LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Quicknet naar Vodafone

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
VegEva
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2008 13:42

Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door VegEva »

Mijn vriendin, abonnee bij Quicknet ontving 24 juni een brief waarin de switch van Quicknet naar Vodafone werd aangekondigd per 1 augustus 2008.
Zij hoefde niets meer te doen dan alleen haar email adres veranderen van
@quicknet.nl naar @vodafonevast.nl
1 augustus brak aan en ze kon nog wel email versturen maar niet meer ontvangen.
De tarief om de helpdesk te bellen was ook aangepast: bij quicknet € 0,10
per minuut en naar Vodafone € 0,50 per minuut. Bij de eerste poging hoorde zij een wachttijd van 10 minuten aankondigen en ging haar hoorn snel op de haak.
Op de aan Vodafone (via een derde) verstuurde email is geen antwoord gekomen.
Een vrijwilliger van Seniorweb heeft de zaak opgelost en wat bleek:
In de mailinstellingen van het emailprogramma moest toch de smtp server worden veranderd naar vodafonevast.nl

Kennelijk vond Vodafone dit niet de moeite van het vermelden waard!!

Dit relaas wilden mijn vriendin en ik de leden van het Radarforum niet onthouden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Was wel de moeite genomen om aan te geven dat er recht was om op te zeggen per migratiedatum van Q. naar V. als de Algemene Voorwaarden veranderden?
Wet telecommunicatie
Artikel 7.2
Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een
beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:
a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst
de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te
beëindigen, en
b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte
van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om
de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

VegEva
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 aug 2008 13:42

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door VegEva »

Ja, er was gewezen op de mogelijkheid kosteloos op te zeggen.

ruftman

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door ruftman »

Vreemd, ik kreeg een keurige brief van Vodafone waarin de nieuwe smtp en pop3 instellingen vermeld stonden. De overgang van Quicknet naar Vodafone is bij mij vlekkeloos verlopen. Met op de koop toe een verdubbeling van de snelheid en een abbonement dat 2 euro per maand goedkoper is ten opzichte van mijn oude abonnement.

Tot nu toe ben ik dik tevreden met Vodafone.

groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door groen-grijs »

Ook ik ben zonder verdere informatie klant geworden bij vodafone.

Vodafone neemt echter niet de moeite om de nieuwe klant welkom te heten, en zonder m'n klant gegevens kan ik niet opzeggen...

maar ze hebben wel m'n giro nr van quicknet gekregen.

Met wat moeite heb ik een e-nail formulier aan vodafone kunnen sturen en loopt het met 2 maanden dubbele kosten nog goed af.....

ik blijf rapporteren over de ontwikkelingen...

vodafone heeft vandaag telefonisch doorgegeven dat ze mij niet als klant beschouwen, het lijkt hiermee met een sisser af te lopen.., ik mocht het modem houden.


Inmiddels is er toch een afschrijving binnen, het gaat spannend worden...
Laatst gewijzigd door groen-grijs op 22 aug 2008 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@ groen-grijs

stuur me als je wilt een mailtje met je naw-gegevens, dan zorg ik ervoor dat je alsnog de gegevens ontvangt.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

dammerlaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2008 07:03

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door dammerlaan »

Ook wij zijn overgegaan van quicknet naar Vodafone. Maar van de beloofde snelheidverdubbeling is nog niks waargemaakt. Hebben meer mensen dit probleem?

Theoretisch zouden wij 8Mb moeten krijgen en ook haalbaar zijn i.v.m. de afstand tot de centrale, maar het is nog precies dezelfde snelheid als voor de overgang.

Het modem is reeds verruild voor het exemplaar van vodafone.

Nog meer mensen met deze situatie?

audiomuseum
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 15:18

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door audiomuseum »

OPGELET kijk na of het accountnummer klopt op je bankafschrift,

Kijk bij ``mijn gegevens en facturen`` online je rekening nummer na, niet alleen als er MEER wordt afgeschreven als afgesproken, zoals bij mij het geval is. Quicknet heeft de bankrekening nummers niet juist aangeleverd en Vodafone, heeft de rekening nummers ``zomaar`` aan een account gekoppeld. (Informatie van de klantenservice!!) Veel en volgens mij de meeste accounts worden dus afgeschreven van een VERKEERD rekeningnummer. Mocht het geld van jou worden afgeschreven, van iemand met een zelfde abonnement, zul je dat in eerste instantie niet merken, maar wel als iemand het bellen gaat activeren. Is jou rekening nummer gekoppeld aan iemand met een duurder of goedkoper account, merk je dat natuurlijk direct op je afschrift. Hoe dan ook KIJK JE REKENING NUMMER ONLINE NA! Overigens is de puinhoop zo groot, dat Vodafone niet van plan is e.e.a op te lossen. Dat wordt dus waarschijnlijk heel lang maandelijks storneren. Hoe zo, ``U merkt niets van de overgang?" Een voorbeeld van de omvang van het probleem, bij alle mensen waar ik het tot nu heb nagevraagd, was het fout! Ook bij mensen waar wel het goede bedrag was afgeschreven!

kwokwong
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:14

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kwokwong »

4 weken al probeer ik mijn quicknet/vodafonevast abonnement op te zeggen.
Twee brieven gestuurd en 2 keer 0900 nummer gebeld. Ze blijven zeggen dat ze mijn opzegging niet hebben ontvangen.
Weet iemand of een aangetekende brief naar een postbus nummer kan sturen?

In hun correspondentie vermelden ze allen postbus nummer (8604, Utrecth) en een ongeldig email adres ([email protected]).

Heb U nog andere adviezen??

Groet,

K.F. Wong

audiomuseum
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 15:18

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door audiomuseum »

Helaas kennen ook wij deze problemen bij Vodafone. Men ontvangt nooit iets of is niet bereid antwoord te geven. Ook op een aangetekende brief wordt niet gereageerd! Om je abonnement op te zeggen moet je echter wel een aangetekende brief sturen! Dat kan naar een Postbusnummer, maar Vodafone heeft een aantal postbusnummers, wat lekker makkelijk is, want dan kun je altijd zeggen dat de brieven niet ontvangen zijn. Bel dus eerst de helpdesk en vraag naar welk postbusnummer je brief toe moet. Bellen naar de helpdesk kan overigens ook gratis in een Vodafone winkel en ze kunnen(en moeten) je daar verder helpen. Een e-mail kun je UITSLUITEND versturen via het formulier op de site(helpdesk/contact) anders wordt hij niet in behandeling genomen, wat niet wil zeggen dat je dan wél antwoord krijgt. Succes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wat is jullie postadres?

Ons postadres voor abonnees is: Vodafone Klantenservice Postbus 1500 6201 BM Maastricht Voor prepaid: Prepaid Klantenservice Antwoordnummer 5555 6200 VC Maastricht

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Het opzeggen van Vast Bellen en Internetten dient altijd schriftelijk te gebeuren. Bij voorkeur aangetekend en eventueel met bevestiging.
De opzegging kun je sturen naar het volgende adres:

Vodafone Vast
Afdeling administratie / opzeggingen
Postbus 8604
3503 RP Utrecht

@kwokwong, als je je brieven naar bovenstaand adres hebt gestuurd, kun je, als je dat wilt, je naw gegevens mailen naar vodafonewebrelations.nl [at] vodafone.com. Dan kan ik in ieder geval voor je nagaan of de brieven op de juiste plek zijn terecht gekomen.

Antoine
Vodafone Web Relations

kwokwong
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:14

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kwokwong »

@Atoine, webrelation vodafone,

Ik heb net mijn naw naar [email protected] gestuurd.

kwokwong
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:14

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kwokwong »

@Atoine, webrelation vodafone,

Moet ik voor de derde keer een opzeg brief sturen ?

K. Wong

kwokwong
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2008 22:14

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kwokwong »

Zo juist bevesetiging ontvangen dat het contract is opgezegd.

Bedant Atonine.

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door anaconda »

Ook ik was een tevreden Quicknetklant totdat ik in de handen van Vodafone terechtkwam.
Na ettelijke problemen en vervelende (en dure) contacten met de helpdesk besloot ik mijn abonnement op te zeggen en heb toen een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd naar postbus 8604 3503RP in Utrecht.
Mijn rekening heb ik laten blokkeren.
Nu kreeg ik dit weekeinde een brief van Vodafone met het verzoek de maanden oktober en november alsnog te betalen.
Na wederom een gesprek met de dure helpdesk ben ik erachtergekomen dat mijn annulering door iemand gecanceld is (niet door mij dus).
Dit is wederom een goed voorbeeld van hoe de administratie van dit bedrijf werkt.
Nu heb ik maar weer een mail gestuurd naar [email protected] in de hoop hier een normaal antwoord op te krijgen.
Enorm storend is mijns inziens dat er niet te communiceren valt middels e-mail met Vodafone en dat een adres om eventueel op te zeggen nergens op de site te achterhalen is.
Dat adres heb ik namelijk uiteindelijk hier gevonden.
De helpdeskmedewerker weigerde mij het adres op te geven en kon alleen een terugbelgesprek regelen waar ik niet om vroeg.
Dit gesprek moet nog steeds plaatsvinden.
Mocht ik het ooit nog voor elkaar krijgen om van het vodafonevast abonnement af te komen zal ik u hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Martin

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht u geen normaal antwoord ontvangen:
U kunt een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen dat u schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging heeft opgezegd per ..... zie bijlage. (Kopie brief)
Vraag om alsnog binnen 2 weken een schriftelijke bevestiging einde contract per datum ( zie kopie brief) te sturen omdat u uw opzegging niet geannuleerd heeft.
U geeft Vodafone 4 weken de tijd u bewijs van het tegendeel van uw opzegging te sturen.
Vodafone dient een voicelog, e-mail of brief te kunnen overleggen van uw order tot annuleren van de opzegging.

Kopie brief maken + bewijzen van verzenden en ontvangst goed bewaren.
Mochten bewijs van tegendeel of schriftelijke bevestiging einde overeenkomst uitblijven, dan geeft u aan dat u dit als een geschil voorlegt bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Geeft aan dat u dan tevens vervolgschade zult vorderen ( kosten telefonie helpdesk, aangetekende brieven, Geschillencommissie en reiskosten)

U kunt nu reeds een klacht over deze gang van zaken indienen bij:
consuwijzer:
Hier klacht indienen

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@anaconda,

Vervelend dat e.e.a. niet goed is verlopen met je opzegging.

Stuur me, als je dat wilt, even een mailtje met het telefoonnummer van de aanslutiitijng en de bijbehorende naam- en adresgegevens. Dan zal ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Het mailadres is vodafonewebrelations.nl[at]vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

anaconda
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2008 16:50

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door anaconda »

@TdeHond

vandaag ontving ik eindelijk een opzegbevestiging van Vodafone.
Hierin staat dat mijn vodafonevast abonnement per 25-11-2008 beëindigd is, dit terwijl ik reeds op 30-08-2008 een aangetekende brief met ontvangstbevestiging en handtekening van ontvanger naar Vodafone gestuurd heb om dit abonnement op te zeggen.
Tevens staat erin dat als er nog openstaande bedragen zijn deze op de gebruikelijke wijze in rekening gebracht zullen worden.
Dat is dus 2 x 25€ voor de maanden oktober en november.
Dus belde ik maar wederom met het 0900 nummer op de brief á €0.50 per minuut en heb de niet bijster vriendelijke mevrouw uitgelegd dat ik reeds op 30 augustus opgezegd had en dus mijns inziens niets meer hoefde te betalen.
Aan de openstaande rekeningen kon ze niets doen en het maakt blijkbaar niet uit dat deze ontstaan zijn door nalatigheid van een Vodafone medewerker die verzuimd heeft iets met mijn brief te doen.
Ook vroeg ze me of ik in de tussenliggende periode geen gebruik van de verbinding gemaakt had en als dit wel zo was moest ik zowiezo betalen.
Ik heb tegenwoordig (helaas) een kabelabonnement bij Ziggo (noodsprong) omdat ik zonder onderbreking internet wilde hebben.
Dit abonnement heb ik al deze maanden gebruikt.
Op de Vodafone apparatuur heeft slechts een draadloze router aangesloten gezeten om af en toe te kijken of de verbinding nu eindelijk weg was.
Helaas blijkt keer op keer dat met dergelijke bedrijven zeer moeilijk te communiceren valt en zal ik dus de tijrovende methode van dhr. T de Hond gaan volgen.
Het advies van de Vodafone medewerkster om de brief niet aangetekend te versturen (dit kost geld) leg ik maar naast me neer, aangezien zelfs op deze brieven niets uitgedaan wordt.
Ik hoop dat deze kwestie ooit nog tot een normaal einde komt en zal dit u dan ook niet onthouden.

Groetjes,

Martin

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door TdeHond »

Geeft hen 10 werkdagen de tijd om u een juiste brief met bevestiging juiste datum einde overeenkomst te sturen.
Mocht u uw toestemming tot automatische incasso per juiste datum nog niet ingetrokken heb doe dat dan meteen in deze brief.
Vraag meteen vergoeding vervolgschade aan ( kosten aangetekende brief)
Voeg kopie 1ste brief bij.

Komt de brief niet ga dan naar geschillencommissie. Het is hun probleem dat de medewerkers fouten maken. Daar hoeft u niet de dupe van te zijn.

Het is een lacher dat voorgesteld wordt om een brief niet aangetekend te versturen. De dramatische gevolgen zijn hier regelmatig te lezen.

Gesloten