LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
vodafone-oplichting
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:35

Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door vodafone-oplichting »

Vodafone adverteert op hun website met een onbeperkt zorgeloos internet blox. Maar wat blijkt nou , dat het helemaal niet zo zorgeloos is als het lijkt.

ik had zo een internet blox aangesloten en voor dat ik het wist was mijn resterende 30 euro beltegoed verdwenen. Dit terwijl vodafone adverteert met zinnen als:

Wat is het?

De Zorgeloos Internet BloX is een internetbundel waarmee je 30 dagen zorgeloos kunt surfen, chatten en e-mailen, dag en nacht, wanneer je maar wilt, tegen een vaste prijs


Voordelig: Zorgeloos internetten voor slechts € 9,50 per maand.
Zorgeloos: Geen verrassingen achteraf, een vaste prijs per maand.
Flexibel: Elke maand een nieuwe bundel aansluiten.
Vrijheid: Internetten wanneer je wilt, dag en nacht.

Dit terwijl er gewoon een vaste datalimiet is van 250 mb , maar vodafone adverteert met de volgende tekst:

Fair Use Policy: Vodafone hanteert een Fair Use Policy. Lees meer over fair use in de Vodafone BloX Voorwaarden.

Overigns staat er in de voorwaarden niets over een vaste datalimiet.

Wat vinden jullie hiervan en zijn er meschien meer slachtoffers ?

Coolmarc01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2009 19:35

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door Coolmarc01 »

Ook ik ben hier tegen aan gelopen. Ik heb hiervoor zelfs een klacht ingediend.

Ik ben 't met je eens dat ze bewust onduidelijke voorwaarden hanteren. Zeker nu ze nergens op hun website of voorwaarden die 250mb limiet vermelden.

Daarnaast is Vodafone zo onduidelijk wat het gemiddelde gebruik is van een internet blox gebruiker en hoe ze er aan komen. Het lijkt alsof ze dit bewust niet publiceren of de mogelijkheid niet geven om dit bij te kunnen houden. Dit terwijl ze dus precies kunnen bijhouden zoals de belminuten.

Bovendien is het waarschuwings-smsje een lachtertje. Je ontvangt 1 waarschuwing dat je limiet bijna hebt bereikt. Vervolgens moet je dan je gebruik matigen zonder dat Vodafone je informeert hoeveel je mb's je nog te gaan hebt.

Maar goed. Ze gaan hiermee net zolang door zolang er geen grote organisatie hier bezwaar over maakt.

(PS. dit onderwerp valt beter onder het forum telefonie)
* edit spelfouten
Laatst gewijzigd door Coolmarc01 op 28 okt 2009 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.

vodafone-oplichting
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:35

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door vodafone-oplichting »

Zo een smsje had ik ook ontvangen , en daar stond inderdaad niks in over hoeveel je nou nog mocht gebruiken.

Alleen dat je je gebruik moest matigen.

Ik ga hier ook maar een klacht over indienen.

dimitrivisser27
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 11:49

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door dimitrivisser27 »

Dat zorgeloos internet van Vodafone is een ramp. Ik heb zelf geen ervaringen met het overschrijden van de 250 MB. Zelfs als ik elke 2 minuten mijn email check met mijn telefoon dan verbruik ik nog niet meer dan 1 of 2 MB per dag.
Wat wel erg is; De 30 dagen kloppen niet. Als je de bundel activeert om 23:55 dan tellen die 5 minuten al als hele dag. Vind ik zelf niet logisch.
De SMS die je zou moeten ontvangen bij afloop van de bundel heb ik nooit gekregen. Moest dus in mijn agenda elke maand precies de afloopdatum van de bundel noteren en dan moet je de bundel ook precies om 24:00 weer opnieuw activeren. Vijf minuten later is te laat, moet precies om 24:00. Soms dan vergat ik het, en dan kreeg ik meestal de volgende ochtend sms'sjes dat mijn beltegoed bijna op was. Als ik mijn telefoon elke paar minuten email laat checken dan is de periode van 24:00 tot 8 uur de volgende ochtend voldoende om een tientje beltegoed kwijt te raken.

Klagen bij Vodafone helpt niet. De SMS'jes die ik nooit ontving bij afloop van de bundel vielen onder het kopje "extra service". Oftewel; Als het een zooitje is bij Vodafone en je het SMS'je niet ontvangt moet je ook niet gaan lopen te zeuren. Ook niet als je het een jaar lang niet ontvangt terwijl het zonder enig voorbehoud wel op de vodafone site staat aangegeven.

Daarnaast vind ik de klantenservice van Vodafone extreem arrogant. Heb zoiets eigenlijk nooit eerder ergens anders meegemaakt. Ik ben er uiteindelijk vertrokken.

vodafone-oplichting
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:35

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door vodafone-oplichting »

Ja van Vodafone kun je niks anders verwachten , het is een groot zooitje , ze veranderen zomaar de internet voorwaarderen , en ze stellen de klanten niet eens op de hoogte. En ja dan gebeuren zulke dingen.

P.S Kan een moderator deze topic naar telefonie verplaatsen ?

ronald811
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 13:17

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door ronald811 »

wat op de website staat van vodafone klopt allemaal niet het is misleidend,ze adverteren met zorgloos internet voor en vaste prijs van 9.50 per maand,er staat niets over een datalimiet terwijl dat wel het geval is,waneer je de 250 mb hebt verbruikt betaal je gewoon 75 eurocent per 15 minuten,dus het is niet zorgeloos en ook niet voor een vaste prijs,bij mijn was er ongeveer 30 euro beltegoed verdwenen.VODAFONE OPLICHTERS.

T42
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:19

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door T42 »

ben daar ook al 10 euro kwijt geraakt!
30 dagen waren om. en meteen was de restant van me tegoed ook weg???

T42
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:19

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door T42 »

owjah
ook een abbo is daar niet veilig

ik had een abbonement van 6,50 permaand (sim only 22,50) (ik had elke maand ruim 40% over)
toen deze afgelopen was kon ik alleen kiezen 12,50 voor simonly22,50
of 8,50 voor simonly 17,50 (deze adviserde ze mij) dus ik die voor 8,50 voor 2 jaar.

eerste rekening was al over de 20 euro en nu is het gemiddeld 25 tot 30 euro permaand. volgens de rekening ga ik over me tegoed heen?
maar de meeste nummers op de rekening zijn onbekent ???

dus ik heb ze al 20x gemailt maar krijg nooit iets te horen!

ik zit al bij ze vanaf 1999 maar volgend jaar als me abbo afloopt zijn ze mij kwijt!!!

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door quantas01 »

Het zal nooit veranderen als de rekening te hoog is kent men ineens de nr's niet die gebeld zijn.
Bij dit soort mensen zouden ze meteen een codering erop moeten zetten geen abbo alleen maar prepaid dan zeuren ze ook niet over hoge rekeningen.

Er is maar 1 man die belt dat ben jezelf, laatst ook iemand gesproken die over dit liep te zeuren, samen met hem de rekening nagekeken, ja dat nr , ken ik niet , ok dat kan heb je iemand die weleens even je telefoon leent ja.

Maar men vergeet soms de tijd als men aan het bellen is, geen 1 provider zal je meer laten betalen dan je daadwerkelijk hebt gebeld.
Maar mensen klagen teveel men denkt al gauw dat men opgelicht wordt, maar je gebruikt het toch echt zelf.

Zelfde met 4 cijferige sms diensten, nee dat heb ik nooit gedaan en dan 160 bladzijdes verder blijkt dat men wel degelijk ergens aan mee heeft gedaan maar juist de sms weggooit waar die info instaat

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door killRdevil »

T42 schreef:owjah
ook een abbo is daar niet veilig

ik had een abbonement van 6,50 permaand (sim only 22,50) (ik had elke maand ruim 40% over)
toen deze afgelopen was kon ik alleen kiezen 12,50 voor simonly22,50
of 8,50 voor simonly 17,50 (deze adviserde ze mij) dus ik die voor 8,50 voor 2 jaar.

eerste rekening was al over de 20 euro en nu is het gemiddeld 25 tot 30 euro permaand. volgens de rekening ga ik over me tegoed heen?
maar de meeste nummers op de rekening zijn onbekent ???

dus ik heb ze al 20x gemailt maar krijg nooit iets te horen!

ik zit al bij ze vanaf 1999 maar volgend jaar als me abbo afloopt zijn ze mij kwijt!!!
Zal t je nog mooier vertellen:

Ik heb ook een abo lopen bij Vodafone, te weten vodafone 360 met zorgeloos sms en zorgeloos internet, maar ik kwam ook ruim over mijn tegoed heen...
Na veel gesteggel kreeg ik doodleuk te horen dat ik in februari een gesprek van bijna 4 uur voerde, (toen had ik overigens de 360 nog niet) terwijl ik met een kapotte tel liep, die na nog geen uur al leeg was, ook al lag me tel op de lader...
Ik kan dit overigens bewijzen, heb de tel nog steeds in mijn bezit!!
Moet dus maar doodleuk bijna €1600,- betalen, terwijl ik nooit geen factuur heb ontvangen en dus niet aan kan tonen of dit klopt of wel, facturen opvragen kost je dan doodleuk €5,- per opgevraagde factuur, terwijl ik al heel vaak facturen heb opgevraagd, en dit nooit heb betaald hiervoor!!
Dus arrogantie bij VODAFONE??
Hoe kom je erbij??

JeffreyVtn
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 sep 2010 14:33

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door JeffreyVtn »

Je betaald geen bedrag buiten je bundel voor de tijd die je online bent, maar voor de data die je download.

Daarnaast...
TS - In de promotionele text wordt aangegeven dat zorgeloos internet is voor een vast bedrag per maand. Er staat niet bij vermeldt welk bedrag... Die 9,50 is niet voor het zorgenloos internet.

Fair Use policy wordt gekeken naar het gemiddelde internetverbruik van hun klanten en dat dan x10 ongeveer.

Als ze 100 klanten hebben die in een maand 25MB downloaden. en 2 klanten die meer verbruiken kom je op een heeeeel laag gemiddelde waardoor je inderdaad snel over je FuP heen gaat. Over het algemeen zijn ze wel verplicht je daarvoor op de hoogte te stellen dat je er overheen bent en wat het tarief is per MB.

Ryan1981
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 apr 2007 09:58

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door Ryan1981 »

Ik kom hier ook even klagen :!:

Ik ben ondertussen al rond de 60 euro kwijt omdat ik idd in het verleden de waarschuwings sms niet kreeg (niet dat dit iets uitmaakt) maar hoofdzakelijk omdat het tijdstip waarop je moet vernieuwen belachelijk is. Ik ga doordeweeks om 22:00 naar bed en ben niet van plan om wakker te worden om 24:00 om een sms te sturen! Ik zou er op zich geen problemen mee hebben als ik een dag eerder kan opwaarderen (en deze dan verlies) maar nee, dan krijg ik een sms dat mijn bundel al aan staat en dat ik naar de website moet gaan voor meer informatie. Kortom, je bent verplicht om kort na 24:00 een nieuwe sms te sturen. Doe je dit niet, en heb je zo als ik mail + twitter aan staan dan kun je gerust gedag zeggen tegen al je beltegoed. (eerste keer was 30 euro, 2e keer 20 etc...) Eigenlijk zou ik weg moeten gaan (na 10 jaar tevreden gebruiker geweest te zijn, heb altijd bij hun gezeten sinds mijn eerste mobiele telefoon)

Kortom, zorg dat ik mijn sms op een normaal tijdstip kan sturen zonder dat ik een periode zonder dekking van de bundel zit!

Troyy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:00

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door Troyy »

Schandalig!
Ik vraag me af hoeveel mensen al opgelicht zijn door deze trucs van Vodafone. Ik wilde ook bijna deze Blox aanschaffen, gelukkig ben ik verder gaan kijken op internet. Misschien is dit een leuk onderwerp om een uitzending van Tros Radar mee te vullen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ook ik hen zo,n blox bij Vodafone, bij normaal gebruik ontvang ik geen naheffingen :)

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door mich24 »

vodafone-oplichting schreef:Zo een smsje had ik ook ontvangen , en daar stond inderdaad niks in over hoeveel je nou nog mocht gebruiken.

Alleen dat je je gebruik moest matigen.

Ik ga hier ook maar een klacht over indienen.

My god, wat een gebruikersnaam :roll: :roll: :roll: :roll:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door mich24 »

Troyy schreef:Schandalig!
Ik vraag me af hoeveel mensen al opgelicht zijn door deze trucs van Vodafone. Ik wilde ook bijna deze Blox aanschaffen, gelukkig ben ik verder gaan kijken op internet. Misschien is dit een leuk onderwerp om een uitzending van Tros Radar mee te vullen.

Nou,dan wordt ik al 6 jaar opgelicht door Vodafone als ik jou moet geloven,

Er staat duidelijk dat er een fup is, nou dan controleer je dat toch even? En als je niet genoeg info vind,dan bel je toch even? Nee laat het maar op zn beloop en dan achteraf klagen als er extra geld wordt afgeschreven.

Worden we nou niet erg simpel allemaal??

En.......... Tuurlijk is dit... komt ie....

OPLICHTING :roll:

edu1
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 okt 2010 20:41

Re: Vodafone Prepaid: Zorgeloos internet is niet zo zorgeloos !

Ongelezen bericht door edu1 »

Goedenavond,

Ik mag mij zelf zeker slachtoffer noemen;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=86146


Met vriendelijke groet,

Dhr Edu Pietersz

Gesloten