LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali benadeelt haar klanten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Roland

Tiscali benadeelt haar klanten

Ongelezen bericht door Roland »

Tiscali benadeelt haar klanten door Eweka newsservers te blokkeren.
Ik heb zelf al twee jaar een adsl abonnement zonder datalimiet.
En omdat Tiscali slechte newsserver heeft heb ik me aangemeld bij eweka newsserver.
Dit werkte perfect tot afgelopen zaterdag 18 September géén verbinding kreeg met de newsserver,toen eweka gebeld en kreeg te horen dat het probleem bij tiscali lag.
Tiscali gebeld die zijde dat het probleem bekent was en er een router defect was,en tegen vrijdag wel opgelost zou zijn.

EEN GROTE LEUGEN

Want wat lees ik op diverse site's
Zie onderstaande artikel:

Eweka biedt internetters voor 7,50 euro per maand toegang tot alle nieuwsgroepen, zonder datalimiet. De dienst is blijkbaar onder Tiscali-abonnees zo populair dat de provider zich nu genoodzaakt ziet de kosten die hiervoor worden gemaakt door te berekenen. Eweka vindt dit de omgekeerde wereld en is niet van plan te gaan betalen.

"Eweka heeft afgelopen week contact gehad met Tiscali", zo schrijft de provider in een mail aan zijn klanten. "Voor het afhandelen van verkeer wil Tiscali Eweka een prijs per gegenereerde megabit per seconde in rekening brengen."

Eweka zegt hierover 'zeer verbaasd' te zijn en is van mening dat Tiscali zelf verantwoordelijk is voor het dataverkeer dat zijn klanten genereren.

De usenetboer zegt dan ook niet van plan te zijn de Tiscali-klanten de toegang tot zijn dienst te ontzeggen of Tiscali een vergoeding te gaan betalen.

Op voorhand waarschuwt Eweka alvast dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele acties van Tiscali, zoals het ontoegankelijk maken van de Eweka-dienst voor zijn abonnees.

Zere been
De actie van Tiscali is een schop tegen het zere been van zijn klanten. De provider is zelf namelijk al geruime tijd niet in staat de binary-nieuwsgroepen, waar onder meer films en muziek te vinden is, door te geven.

Een ander 'probleem' voor Tiscali is zijn onlangs geïntroduceerde dienst 'Zonder Datalimiet'. Hierbij kunnen abonnees voor 1,99 euro hun datalimiet afkopen. Klanten kunnen hierdoor 'onbeperkt internetten'. Wel heeft de provider eerder aangegeven een fair use policy te zullen hanteren.

Tiscali was maandagochtend nog niet in staat inhoudelijk te reageren.

Dus mensen allemaal een email naar tiscali sturen,dat we dit niet accepteren,en dat ze direct weer de verbindingen met payservers herstellen, onder druk dat we onze abonnement opzeggen als dit niet op korte termijn gebeurt.

roland

Re: Tiscali benadeelt haar klanten

Ongelezen bericht door roland »

Probleem is opgelost na veel bellen en emaillen.

Gesloten