standaardgateway, dns servers. klik op sluiten
3 Klik op tabblad algemeen en selecteer "internet protocol" en klik op eigenschappen
4 Vul hier de opgeschreven gegevens in en klik op ok > ok en sluiten.
5 Reboot de pc
6 Je kunt weer internetten.
Mocht de verbinding opeens toch wegvallen, zet dan alles weer op dhcp, restart de pc en herhaal de bovenstaande procedure opnieuw.
Suc6
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |