LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valse factuur

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lisette vdB

valse factuur

Ongelezen bericht door Lisette vdB »

Hallo, wij hebben als school een factuur gekregen van het bedrijf internet domein registratie (www.idregistratie.nl). Niemand heeft daartoe opdracht gegeven (wij zijn gelukkig een kleine school). De telefoon wordt niet opgenomen, emails worden niet behandeld en de factuur bevat niet veel meer dan een nummer een datum een klantnummer en onze gegevens.
waar kan ik aangifte doen hiervan en hoe voorkom ik dat andere (grote) scholen deze facturen klakkeloos betalen?

Lisette vdB

peet

Re: valse factuur

Ongelezen bericht door peet »

Gewoon aangifte doen bij de politie lijkt mij.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

zolang er geen btw nr op staat is de factuur toch niet geldig.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bel even naar de Kamer van Koophandel.

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

Wat peet al zij, aangifte doen bij de politie.

johnny B

Ongelezen bericht door johnny B »

inderdaad aangifte doen en kijk ook op de factuur naar de rekening nummer elke bank heeft nummers die anders beginnen als u erachter bent van welke bank deze is moet u daar vragen of met deze nummer meerdere klachten zijn binnen gekomen,meestal zijn dit spookrekeningen met andere woorden zogauw er geld op gestort is wordt dit direkt doorgesluist naar een andere bank rekening gestort.Komt het een keer voor dat u wel perongeluk dit betaald dan heeft men het recht om binnen 10 dagen dit bedrag terug te laten storten.PS u kunt ook bij de kamer van koop handel vragen naar de inschrijving van dat bedrijf,maar ook hier kans dat een junkie zich heeft laten verleiden tot een op naam zetting van een spookbedrijf(niet bestaand) althans er word geen belasting betaald en er het adres bestaat niet of er zit een andere bedrijf in.
MAAR EEN COMPLIMENT DAT U HET GOED HEEFT BEKEKEN,want vaak betaalt men omdat het kleine bedragen zijn. GOED GEDAAN.

Gesloten