Update Windows 8.1 naar Windows 10
Update Windows 8.1 naar Windows 10
Ik gebruik nog steeds Windows 8.1 en zou deze wel willen opwaarderen naar Windows 10.
Nu heb ik naar een dergelijke update gezocht, maar kom er niet echt uit bij wie en op welke wijze dit veilig te kunnen doen.
Graag advies (in Jip en Janneke taal vanwege mijn onkunde in deze) hoe en het e.e.a. verantwoord zelf te kunnen doen.
Nu heb ik naar een dergelijke update gezocht, maar kom er niet echt uit bij wie en op welke wijze dit veilig te kunnen doen.
Graag advies (in Jip en Janneke taal vanwege mijn onkunde in deze) hoe en het e.e.a. verantwoord zelf te kunnen doen.
Re: Update Windows 8.1 naar Windows 10
in den beginne was deze update gratis, nu kun je deze aanschaffen voor niet te veel geld OF, je wacht nog even tot win 11 uitkomt, misschien dat je deze dan kunt downloaden van de site van microsoft....
bupaul
vindt dit leuk
-
Ik gebruik op mijn laptop ook nog steeds Windows 8.1 Deze zat er op toen ik deze nieuws kocht. Ik probeer niet eens
of Windows 10 hier wel op kan. Levert vaak een hoop gedoe op als er iets niet goed gaat. Zeker voor iemand die daar
te weinig van af weet. Ikzelf wil ergens in het volgend voorjaar een andere laptop aanschaffen waar al Windows 11
vanuit de fabriek op zit. Windows 10 sla ik dus helemaal over.
of Windows 10 hier wel op kan. Levert vaak een hoop gedoe op als er iets niet goed gaat. Zeker voor iemand die daar
te weinig van af weet. Ikzelf wil ergens in het volgend voorjaar een andere laptop aanschaffen waar al Windows 11
vanuit de fabriek op zit. Windows 10 sla ik dus helemaal over.
Dank voor de tip.Morganlefay schreef: ↑08 aug 2021 10:10Lees dit eens door.
https://www.gratissoftwaresite.nl/upgra ... nuari-2017
Moet ik nog iets doen met Avast Free en Malwarebyts die ik gebruik alvorens de gok te wagen ?
Hawk-Eye
vindt dit leuk
Oudere versies van virusscanners worden soms niet ondersteund door laatste windows 10 versie, wat problemen kan geven tijdens upgrade.
Of eerst Avast upgraden (wat iets anders is dan virusdefinities updaten!) of uninstallen.
Na AV uninstall gebruik je automatisch ingebouwde windows defender in zowel w8.1 als w10, deze scanner is volwassen genoeg tegenwoordig
Of eerst Avast upgraden (wat iets anders is dan virusdefinities updaten!) of uninstallen.
Na AV uninstall gebruik je automatisch ingebouwde windows defender in zowel w8.1 als w10, deze scanner is volwassen genoeg tegenwoordig
bupaul
vindt dit leuk
Volgens o.a. dit artikel van ComputerTotaal wordt de antivirussoftware van Windows 10 als uitstekend beoordeeld.
Bob Schurkjens
en bupaul
vinden dit leuk
@scontra,
Upgraden kan nog steeds gratis, wel moet je een licenctie code hebben, die hopelijk nog ergens op een sticker op de computer/laptop staat. Die bestaat uit 25 tekens. Ook is het aangeraden om Malwarebytes en Avast tijdelijk te verwijderen, om problemen te voorkomen.
Mocht het upgraden klaar zijn, dan zou ik alleen Malwarebytes herinstalleren, want Windows Defender is meer dan voldoende en komt altijd goed uit de test.
Upgraden kan nog steeds gratis, wel moet je een licenctie code hebben, die hopelijk nog ergens op een sticker op de computer/laptop staat. Die bestaat uit 25 tekens. Ook is het aangeraden om Malwarebytes en Avast tijdelijk te verwijderen, om problemen te voorkomen.
Mocht het upgraden klaar zijn, dan zou ik alleen Malwarebytes herinstalleren, want Windows Defender is meer dan voldoende en komt altijd goed uit de test.
Als je die licentiecode niet meer kunt vinden, is die uit te lezen met een simpel programmaatje van Belarc (zie onderstaand artikel).
https://computertotaal.nl/artikelen/app ... ode-63762/
Belarc Advisor downloaden kan hier: https://www.belarc.com/products_belarc_advisor
Ik heb geen licentie code in moeten geven bij installatie van Windows 10.aarie25 schreef: ↑08 aug 2021 14:29@scontra,
De setup van Windows 10 kan de licentie code lezen en controleren of deze legaal is.
Je hardware ID is bekend bij microsoft (CPU , harddisk , moerdord serienummer etc), de daaraan gekoppelde key wordt gebruikt.....als je internet toegang hebt tijdens installatie
Je kunt nog steeds gratis upgraden als je een legale windows 8 of 8.1 of zelfs 7 hebt
Ga naar https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10 en volg de aanwijzingen.
En wel aan te raden is van te voren malwarebytes en andere virusscanners te verwijderen, want die kunnen de upgrade verhinderen en/of verstoren.
Ga naar https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10 en volg de aanwijzingen.
En wel aan te raden is van te voren malwarebytes en andere virusscanners te verwijderen, want die kunnen de upgrade verhinderen en/of verstoren.
Meer dan de helft van de reacties hier is onzin.
Het kan gewoon, gewoon doen dus.
W10 draait lichter dan 7+8, dus ook op oudere beestjes werkt het.
Het kan gewoon, gewoon doen dus.
W10 draait lichter dan 7+8, dus ook op oudere beestjes werkt het.
Ik denk dat je wat aan deze link kunt hebben. Deze link dus: https://www.schoonepc.nl/windows10/grat ... ws_10.html
Misschien is het een goed idee om de diensten van "student aan huis " in te zetten als je er zelf niet al te veel verstand van hebt? Dat zijn IT studenten, die allerlei digitale/computer hand en spandiensten leveren, op afstand, of bij je thuis.