LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodavone

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Longwei2012

Vodavone

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

In de zomer van 2008 heb ik een internet/telefoon/televisie pakket van Vodavone genomen. De verkoper in de winkel garandeerde mij dat deze diensten voor mij ook via de COAX leverbaar waren, zo niet; kon ik het pakket retour sturen en werd het abbonement geannuleerd.
Ik kreeg al snel een brief binnen waarin werd vermeld dat mijn pakket onderweg was en het termijn om te annuleren tot 25 augustus was. Na een aantal belletjes uiteindelijk het pakket pas 5 september ontvangen.
Ik kwam er al gauw achter dat het ADSL betrof en wilde natuurlijk de boel terugsturen en annuleren.
Bij het bellen van de klantenservice kreeg ik te verstaan dat ik eerst maar even moest kijken of er echt geen ADSL aansluiting was. Daarmee ging ik niet akoord: ADSL was niet de afspraak, ik wil gewoon via de COAX zoals afgesproken anders graag van het contract afzien.
"Nou dan heeft u pech want u had 2 weken geleden moeten annuleren. Dat u dat pakket pas vandaag heeft ontvangen, daar kunnen wij niks mee."
Herhaaldelijk geprobeerd om het tot een goed eind te brengen. De winkelier "kon niks doen" en bewijs van de late levering werd aan de kant geschoven. Ik heb het pakket teruggestuurd en daarmee was voor mij de kous af: Ik heb duidelijk kenbaar gemaakt (aangetekende brief met bewijs van datum levering van product) dat ik geen diensten van Vodavone wilde afnemen omdat deze bij ontvangst van de apparatuur niet bruikbaar bleken.
Al gauw kreeg ik te maken met incasso namens Vodavone, of ik mijn jaarcontract wilde afkopen plus incassokosten.
Ik ben niet akkoord gegaan, uiteindelijk in 2012 in de schuldsanering gegaan en vorig jaar een schone lei gekregen. Niks meer van Vodavone gehoord tot vandaag.

Dat er €2546,67 open staat en of ik even deze week nog €1910,- wil betalen, dan zullen ze het restant kwijtschelden.

Longwei2012

Re: Vodavone

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik heb overigens geen advies of hulp nodig. Ik wilde het gewoon graag delen.

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Toch een tip. Het is VodaFone

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou bedankt voor de info...maar dit was 2008" we zitten nu 2016.....
Ng steeds beetje gefrustreerd er door? Snap intentie niet zo eerlijk gezegd..

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

In het laatste zinnetje staat het actuele nieuws.. Vodafone wil nu alsnog geld zien, ondanks dat TS na het schuldsaneringstraject door de rechter van al haar schuldeisers af is geholpen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef:In het laatste zinnetje staat het actuele nieuws.. Vodafone wil nu alsnog geld zien, ondanks dat TS na het schuldsaneringstraject door de rechter van al haar schuldeisers af is geholpen.
TS moet van Vodafone nog geld zien. Als dit verhaal klopt is TS helemaal niks schuldig aan Vodafone. Ten eerste gaat levering pas in op de dag van de ontvangst van de apparatuur en dus ook de bedenktermijn. Pas als je alle apparatuur binnen hebt kun je je immers een goede werking voorstellen van de geleverde dienst. Vodafone had dus nooit een contractafkoop mogen eisen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vragen, vragen...

- ben je ooit gedagvaard voor deze vordering?
- zo ja, heb je toen verweer gevoerd?
- zo nee, waarom niet?
- zo ja, wat was het oordeel?
- is de vordering uberhaupt ingediend bij je bewindvoerder?
- Zo ja, heeft de bewindvoerder de vordering betwist?
- zo ja, wat was hetvresultaat?
- zo nee, waarom niet?
- wat heb je nu gedaan/ ga je nu doen?

Moneyman

olaf79 schreef:TS moet van Vodafone nog geld zien.
Hoezo dat dan?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kokka schreef:In het laatste zinnetje staat het actuele nieuws.. Vodafone wil nu alsnog geld zien, ondanks dat TS na het schuldsaneringstraject door de rechter van al haar schuldeisers af is geholpen.

:wink: aha,nou ts denk dat je gewoon kan betalen ,eerlijk gezegd.
Veel succes

olaf79

Moneyman schreef:
Hoezo dat dan?
De aangeboden contractafkoop is onrechtmatig, gezien het feit dat TS optijd gebruik heeft gemaakt van de 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat pas in nadat alle producten geleverd zijn en dus de klant een goed beeld heeft van wat de dienst inhoudt. Als VF er 3 weken over doet om de benodigde spullen te leveren dan gaat de bedenktijd pas na die 3 weken in.

Hierdoor is VF het bedrag van de contractafkoop, de wettelijke rente en alle kosten die TS heeft gemaakt, plus een schadevergoeding wegens de schuldsanering verschuldigd.

olaf79

Moneyman schreef:Vragen, vragen...

- zo nee, waarom niet?
- is de vordering uberhaupt ingediend bij je bewindvoerder?
- zo ja, wat was hetvresultaat?
- zo nee, waarom niet?
Volgens mij is TS uit de bewindvoering en is er dus geen bewindvoerder meer.

Moneyman

olaf79 schreef:
Moneyman schreef:Vragen, vragen...

- zo nee, waarom niet?
- is de vordering überhaupt ingediend bij je bewindvoerder?
- zo ja, wat was het resultaat?
- zo nee, waarom niet?
Volgens mij is TS uit de bewindvoering en is er dus geen bewindvoerder meer.
Dat heb ik ook gelezen. Maar dat is voor mijn vragen niet relevant.
olaf79 schreef:
Moneyman schreef:
Hoezo dat dan?
De aangeboden contractafkoop is onrechtmatig, gezien het feit dat TS optijd gebruik heeft gemaakt van de 14 dagen bedenktijd. (...) Hierdoor is VF het bedrag van de contractafkoop, de wettelijke rente en alle kosten die TS heeft gemaakt, plus een schadevergoeding wegens de schuldsanering verschuldigd.
Veel te kort door de bocht... allereerst omdat nergens blijkt dat TS überhaupt een cent heeft betaald, daarnaast omdat er heel goed een al lang onherroepelijk vonnis kan zijn, waardoor zelfs bij geldige/ tijdige opzegging nu alsnog een vordering bestaat (al dan niet in de vorm van een natuurlijke verbintenis, afhankelijk van het resultaat van de WSNP.

En tot slot: waarom zou Vodafone een schadevergoeding wegens de schuldsanering moeten betalen...? Ga je nou serieus vertellen dat je Vodafone aansprakelijk houdt voor de WSNP van TS...?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Longwei2012 schreef:......
Longwei2012 schreef:Ik heb overigens geen advies of hulp nodig. Ik wilde het gewoon graag delen.
Ik ben niet akkoord gegaan, uiteindelijk in 2012 in de schuldsanering gegaan en vorig jaar een schone lei gekregen. Niks meer van Vodavone gehoord tot vandaag.

Dat er €2546,67 open staat en of ik even deze week nog €1910,- wil betalen, dan zullen ze het restant kwijtschelden.
De schuldsanering is afgerond met een schone lei na 3 jaar. Volgens mij is het nu dan toch klaar ? :idea:
Vodafone kan van hem niets meer eisen , noch vice versa naar mijn mening .

Moneyman

moederslink schreef:De schuldsanering is afgerond met een schone lei na 3 jaar. Volgens mij is het nu dan toch klaar ? :idea:
Vodafone kan van hem niets meer eisen , noch vice versa naar mijn mening .
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat er geen actie vereist is ;) Er zijn allerlei opties. Zomaar een paar mogelijke scenario's:
- vordering is niet meegenomen in de WSNP;
- het betreft een nieuwe vordering van na WSNP;
- het betreft een vordering waarvoor wel schone lei is verleend, maar Vodafone probeert (al dan niet bewust) te incasseren;
- en zo valt er meer te bedenken.

In al die gevallen is er wél een actie van TS vereist om verdere problemen te voorkomen. En om te bepalen welke actie handig is, zijn antwoorden op de vragen nodig.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Longwei2012 schreef:Ik heb overigens geen advies of hulp nodig. Ik wilde het gewoon graag delen.
Het is dus gewoon enkel bedoeld als leesvoer, waar maken "we" ons dan druk over??
TS gaat geen enkele reactie geven want "zie quote".

v.d.Heyden

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:
Moneyman schreef:
Hoezo dat dan?
De aangeboden contractafkoop is onrechtmatig, gezien het feit dat TS optijd gebruik heeft gemaakt van de 14 dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat pas in nadat alle producten geleverd zijn en dus de klant een goed beeld heeft van wat de dienst inhoudt. Als VF er 3 weken over doet om de benodigde spullen te leveren dan gaat de bedenktijd pas na die 3 weken in.

Hierdoor is VF het bedrag van de contractafkoop, de wettelijke rente en alle kosten die TS heeft gemaakt, plus een schadevergoeding wegens de schuldsanering verschuldigd.
Het betreft hier een dienst geen product wat je afneemt. De wettelijke bedenktijd gaat in op het moment van afsluiten. De dienst wordt pas na de termijn van 14 dagen geleverd. Daarnaast is de overeenkomst ingegaan in 2008, de wettelijke termijn van 14 dagen is pas ingegaan per 13 juni 2014 hiervoor was het 7 dagen.

Gezien het bedrag van afkoop is er inmiddels ook al een rechtszaak geweest en is de OP veroordeeld tot het betalen van de kosten. Je uitspraak dat VF verplicht is een schadevergoeding te betalen is nergens op gebaseerd, op welke basis zijn ze dit dan verplicht?

Op http://www.wetrecht.nl/schuldsanering-wsnp/ staat duidelijk "Dit geldt voor de schuldeisers die bekend zijn, maar ook voor schuldeisers die zich niet hebben gemeld tijdens de WSNP". De vordering is niet meer op te eisen. Dus pech voor VF (tenminste voor haar incasso bureau/deurwaarder).

Gesloten