LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Internet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Whatsapp

UPC Internet

Ongelezen bericht door Whatsapp »

Goeiedag iedereen,

Wil uit frustratie toch even mijn ervaring met UPC delen. Ik verwacht geen oplossingen vanuit jullie kant, maar het voelt wel goed om even mijn verhaal te kunnen doen.

Ik zit bijna 2/3 weken zonder internet en de laatste paar dagen zonder tv. Ik maak me er normaal niet zo druk om, maar de inconsistentie van de antwoorden van de helpdesk en de dingen die "fout" gaan, zijn soms ergerlijk.

De eerste keer had de router/modem een slechte verbinding. Hij ging steeds uit en aan. De jongen van de helpdesk adviseerde me een nieuwe koax kabel te kopen omdat een monteur me waarschijnlijk een x bedrag zou kosten. Dit gedaan en inderdaad het werkte weer even. Tot vervolgens alles er weer uitlag.

Weer gebeld en de jongen die ik toen sprak, gaf aan dat dit niet de bedoeling was. Je hoort altijd de UPC koax kabel te gebruiken, maar geen probleem: Ze zouden een monteur inplannen. Dit zou kostenloos zijn. Ik begreep dat de beste man rond 8 uur zou komen. Dit bleek uiteindelijk tussen 8 en 1 te zijn waardoor ik de afspraak moest annuleren. Gewoon een miscommunicatie of mijn slechte oren. Ok, geen probleem. Kan gebeuren. We zijn allemaal mensen.

Vervolgens een nieuwe afspraak gemaakt. Monteur komt langs, maar geeft aan dat hij er niks aan kan doen. Het blijkt aan het signaal te liggen, maar geen probleem: Hij belt even met de helpdesk voor een nieuwe afspraak. Hierbij zou een andere monteur langskomen. Uiteindelijk heeft hij rond de 20 minuten in de wacht gestaan en hij vertelde nog lacherig iets over de mogelijke laksigheid van de helpdesk op die mooie zomerdag. Ik vond het allemaal geen probleem. Er is meer in het leven, toch?

De nieuwe afspraak zou voor woensdag (gisteren) kunnen worden ingepland. Ik zei: Doen. Vervolgens vrij genomen en weer gewacht. 0800 tot 1300 uur, nog steeds niemand. Tegen de avonduren gebeld en er werd me verteld dat er niks stond ingepland. Ok, zei ik rustig. Geen probleem.

Zou je dan een nieuwe kunnen inplannen, vroeg ik. Toen verloor ik het even...Er werd me gevraagd of ik kon vertellen wat er aan de hand was en dat ze op dit moment weinig voor me konden betekenen. Een monteur konden ze langssturen, maar het zou dan wel mogelijk zijn dat ik er voor zou moeten betalen en wat voor monteur (dezelfde of iemand voor het signaal) konden ze ook niet echt aangeven.

Mij lijkt dat als er een monteur staat ingepland om het signaal te controleren, dat dat dan de diagnose is. Er werd me gevraagd of ik de koax kabel in de tv kon stoppen om te kijken of het signaal het weer zou doen. Ik had natuurlijk liever dat ze hun eerder gemaakte afspraak na zouden komen in plaats van mij weer langer aan de telefoon te houden.

Uiteindelijk verbrak de verbinding (schuld van mijn telefoon).

Toen heeft mijn vriendin maar teruggebeld. Oooh, nee, zei de nieuwe jongen. Het klopte niet wat er werd gezegd. De afspraak schiet soms automatisch op geannuleerd waardoor uw afspraak, in dit geval, vervallen is. De nieuwe monteur zal gewoon kostenloos zijn. Ik zou die avond nog teruggebeld worden voor een nieuwe afspraak.

Uiteraard niet gebeurt. Daar is UPC wel consistent in. Nu vanwege frustratie en om de belminuten in toom te houden (elke keer weer 15/20 min opnieuw je verhaal doen en dezelfde kabeltjes gebruiken) een mail gestuurd naar UPC en mijn verhaal kwijt op radar.

Iemand zelfde ervaringen met UPC? Ben wel benieuwd :)

Har06

Re: UPC Internet

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Iemand zelfde ervaringen met UPC? Ben wel benieuwd

Geen ervaring met UPC , wel topics genoeg hier.

Whatsapp

Har06 schreef:[email protected]
Dankje, heb hier ook even naar gemaild.

UPC Webcare
verified

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Whatsapp

Ik heb je mail voorbij zien komen en zal voor je uit gaan zoeken wat er mis gaat in deze. Ik zal je via de mail verder berichten.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Iemand zelfde ervaringen met UPC? Ben wel benieuwd

Geen ervaring met UPC , wel topics genoeg hier.
Is ook niet zo gek als je kijkt hoeveel klanten UPC heeft. Dat zegt echter niets over de kwaliteit van UPC. Het is immers logisch dat als je 3 miljoen klanten hebt dat er meer problemen zijn dan als je 100.000 klanten hebt, zelfs als het procentueel minder is.

SHS_Inc

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Heb je ook telefonie van UpC wellicht ?? dan kun je het nummer 1200 bellen is dan gratis

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Heb je ook telefonie van UpC wellicht ?? dan kun je het nummer 1200 bellen is dan gratis
eehhhmmmm!!!!! niet goed gelezen????
TS heeft geen internet dus ook geen telefonie?????
en waar haal je het nr 1200 vandaan?????
dan kom je niet op de klantenservice van upc uit.

@TS,
het probleem is dat je totaal geen signaal hebt, dit kan een paar dingen betekenen.
heb je een versterker van upc ertussen? zo ja, dan is die defect.
is de WCD al eens vervangen? die kan defect zijn.
kabeltje vervangen is zinloos, die kan niet zomaar defect gaan (of er moet vaak mee gerommeld worden)
het antwoord; moet een kabeltje van upc zijn is pure onzin. elke c12 kabel met goede connectoren is goed. mits niet langer dan 30cm.

als laatste mogelijkheid (tevens mijn vermoeden) is dat er of een kabelbreuk in de straat is of de tap in de eindversterker is defect of afgesloten.

advies: nog 1 maal UPC opbellen en aangeven dat dit al langer speelt en je nu een oplossing verwacht en niet weer het hele verhaal gaat uitleggen en doen wat hun willen, dit is immers allemaal al diverse malen gedaan, dreig eventueel met onmiddelijke opzegging van alle diensten.
wordt maar ff goed boos, dan kom je bij escalatie terecht en kan alles ineens heel snel gaan.

mijn ervaring met meerdere klanten in de laatste jaren en aangezien ik zelf monteur ben.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

renegade66 schreef:
eehhhmmmm!!!!! niet goed gelezen????
TS heeft geen internet dus ook geen telefonie?????
en waar haal je het nr 1200 vandaan?????
dan kom je niet op de klantenservice van upc uit.

.
Zeker wel! Als je telefoon hebt van UPC is het nummer 1200 en je komt dan rechtstreeks bij de helpdesk uit, is al een poosje gratis. Blijft onverlet dat als het modem niet werkt en je hebt een gecombineerd modem dit ook niet gaat.
[/quote]
Vanaf 2 januari 2012 zal het voor abonnee's met een UPC telefoonaansluiting mogelijk zijn om gratis te bellen naar de klantenservice. Dit kan door gebruik te maken van het gratis servicenummer 1200.

"Klanten die naar het servicenummer 1200 bellen, ontvangen dezelfde service als klanten die via het servicenummer 0900 1580 contact opnemen met UPC.
Alle UPC Telefonie-klanten die vanaf 2 januari via de vaste UPC-lijn naar het servicenummer 0900 1580 bellen, krijgen een boodschap te horen dat zij kosteloos via 1200 met UPC contact kunnen opnemen. We komen met deze stap tegemoet aan de behoefte van klanten om ook via de telefoon kosteloos geholpen te worden.", aldus UPC.

Voor reacties over dit onderwerp zie: Gratis klantenservice voor UPC telefonie-klanten
http://www.chelloo.com/upc/index.php?to ... #msg571033

renegade66

hmm, blijkt maar dat ik ook niet alles weet :oops: :oops:
maarja, ben dan ook maar storingsmonteur. :lol: :lol:

ciske

renegade66 schreef:hmm, blijkt maar dat ik ook niet alles weet :oops: :oops:
maarja, ben dan ook maar storingsmonteur. :lol: :lol:
:lol: Had je moeten weten RR :mrgreen:

SHS_Inc

Hopelijk geen monteur van UpC dan zou dat verklaren waarom er nooit wat naar behoren werkt :twisted: :lol:

ciske

SHS_Inc schreef:Hopelijk geen monteur van UpC dan zou dat verklaren waarom er nooit wat naar behoren werkt :twisted: :lol:
:lol: RR is wel monteur bij UPC

SHS_Inc

OMG :wink: als je dan het 1200 nummer al niet kan hoe moet iemadn jou dan helpen :lol: nou snap ik waarom niemand bij upc zn snelheid haalt en alles geblokkeerd staat voor downloads :D

Whatsapp

Ik waardeer de reacties en die 1200 tip zal ik onthouden als alles het weer doet. Ik weiger nog te bellen vanwege de kosten en de tijd die het je kost. Elke keer als ik bel word ik afgewimpeld en wordt er elke keer iets anders verteld. De reden dat je zo snel geholpen word als je "online" je mond opendoet is omdat UPC en andere grote organisaties weten dat er veel geld om gaat in online reputation management. Veel consumenten kijken eerst naar ervaringen van andere gebruikers voordat ze een aankoop doen. Ik ben niet teruggebeld en niks teruggegooid op mijn mail via de normale manier, maar als je je een webcare team of radar benaderd gebeurt er wat. Zit wel een financieel plaatje achter.

Maar goed, dat hoort er allemaal bij. Gisteren zijn de monteurs langsgeweest en hebben hetzelfde gedaan als de vorige monteur. Stukje afgeknipt van de kabel en een nieuw uiteinde er op gezet. Internet en tv deden het even, maar liggen er nu weer uit. Ga ik Nederland maar ergens anders kijken ;)

Nu weer mailen naar webcare. Het ligt niet echt aan de mensen, maar denk wel dat UPC even serieus mag gaan nadenken over de communicatie en de manier waarop ze problemen aanpakken. Niet elke keer hetzelfde doen en misschien intern bijhouden wie wat doet. Zal me ook even inlezen over wat de rechten zijn qua vergoedingen. Elke keer een dag thuis zijn, bellen, kan niet.

Iig bedankt voor de reacties. :P

renegade66

@whatsapp,

hebben ze ook een reden verteld waarom er een andere connector op is gezet?

in mijn ogen heeft dit namelijk totaal geen nut.
hebben ze ook de wcd vervangen?
hebben ze een signaalmeting verricht?
is je modem en digitale box al eens vervangen?
heb je ook geen analoog tv?

was het soms weer zo'n mislukte home monteur van centric of guidion?

er moet gewoon een lijnmeting gedaan worden, het ligt niet intern bij jou als alles al is vervangen.
en zeker niet als je ook geen analoog tv hebt.

Webcare, doe hier iets mee en stuur NWS er heen, simpel en snel opgelost
home is al een aantal keren geweest, dus dat heeft geen nut meer.
maak er gelijk een escalatie opdracht van.

mmichel

Ongelezen bericht door mmichel »

Zo dan, Renegade66 denkt nog steeds dat ie directeur is aldaar.

Monteurs mag je niet afvallen, behalve als ze van Centric of Guidion zijn toch?

Whatsapp mag blij zijn dat er al op zo'n korte termijn monteurs langs kwamen. Jaren geleden duurde een afspraak al 4 maanden, en als je er dan wat van zei kwam Renegade66 je nóg verder afbranden!

Plus wanneer je een afspraak had, kwamen ze nog niet opdagen. gaat weer de goede kant op met UPC....

Nog steeds geen goede keuze dat UPC lees ik weer eens.

renegade66

Zo dan, Renegade66 denkt nog steeds dat ie directeur is aldaar.

Monteurs mag je niet afvallen, behalve als ze van Centric of Guidion zijn toch?

Whatsapp mag blij zijn dat er al op zo'n korte termijn monteurs langs kwamen. Jaren geleden duurde een afspraak al 4 maanden, en als je er dan wat van zei kwam Renegade66 je nóg verder afbranden!

Plus wanneer je een afspraak had, kwamen ze nog niet opdagen. gaat weer de goede kant op met UPC....

Nog steeds geen goede keuze dat UPC lees ik weer eens.
nee ik ben geen directeur, ik probeer iemand te helpen.
blijkbaar heb jij daar een beetje moeite mee want jij hebt verder niks toegevoegd waar whatsapp iets aan heeft.

je kunt alleen maar iemand anders afkraken omdat diegene iets concreets voorstelt.

en jaren geleden 4 maanden wachttijd????
dat zijn uitzonderlijke gevallen, ik ben een andere mening en ervaring toegedaan.

ik kraak verder geen medemonteurs af, leg alleen een feit vast dat daar het probleem niet ligt, nee ze gaan een connector vervangen en een stukje kabel afknippen !!!!
alsof dat het probleem oplost????

verder kijken dan de neus lang is, lijkt mij veel verstandiger en voorkomt boze en teleurgestelde klanten.

ciske

Zo dan, Renegade66 denkt nog steeds dat ie directeur is aldaar
Ik en met mij vele anderen hier hebben toch ervaren dat RR absoluut niet denkt dat die directeur is, hij staat toch altijd klaar om mensen hier te helpen.

Opmerking van mmichel slaat dus nergens op.

Whatsapp

Hoi Renegade,

Ik heb geen idee wat een wcd is. Tv doet het gelukkig weer/nog. Modem en box zijn niet vervangen. Ze hebben wel een signaaltest gedaan en daarna wat in de kabel geknipt. De eerste monteur gaf aan dat er problemen was met de signaalsterkte en er zou moeten worden gekeken opde plek waar de kabel het huis binnenkomt. Geen idee wat voor monteurs het waren. Wel aardig, maar werk.

Pff 4 maanden. Lang, maar eerlijk gezegd geen reden om hiermee opeens tevreden mee te zijn. Zeker als je er voor betaald. Er zou daarnaast vandaag nagebeld worden wat alsnog niet is gebeurd. Misschien een hangover van gisteren :) kan misschien ook met de mail te maken hebben.

Gesloten