LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC problemen met verbinden dagelijks!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

UPC problemen met verbinden dagelijks!

Ongelezen bericht door brenda229 »

Vorig jaar zijn we verhuist en heb ik upc aangevraagd.
We waren in ons vorige huis erg tevreden over UPC.
Maar zins we hier wonen is het drama.
We hebben bewust voor draadloos internet gekozen omdat we in een nieuwbouwhuis zitten met overal vloerverwarming.

Er is continu problemen met de verbinding. Elke dag moet ik minimaal 1x de cd installeren voor verbinding en kan het nog tijden duren voordat de verbinding het doet.

Ik heb al een aantal keren naar upc gebeld, het zou aan mijn pc liggen. Ik heb afgelopen maand mijn pc maar naar een winkel gebracht en alles opnieuw erop laten zetten, alles legaal enz. Wat volgens UPC het probleem zou zijn. De software.

Ik bel naar UPC want jullie raden het al, ik heb een hoop geld geinvesteerd, maar het probleem is niet opgelost.
Nu zou het liggen aan de stick die bijgeleverd zou zijn.
Dus mijn reactie, stuur u maar een nieuwe op. Maar zo werkt dat niet. Die moet je dan kopen.
Ik die gasten van de winkel laten komen met tig van die sticks, zelfs met ingebouwde stick. (druk ik vast verkeerd uit, maar ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel).

Maar geen enkel resultaat. De winkel geeft ook aan dat het echt aan de kast van UPC ligt.
Oke ben hoop geld lichter, maar geen verbetering.

Ik maar weer naar UPC bellen. Maar volgens hun als het niet via een ingebouwde stick het niet doet, dan ligt het niet aan het kastje.
Maar waar dan wel aan? Nou niet aan UPC.
Ik ben onderhand een klein kapitaal kwijt aan bellen en aan de computerbedrijf op advies van UPC en ik ben geen steek verder.
Dus ik zeg tegen die meneer van UPC en nu? Tja ik zou als ik u was dan geen draadloos doen. Tja ik neem toch upc voor het draadloze daarbij is het niet mogelijk en mijn buren hebben geen probleem. Dus misschien ligt het toch aan het kastje?

Maar meneer van de UPC kon niks meer voor mij doen.
Ik zei verbind mij dan maar door met de afdeling opzeggingen. Tja wat moet ik anders.
Nog 10 min in de wacht gestaan en toen werd de verbinding verbroken.

Wie heeft er nog tips? En kan ik opzeggen omdat UPC in gebreken blijft. Want soms heb ik na 5 min instaleren internet, maar soms pas met een half uur en zo ben ik anderhalf uur bezig.
DAt is toch echt te belachelijk voor woorden!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC problemen met verbinden dagelijks!

Ongelezen bericht door agro »

Probeer eens of je bij een kennis welke ook draadloos internet heeft of je daar wel verbinding kan krijgen.
Neem anders ADSL of internet plus bellen kan ook draadloos, laat het door een monteur van de provider welke je neemt aansluiten inclusief werkend op je pc of laptop, en kan je ook nog eens stukken voordeliger uit zijn van wat hetgeen de firma list en bedrog je kan bieden.

succes.

Enecodaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:46

Re: UPC problemen met verbinden dagelijks!

Ongelezen bericht door Enecodaan »

Vertel eens precies wat je van UPC afneemt.. Welke diensten en welk bijbehorend modem.

Daarbij komt dat als u een huis heeft met veel vloerverwarming en nieuwbouw en veel factoren kunnen zijn die draadloos internetten lastig maken. Ik zou dan ook graag willen weten wat de afstand is van het modem van UPC met de verzendantenne erop en de PC met de ontvangstantenne.

Als dit niet te ver van mekaar af is, zou je eens met een kabel moeten verbinden, en dan via 192.168.2.1 je instellen van je modem moeten raadplegen. Soms moet je draadloos op een ander kanaal zetten, en de beveiliging aanpassen. ( om te testen zou ik web64 kiezen )

Let op dat dit vaak niet een UPC probleem is, maar iets van het huis/software/storingsfactoren binnens huis etc.

Gr
Daan

Enecodaan
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 okt 2009 22:46

Re: UPC problemen met verbinden dagelijks!

Ongelezen bericht door Enecodaan »

agro schreef:Probeer eens of je bij een kennis welke ook draadloos internet heeft of je daar wel verbinding kan krijgen.
Neem anders ADSL of internet plus bellen kan ook draadloos, laat het door een monteur van de provider welke je neemt aansluiten inclusief werkend op je pc of laptop, en kan je ook nog eens stukken voordeliger uit zijn van wat hetgeen de firma list en bedrog je kan bieden.

succes.

Als je hetzelfde met ADSL doet heb je wss ook problemen. Wat ik zeg.. het ligt ( vaak ) niet aan UPC maar aan de techniek en variabelen binnen het huis. UPC kan daar ook niets aan doen!

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: UPC problemen met verbinden dagelijks!

Ongelezen bericht door brenda229 »

We hebben meerdere buurtbewoners die draadloos internetten zonder probleem.
Helaas kan ik geen draden trekken in dit huis, dus dat is onmogelijk.
Ik zit 5 meter van de kast vandaan. Ik zit op de eerste verdieping.
Mijn buurman bv op zolder zonder enig probleem met precies de zelfde kastje usb stick enz.

Volgens upc ligt het aan windows xp. Ik heb nog een keer gebeld.
Moet voor mijn gevoel niet gekker worden, dan moet toch half ned er last van hebben?

Gesloten