LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van planet naar kpn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
bebogard
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2007 13:40

van planet naar kpn

Ongelezen bericht door bebogard »

noodgedwongen overgestapt van planet naar kpn.
Blijkt mijn abonnement te zijn veranderd. Ik had ipb onbeperkt bellen . Verder niets.
Nu blijk ik ipb beperekt te hebben + pc veilig waar ik nooit om gevraagd heb.
Ben nu 2 1/2 week bezig om een en ander recht te breien. Zou in eerste instantie teriggebeld worden. Blijkt na 2keer niet te zijn teruggebeld, KPN BELT NIEMAND MEER TERUG - INSTRUCTIE KPN!!!

De incasso voor PC veilig teruggedraaid, maar er komen nu aanmaningen. Volgens Helpdesk negeren, probleem is bekend!!
Vandaag een schriftelijke aanmaning gekregen. Volgens helpdesk moet ik pc veilig eerst opzeggen om de aanmaningen te voorkomen. Een omgekeerde wereld.
Men krijgt een abonnement waar ik niet om gevraagd heb, en dat moet ik dan ook nog opzeggen, Dit terwijl het duidelijk de fout van KPN is.

Helaas kennen ze bij de helpdesk het spel van kastje naar de muur sturen heel goed. Je komt nooit bij de goede afdeling terecht. Kassa voor KPN.

Dit zal nog wel een aantal weken voortduren denk ik. Bij Planet was de helpdesk erg, maar bij KPN is een even goede opvolger

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door TdeHond »

Op een schriftelijke aanmaning kunt u m.i. het beste reageren d.m.v. een aangetekende brief naar KPN.COM. Kopie van brief maken.
Dan heeft u rechtsgeldig bewijs dat u bezwaar heeft gemaakt tegen de aanmaning, mocht onterecht een incassobureau ingeschakeld worden of als u dit als een geschil wilt voorleggen aan de Geschillencommissie.

bebogard
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 sep 2007 13:40

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door bebogard »

eigenlijk is het te gek voor woorden.

om een abonnement van 4,50 per maand moet ik alles bij elkaar een veeldvoud van deze kosten maken.
heb inmiddels via kpn.com weer een klacht ingediend. ik wacht deze even af en zal daarna inderdaad indien het prbleem nog niet is opgelost, via een aangetekende brief een en ander aan KPN proberen duidelijk te maken.

bedankt voor het advies!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik ben het helemaal met u eens. Zie:
Telfort maakt fout op fout

e.weis
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 jul 2008 14:51

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door e.weis »

aan bebogard,

mail me aub even wat gegevens waarmee ik jou kan vinden in t systeem.

ik zal kijken of ik dan dat pc veilig kan uitzetten (beloof niets maar kan t altijd even proberen).

Kan het zijn dat je bij planet een comfort of advanced IPB abbo had waarbij pc veilig aan stond? Het is namelijk zo dat bij die type abonnementen pc-veilig gratis is en bij de omzetting dit dus niet t geval is.

Is het onbeperkt bellen al wel weer aan gezet of is dit ook nog niet gelukt?

Dit neemt natuurlijk niet weg dat t niet netjes is dat t zo loopt.
KPN is hier ook druk mee bezig om dit zsm voor iedereen op te lossen, helaas gaat t alleen niet zo snel als dat we allemaal zouden willen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door Joe D »

Ik word ook heel erg moe van KPN.
Bij planet werkte het meestal vrij aardig. OK de helpdesk was knudde, maar goed als het werkt, dan werkt het.
Nu na de overgang niets dan ellende.

De Planet abonnees zouden post hebben gekregen met een aanbieding en een bericht over een wijziging van de gebruikersnaam. helaas ik niet. Inmiddels hebben we daar diverse malen over gebeld met de helpdesk, en nog vaker geprobeerd te bellen, maar kwamen we er niet door heen met die eeuwige wachtrij. De keren dat we er door heen kwamen was het bericht steeds: nou dan moet u maar wat langer wachten....de post komt vast nog wel een keer aan. Nee, de klant gewoon van dienst zijn was er niet bij....we konden het bekijken en wachten tot we een ons zouden wegen.


Inmiddels heb ik zelf wel een weg gevonden om in ieder geval in te kunnen loggen en mijn persoonlijke gegevens te bekijken/wijzigen. (niet te danken aan de helpdesk)
De instellingen voor e-mail zijn inmiddels een haast onbegrijpelijke warboel geworden. Bij het ene e-mail adres heb je planet.nl als extentie, bij de andere alleen kpnmail.nl. Tot zo ver begrijp ik het wel. E-mailadressen van na de overgang hebben niet langer planet.nl als extentie, ,aar de serverinstellingen zijn inconsequent. Dan weer moet je de planet server pakken en dan weer de server van KPN. Over dit alles is niets terug te vinden in het overzicht van serverinstellingen dat kpn/planet presenteert. Volgens dat overzicht moet je gewoon de kpn-servers pakken, maar helaas dat werkt toch echt niet. Nu heb ik zelfs e-mail adressen met planet.nl als extentie die alleen met de kpn-server op te halen zijn, of was het nu andersom. Ik ben de draad kwijt.....ontevreden word ik er in ieder geval wel van, ze laten je als klant lekker zwemmen.....en die aanbieding voor klanten van planet die trouw blijven heb ik nog steeds niet gezien......toch maar eens gaan uitkijken naar een andere provider.
Kom ik misschien ook eens af van die bagger draadloze usb adapter die ze me geleverd hebben....die werkt ook haast vaker niet dan wel.....maar klachten daarover worden gewoon niet beantwoord. Net als klachten over onleesbare facturen via de e-mail.

berehok
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2004 19:32

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door berehok »

HEB PRECIES HET ZELFDE ALS BOVEN OMSCHREVEN
ZONDER TOESTEMMING KRIJG IK PC VEILIG DIT WIL IK HELEMAAL NIET
HEB GEBELD MET KLANTENSERVCE DIE GAAT ME DAN DOORVERBINDEN MET ADMINISTRATIE EN HIER BLIJFT HET BIJ IK HEB 2 X 1 UUR GEWACHT EN NOG STEEDS GEEN VERBINDING
E-MAILS GESTUURD 16 X ( ALS JE HET NIET EENS BENT MET NOTA ) HIEROP WORDT NIET GEREAGEERD .

HEB HET GELD TERUG LATEN STORTEN VIA POSTBANK.
EEN PAAR UUR NA DIE STORTING EEN E-MAIL (HET KAN DUS HEEEEL SNEL ???)ALSOF IK DIT BEDRAG BINNEN EEN WEEK WIL OVERMAKEN ANDERS WORD IK AFGESLOTEN VAN ALLE KPN DIENSTEN
HEB NU MAAR WEER ONDER PROTEST OVERGEMAAKT .

WIE WEET TEL NO. VAN KPN ADMINISTRATIE ???????
OF WEET IEMAND IETS OM DEZE OPZEGING WAT IK HELEMAAL NIE WIL
ONGEDAAN TE MAKEN ??

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: van planet naar kpn

Ongelezen bericht door TdeHond »

Advies Consuwijzer bij probleem met Provider vaste aansluiting:
Als u een klacht heeft over de handelwijze van de aanbieders van uw vaste aansluiting, kunt u het volgende doen.
Stap 1: Dien een schriftelijke klacht in
Stuur een schriftelijke klacht naar uw aanbieder. Als deze de klacht niet naar tevredenheid of niet binnen de daarvoor geldende termijn (zie de algemene voorwaarden bij uw contract, anders kunt u 4 weken aanhouden) afhandelt, ga naar stap 2.
Stap 2: Ga naar de geschillencommissie/ het juridisch loket
Schakel de Geschillencommissie Telecommunicatie (zie www.geschillencommissie.nl) in.
Dien uw klacht schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in, maak kopie van brief en bewaar verzend- en ontvangstbewijs goed.

Gesloten