Heeft iemand advies over hoe verder te handelen, ik zit er aan te denken om er een advocaat op te zetten:
• In week 42 (14 oktober 2009) heb ik mijn abbonnement bij UPC geupgrate, in totaal pakket voor TV, radio, Telefonie (Onbeperkt + Europa) en internet (download 120/upload 10) totale kosten ca 100,-
• Uiteindelijk wordt er een nieuwe modem geleverd en geplaatst in week 52 (23 december) van het jaar 2009, zonder aantoonbare reden
• De monteur (nr. 1) welke de modem heeft geplaatst geeft aan dat activering van de modem circa 3 werkdagen duurt
• Uiteindelijk na wederom herhaaldelijk telefonisch contact te hebben gezocht werd deze medio januari geactiveerd.
• Vervolgens bleek dat de downstream en upstream niet zijn wat UPC aanbiedt (downstream gemiddeld 55 ipv 120 en upstream gemiddeld 2 ipv 10)
• Dit is wederom telefonische gemeld en aangezien dit niet telefonisch opgelost kon worden moest er een monteur (Nr. 2) komen. Wegens prive omstandigheden heb ik dit twee weken op geschort.
• Derhalve kwam de monteur (nr. 2) op 4 februari 2010, hij heeft metingen verricht en heeft bepaald dat het binnenkomende signaal niet goed is en dat dit dus niet inpandig op te lossen was. Hij kon dit helaas niet oplossen en er zou een tweede monteur van UPC komen
• 9 februari half een monteur (Nr 3) is gearriveerd, deze heeft een tijdje achter onze computer gezeten en vervolgens kwam hij tot de conclusie dat het in ieder geval niet de software/ hardware is en dat er een andere monteur (nr. 4) moest komen met een modem, om onze modem te controleren. (swappen????)
• 9 februari ca 15.00 een monteur (nr. 4) is gearriveerd, hij heeft aangegeven buiten iets te hebben gedaan aan een kast van UPC. En test de verbinding op onze eigen computer, signaal is iets verbeterd. Aangegeven bij de monteur dat ik niet tevreden ben over het eindresultaat met name over de te sterke variatie van gemeten waarden in een relatief kort tijdbestek van ca 5 minuten.
• 9 februari wederom gebeld met UPC en doorgegeven dat ik nog niet tevreden ben met het resultaat. UPC gaat nu nog eens een keer uitzoeken wat het probleem is. Geen idee wanneer er een reactie kan komen.
• Week 8, inmiddels weer 2 weken later, nog geen reactie mogen ontvangen. Nogmaals gebeld met UPC om te informeren wat de status is. Medewerker wil simpel weg niet meewerken en opent wederom een nieuwe case. Monteur komt (nr 5)
• 4 maart 2010 cira 10.30 Monteur is gearriveerd (nr. 5) Hoort het probleem van mij aan, ondertussen bezig om contact te krijgen met UPC voor support. Zodra hij support aan de lijn heeft krijgt deze monteur (nr. 5) te horen dat hij helemaal niet naar mij toe hoeft. Het blijkt dat het een storing betreft die in deze buurt speelt reeds vananf januari, waar nu iets aangedaan wordt!? In ieder gaval gaat meneer de monteur onverrichte zaken weer verder.
• De downstream is op 11 maart gemiddeld 85 (= ca 70%) en de upstream gemiddeld nog steeds 2 (= ca 20%). Wat (ver) beneden de norm ligt.
Vervolgens wordt er op 24 februari 2010 een bedrag van EUR 306,35 van mijn rekening afgeschreven. Terwijl mijn nota’s normaliter niet boven de ca. EUR 125,- uitkomen. Dit was voor mij aanleiding om de facturen na te gaan kijken.
- Vanaf Oktober worden verschillende bedragen gefactureerd voor het afgenomen pakket
- Vanaf Oktober worden er belkosten in rekening gebracht, terwijl ik ten alle tijden een bellen onbeperkt abbonnement heb afgesloten
- Er wordt een monteur in rekening gebracht die niet eens bij mij is langs geweest?? Daarbij hebben alle monteuren die wel bij mij langs zijn geweest aangegeven dat de kosten niet bij mij in rekening zouden worden gebracht, aangezien de problemen door UPC zijn veroorzaakt.
- KORTOM : er worden bedragen opteld en afgetrokken, maar wij begrijpen er geen snars meer van.
- Op 24 februari hierover gebeld met de klachtenservice, iemand zal onze facturen gaan uitpluizen. In de tussentijd zal de laatste factuur van februari ad EUR 306,35 worden gecrediteerd. Tot op heden heb ik nog niets mogen vernemen van de kant van UPC. Derhalve heb ik deze factuur gestorneerd
-11 maart een 1e herrinering ontvangen, hierin wordt gesomeerd om voor de 17e de EUR 306,35 te betalen anders komen er EUR 20,- kosten bij en zal per de 22e diensten worden afgesloten...
De call center medewerkers van UPC hebben ons diverse malen dingen toegezegd en beloofd, maar tot op heden heeft geen enkele medewerker gedaan wat hij/zij zeiden. Waarbij ik constant contact moesten opnemen met deze onbekwaamden.
Aangezien het bij UPC al bekend was dat het een storing in de buurt was toen de laatste monteur kwam op 4 maart, had niemand het fatsoen om mij hierover te informeren. Met name aangezien ik al sinds januari dit probleem had aangegeven, het betekend dat er 4 monteuren voor niets zijn gekomen waarvoor ik wel elke keer een dag vrij moet nemen van mijn werk omdat er weer een monteur komt
Op dit moment, 11 maart, is de storing blijkbaar nog niet opgelost... want er is niets verander..
Een zwaar geirriteerd persoon..
Met vriendelijke groet,
Ikke
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC
Re: UPC
Een advocaat erop zetten zou niet verstandig zijn. Het zal je geld kosten en je zult er weinig mee bereiken. Als we verandering willen dan zullen providers publiekelijk aangepakt moeten worden. De resultaten van een onderzoek zouden op tv gepresenteerd moeten worden. Dat zou wellicht verandering kunnen brengen. Als gedupeerde kun je ook niet overstappen. Alle providers zijn een ramp. Ikzelf heb sinds twee weken een Niets-in-1 abonnement bij UPC. 3 betalen en niets krijgen, dat is waar het op neerkomt. Hieronder mijn verhaal:
De eerste 10 dagen had ik geen telefoonlijn en geen internet. De problemen begonnen toen ik, op aanraden van de telefoniste, wilde testen of er wel een lijn was door te controleren of de televisie werkte met de mediabox. Wat bleek? Dat kon niet om dat de uitgang van de mediabox niet overeen kwam de kabeldraad. Simpel gezegd: De kabeldraad paste niet in de mediabox.
Ik moest in een speciale winkel wat kopen om dit te verhelpen. Eenmaal gekocht moest ik constateren dat er wel degelijk een signaal was. Dan was de vraag: Waarom heb ik geen internet- en telefoonlijn?
Vier telefoontjes verder en na heel erg veel gewacht had ik een afspraak zodat een monteur kon komen kijken. Ook hiervoor moest ik enkele dagen wachten. Meneer de monteur kon geen probleem vinden met het signaal. Ook voor hem leek het een raadsel waarom de lampjes van mijn modem niet groen maar oranje waren. En hier komt het. Iets dat voor mij totaal onbegrijpelijk is. Na 20 minuten meten en denken van de monteur stelde deze mij een vraag: Hoe lang heb je de modem aaneengesloten aan gelaten?
Mijn antwoord was dat de modem maximaal voor een 2 uurtjes aan is geweest. Er stond namelijk in de handleiding en in de brieven die ik had ontvangen dat er direct signaal zou zijn na het aanbrengen van het apparatuur. Dan zie ik geen reden om mijn modem voor meer dan 24 uur aan te laten. Want dit is de oplossing. "Deze cisco modems hebben erg lang nodig om de juiste frequentie te vinden" aldus de monteur.
Het onbegrijpelijke is dat dit nergens in de handleidingen vermeld staat. En waarom de telefonisten niet bekend schijnen te zijn met dit probleem is me ook een raadsel. Als de monteur weet dat de cisco modems "traag" zijn dan horen de klanten dat ook te weten. Goed, ik was blij dat ik 24 uur later, zoals beloofd, een internet- en telefoonlijn had. Maar hier eindigen de problemen niet. Ik ben er inmiddels achter dat ik overdag niet eens 35% van de beloofde snelheid haal. Voor een lijn van 60 mb/s is 2.5 mbyte/s te laag. In de late uren, zoals nu, heb ik een gemiddelde download snelheid van 5.5 mbyte/s. Dit is nog altijd te laag.
Ik ben van plan UPC te bellen hierover maar ik verwacht weinig tot geen verandering.
Groeten,
Een teleurgestelde persoon.
De eerste 10 dagen had ik geen telefoonlijn en geen internet. De problemen begonnen toen ik, op aanraden van de telefoniste, wilde testen of er wel een lijn was door te controleren of de televisie werkte met de mediabox. Wat bleek? Dat kon niet om dat de uitgang van de mediabox niet overeen kwam de kabeldraad. Simpel gezegd: De kabeldraad paste niet in de mediabox.
Ik moest in een speciale winkel wat kopen om dit te verhelpen. Eenmaal gekocht moest ik constateren dat er wel degelijk een signaal was. Dan was de vraag: Waarom heb ik geen internet- en telefoonlijn?
Vier telefoontjes verder en na heel erg veel gewacht had ik een afspraak zodat een monteur kon komen kijken. Ook hiervoor moest ik enkele dagen wachten. Meneer de monteur kon geen probleem vinden met het signaal. Ook voor hem leek het een raadsel waarom de lampjes van mijn modem niet groen maar oranje waren. En hier komt het. Iets dat voor mij totaal onbegrijpelijk is. Na 20 minuten meten en denken van de monteur stelde deze mij een vraag: Hoe lang heb je de modem aaneengesloten aan gelaten?
Mijn antwoord was dat de modem maximaal voor een 2 uurtjes aan is geweest. Er stond namelijk in de handleiding en in de brieven die ik had ontvangen dat er direct signaal zou zijn na het aanbrengen van het apparatuur. Dan zie ik geen reden om mijn modem voor meer dan 24 uur aan te laten. Want dit is de oplossing. "Deze cisco modems hebben erg lang nodig om de juiste frequentie te vinden" aldus de monteur.
Het onbegrijpelijke is dat dit nergens in de handleidingen vermeld staat. En waarom de telefonisten niet bekend schijnen te zijn met dit probleem is me ook een raadsel. Als de monteur weet dat de cisco modems "traag" zijn dan horen de klanten dat ook te weten. Goed, ik was blij dat ik 24 uur later, zoals beloofd, een internet- en telefoonlijn had. Maar hier eindigen de problemen niet. Ik ben er inmiddels achter dat ik overdag niet eens 35% van de beloofde snelheid haal. Voor een lijn van 60 mb/s is 2.5 mbyte/s te laag. In de late uren, zoals nu, heb ik een gemiddelde download snelheid van 5.5 mbyte/s. Dit is nog altijd te laag.
Ik ben van plan UPC te bellen hierover maar ik verwacht weinig tot geen verandering.
Groeten,
Een teleurgestelde persoon.
Neem eens contact op met de consuwijzer, http://www.consuwijzer.nl mogelijk dat deze kunnen bemiddelen of druk uitoefenen om tot een oplossing te komen.
Onlangs is er door de consumentenautoriteit www.consumentenautoriteit.nl nog een forse boete aan upc opgelegd wegens wangedrag.
Onlangs is er door de consumentenautoriteit www.consumentenautoriteit.nl nog een forse boete aan upc opgelegd wegens wangedrag.
UPC doet wel zijn best. Is dus geen wanprestatie. Consuwijzer of andere derde partijen inschakelen is complete onzin. Het is niet zo dat er helemaal geen verbinding is. Is alleen wat trager dan zou moeten.
Gewoon geduld opbrengen en UPC het probleem op te laten lossen.
Gewoon geduld opbrengen en UPC het probleem op te laten lossen.
Bovenstaande reactie is zeker van iemand van UPC!!!!!
UPC is echt een slecht bedrijf, ik heb ook zulke klachten namelijk en nu de technische klachten zo goed als verholpen zijn krijg ik dus ook rekeningen van 250 euro opgestuurd terwijl ik 75 euro betaal maandelijks.
Facturen zijn onduidelijk en zeer onoverzichtelijk.
Zo hang ik dus nu elke maand met UPC aan de lijn en kost mij bovenop alle irritatie die ik heb jegens ze ook nog eens hoge telefoonkosten daar je er eeuwig en altijd in de wacht gezet wordt.
In december kan ik mijn contract opzeggen en ga dit ook zeker doen.....
jammer ik was altijd zeer tevreden maar sinds november 2009 totaaaaaaal niet meer!!!!
UPC is echt een slecht bedrijf, ik heb ook zulke klachten namelijk en nu de technische klachten zo goed als verholpen zijn krijg ik dus ook rekeningen van 250 euro opgestuurd terwijl ik 75 euro betaal maandelijks.
Facturen zijn onduidelijk en zeer onoverzichtelijk.
Zo hang ik dus nu elke maand met UPC aan de lijn en kost mij bovenop alle irritatie die ik heb jegens ze ook nog eens hoge telefoonkosten daar je er eeuwig en altijd in de wacht gezet wordt.
In december kan ik mijn contract opzeggen en ga dit ook zeker doen.....
jammer ik was altijd zeer tevreden maar sinds november 2009 totaaaaaaal niet meer!!!!