LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voor de gek gehouden door wanadoo medewerker?!!
Voor de gek gehouden door wanadoo medewerker?!!
Zo rond begin februari belde iemand van wanadoo mij op of ik lid wou worden van wanadoo light. Dit leek mij een goede keus aangezien ik de 50 euro voor chello classic te duur vond en de snelheid voor mij niet sow hoog hoefde.
Daarom sprak ik dus af met die kerel dat ik het abbonement pas vanaf 1 april zou willen laten ingaan, omdat dat de eerste datum was, waarop het chello abbow kon worden afgesloten.
Echter is nu dus sow dat mijn aansluiting van kpn en wanadoo al op 25 februari werd gerealiseerd. Ik betaal dus al voor mijn abbow aan kpn sinds die datum. Ik betaal dus een maand voor niks eigenlijk.
Ik dus bellen met wanadoo die aangeeft dat het niet mogelijk is om een abbow op 1 bepaald moment te laten starten. Belachelijk want die kerel die mij die abbow aansleepte beweerde dus van wel.
Het gaat mij niet eens om het geld, maar gewoon dat die kerel mij niet eerlijk heeft geinformeerd. Want had ik dit geweten, dan had ik me pas begin maart aangemeld voor wanadoo!! (
Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat je een adsl abbow niet vanaf een bepaalde datum kan laten starten!!? En is wanadoo eigenlijk niet verantwoordelijk voor de mederwerkder die mij verkeerd heeft ingelicht!!!??
Daarom sprak ik dus af met die kerel dat ik het abbonement pas vanaf 1 april zou willen laten ingaan, omdat dat de eerste datum was, waarop het chello abbow kon worden afgesloten.
Echter is nu dus sow dat mijn aansluiting van kpn en wanadoo al op 25 februari werd gerealiseerd. Ik betaal dus al voor mijn abbow aan kpn sinds die datum. Ik betaal dus een maand voor niks eigenlijk.
Ik dus bellen met wanadoo die aangeeft dat het niet mogelijk is om een abbow op 1 bepaald moment te laten starten. Belachelijk want die kerel die mij die abbow aansleepte beweerde dus van wel.
Het gaat mij niet eens om het geld, maar gewoon dat die kerel mij niet eerlijk heeft geinformeerd. Want had ik dit geweten, dan had ik me pas begin maart aangemeld voor wanadoo!! (
Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat je een adsl abbow niet vanaf een bepaalde datum kan laten starten!!? En is wanadoo eigenlijk niet verantwoordelijk voor de mederwerkder die mij verkeerd heeft ingelicht!!!??
Re: Voor de gek gehouden door wanadoo medewerker?!!
En nog een vraagje Sperminator, waarom doe je zoiets niet via papier? Zodat je alles zwart op wit heb? Dit soort dingen moet je je niet via de telefoon laten aanpraten.
Misschien kan je nog wel melden aan Wanadoo dat je geen toestemming gegeven hebt om een abo af te sluiten.
Misschien kan je nog wel melden aan Wanadoo dat je geen toestemming gegeven hebt om een abo af te sluiten.
Wannadoo is wel verantwoordelijk voor zijn medewerkers als de klant reden had om deze te geloven.
dus, zolang als de medewerker dingen beloofd/afspreekt/zegt welke naar alle redelijkheid realistisch en waar zouden kunnen zijn, dan is wannadoo verantwoordelijk..
Duidelijker: zegt hij iets dat klinkt alsof het echt is, en is het iets wat normaal is zoals het in dit geval is, dan mag de klant erop vertrouwen dat het waar is.
dus, zolang als de medewerker dingen beloofd/afspreekt/zegt welke naar alle redelijkheid realistisch en waar zouden kunnen zijn, dan is wannadoo verantwoordelijk..
Duidelijker: zegt hij iets dat klinkt alsof het echt is, en is het iets wat normaal is zoals het in dit geval is, dan mag de klant erop vertrouwen dat het waar is.
waarschijnlijk heb je gewoon een telemarketing-iemand aan de lijn gehad.
tip voor de volgende keer: schrijf ALTIJD de naam op van mensen die je dingen beloven aan de telefoon! laat het zo mogelijk schriftelijk bevestigen.
tip voor de volgende keer: schrijf ALTIJD de naam op van mensen die je dingen beloven aan de telefoon! laat het zo mogelijk schriftelijk bevestigen.
Je bent er wel een beetje laat mee. Je had binnen 7 dagen nog kunnen annuleren.
Dat, en het feit dat Wanadoo vermoedelijk ook de volgende clausule in haar AV heeft staan:
'Wanadoo en/of haar partners kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor uitspraken door de Klantenservice."
Of in ieder geval iets in die trant.
Overigens, heeft die telemarketer je er ook op gewezen dat het gesprek opgenomen werd?
Zo nee, dan is er dus geen overeenkomst, en zou je het alsnog kunnen opzeggen.
'Wanadoo en/of haar partners kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor uitspraken door de Klantenservice."
Overigens, heeft die telemarketer je er ook op gewezen dat het gesprek opgenomen werd?
Niet elk woord dat op een "o" eindigt hoeft een "w" er achter te krijgen hoor
Wanadoo heeft je een abbo aangesmeerd voor een jaar, op zich leuk dat je lid bij ze bent geworden, zeker omdat je bij Chello vond dat je te veel betaalde. Jammer alleen dat je de algemene voorwaarden niet hebt doorgenomen, dat je niet meer weet met wie je hebt gepraat (wie heeft je dat abbo aangesmeerd en die belofte gemaakt?) en natuurlijk ook best jammer dat je nu geld aan een bedrijf uitgeeft dat eigenlijk helemaal niet zo'n tof product neerzet als het aankomt op de helpdesk/abuse-afdeling/algemeen beleid. Maar ach dat is dan weer jouw keuze >:)
Wanadoo heeft je een abbo aangesmeerd voor een jaar, op zich leuk dat je lid bij ze bent geworden, zeker omdat je bij Chello vond dat je te veel betaalde. Jammer alleen dat je de algemene voorwaarden niet hebt doorgenomen, dat je niet meer weet met wie je hebt gepraat (wie heeft je dat abbo aangesmeerd en die belofte gemaakt?) en natuurlijk ook best jammer dat je nu geld aan een bedrijf uitgeeft dat eigenlijk helemaal niet zo'n tof product neerzet als het aankomt op de helpdesk/abuse-afdeling/algemeen beleid. Maar ach dat is dan weer jouw keuze >:)
1 je had beter bij chello en goedkoper abbo kunnen nemen, als het om geld gaat hebben zij als enigste een blijvende prijs van �15 per maand.
2 Sue the basterts! Ze hebben tegen je gelogen om je een abo aan te smeren. Algemene voorwaarde of niet dat mogen ze niet doen.
Je hoeft ze niet echt aan te klagen maar je zou wel een klacht bij de consumentenbond enzo kunnen plaatsen. Zij weten wat ze hier tegen kunnen doen.
2 Sue the basterts! Ze hebben tegen je gelogen om je een abo aan te smeren. Algemene voorwaarde of niet dat mogen ze niet doen.
Je hoeft ze niet echt aan te klagen maar je zou wel een klacht bij de consumentenbond enzo kunnen plaatsen. Zij weten wat ze hier tegen kunnen doen.
Dat doe clausule in haar AV staat is leuk, maar van nul en generlei waarde.Dat, en het feit dat Wanadoo vermoedelijk ook de volgende clausule in haar AV heeft staan:
Dat 2de zou je mee kunnen dreigen. [/quote]
Van generlei waarde?Artikel 10 Wanadoo helpdesk
(10.1)
De Klant heeft toegang tot de Wanadoo helpdesk voor ondersteunende service betreffende de Wanadoo Diensten en/of Aanvullende Diensten. De Klant verkrijgt slechts toegang tot de Wanadoo helpdesk via een speciaal tarief telefoonnummer of per e-mail.
(10.2)
De Klant kan geen rechten ontlenen aan door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie. Handelingen die de Klant verricht op grond van door medewerkers van de Wanadoo helpdesk verstrekte informatie komen voor rekening en risico van de Klant.
(10.3)
Een beroep van de Klant op de medewerkers van de Wanadoo helpdesk voor ondersteunende service wordt aangemerkt als instemming van de Klant met inzage in diens Gegevensbestanden en Verkeersgegevens door medewerkers van de Wanadoo helpdesk voor zover een en ander nodig is voor de ondersteuning van en dienstverlening aan de Klant.
(10.4)
De informatie die wordt verschaft door middel van de door Wanadoo verzorgde informatiediensten wordt met de nodige zorg samengesteld. Wanadoo kan echter niet instaan voor de juistheid daarvan en is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de onjuistheid of onvolledigheid van die informatie.
Als het gesprek opgenomen is, en TS ging daar mee akkoord, dan is er een overeenkomst.
Ik heb het stukje uit de AV ook nog even opgezocht:
Van generlei waarde?
Als het gesprek opgenomen is, en TS ging daar mee akkoord, dan is er een overeenkomst.
Ik heb het stukje uit de AV ook nog even opgezocht:
[...]
Dan kan/zal Wanadoo zich daar natuurlijk op beroepen.
Maargoed, ik ben geen rechten-expert.
Daar kunnen ze zich niet op beroepen. Wanadoo heeft aan werving gedaan, ze hebben mensen gebeld om te proberen hun product te slijten. Ze hebben de TS ook gewoon gebeld. TS is er op ingegaan en is een overeenkomst aangegaan met Wanadoo. Dit kan ook mondeling en het gesprek hoeft niet opgenomen te worden. Dit heeft niets met de helpdesk te maken en ook niets met kanalen voor informatievoorziening.
TS staat dus hoe dan ook in zijn recht. Nu het probleem: hoe ga je je recht afdwingen. Dat is dus lastig, aangezien TS alleen maar weet dat "iemand" van Wanadoo hem "ooit" gebeld heeft en hem bepaalde dingen heeft beloofd.
Waar heb je dat vandaan dat zo'n gesprek niet opgenomen hoeft te worden?Daar kunnen ze zich niet op beroepen. Wanadoo heeft aan werving gedaan, ze hebben mensen gebeld om te proberen hun product te slijten. Ze hebben de TS ook gewoon gebeld. TS is er op ingegaan en is een overeenkomst aangegaan met Wanadoo. Dit kan ook mondeling en het gesprek hoeft niet opgenomen te worden. Dit heeft niets met de helpdesk te maken en ook niets met kanalen voor informatievoorziening.
TS staat dus hoe dan ook in zijn recht. Nu het probleem: hoe ga je je recht afdwingen. Dat is dus lastig, aangezien TS alleen maar weet dat "iemand" van Wanadoo hem "ooit" gebeld heeft en hem bepaalde dingen heeft beloofd.
Dan ga ik nu namelijk gelijk even een random aantal personen inschrijven voor een paar ADSL pakketjes bij mijn werkgever. :X
Dit heeft weldegelijk met de helpdesk (eigenlijk: klantenservice) te maken, aangezien een telemarketingbureau uit naam van Wanadoo werkt.
Maargoed, we wachten op antwoord van TS.
Gesprekken die worden opgenomen zonder medeweten van één van de partijen, kunnen nooit bewijsmateriaal in een rechtszaak zijn.
Ja, je kunt inschrijven en zeggen dat die random mensen zich hebben aangemeld, maar dit kun je niet bewijzen, en daar ligt dan ook meteen het probleem. In de praktijk trekt Wanadoo dan altijd aan het kortste eind totdat de klant iets heeft getekend of mondeling heeft ingestemd akkoord te gaan met de voorwaarden (die dan wel eerst naar hem/haar moeten zijn opgestuurd c.q. op andere wijze kenbaar moeten zijn gemaakt). Zonder contract/akkoord is er nou eenmaal niets. Als je dan wel de monteur binnenlaat (weet niet hoe het is gegaan) dan is dat wel gewoon stom, omdat je daarmee aangeeft het er wel mee eens te zijn. Anders sta je in je recht als je dat geld wilt storneren (wat je niet doet dus en wat je ook niet wilt, want dan krijg je geheid grote problemen en word je van kast naar muur etc. gestuurd)
En dit heeft niks te maken met helpdesk of whatever, en als de klant geen akkoord heeft gegeven voor de algemene voorwaarden, dan heeft het ook niks met de voorwaarden te maken. Sowieso is dit gedeelte van de AVW niet volledig rechtsgeldig:
Ja, je kunt inschrijven en zeggen dat die random mensen zich hebben aangemeld, maar dit kun je niet bewijzen, en daar ligt dan ook meteen het probleem. In de praktijk trekt Wanadoo dan altijd aan het kortste eind totdat de klant iets heeft getekend of mondeling heeft ingestemd akkoord te gaan met de voorwaarden (die dan wel eerst naar hem/haar moeten zijn opgestuurd c.q. op andere wijze kenbaar moeten zijn gemaakt). Zonder contract/akkoord is er nou eenmaal niets. Als je dan wel de monteur binnenlaat (weet niet hoe het is gegaan) dan is dat wel gewoon stom, omdat je daarmee aangeeft het er wel mee eens te zijn. Anders sta je in je recht als je dat geld wilt storneren (wat je niet doet dus en wat je ook niet wilt, want dan krijg je geheid grote problemen en word je van kast naar muur etc. gestuurd)
En dit heeft niks te maken met helpdesk of whatever, en als de klant geen akkoord heeft gegeven voor de algemene voorwaarden, dan heeft het ook niks met de voorwaarden te maken. Sowieso is dit gedeelte van de AVW niet volledig rechtsgeldig:
dat stukje over ''blablabla niet aansprakelijk blablabla geen rechten blablabla telefonische ondersteuning '' gaat over schade aan de pc, niet aan je bankrekenig : stel zon medewerker zegt : doe nu de netwerkkabel in uw pc, en klant krijgt het voor elkaar dat kabeltje in zijn isdn modem te proppen (believe it or not)en zo zijn modem sloopt, dan kan de klant tenmiste niet zeggen : ja maar hij zei dat dat moest
Tsja, maar ondertussen word het ook anders geïnterpreteerd! Een Wanadoo medewerker heeft mij belooft dat een opzegging goed zou verlopen, ik vanaf die datum niet meer hoefde te betalen en absoluut geen rekeningen meer kreeg... 3 dagen vooraf gaant van de afsluiting viel dat plannetje helemaal in duigen, want het stond allemaal in de AV... Ik word het helemaal zat van dat corrupte bedrijf! Ik vind ook niet dat je zoiets kan stellen, dat je niet van uitspraken van wanadoo medewerkers uit mag gaan. Hoe moet je anders kunnen communiceren? Hoe moet je anders voorgelicht worden? Helpdeskmedewerkers (callcenter mensen of wat dan ook) moeten het verlengstuk zijn van de onderneming en hun klanten goed en voldoende voorlichten.. Dit gebeurt helaas niet bij Wanadoo, vandaar dat ik vind dat ze corrupt zijn...dat stukje over ''blablabla niet aansprakelijk blablabla geen rechten blablabla telefonische ondersteuning '' gaat over schade aan de pc, niet aan je bankrekenig : stel zon medewerker zegt : doe nu de netwerkkabel in uw pc, en klant krijgt het voor elkaar dat kabeltje in zijn isdn modem te proppen (believe it or not)en zo zijn modem sloopt, dan kan de klant tenmiste niet zeggen : ja maar hij zei dat dat moest
interpratie is iets anders als de rechtelijke macht die je hebt en mag ontlenen, als zij het zus en zo willen interpreteren, dan mogen ze dat, maar in de rechtzaak zullen ze het dan niet winnen...
Dat is geen helpdesk of klantenservice. Dat is colportage, je zou dit dus eerder onder afdeling "verkoop" moeten scharen.
Ik zeg dus ook niet, dat die gesprekken wel of niet opgenomen zijn. Maar Wanadoo kan zich dus niet beroepen op de stukjes die jij vetgedrukt neerzet. Als het gesprek opgenomen is (waaruit dus blijkt dat TS accoord gaat op voorwaarde dat er pas een abonnement is vanaf de 1e van de maand), dan is dat alleen maar mooi voor de TS.
Oja, valse aanmeldingen worden door ADSL-providers ondervangen door de aanvraag schriftelijk te bevestigen en in de tijd die de consument heeft om ervanaf te zien (7 dagen dacht ik) geen kosten te maken voor de aansluiting. Als jij mensen valselijk aanmeld, wordt je baas er dus niet veel beter van.
Ik zeg dus ook niet, dat die gesprekken wel of niet opgenomen zijn. Maar Wanadoo kan zich dus niet beroepen op de stukjes die jij vetgedrukt neerzet. Als het gesprek opgenomen is (waaruit dus blijkt dat TS accoord gaat op voorwaarde dat er pas een abonnement is vanaf de 1e van de maand), dan is dat alleen maar mooi voor de TS.
Oja, valse aanmeldingen worden door ADSL-providers ondervangen door de aanvraag schriftelijk te bevestigen en in de tijd die de consument heeft om ervanaf te zien (7 dagen dacht ik) geen kosten te maken voor de aansluiting. Als jij mensen valselijk aanmeld, wordt je baas er dus niet veel beter van.
Ja maar het ligt er wel aan wat er gezegd is in dat gesprek natuurlijk. Als daar inderdaad de datum in genoemd werd is dat ook waar de klant zijn verwachtingen op baseerde, en wat dus ook de titel vormt voor de overeenkomst. Heeft de medewerker dit gezegd, voor verantwoordelijkheid van wannadoo of niet, dan is dit het uitgangspunt voor de rechtsgrond van deze overeenkomst. Deze overeenkomst kan om die reden dan ook vernietigd worden als er bij de uitwerking afwijkingen blijken te zijn tussen wat de klant is verteld wat hij zou krijgen en wat hij uiteindelijk gekregen heeft. Dat heeft niks met de AV te maken, dat is de nederlandse wetgeving die dat bepaalt.Van generlei waarde?
Zo zie je maar weer: Lees altijd de Algemene Voorwaarden die bij het abonnement horen. Achteraf heb je geen poot om op te staan als een medewerker beweert dat je altijd per direct over kunt stappen.
Vraag ten alle tijden naar de naam van de persoon die je aan de telefoon hebt gehad. Maakt niet uit naar wie je toe belt altijd naar de naam vragen. . Het is ook heel vervelend dat je nu al moet betalen voor je abonnement. Maar bedenk wel dat je nog altijd 7 dagen de tijd hebt, (cool off periode.) om van het abonnement af te komen. Dus wanneer heb je aangemeld?