LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Is KPN slechter dan UPC

Ja
8
36%
Nee
14
64%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Zaterdag om 18.50 uur in Kassa

Kassa staat zaterdag helemaal in het teken van InternetPlusBellen van KPN. Al bijna een jaar lang krijgt Kassa hierover de meeste klachten binnen. Ondanks toezeggingen van KPN in eerdere uitzendingen lijkt niets te zijn veranderd.

In Kassa de confrontatie met KPN, de uitslag van een grote enquête onder KPN-klanten, en de opmerkelijke uitkomst van een rechtszaak.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

In mijn ogen is het internetbellen bij alle maatschapijen een probleem.
Inmijn directe omgeving heb ik verschillende mensen die IPB hebben maar ook bellen via @ Home en een via Tiscali.

De problemen zijn divers maar van de 4 mensen met IPB hebben er nul mensen een probleem.

Wil de problemen die anderen hebben niet goed proaten of in twijvel brengen maar met iets nieuws wat nog in de kinderschoenen staat gaat er nu eenmaal veel mis en als je hoort hoeveel nmensen er per dag een aanmelding doen voor IPB is dit toch vreemd dat KPN dit niet stop zet of niet.

Hoe dan ook Hoge bomen vangen veel wind, en ik wacht nog wel even (een paar jaar :lol: )

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door RADonker »

Ik bel over internet via Tele2 met een Compleet abonnement, maar bij mij werkt het zonder problemen en heb geen storingen of weg vallen van de verbinding, al bel ik een uur het blijft het doen. Dus het kan wel goed werken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Kassa heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar KPN als internet provider, daar gaat dit onderwerp over , KPN trekt een grote broek aan en laat velen mensen in de kou staan:
1.Geen vaste telefoon
2.Helpdesk niet bereikbaar
3.Veel GSM telefoonkosten variabel van 10 - 100 Euro

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Kassa heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar KPN als internet provider, daar gaat dit onderwerp over , KPN trekt een grote broek aan en laat velen mensen in de kou staan:
1.Geen vaste telefoon
Bij IPB heb je inderdaad géén vaste telefoonlijn.

Dit is hetzelfde als:

Als je slaapt ben je niet wakker!


IPB oftewel Internet Plus Bellen is niets anders dan VOIP, oftewel Voice Over Intenet Protocol.

Dus bellen via internet.


Dus IPB bellen en bellen via de computer gebruikmakend van VOIPBUSTER of SKYPE of praten via MSN is allemaal hetzelfde.

En inderdaad:

Bij IPB ontbreekt de vaste telefoonlijn.

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

De problemen die bij IPB voorkomen heeft ook te maken met het feit dat de netwerkverbindingen vaak overbelast zijn.

Door de toename van VOIP en tv kijken via internet, is het dataverkeer explosief gestegen.

Dus via het computernetwerk gaat nu niet alleen internet en e-mail, maar nu ook VOIP en TV.

Vergeet ook niet de toename van Spam en vooral spyware en virussen.

Dus via de computernetwerken gaan nu de volgende data:

- VOIP
- internet
- e-mail
- tv kijken (uitzendig gemist bijvoorbeeld)
- spam
- virussen
- spyware


tel daarbij ook op dat VOIP dermate populair geworden is dat de netwerken, servers en switches dit niet meer aankunnen.


Wat ook realiteit is maar wat de consument wel even vergeet:

Als je IPB hebt en je gaat via internet Bittorent laten draaien, dan neemt Bittorent dermate veel netwerkverkeer in beslag, dat VOIP al bijna niet meer mogelijk is.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Met dat laatste ben ik het inderdaad eens,
Wanneer je aan het downloaden bent en je download nog wat dan gaan ze allebei trager
Ook met IPB wanneer je belt en je PC is druk met het internet moet je internet verbinding beide handelen
Je zou kunnen zeggen waarom testen ze het dan niet eerst even, maar er gaat dan veel geld verloren (net zoals dat de ene dansen op het ijs eerder moest dan de ander)
Ik geloof best dat KPN zijn best doet, maar iets nieuws zal altijd problemen met zich mee brengen
Ik gebruik zelf al meer dan 5 jaar planet internet en ben zeer tevreden
netjes geholpen enzovoort
Ik hoop dat dit ook zo zal zijn bij KPN IPB

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

@ikbenik en moppentappers, kan ik niks aan toe voegen ben het er helemaal mee eens

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een ontwikkeling waar ik zelf totaal niet blij mee ben is het volgende:

je hebt 3 netwerken:
- televisie/radio
- telefoon
- internet/e-mail

Wat ze nu willen is deze 3 samenvoegen tot 1 netwerk.

Met alle gevolgen vandien.
Je zou kunnen zeggen waarom testen ze het dan niet eerst even, maar er gaat dan veel geld verloren (net zoals dat de ene dansen op het ijs eerder moest dan de ander)


Tja, mens eigen. Men gaat massaal overstappen op een nieuwe techniek.
Zelf ben ik het er totaal niet mee eens, maar dat is hier op deze forum niet onbekend.

Ik heb zelf telefonie van KPN en internet via ADSL van Planet Internet.

Waarom zou ik over gaan stappen op IPB?
Omdat het een hype is, omdat het IN is?
Wat een onzin zeg!

Ik weiger om over te stappen op IPB omdat de telefoonverbinding perfect is en dat ADSL ook perfect is.

Als iets goed werkt, blijf er dan met je poten er vanaf!

Veel mensen stappen over op IPB omdat het nieuw is, omdat steeds meer mensen het hebben en omdat het een hype is.

Wat een onzin zeg!

Dus als bijna iedereen in de rivier springt, ga jij er dan achteraan?

Zo ja, dan moet je je heel snel na laten kijken!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Henri42 »

Wat een onzin zeg!
Dus als bijna iedereen in de rivier springt, ga jij er dan achteraan?
Zo ja, dan moet je je heel snel na laten kijken!



Voor de ontwikkeling moet je niet stilstaan, wanneer ga je zwemmen Ikbenik ??. :)

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Voor de ontwikkeling moet je niet stilstaan, wanneer ga je zwemmen Ikbenik ??.
Met deze maffe ontwikkelingen doe ik niet mee.

En zwemmen hoef ik niet, omdat ik de rest niet achterna ga! :lol:


Veel winkeliers doen precies wat de concurrentie ook doet.

Ik niet.


Ik ga mijn eigen weg.

Je moet je als winkelier onderscheiden ten opzichte van de rest en niet dom meelopen met de rest.


Dus omdat de rest met de prijzen heel veel lager gaan zitten en dit ten koste gaat van de service en de betrouwbaarheid, dan doe ik daar niet aan mee.

Ik blijf dan wel duurder, maar je kunt er zeker van zijn dat je kwaliteit krijgt en ook nog goede service.


En ik sta bekend om de goede service en kwaliteit.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door agro »

Veel GSM telefoonkosten variabel van 10 - 100 Euro
Die kosten heb je alleen maar bij upc met hun dure 09xx nummer, bij kpn is gratis, 0800-0505 en 0800-0407 ook met mobiel gratis.
Je moet bij kpn niet de helpdesk bellen maar de 2 hierboven genoemde nummers, en die zijn redelijk tot goed bereikbaar.
Het bellen bij upc is ook VOIP maar dat weten veel mensen blijkbaar niet en daar zijn de problemen net zo erg zo niet erger.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik ben het met ikbenik eens met over kloten met dingen die goed werken
aan de andere kant zou je ook voor betere oplossingen moeten kiezen
maar dit is een hype, net zoals die gekke knoop touwtjes of die kaartjes

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door agro »

Binnen 2 a 3 jaar is er geen analoge telefoon meer, en is alles VOIP.
Als ik het relaas hoor van ikbenik dan komen de problemen als je veel download en gaat bellen tegelijk, wat zoveel snelheid in beslag neemt det er problemen ontstaan, omdat downloaden boven spraak gaat en daardoor de spraak problemen opleverd, ik zelf heb een 6Mb verbinding en heb geen problemen hiermee, zou het kunnen dan dat bij de personen welke een abonnement met lagere snelheid hebben afgesloten en vervolgens veel gaan downloaden en bellen tegelijk hiermee problemen krijgen dan.

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het bellen bij upc is ook VOIP maar dat weten veel mensen blijkbaar niet en daar zijn de problemen net zo erg zo niet erger.
Je mag van VOIP niet hetzelfde verwachten als van de analoge telefoonlijn!

Dit heeft te maken dat VOIP en analoge telefonie (PSTN & ISDN) totaal verschillende technieken zijn.


Daarbij komt ook nog dat de meeste mensen wel de dezelfde kwaliteit eisen en verwachten.
Ook weer opgehitst door die verdomde consumentenorganisaties!

Nogmaals:
VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteit als analoge telefonie.
En stop met dat gedram om dat wel zo te krijgen!

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

ik zelf heb een 6Mb verbinding en heb geen problemen hiermee, zou het kunnen dan dat bij de personen welke een abonnement met lagere snelheid hebben afgesloten en vervolgens veel gaan downloaden en bellen tegelijk hiermee problemen krijgen dan.
Yep! :lol:


Als ik bel via VOIPBUSTER en ik ben tegelijkertijd aan het surfen op internet, dan wil het nog vaak gebeuren dat het gesprek via VOIPBUSTER begint te haperen.


En bellen via VOIP is precies de dezelfde technieken als je een webpagina oproept of een bestandje aan het downloaden bent!

En de degene die dit niet willen horen of begrijpen hebben pech gehad.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door agro »

VOIP heeft niet de dezelfde kwaliteit als analoge telefonie.
En stop met dat gedram om dat wel zo te krijgen!
Waar heb ik dat beweerd dan??
Ik stelde alleen dat bellen met een abo van upc ook VOIP is, en dat veel mensen dat niet in de gaten hebben.

ikbenik

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

@ Argo:

Ik heb het niet over jouw en jij hebt dat ook niet beweerd! :wink:

Maar veel consumenten beweren dat wel en kijk naar de reacties overal.
Dat zegt genoeg. :cry:

Vandaar dat ik het weer aangaf.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door queenfan »

agro, Geplaatst op 03 Mrt 2007 11:27
Binnen 2 a 3 jaar is er geen analoge telefoon meer, en is alles VOIP.
Als ik het relaas hoor van ikbenik dan komen de problemen als je veel download en gaat bellen tegelijk, wat zoveel snelheid in beslag neemt det er problemen ontstaan, omdat downloaden boven spraak gaat en daardoor de spraak problemen opleverd, ik zelf heb een 6Mb verbinding en heb geen problemen hiermee, zou het kunnen dan dat bij de personen welke een abonnement met lagere snelheid hebben afgesloten en vervolgens veel gaan downloaden en bellen tegelijk hiermee problemen krijgen dan.
Binnen 2 a 3 jaar geen analoge telefoon meer????? dat denk het niet er zijn genoeg mensen die geen internet hebben/willen vooral de wat oudere mensen.

Denk ook niet dat het internetbellen het analoge variant binnen 5 jaar compleet zal vervangen maar dat het op den duur de overhand zal krijgen ben ik van overtuigt.

En o ja denk eens terug aan Scarlet One met hun 256 Kb down en volgens mij iets van 64 Kb up hoeveel problemen waren daar mee.

Een grotere bandbreedte is niet de oplossing, ook de afstand is ook een probleem i.v.m. vertragingen en wegvallen van bitjes, de drukte op het net enz

Een grotere bandbreedte geeft vertragingen bij o.a. de switches deze kunnen maar 100 mB aan en lopen door de grote datastroom over met als gevolg vertragingen

VDSL zal in de toekomst enige verlichting geven denk ik.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Uitzending Zaterdag Over KPN internetbellen

Ongelezen bericht door agro »

Binnen 2 a 3 jaar geen analoge telefoon meer????? dat denk het niet er zijn genoeg mensen die geen internet hebben/willen vooral de wat oudere mensen.
Je kan een telefoonaasluiting te hebben die VOIP is, zonder dat je verder van internet gebruik maakt.
Enige weken geleden is er een publicatie van kpn geweest dat kpn binnen 3 jaar stopt met het aanbieden van analoge telefoon, dan rest alleen nog VOIP.
zie:
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1855701

http://www.feeds4all.com/Item.aspx?ItemID=13545028

http://www.molblog.nl/Merken/4534

Gesloten