LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
In de rubriek "nieuws" lees ik een bericht dat Tiscali (vrij vertaald) een voordelige aanbieding (méér voor dezelfde prijs als die welke een bestaande klant betaalde) nu ook aan bestaande klanten ter beschikking stelt (28-03-2005) voor de actieprijs. Dat zou dan al een stapje in de goede richting zijn.
Maar evengoed blijft Tiscali volgens zijn omzettingspagina (link op nieuwspagina RADAR) wel boetes heffen (25 euro) van een vaste klant als die wil omzetten omdat zijn oorspronkelijke abonnement, (onder nieuwe naam) opeens goedkoper wordt aangeboden....
April vorig jaar nam ik een Start abonnement, snelheid 384/128, 1 G datalimiet, eenjarig, maandelijkse betaling 19,95, 1e 3 maanden 9,95.
Een maand of 2 erna gingen ze stunten met exact hetzelfde gebodene, maar nu à 14,95 per maand, mits je 2 jaar ineens vooruit betaalde. Diverse keren gebeld of ik kon veranderen, maar dat kon pas aan het einde van de jaarperiode van het lopende startabo. Oké, is nog in te komen, je hebt er ook gratis modem en zo bij gehad.
Dus in blijde afwachting van afloop jaarperiode. De omzetsite weigerde mij vorige maand echter steeds de "goedkopere" variant aan te bieden, omdat "mijn jaarcontractperiode nog niet om was" (ik kon wel naar duurdere...). Wel stond er een algemene regel dat bij omzetting normaliter een bedrag van 25 euro betaald moest worden... Dat er op die regel enkele uitzonderingen zijn (die je nergens kunt nalezen!!!)... en dat de site voor je aangeeft of die uitzonderingen op jou van toepassing zijn (uitzondering, dus gratis blijken alle omzettingen naar duurdere abonnementen....).
Achterdochtig geworden gemaild met klantenservice met uitvoerige beschrijving vraag (hoe en wat tegen welke kosten), en vermelding dat omzetsite geen oplossing aangaf: na 2 weken mailtje terug met verwijzing naar de omzetsite....grrrrrrrrrrrrrrrrr (ook de telefonische, technische helpdienst van TIscali heb ik ervaren als absoluut hopeloos, dat terzijde). Opnieuw de vraag herhaald, en tevens uitgelegd waarom verwijzing naar site zinloos is. Tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie.
Een maand voor einde jaarperiode dan maar brief en mail naar Tiscali gestuurd dat ik na afloop van de jaarperiode wil voortzetten volgens budgetabonnement (dat is dus de 2 jaar-vooruitbetalen variant van exact mijn lopende abo). En dat ik er vanuit ga dat geen kosten verschuldigd zijn omdat het enige verschil zit in lagere kosten, terwijl daarentegen wel voor 2 jaar ineens vooruitbetaald moet worden en contract 2 jaar duurt. Dat is dus eigenlijk een verzwarende factor. Wel is ondertussen de snelheid van het "start"abo door Tiscali verhoogd naar 512/128, dus bij normale voortzetting van mijn lopende abo zou ik nu (ongevraagd) iets meer krijgen voor 19,95 dan bij de omzetting naar het budgetabonnement (384/128). Peanuts....
Inmiddels laat de omzetsite mij ook die mogelijkheid zien (zeker omdat ik minder dan een maand voor afloop jaarcontract zit, en dus theoretisch al automatisch verlengd heb?). En ja hoor, ik kan naar een budgetabo omzetten, als ik 25,- euro omzettingskosten betaal.....! Volgens de site, maar ik heb weinig illusies over hun reactie op mijn verzoek/eis om gratis omzetting....
Ik las wel een posting van mensen die (in oktober 2004) toch gratis konden "downgraden". ( Nogmaals: volgens mij is in mijn geval van een downgrade eigenlijk geen sprake: immers hetzelfde als ik had voor een lagere prijs, bovendien 2 jaar vooruit betalen... hoezo downgrade?).
Zijn er meer mensen bij wie dit kosteloos bleef, zoals het hoort?
Ik geef toe dat het maar om 25 euro gaat (op een besparing van 120 euro over 2 jaar). En schaam mij dus over de lengte van mijn verhaal. Maar het is toch volkomen idioot dat Tiscali zo met bestaande klanten omgaat? Eerst wordt je verwachting gewekt dat het goedkomt na je eenjaarscontract (telefonisch, dus niks op papier), als het dan zover is blijk je opeens een boete (nou ja, "kosten") te moeten betalen.
En zo heeft Tiscali allerlei stiekeme streken en streekjes, als ik zo wat rond lees. Er is dus veel meer te verbeteren aan de wijze waarop ze omgaan met hun vaste klanten. Dus kortom, volgens mij mag dat nieuwsbericht van RADAR wel wat terughoudender, minder juichend. Tenzij Tiscali zijn site nog niet kon aanpassen (haha).
grtz, Marcanto
Verva
Wanneer je de televisie aandoet, is de kans groot dat je een reclame van Tiscali voorbij ziet komen. Het internetbedrijf biedt een voordelig ADSL-abonnement aan voor 29.95 euro. De snelheid van de verbinding is wel 4 MB.
Meneer Bos uit Aalsmeer is al jaren klant bij Tiscali, ook voor 29,95 per maand maar met een snelheid van 2 MB. De klantenservice wees hem echter op de actievoorwaarden waarin staat dat deze aanbieding niet geldt voor bestaande abonnees. Meneer Bos kon een abonnement van 4 MB krijgen, maar moest daarvoor als bestaande klant 39,95 betalen, terwijl zijn buurman als nieuwe klant voor precies hetzelfde 29,95 betaald.
Radar heeft contact gehad met Tiscali. Het bedrijf ziet ook in dat zij hiermee hun trouwe klanten benadelen..Daarom heeft Tiscali inmiddels besloten om bestaande klanten dit snelle abonnement aan te beiden voor dezelfde prijs.
Klantenservice Tiscali: 030-2149704
Maar evengoed blijft Tiscali volgens zijn omzettingspagina (link op nieuwspagina RADAR) wel boetes heffen (25 euro) van een vaste klant als die wil omzetten omdat zijn oorspronkelijke abonnement, (onder nieuwe naam) opeens goedkoper wordt aangeboden....
April vorig jaar nam ik een Start abonnement, snelheid 384/128, 1 G datalimiet, eenjarig, maandelijkse betaling 19,95, 1e 3 maanden 9,95.
Een maand of 2 erna gingen ze stunten met exact hetzelfde gebodene, maar nu à 14,95 per maand, mits je 2 jaar ineens vooruit betaalde. Diverse keren gebeld of ik kon veranderen, maar dat kon pas aan het einde van de jaarperiode van het lopende startabo. Oké, is nog in te komen, je hebt er ook gratis modem en zo bij gehad.
Dus in blijde afwachting van afloop jaarperiode. De omzetsite weigerde mij vorige maand echter steeds de "goedkopere" variant aan te bieden, omdat "mijn jaarcontractperiode nog niet om was" (ik kon wel naar duurdere...). Wel stond er een algemene regel dat bij omzetting normaliter een bedrag van 25 euro betaald moest worden... Dat er op die regel enkele uitzonderingen zijn (die je nergens kunt nalezen!!!)... en dat de site voor je aangeeft of die uitzonderingen op jou van toepassing zijn (uitzondering, dus gratis blijken alle omzettingen naar duurdere abonnementen....).
Achterdochtig geworden gemaild met klantenservice met uitvoerige beschrijving vraag (hoe en wat tegen welke kosten), en vermelding dat omzetsite geen oplossing aangaf: na 2 weken mailtje terug met verwijzing naar de omzetsite....grrrrrrrrrrrrrrrrr (ook de telefonische, technische helpdienst van TIscali heb ik ervaren als absoluut hopeloos, dat terzijde). Opnieuw de vraag herhaald, en tevens uitgelegd waarom verwijzing naar site zinloos is. Tot op heden (3 weken later) nog steeds geen reactie.
Een maand voor einde jaarperiode dan maar brief en mail naar Tiscali gestuurd dat ik na afloop van de jaarperiode wil voortzetten volgens budgetabonnement (dat is dus de 2 jaar-vooruitbetalen variant van exact mijn lopende abo). En dat ik er vanuit ga dat geen kosten verschuldigd zijn omdat het enige verschil zit in lagere kosten, terwijl daarentegen wel voor 2 jaar ineens vooruitbetaald moet worden en contract 2 jaar duurt. Dat is dus eigenlijk een verzwarende factor. Wel is ondertussen de snelheid van het "start"abo door Tiscali verhoogd naar 512/128, dus bij normale voortzetting van mijn lopende abo zou ik nu (ongevraagd) iets meer krijgen voor 19,95 dan bij de omzetting naar het budgetabonnement (384/128). Peanuts....
Inmiddels laat de omzetsite mij ook die mogelijkheid zien (zeker omdat ik minder dan een maand voor afloop jaarcontract zit, en dus theoretisch al automatisch verlengd heb?). En ja hoor, ik kan naar een budgetabo omzetten, als ik 25,- euro omzettingskosten betaal.....! Volgens de site, maar ik heb weinig illusies over hun reactie op mijn verzoek/eis om gratis omzetting....
Ik las wel een posting van mensen die (in oktober 2004) toch gratis konden "downgraden". ( Nogmaals: volgens mij is in mijn geval van een downgrade eigenlijk geen sprake: immers hetzelfde als ik had voor een lagere prijs, bovendien 2 jaar vooruit betalen... hoezo downgrade?).
Zijn er meer mensen bij wie dit kosteloos bleef, zoals het hoort?
Ik geef toe dat het maar om 25 euro gaat (op een besparing van 120 euro over 2 jaar). En schaam mij dus over de lengte van mijn verhaal. Maar het is toch volkomen idioot dat Tiscali zo met bestaande klanten omgaat? Eerst wordt je verwachting gewekt dat het goedkomt na je eenjaarscontract (telefonisch, dus niks op papier), als het dan zover is blijk je opeens een boete (nou ja, "kosten") te moeten betalen.
En zo heeft Tiscali allerlei stiekeme streken en streekjes, als ik zo wat rond lees. Er is dus veel meer te verbeteren aan de wijze waarop ze omgaan met hun vaste klanten. Dus kortom, volgens mij mag dat nieuwsbericht van RADAR wel wat terughoudender, minder juichend. Tenzij Tiscali zijn site nog niet kon aanpassen (haha).
grtz, Marcanto
Verva
Wanneer je de televisie aandoet, is de kans groot dat je een reclame van Tiscali voorbij ziet komen. Het internetbedrijf biedt een voordelig ADSL-abonnement aan voor 29.95 euro. De snelheid van de verbinding is wel 4 MB.
Meneer Bos uit Aalsmeer is al jaren klant bij Tiscali, ook voor 29,95 per maand maar met een snelheid van 2 MB. De klantenservice wees hem echter op de actievoorwaarden waarin staat dat deze aanbieding niet geldt voor bestaande abonnees. Meneer Bos kon een abonnement van 4 MB krijgen, maar moest daarvoor als bestaande klant 39,95 betalen, terwijl zijn buurman als nieuwe klant voor precies hetzelfde 29,95 betaald.
Radar heeft contact gehad met Tiscali. Het bedrijf ziet ook in dat zij hiermee hun trouwe klanten benadelen..Daarom heeft Tiscali inmiddels besloten om bestaande klanten dit snelle abonnement aan te beiden voor dezelfde prijs.
Klantenservice Tiscali: 030-2149704
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Tiscali ja breek me de bek niet open. Zo'n provider moet eruit gekieperd worden
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
je moet niet janken.
zo gaat dat nu overal met alle diensten.
vb nu is er een actie bij albert heijn, als ik volgende week kom en die actie is afgelopen betaal ik ook een andere prijs.
mobiel abbo ik sluit er 1 af krijg een gratis telefoon een ander sluit hem volgende week af krijgt hij een telefoon en een ps2 gratis.
zo werkt dat nu eenmaal wen daar maar aan
zo gaat dat nu overal met alle diensten.
vb nu is er een actie bij albert heijn, als ik volgende week kom en die actie is afgelopen betaal ik ook een andere prijs.
mobiel abbo ik sluit er 1 af krijg een gratis telefoon een ander sluit hem volgende week af krijgt hij een telefoon en een ps2 gratis.
zo werkt dat nu eenmaal wen daar maar aan
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Die internet- en telefoonproviders zitten er niet voor ons plezier!, er moet flink verdiend worden op het internet- en telefoonverkeer!,
Meestal als je met een provider werkt, en de dienst draait goed, zijn er over het algemeen weinig problemen.
Maar... ga niet roeren in de stront!..., zoals up of downgrade in het abonnement, verhuizen, ed,
Dan zijn vaak de poppen aan het dansen!, een logge administratie moet eerst opgestart worden!, uiteraard gaat dit meestal gepaard met grote fouten van de kant van de provider!,
Maar dat maakt niet uit!, de klant belt wel naar de provider toe!, want die wil zijn/haar dienst geleverd zien!, dus 0900 nummer bellen €0.10 per minuut, de klant betaald wel!, lachen dus voor de providers,
Keus heb je meestal niet, en je bent overgeleverd aan de provider die vaak alleen bereikbaar is via 0900- nummers, er is ook een e-mail service, echter de praktijk wijst uit, dat daar meestal niet (snel) op gereageerd wordt,
Jammer dat het zo'n zooitje mág zijn, hier zou eigenlijk flink de teugels aangehaald moeten worden, ten gunste van de klant!,
Geen idee of we dat nog meemaken, het geld, wat verdiend wordt, gaat meestal naar hogerhand, en het buitenland (grote buitenlandse instellingen), de klantenservice mag niks kosten, en mág een rommeltje zijn!, minder mensen is meer verdienen!, de klant blijft langer in de "wacht" staan, zodoende er weer meer geld wordt verdiend,
Er is aan service nog veel in te halen bij alle providers,
Goede providers?, die bestaan niet!....
Meestal als je met een provider werkt, en de dienst draait goed, zijn er over het algemeen weinig problemen.
Maar... ga niet roeren in de stront!..., zoals up of downgrade in het abonnement, verhuizen, ed,
Dan zijn vaak de poppen aan het dansen!, een logge administratie moet eerst opgestart worden!, uiteraard gaat dit meestal gepaard met grote fouten van de kant van de provider!,
Maar dat maakt niet uit!, de klant belt wel naar de provider toe!, want die wil zijn/haar dienst geleverd zien!, dus 0900 nummer bellen €0.10 per minuut, de klant betaald wel!, lachen dus voor de providers,
Keus heb je meestal niet, en je bent overgeleverd aan de provider die vaak alleen bereikbaar is via 0900- nummers, er is ook een e-mail service, echter de praktijk wijst uit, dat daar meestal niet (snel) op gereageerd wordt,
Jammer dat het zo'n zooitje mág zijn, hier zou eigenlijk flink de teugels aangehaald moeten worden, ten gunste van de klant!,
Geen idee of we dat nog meemaken, het geld, wat verdiend wordt, gaat meestal naar hogerhand, en het buitenland (grote buitenlandse instellingen), de klantenservice mag niks kosten, en mág een rommeltje zijn!, minder mensen is meer verdienen!, de klant blijft langer in de "wacht" staan, zodoende er weer meer geld wordt verdiend,
Er is aan service nog veel in te halen bij alle providers,
Goede providers?, die bestaan niet!....
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Ik begrijp het gezeur allemaal niet over Tiscali.
Heb sinds april 2004 Tiscali Family 2Mb voor 39,95.
Half maart aangegeven via de site dat ik naar Tiscali special met telefonie basis over wilde stappen.
Dit koste mij 29,95 per maand voor 4Mb.
Eenmalige kosten zi 30 Euro voor een nieuw modem.
Lijken mij geen vreemde zaken en oh ja, moden gister ontvangen en werkt reeds top. Telefoongegevens komen tot 2 weken na activeren van het nieuwe modem.
Dat Tiscali haar bestaande klanten niet of nauwelijks hierover informeert lijkt mij zakenlijk gezien logisch. Ze moeten meer voor minder gaan leveren aan bestaande klanten......zou ik ook niet happig op zijn.
Heb sinds april 2004 Tiscali Family 2Mb voor 39,95.
Half maart aangegeven via de site dat ik naar Tiscali special met telefonie basis over wilde stappen.
Dit koste mij 29,95 per maand voor 4Mb.
Eenmalige kosten zi 30 Euro voor een nieuw modem.
Lijken mij geen vreemde zaken en oh ja, moden gister ontvangen en werkt reeds top. Telefoongegevens komen tot 2 weken na activeren van het nieuwe modem.
Dat Tiscali haar bestaande klanten niet of nauwelijks hierover informeert lijkt mij zakenlijk gezien logisch. Ze moeten meer voor minder gaan leveren aan bestaande klanten......zou ik ook niet happig op zijn.
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
FritsTheCat heeft mazzel gehad!, dat het systeem meteen perfect werkt,
Het is ook maar net hoe de afwikkeling loopt, zit er een typmiep bij Tiscali uit haar neus te vreten, en fouten maakt, ben je als klant direct de l.ul!,
Gelukkig dat het bij Frits goed gegaan is, maar reken er op dat het nog altijd afwachten is!, met bijv. betalingen e.d.
De telefonie via internet, staat in principe nog in de kinderschoenen, en eerst moeten alle 'kinderziekten' uit het pakket worden gehaald, en dat gaat meestal niet zonder slag of stoot!,
Dus Frits!, oppassen geblazen met dit pakket!,
Het kan goed gaan, maar..... we kennen onderhand de internetproviders!...
Het is ook maar net hoe de afwikkeling loopt, zit er een typmiep bij Tiscali uit haar neus te vreten, en fouten maakt, ben je als klant direct de l.ul!,
Gelukkig dat het bij Frits goed gegaan is, maar reken er op dat het nog altijd afwachten is!, met bijv. betalingen e.d.
De telefonie via internet, staat in principe nog in de kinderschoenen, en eerst moeten alle 'kinderziekten' uit het pakket worden gehaald, en dat gaat meestal niet zonder slag of stoot!,
Dus Frits!, oppassen geblazen met dit pakket!,
Het kan goed gaan, maar..... we kennen onderhand de internetproviders!...
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Maar ze hebben constant van die aanbiedingen, verwacht je dan elke keer te kunnen overstappen om dat het goedkoper is. Beetje dom he denk je ook niet?
Accepteer gewoon dat je er aan vast zit en betaal wat je ze schuldig bent....
Accepteer gewoon dat je er aan vast zit en betaal wat je ze schuldig bent....
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Moet je je bestaande klanten niet een beetje in watten leggen als provider?, dan blijven ze tenminste bij je!....
Nu zwaaien veel bestaande klanten af, vaak naar een andere provider!, en dat wil een provider niet!,
Een beetje service naar de klanten toe kan geen kwaad, dit kost de provider meer, maar je houdt je klanten tenminste vast!, een tevreden klant switcht niet snel!
Nu zwaaien veel bestaande klanten af, vaak naar een andere provider!, en dat wil een provider niet!,
Een beetje service naar de klanten toe kan geen kwaad, dit kost de provider meer, maar je houdt je klanten tenminste vast!, een tevreden klant switcht niet snel!
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Ze leveren alle service die ze kunnen bieden alleen jullie verwachten het onmogelijke. En daar kunnen ze natuurlijk niet aan voldoen.
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Laat me niet lachen!, het "onmogelijke"!,
Je werkt zeker zelf bij een provider!, natuurlijk is alles mogelijk!, klanten winnen is geldverdienen!, en klanten hóuden!, nog meer geld verdienen!,
Een provider hoeft niet op haar "kont" te zitten om geld te verdienen, concurentie zat!,
Providers die zich star houden, tegenover haar klanten, zullen snel in de gaten hebben dat klanten dit niet pikken!,
Een voorbeeldje:
@home heeft dit geweten met het Budgetabonnement, dit was een abonnement die veel te duur was voor wat het bood,
Klanten stroomden weg bij @home en nestelden zich in een goedkoop ADSL pakket, dat veel en veel beter voldeed aan de wensen van de klant,
Na schade en schande heeft @home dit budgetpakket aangepast, en is nu bezig om een heel leuk pakket er van te maken!,
Hopende voor @home dat de klanten weer terug druppelen voor dit leuke pakket.
Je werkt zeker zelf bij een provider!, natuurlijk is alles mogelijk!, klanten winnen is geldverdienen!, en klanten hóuden!, nog meer geld verdienen!,
Een provider hoeft niet op haar "kont" te zitten om geld te verdienen, concurentie zat!,
Providers die zich star houden, tegenover haar klanten, zullen snel in de gaten hebben dat klanten dit niet pikken!,
Een voorbeeldje:
@home heeft dit geweten met het Budgetabonnement, dit was een abonnement die veel te duur was voor wat het bood,
Klanten stroomden weg bij @home en nestelden zich in een goedkoop ADSL pakket, dat veel en veel beter voldeed aan de wensen van de klant,
Na schade en schande heeft @home dit budgetpakket aangepast, en is nu bezig om een heel leuk pakket er van te maken!,
Hopende voor @home dat de klanten weer terug druppelen voor dit leuke pakket.
Re: Tiscali benadeelt nog steeds bestaande klanten
Ik heb geen ervaring met het downgraden van mijn abo bij Tiscali, maar wel een geschil inzake de korting bij aanvang van het contract vorig jaar mei. Deze heb ik tot vandaag nog steeds niet terugontvangen. Mijn vordering loopt nu dus bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Kwa service kan ik wel helemaal mee in de ervaring met tiscali. Op e-mails wordt of heel laat gereageerd met standaard zinnen en verwijzingen naar de site, of er wordt helemaal niet gereageerd. Ook op aangetekende brieven reageert men niet!
Ik heb het dus helemaal gehad met Tiscali, begint aardig op de "nuon" te lijken.
Gr,
Edwin
Ik heb het dus helemaal gehad met Tiscali, begint aardig op de "nuon" te lijken.
Gr,
Edwin