LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, klaar ben je ermee

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
eblana
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2008 17:07

UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door eblana »

We hebben ruim 2 weken last gehad van steeds uitvallende internet- en telefoonverbinding van UPC (vele buren met ons). Het ligt dus niet aan de bekabeling hier o.i.d.
Op de tijden dat er wel internet beschikbaar was hadden we een snelheid van (schrik niet) 0,40 mbps (abo van 25 mbps!!).
Gebeld hierover, mailtjes gestuurd, ook met de vraag of er een compensatie kon plaatsvinden van abonnementskosten.
Geen enkele reactie gehad, geweldige service nietwaar??
We gaan ons nu echt beraden om een andere provider te nemen, want UPC heeft echt maling aan zijn klanten :x.

Iemand een suggestie voor een provider?? (we denken zelf aan xs4all).

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Henri42 »

In welke provincie woon je ?

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Borgdrone »

Het zou een zeer slimme zet zijn, de problemen met UPC zijn al jaren en jaren zonder verbetering.
Er valt veel te lezen over de slechte service die providers verlenen. Ik wil graag eens iets positiefs melden over een provider.
Destijds ben ik na tijden van ergenis overgestapt. Tegenwoordig heb ik xs4all. Een keuze waar ik geen moment spijt van heb gehad. 10 minuten heeft het nodig gehad en alles was geregeld. Al enkele jaren draait internet en telefoon buitengewoon. Laatst is zelfs de snelheid verdrievoudigd. Wij hebben een groot gezin en menigmaal heeft de lijn het zwaar, doch draait naar wens. En als je ze onverhoopt nodig hebt kun je ze bereiken onder een normaal netnummer en die bel je gratis met onbeperkt bellen. Ook mag je op drie pc's mcafee gebruiken.

Ook de cai ( upc) aansluiting opgezegd en op digitenne overgegaan. Scheelde bij elkaar flink wat geld.
Succes met je keuze, in deze zal het niet zo moeilijk zijn. Zorg wel dat je zwart op wit de opzegging hebt.

groeten borgdrone

eblana
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 aug 2008 17:07

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door eblana »

Henri42: ik woon in Gelderland. In Velp om precies te zijn. Maar lees op internet ook dat mensen uit bv. Almere er last van hebben.

Borgdrone: we denken er echt aan om over te stappen. Laatst reportage gezien op tv dat xs4all als beste uit de bus kwam, ook qua service.
Bij UPC haal je draadloos ook maar net de helft van het aantal MB's van je abonnement. (router en netwerkkaart kunnen een hoge snelheid aan).
Wat is jouw ervaring hiermee bij xs4all ??

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door tennis »

Met XS4all is het precies zo, als met andere providers.
Ook hier zijn mensen, welke niet tevreden zijn.
Klanten welke geen problemen met hun internet,enz. hebben, vinden hun provider het beste.
Maar als er iets mis is, dan is meteen de provider slecht en onbetrouwbaar.
Hier kan je problemen van XS4all lezen:
http://www.klachtenoplossing.nl/xs4all/
Succes met de keuze!

Marilyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 13:08

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Marilyn »

Vanaf 2 augustus tot 19aug. steeds uitvallende telefoon- en internetverbinding, ook familie en vrienden met UPC.aansluiting.TV mediabox die niet volledig werkt.
Zelf heb ik nu hoogoplopende mobiele rekening door uitval van het netwerk van upc. Op mijn vraag voor compensatie op het abonnement kreeg ik geen enkel concrete reactie. Het wordt tijd om dit aan te pakken.
Marylin

Borgdrone
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 sep 2009 02:05

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Borgdrone »

eblana, Even voor de goede orde. wireless is de mbps altijd minder een dan gedrade verbinding. bv rond de 54. met lan zou hij dan de 100 kunnen halen.
Hoewel wireless is het toch mogelijk een downloadsnelheid te behalen van 12 mb.

Ik heb in het verleden al verschillende providers gehad en daar steekt xs4all hoog bovenuit. Storing hebben ze allemaal wel eens een keer, logisch het blijven nog altijd machines die het werk moeten verrichten. Maar klantvriendelijkheid, kostenloze bereikbaarheid, inzet tot het verhelpen van de storing en het niet verdoezelen van op handen zijnde problemen, telt ook bij goede provider zijn.

groeten borgdrone

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Mendoza »

Wanneer je via draad snelheid X haalt en draadloos die snelheid niet kunt halen ligt het sowieso aan je eigen instellingen of apparatuur.

Ikzelf heb goede ervaringen met "budget"providers Online en (nu) Telfort.

Volgens mij is voor alleen internet Online de goedkoopste (geen lijnhuur) en voor een combinatie van internet+bellen is Alice de goedkoopste.

Xs4all is m.i. veel te duur voor de service die je gedurende de hele looptijd als alles goed werkt misschien 2 a 3 keer gebruikt.

Smitsmannetje
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2008 23:56

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Smitsmannetje »

eblana schreef:We hebben ruim 2 weken last gehad van steeds uitvallende internet- en telefoonverbinding van UPC (vele buren met ons). Het ligt dus niet aan de bekabeling hier o.i.d.
Op de tijden dat er wel internet beschikbaar was hadden we een snelheid van (schrik niet) 0,40 mbps (abo van 25 mbps!!).
Gebeld hierover, mailtjes gestuurd, ook met de vraag of er een compensatie kon plaatsvinden van abonnementskosten.
Geen enkele reactie gehad, geweldige service nietwaar??
We gaan ons nu echt beraden om een andere provider te nemen, want UPC heeft echt maling aan zijn klanten :x.

Iemand een suggestie voor een provider?? (we denken zelf aan xs4all).
Wat is het e-mail adres waar je klacht naartoe gestuurd hebt?

Wellicht kun je een twitter bericht sturen.
twitter.com/upc

Succes!!

Peetor
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jun 2005 12:35

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door Peetor »

Zelf heb ik KPN Premium, en die is duur, maar uitermate betrouwbaar.
Slechts een enkele keer per jaar een kleine storing, al of niet door onderhoud.
De beste en betrouwbaarste is, volgens mij, toch nog altijd XS4ALL.
Al kan ik natuurlijk niet in je beurs kijken, want zij zijn niet de goedkoopste .

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door mje »

De beste provider is Ziggo.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door tiptoo »

mje schreef:De beste provider is Ziggo.
:mrgreen: :lol:

manus-1

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door manus-1 »

Alleen jammer dat Ziggo poort 25 geblokkeerd heeft :lol:

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door mje »

@manus
Anti-spam activisten hebben daarvoor gezorgd
Die is bij de meeste providers geblokkeerd ik zal je een PB sturen, hoe je je mailinstelling kunt wijzigen :wink:

manus-1

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door manus-1 »

@mje

Geweldig het werkt bedankt :wink:

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door juster »

@mje

Uw PB werkt niet wilt u mij die instellingen ook sturen svp ?

Bedankt alvast.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: UPC, klaar ben je ermee

Ongelezen bericht door mje »

@juster verstuurd en succes.

Gesloten