Nou ik heb het dus ook meegemaakt met die bedrijvensite. Mijne viel ook onder VKM Advertising uit Winkel. Ze hebben me gebeld om gegevens te controleren, zoals je overal op internet de verhalen tegenkomt, en ik heb alle dingen met ja bevestigd. Vervolgens heb ik nadrukkelijk gevraagd TIJDENS de bandopname dat ik nu toch niets hoefde te betalen en dat bevestigden ze. Ik ben namelijk al eens eerder opgelicht met de Schoonheidsbon, dus ik heb op mijn tellen gepast.
Vervolgens begon het gesodemieter. Ik kreeg een rekening van ze dat ik voor een jaar op hun website zou komen te staan. Ik in grote paniek, want het was een flink bedrag voor een jonge zelfstandige ondernemer voor een dienst waar je eigenlijk niets aan hebt. Bovendien wist ik zeker dat ik hier niet om had gevraagd. Op navraag wisten ze mij een opname te sturen die ze opgenomen hadden. Opvallend genoeg zei ik op alles wat zij wilden horen ja en was er niets te horen over dat ik iets moest betalen. Ik was boos, want ik wist zeker dat ik had gevraagd of ik nu niets hoefde te betalen. Ook had ik niets schriftelijk ondertekend. 100% Opgelicht dus!
Vervolgens kreeg ik vlak voor mijn vakantie bij mij thuis een aangetekende brief die mijn jongere zusje heeft aangenomen en op mijn kamer gelegd. Het bleek om een dagvaarding te gaan, maar omdat ik al met één been buiten de deur stond heb ik die brief, en vervolgens ook de rechtzaak, gemist. Gevolg: rechtzaak verloren omdat ik er niet bij was. Bij verstek verloren heet dat dan geloof ik, dus daar zat ik dan met een flinke rekening en een klotegevoel.
Maar het ging verder
Op die brief van de deurwaarder heb ik toen een reactie laten sturen en aangetekend naar ze opgestuurd. Ik had advies gevraagd bij mensen die er meer verstand van hebben dan ik en heb in die brief geeist dat ze binnen 2 weken met bewijs moeten komen, en dat ik anders niet betaal. Je raadt het al: geen reactie.
Enkele weken geleden werd ik opgeschrikt met een brief dat er beslag is gelegd op de grond van het huis dat mijn vriend en ik hebben gekocht. We moeten al een flinke hypotheek ophoesten en met zulke rekeningen van dat klotebedrijf weet ik echt niet meer wat ik ermee aanmoet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen nu. Een rechtzaak? Nee, want die heb ik al verloren. Betalen? Waarvan??? En bovendien: waarom? Zodat ze verder kunnen gaan met die oplichterij? Ik heb er al nachten wakker van gelegen en ik maak me echt grote zorgen.
Wie zegt mij wat ik moet doen??? Ik wordt hier doodongelukkig van. HELP!!!