LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] virusscans

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
sarah

virusscans

Ongelezen bericht door sarah »

sinds enkele jaren hebben we een viruscan met de naam Panda Titanium antivirus op de computer zitten.
De laatste tijd wil hij geregeld niet opstarten hierdoor is het internet gebruik niet belveiligd. Dus moeten we de computer maar weer opnieuw opstaren in de hoop dat hij het wel doet. Je begrijpt wel dat dit geen doen is.
Nu hebben we het er al enkele male afgegooit en opnieuw opgezet, mijn vraag is of iemand het herkend en of iemand er een oplossing voor heeft
Sarah

Michel73

Re: virusscans

Ongelezen bericht door Michel73 »

Hoi Sarah,

Stel de vraag eens op dit forum:

http://www.prikpagina.nl/list.php?num=123

Wat je ook kan proberen is eens aan endere virusscanner te installeren, bijvoorbeeld Avast:

http://www.avast.com/eng/down_home.html

Succes,

Michel :D

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Inderdaad. Mijn moeder gebruikte ook Panda. Ze maakt nauwelijks gebruik van haar PC en ondanks dit had ze binnen de kortste keren toch een virus. Bovendien kon het niet verwijderd worden. Even Norton Antivirus geïnstalleerd en we waren er zo vanaf. Panda is leuke software voor weinig geld, maar virussen verwijderen doet het nauwelijks.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

tja als je de boel ook niet up-to-date houdt............... :?

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Naar ik meen doet een goede virusscanner dat automatisch!,

De Panda Titanium volgens mij ook!,

Wanneer de computer wordt ingeschakeld en de internet verbinding tot stand is gebracht, gaat een goede virusscanner ( mits die goed staat ingesteld ) direct aan het zoeken naar een nieuwe update!, en probeert op deze manier ook de nieuwere virussen buiten de computer te houden!,

Schrik niet dat er tóch een virus binnen kan lopen!, de virusscanner zit niet voor niks op de computer!, een virusscanner kan nooit alle virussen buiten de "deur" houden!,

Zo nu en dan de computer geheel laten scannen is de beste manier om virussen en ander digitaal "ongedierte" in de computer te verwijderen.

Vriendelijke groeten van Ulbe.

Gesloten