Ik heb twee jaar geleden een contract afgesloten bij Vodafone voor onbeperkt internet op een laptop
Het was een duur abonnement 50 euro per maand maar dan kon er wel onbeperkt geïnternet worden met de hoogste snelheid.
Dit beviel goed , na een jaar besloten het abonnement te verlengen, natuurlijk wel even gevraagd of er geen datalimiet op zou komen dan.
Het abonnement wilde ik immers ook gebruiken voor streaming media zoals uitzending gemist , youtube en online radio , niet dat ik daar dagelijks gebruik van wilde maken maar toch.
Deze vraag gesteld bij Vodafone , hier geen antwoord , toen maar gevraagd bij de Vodafone shop.
Hier was het antwoordt duidelijk , bij verlenging van dit abonnement geen datalimiet en zou er ook niet komen , dus maar weer voor een jaar verlengt.
Alles ging goed totdat ik in augustus (na 11 maanden van de 12 maanden verlenging) naar uitzending gemist keek via de laptop
Er kwam een sms binnen op het modem dat ik 80% van de datalimiet bereikt had.
Dus stiekem was er toch een datalimiet opgezet.
En was het abonnement van 50 euro per maand alleen nog maar geschikt om mail te lezen oid.
Hier niet mee eens , dus maar naar Vodafone gebeld , daar een zielig verhaal over een overbelst netwerk , maar afspraak was afspraak en contract is contract in mijn ogen
Ik had maar besloten om mijn contract te beëindigen zodat Vodafone geen overbelast netwerk meer zou hebben en ik geen 50 euro per maand hoefde te gaan betalen , dat leek mij redelijk.
Vervolgens naar Vodafone gebeld , telefonisch opzeggen niet mogelijk
Via internet opzeggen niet mogelijk
Een brief gestuurd naar Vodafone
Een opzegformulier opgestuurd naar Vodafone
Meerdere mails gestuurd naar Vodafone
Telkens als ik een mail stuur naar Vodafone krijg ik te horen dat ze me bedanken voor mijn bestelling of dat ze me niet kunnen helpen.
Het is bij Vodafone dus oppassen geblazen , een abonnement is zo afgesloten.
Vodafone past eigenzinnig in eigen voordeel de voorwaarden aan zonder het de klant te vermelden , ze houden zich niet aan het contract.
Opzeggen , ook na het einde van het contract is niet mogelijk bij Vodafone
Vodafone is op geen enkele manier bereikbaar om een contract op te zeggen , op mails wordt niet inhoudelijk gereageerd
Op brieven en opzegformulieren wordt niet gereageerd
Telefonisch wordt geen informatie verstrekt
Ik heb uiteindelijk maar besloten om alle incasso’s van Vodafone te gaan blokkeren
Neem dus nooit een abonnement op Vodafone , Vodafone probeert de boel aan alle kanten op te lichten !!!
Hieronder enige mail correspondentie met Vodafone ;
duidelijk is te lezen dat "normale"correspondentie met Vodafone niet mogelijk is.
06-09-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Ik wil u alsnog vragen met het online verkooppunt contact op te nemen.
Ik kan geen bestellingen, abonnementen of andere diensten voor u annuleren.
Ik begrijp dat dit vervelend is, maar ik kan u in deze niet verder van dienst zijn.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]
Vodafone Klantenservice
06-09-2011 Uw vraag
Geachte Heer/Mevrouw Er is geen bestelling gedaan bij Vodafone. U heeft wederom niet inhoudelijk op mijn mail gereageerd Ik zal bij deze mijn bank opdracht geven alle betalingen naar Vodafone te blokkeren. Ik wens geen correspondentie meer met Uw organisatie****
06-09-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
U heeft uw bestelling online gedaan.
Ik wil u vragen om contact op te nemen met het online verkooppunt.
U kunt hen bereiken op het gratis te bellen nummer 0800 0200 056.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
06-09-2011 Uw vraag
Geachte Heer/mevrouw, Het betreffende verkooppunt was een Vodafone shop deze verwijzen mij door naar Vodafone en dat bent U. U bent Vodafone en een Vodafone shop verkoopt abonnementen voor en namens Vodafone. U bent verantwoordelijk voor Uw eigen organisatie. Dat U vermeld dat U de gegevens van mij niet kunt annuleren Is onjuist , de gegevens zijn door Mijzelf geannuleerd , schriftelijk en via mail. Alsook de reden , dit is het niet nakomen van het Contract door Vodafone. Dat U uw
administratie niet kunt bijwerken omdat U daartoe om onduidelijke redenen niet toe bereid of in staat bent is niet mijn verantwoordelijkheid. Mijn abonnement is per 29-08-2011 vervallen , dit is via mail en schriftelijk aan Vodafone vermeld. Hoogachtend *****
]
30-08-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Ik kan uw gegevens niet annuleren.
Ik wil u vragen om hiertoe contact op te nemen met het betreffende verkooppunt.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
30-08-2011 Uw vraag
Ik heb ingelogd op vodafone Het enige wat ik daar zie is een verlengingsaanbod welke voor mij niet van toepassing is omdat ik mijn abonnement gisteren beëindigd heb Verleden jaar is door mij duidelijk aan vodafone gevraagd over datalimiet via mail geen duidelijk antwoord , in vodafone shop werdt echter duidelijk medegedeeld dat er geen datalimiet was en dit abbo geschikt was voor streaming media (uitzending gemist e.d.) Nu geven jullie aan dat ik een datalimiet heb , en dat mijn abbo niet
geschikt is voor streaming media. Voor alle duidelijkheid hieronder mijn vraag aan vodafone van verleden jaar , deze is toen beantwoord in de vodafone winkel. MIJN ABBO IS SINDS GISTEREN 29-08-2011 BEEINDIGD EN NIET VERLENGT, DE SIMKAART HEB IK DOORGEKNIPT , DE USB STICK EN DOORGEKNIPTE SIM KAART KAN IK OP UW VERZOEK TOESTUREN .
Beantwoord
Reactie
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt naar de status van uw bestelling.
Het is niet gelukt om uw e-mail op tijd te beantwoorden. Uw bestelling is inmiddels verwerkt.
Ik ga ervan uit dat uw vraag daarom niet meer van toepassing is.
Wist u dat u de status van uw bestelling (https://www.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp) altijd online kunt opvragen op onze website?
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Reactie
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw e-mail ontvangen.
Normaal gesproken reageren wij binnen 3 werkdagen. Door het onverwacht hoge aantal e-mails duurt dit nu langer dan gebruikelijk.
Onze excuses hiervoor. U ontvangt zo snel mogelijk bericht van ons.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
30-08-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Om u verder van dienst te kunnen zijn vraag ik u om in te loggen.
Als u niet kunt inloggen wegens problemen vraag ik u onderstaande link te volgen:
http://help.vodafone.nl
Wanneer u nog geen account heeft kunt u de volgende link raadplegen om een account aan te maken.
Hoe kan ik een My Vodafone account aanmaken voor mijn Mobiel internet op je laptop abonnement? http://help.vodafone.n
Waarom lukt het niet om nieuw account voor My Vodafone aan te maken?
http://help.vodafone.nl
Wanneer u een algemene vraag heeft of problemen blijft houden met bovenstaande dan wil ik u vragen te reageren op de mail met uw mobiele nummer vermeld. Als u uw mobiele nummer niet weet is uw klantnummer of simkaart nummer ook toereikend voor mij om uw gegevens op te vragen.
Mocht u geen Vodafone klant zijn verzoek ik u dit aan te geven middels een reactie op deze mail.
Ook bij blijvende problemen wat betreft het inloggen vraag ik u te reageren op deze mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
29-08-2011 Uw vraag
onderstaan bericht is tevens tesamen met opzegformulier naar Vodafone afdeling annuleringen postbus 1500 maastricht verstuurd;
<29 augustus 2011>
Betreft: Directe opzegging Vodafone data abonnement voor telefoonnummer 06****** in verband het niet nakomen contract door Vodafone
Vodafone
T.a.v.: Afdeling Annuleringen
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Geachte heer/mevrouw,
Door middel van dit schrijven doe ik mijn abonnement met uw organisatie beëindigen. Ik verzoek u, per direct en zonder opzegtermijn, mijn abonnement voor mijn mobiele telefoonnummer 06***** te beëindigen.
De reden hiervoor is dat ik op 11-09-2009 een abonnement heb afgesloten (data max snelheid zorgeloos) zonder datalimiet.
Dit abonnement is op 6-08-2010 bij Vodafone winkel heuvelstraat Tilburg verlengt voor een jaar met als ingangsdatum 10-09-2010 onder vermelding van mobiel breedband extra.
Bij mijn vraag tijdens verlengingsaanvraag over datalimiet is mij daar duidelijk gemaakt dat er geen datalimiet van toepassing was en ook niet kwam.
Nu heb ik op 28-08-2011 een sms ontvangen via mijn modem dat ik 80% van mijn datalimiet verbruikt heb.
Hieruit blijkt dat Vodafone zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen en het contract niet meer geldig.
Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. De opzegging is definitief.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone mobiel internet NOOIT DOEN!!! VODAFONE=OPLICHTING
-
Vodafone mobiel internet NOOIT DOEN!!! VODAFONE=OPLICHTING
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2011 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).
Re: Vodafone mobiel internet NOOIT DOEN!!! VODAFONE=OPLICHTING
Ik heb een internet abbo voor Euro 9,75 p/mnd en Euro 2, p/d voor het buienland, ik merk wel dat bij het bewegen rond de grenslijn Vodafone het buienland tarief in rekening brengt terwijl ik in Nederland verblijf.
Met briefwisselingen met Vodafone heb ik ook zo m,n negatieve ervaringen, nog 7 maanden en ik ben van die club af en dan ???
Met briefwisselingen met Vodafone heb ik ook zo m,n negatieve ervaringen, nog 7 maanden en ik ben van die club af en dan ???
En wat dan ? ben het overigens het wel met je eensDonna schreef:Als je met Vodafone te maken hebt, moet je een heel lange adem hebben. Van mijn prepaid telefoonkaart wordt voortdurend te veel afgeschreven, b.v. in het buitenland gebeld worden kost 0,79 cent per gesprek als je "vodafone paspoort" hebt ingesteld. Ik ben binnen twee minuten drie keer gebeld, omdat elke keer direct na opnemen de verbinding werd verbroken. En dat was in een grote stad met voldoende bereik. De beller belde ook via Vodafone, dus dubbel verdiend voor hen. Na veel mailen heb ik uiteindelijk 1,58 terug gekregen.
Een andere keer werd geld afgeschreven omdat ik gebeld had naar een telefoon die zelfs niet aan stond! Ook terug gekregen, wel heel veel moeite voor moeten doen.
Het zijn geen grote bedragen en daar gaat het niet om, maar Vodafone doet dat niet alleen bij mij en krijgt onterecht veel geld.
Beste advies is inderdaad: nooit naar Vodafone.
Beste mensen,
Wil hier mijn verhaal over deze aanbieder van internet kwijt.
Zowel een familielid die in de Haarlemmermeer woont als ikzelf, omgeving Voorhout (bij Leiden) hebben vorig jaar een abonnement onbeperkt mobiel breedband voor de laptop afgesloten +laptop waarvoor een paar honderd euro betaald.
Abo 1ste jaar 40 euro, 2de jaar 60 euro.
Vanaf het begin supertraag internet, als in het begin van het internettijdperk, vaak minuten wachten tot er een site op het scherm kwam.
Het familielid heeft dezelfde problemen in een heel ander gebied.
Diverse keren gemaild naar Vodafone, bellen kon niet omdat je een mobiel nummer van hen moet hebben, via my Vodafone inloggen gaat ook niet omdat de mail hiervan op de laptop niet werkt.
Ze kwamen met z.g.n. oplossingen die ook geen verbetering gaven.
Afijn we betalen allebei voor een dienst die NIET werkt, ze kunnen in de omgevingen waar wij wonen blijkbaar geen goed internet leveren!
Als ik uitreken wat we na 2 jaar kwijt zijn hadden we er 2 stuks kunnen kopen plus geen ergenis gehad voor iets wat je NIET krijgt.
Ik wil een oproep doen, zijn er nog meer mensen die een dergelijk abonnement hebben wat beslist niet voldoet, n.l. onbeperkt breedband internet op de laptop?
Wil hier mijn verhaal over deze aanbieder van internet kwijt.
Zowel een familielid die in de Haarlemmermeer woont als ikzelf, omgeving Voorhout (bij Leiden) hebben vorig jaar een abonnement onbeperkt mobiel breedband voor de laptop afgesloten +laptop waarvoor een paar honderd euro betaald.
Abo 1ste jaar 40 euro, 2de jaar 60 euro.
Vanaf het begin supertraag internet, als in het begin van het internettijdperk, vaak minuten wachten tot er een site op het scherm kwam.
Het familielid heeft dezelfde problemen in een heel ander gebied.
Diverse keren gemaild naar Vodafone, bellen kon niet omdat je een mobiel nummer van hen moet hebben, via my Vodafone inloggen gaat ook niet omdat de mail hiervan op de laptop niet werkt.
Ze kwamen met z.g.n. oplossingen die ook geen verbetering gaven.
Afijn we betalen allebei voor een dienst die NIET werkt, ze kunnen in de omgevingen waar wij wonen blijkbaar geen goed internet leveren!
Als ik uitreken wat we na 2 jaar kwijt zijn hadden we er 2 stuks kunnen kopen plus geen ergenis gehad voor iets wat je NIET krijgt.
Ik wil een oproep doen, zijn er nog meer mensen die een dergelijk abonnement hebben wat beslist niet voldoet, n.l. onbeperkt breedband internet op de laptop?