LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tiscali

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Tiscali

Ongelezen bericht door Gast »

In novemder 2004 ben ik van Tiscali overgestapt naat Planet, de reden; ondersteuning van Tiscali was erg slecht of ze waren niet bereikbaar en kwam ik er een keer door werd ik op een ergelijke manier aan het lijntje gehouden. Ergelijk!

De incasso van abbonementskosten bij Tiscali gingen via automatische incasso. In augustus 2004 is er door Tiscali nog een jaar contributie via automatische incasso € 40.84 van mijn rekening afgeschreven maar dit nam ik voor lief. Over eventuele tekortkomingen mijnerzijds nooit iets van Tiscali vernomen.

Wat schets mijn verbazing, krijg ik 16 maart j.l. via Intrum Justitia een vordering van € 68.54 over 2003 dit binnen 7 dagen te betalen, anders..................... volgen er rechtsmaatregelen. Je zuiverste indoctrinatie.

Gast

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Gast »

:?: :?: :?:

in·doc·tri·na·tie (de ~ (v.), ~s)
1 het onder druk bijbrengen of doen aanvaarden van bepaalde leerstellingen

:) :)

tokkie

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door tokkie »

Viaduct.... Ook een moeilijk woord. Als je geen woorden van meer dan twee lettergrepen begrijpt, moet je ze niet gebruiken.

Bob Schurkjens

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet betalen aan Intrum Justitia en laat je niet intimideren!!!

Bellen met I.J. heeft geen zin (eigen ervaring)

Tiscali had je eerst 2 x een aanmaning moeten sturen waarop je had kunnen reageren. Pas dan mogen ze een incassoburo inschakelen.

Laat die deurwaarder maar komen: ze hebben geen poot om op te staan. Dit weet I.J. ook maar ze maken zich schuldig aan intimidatie. Een deurwaarder zul je dus nooit te zien krijgen.

In het ergste geval moet je ooit naar de kantonrechter maar de kans hierop is minimaal. Zorg in elk geval dat je zoveel mogelijk schriftelijk bewijs bewaart voor de komende vijf jaar (de wettelijke verjaringstermijn).

Raimond

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door Raimond »

Heb ook zo'n ervaring.

Had tot 7 januari 2005 tiscali. Op tijd het hele boeltje opgezegd en bevestiging ontvangen. Echter per december ging tiscali de abonnementskosten vooruit incasseren in plaats van achteraf of halverwegd. Ik ontving per mail dus een nota voor december en voor januari. Daarop gereageerd dat de nota niet akkoord was en dat ik ook die van december niet zou betalen ivm gebreken van hun zijde. Ik heb ze twee maal gesommeerd op te houden met het toevoegen van ongevraagde reclame aan mijn e-mail berichten via webmail. Hebben ze niet gestopt en dus heb ik niet betaald, maar dat ter zijde.

Ik ontving een mail dat ik kon volstaan met betaling van het abonnement tot aan de datum van opzegging, maar zo werkt het natuurlijk niet. Ik wil gewoon een faktuur met het correcte bedrag (en dan nog betaal ik die niet). Heb inmiddels 2x een aanmaning ontvangen. Twee keer op gereageerd, zowel per mail als per aangetekende post. Niets helpt. Maakt mij ook niet uit want ik betaal toch niet. Afgelopen weekend ontving ik de laatste aanmaning. Heb ze keurig bericht dat ik blij ben dat ze hun ongelijk eindelijk inzien en dat ze geen aanmaningen meer sturen. Ben ik daar ook gelijk van af. (maar dat zal wellicht niet de boodschap van laatse aanmaning geweest zijn.)

Ben benieuwd. Zie de post van Interum Justitia met heel veel vertrouwen tegemoet. (Daar zou ik ook nog wel een boekje over open kunnen doen, maar da's off-topic.)

Houdt jullie natuurlijk op de hoogte van het verdere verloop.

Raimond

astor64
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2005 17:14

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door astor64 »

Mijn vrouw had een abonnement, echter per juli 2000 hadden wij UPC (inmiddels gelukkig niet meer). Tiscali blijft maar abonnementsgeld afschrijven terwijl ik vorig jaar een teamleider heb gesproken die het abonnement per direkt zou stopzetten. Afgelopen vrijdag weer een bankafschrift en ja hoor het geld was er weer af. Vervolgens wordt ik afgesnauwd door een van de medewerkers. Vandaag weer gebeld en toen deden ze een voorstel. Het bedrag wordt verrekend met het bedrag van vorig jaar en dan kregen we nog € 9.00 teruggestort. Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Ik laat het bedrag terugstorten en laat ze maar komen. Ik ben er niet bang voor.

tokkie

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door tokkie »

schurkjens de slechte adviseur schreef:Niet betalen aan Intrum Justitia en laat je niet intimideren!!!

Bellen met I.J. heeft geen zin (eigen ervaring)

Tiscali had je eerst 2 x een aanmaning moeten sturen waarop je had kunnen reageren. Pas dan mogen ze een incassoburo inschakelen.

Laat die deurwaarder maar komen: ze hebben geen poot om op te staan. Dit weet I.J. ook maar ze maken zich schuldig aan intimidatie. Een deurwaarder zul je dus nooit te zien krijgen.

In het ergste geval moet je ooit naar de kantonrechter maar de kans hierop is minimaal. Zorg in elk geval dat je zoveel mogelijk schriftelijk bewijs bewaart voor de komende vijf jaar (de wettelijke verjaringstermijn).
Als er bij je eerste rekening al een betaaltermijn wordt genoemd (bv betalen binnen 14 dagen na factuurdatum) en je hebt binnen die termijn niet betaald, dan kun je op de vijftiende dag al een incassoburo op de stoep hebben staan en dat is dan ook gewoon toegestaan. Je bent dan namelijk in verzuim. Dus Schurkje(ns), je kunt wel ruig lopen doen maar als je niet weet hoe het juridisch in elkaar zit, moet je niet adviseren.

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: Tiscali

Ongelezen bericht door mulmol »

Astor 64

Laat bij je bank of giro het incasseren van Tiscalie voorgoed blokkeren.
Zo kunnen ze nooit meer ongevraagd geld van je rekening incasseren.

Gesloten