LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Update Windows SP2 problemen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gert K.

Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gert K. »

Nadat ik de onlangs de SP2 update heb gedaan, heb ik problemen.
Norton wordt door de beveiligingsupdate niet erkend en de USB poorten werken ook niet meer als voorheen.
Na drie dagen installeren en updaten, heb ik uiteindelijk de SP2 update verwijderd en kan ik weer redelijk met de PC rommelen.
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben, dit na de SP2 update?

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Slim »

Ik heb zelf geen problemen met SP2 omdat ik onder Linux werk, maar heb op talloze internetfora al gelezen dat er heel veel problemen zijn met SP2. Doe maar eens een Google search op SP2.

Voor het weinige waar ik Windows nog voor gebruik (spellen) ga ik in elk geval niet SP2 installeren. Ik raad iedereen aan om er voorzichtig mee te zijn en te wachten totdat Microsoft SP2 gerepareerd heeft.
Laatst gewijzigd door Slim op 28 sep 2004 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

??

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door ?? »

Microsoft heeft een lijst met software online staan waarvan ze weten dat het problemen oplevert met SP2. Wellicht dat daar een suggestie tussenstaat voor je probleem?

Dilbert
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2004 09:50

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Dilbert »

Misschien gekke gedachte: ga eens naar een computerforum.

vb:
http://forum.computertotaal.nl
http://gathering.tweakers.net

Het is maar een idee.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Slim »

Het is maar een idee.
Inderdaad! Googelen niet meer nodig want op deze fora vind je vele enthousiaste computergebruikers. :D

440

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door 440 »

Ik had met SP2 maar 1 echt irritant probleem, te weten, elke keer als ik de pc aanzette kreeg ik de melding dat mijn netwerk onderbroken was en geen internet verbinding kon maken, en vervolgens ging de pc opnieuw verbinding maken, met de communicatie wizzard.

Dit ging zo irriteren, dat ik SP2 eraf heb gegooid en nooit geen probleem met de verbinding meer heb gehad.

Andere problemen heb ik niet gekend met SP2.

Miranda
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 jul 2003 12:59

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Miranda »

ik had als probleem dat ik opeens geen systeemherstel meer kon uitvoeren. ook zo vaag. ook toen ik die 'pop up killer' van windows liet draaien had ik opeens last van pop ups waar ik echt nooit last van had, ze kwamen ook gewoon door de killer heen. heb sp2 maar verwijderd. met sp1 waren er in het begin ook toch zoveel problemen? laat microsoft nou eerst s al die problemen eruit halen! ik denk er af en toe zelfs over om naar een ander systeem over te gaan, maar ben wat dat betreft nogal schijterig.

de Boe
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 sep 2004 10:08

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door de Boe »

Beste Gert K.,

Als ik zo je probleem lees is heb je volgens mij een oudere versie van Norton de versies van Norton van voor 2003 geven namelijk inderdaad problemen na de onstallatie van Sp2.
Ik gebruik zelf de verzie van Norton 2004 en heb nergens geen problemen mee,ik ken ook mensen die de versie 2003 van Norton gebruiken en ook die hebben er geen problemen mee vandaar mijn gedachte dat je een "oude" versie van Norton gebruikt.Je kunt over ongeveer een maand de nieuwste producten verkrijgen van Symantec/Norton,ook is de 2004 versie van Norton overal te koop.Maar als ik jou was zou ik nog een maandje wachten en dan naar een betere computer zaak gaan en daar de 2005 versie halen van Norton,dan ben je helemaal up to date en heb je nergens,althans met Norton,geen problemen mee.Wel kan ik je aan raden om Sp2 toch geinstalleerd te laten,dit i.v.m. hackers virussen en ga zo maar door.
Als dit ook niet lukt laat het mij dan even weten,maar volgens mij moet zo wel lukken.
Groetjes de boe

Gert K.

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gert K. »

Als ik zo je probleem lees is heb je volgens mij een oudere versie van Norton de versies van Norton van voor 2003 geven namelijk inderdaad problemen na de onstallatie van Sp2.
Beste de Boe

Ik heb ook Norton 2004 gebruikt en probeer nu McAfee uit.
Voorheen, tot aan de laaste update van SP1, werkte alles perfect.
Ik heb een USB 2.0 kaart (kaartslot laptop PCI....), maar mijn Windows sluit niet juist af, dit na installatie van de USB kaart.
Ik vind het best plezierig, dat Windows zich bezig houdt met verbeteringen aan het besturingsprogramma.
Maar moet men de gebruiker wel de mogelijkheid bieden om terug te kunnen gaan, dit waneer het systeem niet loopt.
Het aanwezige systeenherstelprogramma doet dit ook niet geheel juist en dan blijft er veelal niets anders over om 'alles' weer opnieuw te installeren.
Gelukkig heb ik er géén belangrijke zaken opstaan, want dan heb je echt een probleem.

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door drahcir »

:D Ik gebruik linux en wind voor de grafiche kant,dat is beter in win.
Ik heb overal al gehoord dat het problemen opleverd.

Ik zelf zou w8ten tot alles in orde is met de update,de tip gelezen hier typ sp2 in in zoek mach is een hele goede levert erg veel hits op.

Het kan ook via een cd-rom die ze je toe sturen,of dit wat uit maakt lijkt mij niet,w8ten tot alles in orde is lijkt mij de beste optie.

Veel succes,of probeeer ook eens linux

BackuPs

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door BackuPs »

Het probleem met Norton Antivirus wordt ook door symantec zelf aangegeven. Ruim voor de definitieve komst van SP2 zijn er diversen leveranciers geweest waaronder symantec die updates hebben uitgebracht om hun producten te laten werken onder SP2. Immers microsoft heeft de beveiliging ingrijpend aangepast en dus ook de wijze waarop antivirusprogramma's de toegang krijgen om hun check op virussen te doen.

Als hardware Zoals een USB 2.0 adapter het niet meer doet onder SP2 Heeft dit vaak eenzelfde oorzaak. De driver moet wellicht worden geupdate. Als je zulk soort hardware hebt die een probleem geeft. Verwijder dan de oude driver en de kaart. Update naar sp2 en installeer dan de (nieuwe) driver en kaart opnieuw. Het niet afsluiten van XP kan ook met die oude driver te maken hebben. Er zit toch niet toevallig een VIA-chipset op je usb adapter??? Wat ook kan leiden tot een nieuwe driver installatie is de kaart gewoon in een ander slot steken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Lemmingskiller
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2004 03:59

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Lemmingskiller »

werk niet meer met norton antievirus mcafee vind meer
heb nog geen prblemen gehad met sp2 windows xp home
Heb wel de firewall uit gelaten vanwege mijn slechte ervaring met de oude firewall gebruik al een jaar sygate pro

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaar dat je niet in slaap komt.

papaleo

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door papaleo »

Sinds vandaag heb ik het vogende probleem;
Als ik mijn PC aan doet dan stopt hij naar een paar seconden met opstarten hij start niet door,mijn scherm blijft zwart.
bij het begin van de opstart laat die nog het HP-logo en het opstart logo van XP zien maar daarna blijft het scherm zwart.
Heb al verschillende malen de stroom er af gehaald om te kijken of die het dan wil doen maar zonder resultaat,en ook geprobeerd om in veilige modus op te starten maar ook zonder resultaat.
Het valt me op dat dit is gebeurt na het binnen halen van de windows >update<(Service Pack 2).daarna vraagd windows >opnieuw opstarten<daarna geen teken van leven meer in mijn PC :cry:
Wie o wie kan me helpen??

Groeten,
Leo

Pedro39

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Pedro39 »

papaleo,

de enige oplossing lijkt mij het opnieuw installeren van xp. Hij vraagt dan of je toestemming geeft eerst de schijf te formatteren. Dan toestemming geven en opnieuw installeren.

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer eerst met het opstarten F5 (bij de meeste PC`s) systeemherstel te doen .
Gaat het dat niet meer omdat je herstelpunten ook verdwenen zijn dat zal je zoals gezegd opnieuw moeten formateren. Je raakt dan helaas alles kwijt als je maar één schijf hebt die ook nog niet eens in partities is ingedeeld.


Of er nog een andere oplossing is vraag of zoek het hier bijvoorbeeld:
http://www.helpmij.nl/forum/

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer eerst met het opstarten F5 (bij de meeste PC`s) systeemherstel te doen .

(Soms moet je ook nog wel eens daarna voor F8 kiezen.)

Laatst bekende juiste configuratie (recent instellingen die werkten )
kiezen en dan enter .

grens

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door grens »

Goede middag allemaal

Problemen met norton zijn bekend maar gebruik zelf mcafee firwall en antivirus en sp2 draaid bij mij perfeckt zonder problemen en draai hier met windows media center edtion 2005 nl met sp2 er bij in en het draaid als een lier ook de hp draaid printer en scanne werken perfeckt alleen zorgen dat je niet de firwall van xp sp 2 gebruikt maar verder met ik te vreden over sp2.

grt Willem

Gast

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gast »

Dat probleem met Norton en SP2 is alleen met de 2003 versie daarvoor zijn patches. 2004 en 2005 kennen dat probleem niet.
Dat geldt ook voor andere software dan Norton .

Als je dit hebt gedaan kan je toch nog problemen hebben. :Ligt aan aan je systeem .

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: Update Windows SP2 problemen

Ongelezen bericht door Gert K »

Ik heb XP SP2 moeten verwijderen door mijn systeem effectief opnieuw te formatteren en te installeren.
Nu ik mijn 'XP Home' opnieuw heb geïnstalleerd met weer alle randapparatuur, werkt het gelukkig allemaal weer.
Windows update doe ik nu alleen 'tot' SP2 en dus geen stap verder.

De probleem bij afsluiten, printen en USB randapparatuur heb ik nu niet meer en draait het weer als van ouds.
Toch nog maar even wachten met SP2 tot men de nodige problemen betreffende de 'nieuwe' drivers heeft opgelost.

Gesloten