LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
smoking
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 dec 2008 19:25

UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door smoking »

beste mensen. UPC heeft zins kort 2 nieuwe internet snelheden.onderanderen FIBER 60.

het is erg leuk omdan zo snelle internet te nemen. maar waar ik zo boos op bent. is dat je daar kosten voor moet betalen. €49,95 voor een monteur. ik dacht zelf het is gratis. maar helaas niet. ik ben daar zo boos om. ze gaan 2 nieuwe snelheden aanbieden. en dan nog kosten vragen. er voor bij de andere mag je het zelf doen. maar bij die fiber niet.

ik hoop dat hier wat aan gedaan wordt. iedereen heeft het al zo moeilijk. en dan toch kosten voor vragen.

IK HOOP DAT ER SNEL IETS GEDAAN GAAT WORDEN

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Die monteur wil ook graag aan het eind van de maand wat geld op zijn rekening zien om wat te eten.
Zou de monteur gratis komen, dan wordt het internet abbo per maand duurder.
Wat wil je? Eenmalig die 50 euro dokken of de tijd dat je dat abbo hebt een te hoge prijs betalen.

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door freggel »

Dat er kosten aan een monteur zitten vind ik niet zo gek.
Alleen als je verplicht een monteur moet nemen is dit een extra aanschaf drempel, die speedfreaks misschien wel willen nemen.

En een glasvezel kabeltje monteren is niet heel moeilijk, je alleen weten hoe het moet. Als er namelijk een vuiltje op de kop zit is het bereik weg of wordt het een stuk langzamer. Dus vandaar misschien die verplichte monteur.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ron58 »

En een glasvezel kabeltje monteren is niet heel moeilijk, je alleen weten hoe het moet.
Komt er bij Upc wel een glasvezelkabeltje aan te pas?
Hebben ze het niet alleen maar zo genoemd omdat ze de hete adem van de nieuwe glasvezelnetten in de nek voelen glasvezel en zo de indruk te wekken dat het een soortgelijk product is?

freggel
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 dec 2008 20:34

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door freggel »

Oh schijnbaar niet dan.
Gezien het abonnement fiber power genoemd wordt, dacht ik aan fiber optics. Ook wel een verwarrende naam dan.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als je wasmachine of ander groot apparaat stuk is laat je een monteur komen,

Deze verrekend voorrijkosten, manuren, materiaalkosten, BTW, ed.

Dan vindt ik persoonlijk die € 50,- niet eens zo duur als je alles door gaat berekenen,

Wanneer je het zelf niet kan is het verstandigste eerst een handige Harrie of buurman in te schakelen alvorens de monteur, want dan ben je meestal wat goedkoper uit,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

smoking
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 dec 2008 19:25

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door smoking »

weet je wel wat je zegt het moet door een monteur gebeuren beetje raar voor die fiber 120mbps is het wel gratis dus je mag het ook niet zelf doen vooral als je lage inkomen hebt is 50€ wel veel daar zou ik 1 week goed van kunnen eten drinken ik zeg dan ook dat ze er kosten voor vragen is gewoon belachelijk

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ron58 »

vooral als je lage inkomen hebt is 50€ wel veel daar zou ik 1 week goed van kunnen eten drinken ik zeg dan ook dat ze er kosten voor vragen is gewoon belachelijk
In dat geval snap ik niet waarom je zo'n snelle en dure internetverbinding zou moeten hebben, van de maandelijkse abonnementskosten kun je dan anderhalve week eten.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Met respect voor je keuze, maar wanneer je net als ikzelf, financieel niet zo breed zit, had ik me toch een beetje geörienteerd naar een goedkoper abonnement,

Van het verschil in premie kun je dan toch wat sparen voor andere dingen die meer prioriteit hebben,

60Mbps is echt bloedsnel, 6x zo snel als mijn eigen ( lees goedkopere ) verbinding,

Dergelijke snelle verbindingen zijn eigenlijk meer geschikt voor de zakelijke markt, die intensief met meerdere netwerken gebruikmaken van het internet,

Het is uw keuze, maar voor de particulier lijkt het mij een beetje zonde van het geld, voor minder geld kun je gratis bellen op het vaste net.

Voor minder heb je een behoorlijk snelle verbinding met een belpakket er bij, en Digitale televisie, zelfs met evt. HD televisie toe!, :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Citaat:

En een glasvezel kabeltje monteren is niet heel moeilijk, je alleen weten hoe het moet. Als er namelijk een vuiltje op de kop zit is het bereik weg of wordt het een stuk langzamer. Dus vandaar misschien die verplichte monteur

Dit is geheel waar , het gaat hier om hoogwaardige kwaliteits verbindingen, een glsavezelmodem is maar een heel klein ding en uiterst kwetsbaar, vandaar dat bijv. upc dit in eigen beheer wil installeren voor de klant.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een kleine correctie,

UPC Fiber 60 is een bloedsnel kabelabonnement, géén glasvezel,

Er is echter een speciaal modem noodzakelijk om deze hoge snelheden te kunnen realiseren,

De naam "Fiber" doet je terecht denken aan een glasvezel abonnement,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ron58 »

De naam 'Fiber Power' doet namelijk vermoeden dat het om een complete glasvezelnetwerk gaat, maar Rood geeft aan dat het bij Fiber Power in feite gaat om een kabelmodemverbetering. De kabel tussen de schakelkast en de voordeur is nog altijd een coaxverbinding.
Bovenstaande quote komt uit een reactie van een UPC woordvoerder, elders in dat artikel stond ook dat de naam Fibre Power puur een marketing trucje is.
Beetje kinderachtig, maar goed, het is nu eenmaal UPC.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Henri42 »

mooi woordkeuze en een nog betere technische ontwikkeling van ons UPC :), Veel providers zijn er jalours op

smoking
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 dec 2008 19:25

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door smoking »

kijk upc is enekant wel goed maar ze kijken niet naar de prijs wat men betaalt kijk ik heb nu upc extreme 24mbps 50€ en onbepert telefonie kost 20€ en gratis digitale tv maar je betaald standaart kabelkosten 16€
dan ben ik aardig prijskaartje kwijt maar dat is het punt niet als ik dus ga upgraden naar die fiber 60 dan betaal ik een borg voor die nieuwe modem 45€ omdat die oude niet weg kan voor me telefoon en dan nog is 50€ voor die monteur reken dat maar uit kan je beter caiway nemen die bied het goedkoper aan UPC ALS JE DIT LEEST DOE ER WAT AAN 2 KEER BORG IS WEL TE VEEL VAN HET GOEDE :? :? :? :?

en dan willen jully dat mensen niet veel betalen via kpn hoeft het niet meer aansluiting activeren bij upc moet het wel

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Als ik het zo lees heb je straks met Power Fiber twee modems aan de spanning hangen!, :lol:

Één voor het internet en één voor de telefoon!,

Ik krab me toch even achter de oren, hieruit kun je concluderen dat het bloed snelle kabelinternet nog in de kinderschoenen staat, :oops:

Persoonlijk zou ik even blijven hangen totdat het hele circus met één modem afgehandeld kan worden, en met wat minder genoegen nemen met snelheid van internet, :?

Dat we naar deze snelheden toehuppelen staat buiten kijf, we staan nog aan het begin van internet, we zijn er nog lang niet met internet! :P

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

dslam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2008 21:28

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door dslam »

Laat UPC maar het wiel uitvinden zou ik zeggen en daar hangt gewoon een prijskaartje aanvast die wel betaalt moet worden.Ik wacht wel op de nieuwe dsl technieken die eraan staan te komen en anders Glas FttH.Kabel zal misschien nog wel veel sneller kunnen in de toekomst maar nieuwe technieken voor dsl en glas zijn in de maak.Service en diensten maken straks uit wie overleeft niet meer de snelheid.Dus we zullen zien wie overleeft.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Mendoza »

Even voor de duidelijkheid, op de site van UPC staat al vanaf het begin duidelijk aangegeven dat er bij 60 Mbit 49,- installatiekosten bij komen.


Ook is het netwerk van upc al in zoverre verglaast dat je nooit meer als een kilometer van een glasvezel zit.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: UPC FIBER 60MBPS ONNODIGE KOSTEN

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ook is het netwerk van upc al in zoverre verglaast dat je nooit meer als een kilometer van een glasvezel zit.
UPC heeft geen glasvezel!!!! Alleen coax.

Gesloten