LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Planet naar KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Willem4949
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:17

Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Willem4949 »

In juli bericht van KPN op naam, dat per 4 juli de naam Planet verandert in KPN. Vanwege het samengaan van Planet en KPN nieuwe abonnementen. Natuurlijk kan ik als trouwe klant gebruikmaken van deze nieuwe abonnementen, aldus de brief. De brief vervolgt met: U heeft nu Internetplusbellen Standard tot 3Mb en betaalt 42,95 euro per maand. Stapt u over op KPN, internetplusbellen Basis tot 3Mb, dan krijgt u voor 35 euro per maand dezelfde snelheid en gratis belonbeperkt avond en weekend.
Het enige wat u hoeft te doen is de antwoordkaart te ondertekenen en naar ons terugsturen. Of de wijziging online doorgeven via kpn.com/planetnaarkpn. Eenvoudig zou je denken!

Echter de bovengenoemde site was nooit beschikbaar. Ongeveer een maand geprobeerd, maar steeds= niet beschikbaar. Dus ondertussen maar het antwoordkaartje opgestuurd, waarvan ik direct al dacht, daar hoor ik nooit wat van. Inderdaad nu 4 maanden later daar geen reactie op. Dan maar kiezen voor het 0900 nr van KPN, nu slechts 0,01 cent p.m. Dat mag ook wel, want wachttijden van 15 minuten zijn normaal. Alleen de tijd al!!

Via dit 0900 duidelijk gemaakt dat ik wilde ingaan op de aanbieding. Helaas dit was niet mogelijk omdat het om een downgrade zou gaan. U moet wachten tot het abonnementsjaar erop zit en dan kunt u dat zelf wijzigen. Gewacht tot het jaar erop zat, daarna geprobeerd abonnement te wijzigen, echter lukte niet. Weer bellen. Ja, helaas we krijgen het ook niet voor elkaar. Reden onbekend. Misschien kunt u het beste uw abonnement geheel opzeggen en weer opnieuw aanmelden bij KPN, was het advies. Al met al het 0900 nr. minimaal 10x gebeld, met altijd een ander advies van diverse andere personen. Soms werd de verbinding verbroken na 10 minuten.

Ook het probleem via email kenbaar gemaakt. Kreeg na 14 dagen antwoord dat door drukte het nog wel even kon duren. Inderdaad na enige tijd reactie. Allerlei adviezen, steeds weer andere door diverse medewerkers.

Al met al is er nog niets gebeurd. Zie ik mooi in de KPN winkel de aanbieding hangen van Internetplusbellen Basis voor 35 euro per maand. Maar ik kan het niet krijgen en blijf mooi 42,95 betalen.

Uiteindelijk ook klachtenbrief in KPN winkel opgesteld.

Nu werd ik wel ongeveer een week geleden gebeld door een onderzoeker van of voor KPN die alle klachten ging verzamelen en dat waren er heel wat, dus wie weet.......... Je moet wel een heel lange adem hebben om bij KPN wat dit betreft wat geregeld te krijgen.

Benieuwd of meer mensen hier mee te maken hebben gehad.

cherokee
Berichten: 337
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door cherokee »

Ja , ik. Ik kan je precies vertellen hoe het werkt bij KPN.
Als het om een upgrade gaat kan alles en is het zo geregeld.
Als het om een downgrade gaat loopt alles in de soep.
Zo simpel is het.
Ikzelf had alleen een 3mb abbo bij Planet voor 34,90.
Bij KPN boden ze 8mb voor 35,00.
Ik dus gebeld , aardige medewerker aan de lijn , en die zei: O , dat hebt u goed bekeken meneer , voor 10 cent meer 5mb meer. Geen probleem meneer , het is tenslotte toch een upgrade , kan a la minute geregeld worden.
En zo was het. Na 2 0f 3 dagen een bevestigingsbrief in huis , en .....plop , 8mb op het lijntje.
Klaar , geregeld met een telefoontje.
Dus , als je iets anders wilt , probeer dan niet hetzelfde te krijgen voor minder geld , want dat lukt bijna niemand , maar probeer meer te krijgen voor vrijwel hetzelfde bedrag. Dan kunnen ze het ineens wel feilloos regelen.
Raar , maar waar.

Willem4949
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:17

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Willem4949 »

Ok, bedankt voor je reactie. Ga eens kijken of ik ook zo'n superaanbod in de wacht kan slepen.

sjowhan
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2008 08:26

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door sjowhan »

DIt is ook vaker het geval bij internetproviders; mocht je willen downgraden, zal je altijd moeten wachten tot einde contract, daarna gaat het in de meeste gevallen wel goed.
Dit is niet enkel bij isp's, maar ook bij bijv hostingbedrijven.

Upgrades houden internetproviders van, en is ook zo te doen in het systeem. :)

Willem4949
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:17

Re: Van Planet naar KPN

Ongelezen bericht door Willem4949 »

Ik heb uiteindelijk ook gewacht tot einde contract, maar toen ging het downgraden nog niet. Verder vind ik dat de KPN je dan tussendoor ook niet moet lastig vallen met aanbiedingen die ze toch niet kunnen/willen verwezelijken.

Gesloten