LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC - *Zucht* - Storneren?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Strommel

UPC - *Zucht* - Storneren?

Ongelezen bericht door Strommel »

Wat een gedoe bij de financiele afhandeling aldaar.

In maart wordt ik door UPC gebeld en wordt me een aanbod gedaan voor sneller internet (ik had classic, dat zou dan Power worden) i.c.m. telefonie voor een lager maandbedrag. Klonk me prima in de oren, ik heb er alleen bij gezegd dat ik geen nieuwe contractsperiode wil omdat ik op termijn met tv wil overstappen naar de schotel i.c.m. adsl. Dat was geen probleem. Je raadt het al, na enige tijd viel toch een nieuw contract in de bus. Na een aantal telefoontjes e.e.a. weer terug kunnen draaien.

In juni ben ik dan overgestapt en heb Chello opgezegd. Alles zou geregeld worden en het afsluiten verliep perfect. De modem is teruggestuurd. De eindafrekening klopte niet, er werd ruim € 40,- afsluitkosten in rekening gebracht maar dit zou gecrediteerd worden. De vriendelijke medewerker zou het allemaal regelen.

Gisteren zie ik dat er plotseling ruim € 236 is afgeschreven van mijn rekening! Dat is schrikken zo in deze vakantieperiode. Meteen maar bellen. De medewerker zegt dat ik nog een contract heb tot maart 2009 dat afgekocht moest worden. Behoorlijk verbolgen uitgelegd hoe de vork in de steel zit en hij heeft dat inderdaad in het systeem terug kunnen vinden. Het geld wordt teruggestort binnen 4 tot 6 weken.
Ik vond dat wel erg lang duren maar sneller kon echt niet, ik moest het maar als spaarpotje zien....

Nu mijn vraag: Omdat dit bedrag onterecht is afgeschreven zou ik dit moeten kunnen storneren. Is dat verstandig of haal ik me dan alleen maar meer UPC-ellende op de hals?

Groet,
Eric

TdeHond

Re: UPC - *Zucht* - Storneren?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het geld wordt teruggestort binnen 4 tot 6 weken.
Ik vond dat wel erg lang duren maar sneller kon echt niet, ik moest het maar als spaarpotje zien....
Als u zeker weet dat u geen contract heeft met UPC ( heeft u een schriftelijke bevestiging einde contract?) kunt u storneren.

Het spaarpotje is op dit moment voor UPC.
:lol: Deze heeft nu rente van uw geld! :roll:

IMHO kunt u storneren, hoewel ik me afvraag wat u aan rechtsgeldig bewijs heeft t.a.v. de gemaakt afspraken over niet vernieuwen contract.
Het is daarbij wel gebruikelijk dat u een aangetekende brief stuurt naar UPC met daarin vermeld de reden tot storneren. Vraag meteen om een schriftelijke reactie op uw brief binnen 14 dagen.

Strommel

Ongelezen bericht door Strommel »

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb een schriftelijke bevestiging van UPC.

De betaling is gestorneerd en de aantekende brief is de deur uit. Het is inderdaad van de gekke dat UPC rente krijgt van onterecht geïnd geld.
Ik heb gevraagd om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen. Ik ben benieuwd...

Jezper-UPC

Ongelezen bericht door Jezper-UPC »

Beste Strommel

Graag kijk ik of ik namens UPC iets voor u kunnen betekenen. Zou u uw klantgegevens willen verzenden naar [email protected]?

Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

MVG,
UPC Nederland

Webcareteam

Gesloten