LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voor maarliefst 680 euro opgelicht door itunes, help
voor maarliefst 680 euro opgelicht door itunes, help
help, ik kreeg vandaag 30 berichten, dat er even 28 keer binnen een paar minuten spel credits (lekker triest ook) zijn gekocht, bij elkaar 680 euro. ik werd helemaal radeloos want wat kan je op zondag? eerst na veel moeite het nummer van click and buy gebeld, werd er goed geholpen gingen gelijk het account blokkeren en de beste man schrok ook erg. hij zei dat ik de machtiging moest stoppen bij de bank en als er iets werd afgeschreven terugvragen (weet even het goede woord niet).
er zou een automatische vordering komen die ik volgen c en b moest negeren.
verder moest ik contact opnemen met apple, en kreeg een nummer, nummer gebeld bleek voor apple apparatuur te gaan en waaschijnlijk niet voor itunes (plus niemand paraat op zondag)
verder nagezocht blijkt er niet zo iets te zijn om te bellen, heb nu een engelse mail gestuurd naar hun support afdeling.
verder heb ik mijn email en itunes pasword gewijzigd.
hoe kom ik in contact met itunes om deze aankopen ongedaan te maken?
moet ik ook aangifte doen? ik word helemaal gek
er zou een automatische vordering komen die ik volgen c en b moest negeren.
verder moest ik contact opnemen met apple, en kreeg een nummer, nummer gebeld bleek voor apple apparatuur te gaan en waaschijnlijk niet voor itunes (plus niemand paraat op zondag)
verder nagezocht blijkt er niet zo iets te zijn om te bellen, heb nu een engelse mail gestuurd naar hun support afdeling.
verder heb ik mijn email en itunes pasword gewijzigd.
hoe kom ik in contact met itunes om deze aankopen ongedaan te maken?
moet ik ook aangifte doen? ik word helemaal gek
Re: voor maarliefst 680 euro opgelicht door itunes, help
om het nog mooier te maken heb ik van apple een bericht gehad voor de hele credits download, dat er een spel is gedownload op een apparaat die ik niet eerder heb gebruikt, als dat niet klopte moet ik mijn wachtwoord veranderen, even later dus 28 keer iets gekocht op mijn acount.
Hoe gaat de geldstroom tussen jouw bankrekening en Clickandbuy?
Hebben ze je creditcard nummer gekregen tijdens registratie?
Of verloopt het via een machtiging op je bankrekening of iets dergelijks?
Hebben ze je creditcard nummer gekregen tijdens registratie?
Of verloopt het via een machtiging op je bankrekening of iets dergelijks?
machtiging aan click and buy
Storneren?bzb schreef:. hij zei dat ik de machtiging moest stoppen bij de bank en als er iets werd afgeschreven terugvragen (weet even het goede woord niet).
Hier op het forum is een topic ( of meerdere) over Click & Buy.
Daar kun je lezen dat anderen hetzelfde of iets soortgelijks overkomen is.
dat klopt, al zie ik er geen oplossingen hiervoor, maar ik wil contact met itunes dat de aankopen gecancelled kunnen worden, ik kan er voor zorgen dat er niets word ageschreven maar dan ben ik nog niet van de rekening af.
het lijkt erop dat ik de eerste hier ben die zo genaaid wordt met itunes.
ze mailen ook zelf dat er is gedownlaod met een onbekende apparaat. apple zal hieraan kunnen herleiden dat het misbruik is
en moet ik aangifte doen? en hoe moet ik dat formuleren?
ik heb eventueel ook rehtsbijstand via cnv bond mocht het nodig zijn
het lijkt erop dat ik de eerste hier ben die zo genaaid wordt met itunes.
ze mailen ook zelf dat er is gedownlaod met een onbekende apparaat. apple zal hieraan kunnen herleiden dat het misbruik is
en moet ik aangifte doen? en hoe moet ik dat formuleren?
ik heb eventueel ook rehtsbijstand via cnv bond mocht het nodig zijn
Clickandbuy is niet heel erg duidelijk naar je geweest.
Normaliter doe je dat door een aangetekende brief, waarin je aangeeft de machtiging per direct in te trekken.
Maar dat duurt natuurlijk een paar weken of maanden voordat dat goed geregeld is, en ondertussen is die 680 al lang van je rekening af. En dan mag jij weer gaan storneren via je bank.
Een beter alternatief is het volgende: bel je bank morgenochtend om 9.00 uur, en eis dat men een selectieve incassoblokkade uitvoert.
Misschien sputtert uw bank een beetje tegen ("eerst moet u de machtiging intrekken bla bla bla"), maar houd voet bij stuk. Toen ik het zelf nodig had een paar maanden geleden, handelde Rabobank in ieder geval supersnel, vriendelijk en adequaat. Op zich ook logisch, want automatische incasso bespaart banken erg veel transactiekosten, dus als er dan wat fout gaat, dan is ze er veel aan gelegen om de schade voor de consument te beperken (zodat machtigingen geen onveilig imago krijgen)
Daarnaast uiteraard ook via een tweetal aangetekende brieven:
a) De machtiging intrekken bij Clickandbuy
b) Apple informeren dat u de iTunes aankopen niet zelf gedaan heeft, en dus niet zal betalen.
Succes.
Dat is onzin. Een machtiging kun je namelijk alleen bij Clickandbuy zelf intrekken.hij zei dat ik de machtiging moest stoppen bij de bank
Normaliter doe je dat door een aangetekende brief, waarin je aangeeft de machtiging per direct in te trekken.
Maar dat duurt natuurlijk een paar weken of maanden voordat dat goed geregeld is, en ondertussen is die 680 al lang van je rekening af. En dan mag jij weer gaan storneren via je bank.
Een beter alternatief is het volgende: bel je bank morgenochtend om 9.00 uur, en eis dat men een selectieve incassoblokkade uitvoert.
Bovenstaande tekst komt van de Rabobank-site, maar ik neem aan dat andere banken een zelfde type service aanbieden.Hoe kan ik een bedrijf blokkeren voor incasso?
Een afgegeven doorlopende machtiging kunt u altijd intrekken bij de incassant (behalve een eenmalige machtiging). Als u constateert dat de incassant zich niet aan de intrekking houdt, dan kunt u gebruikmaken van een selectieve incassoblokkade. Deze blokkade houdt in dat toekomstige incassopogingen door de incassant ten gunste van een specifiek rekeningnummer van de incassant niet zullen worden uitgevoerd. Deze blokkade dient door de bank uitgevoerd te worden.
Misschien sputtert uw bank een beetje tegen ("eerst moet u de machtiging intrekken bla bla bla"), maar houd voet bij stuk. Toen ik het zelf nodig had een paar maanden geleden, handelde Rabobank in ieder geval supersnel, vriendelijk en adequaat. Op zich ook logisch, want automatische incasso bespaart banken erg veel transactiekosten, dus als er dan wat fout gaat, dan is ze er veel aan gelegen om de schade voor de consument te beperken (zodat machtigingen geen onveilig imago krijgen)
Daarnaast uiteraard ook via een tweetal aangetekende brieven:
a) De machtiging intrekken bij Clickandbuy
b) Apple informeren dat u de iTunes aankopen niet zelf gedaan heeft, en dus niet zal betalen.
Succes.
super bedankt! ik zit ook bij de rabobank, nu blijft alleen de vraag hoe krijg ik contact met itunes?
en naar welk adres moet ik een brief sturen van click and buy? ik weet er echt weinig van.
wat als c en b een aanmaning stuurt alsnog met herhalingen?
het nummer was in engeland trouwens van c en b
en naar welk adres moet ik een brief sturen van click and buy? ik weet er echt weinig van.
wat als c en b een aanmaning stuurt alsnog met herhalingen?
het nummer was in engeland trouwens van c en b
Hier word je trouwens niet vrolijk van, maar er staan wel een paar goede tips in de "comments":
http://www.dejaap.nl/2010/08/13/de-maff ... k-and-buy/
http://www.dejaap.nl/2010/08/13/de-maff ... k-and-buy/
@BZB , je bent niet de eerste. Lees bijv. de berichten van L-Vosje op het Click & Buy topic.
Richting Apple/iTunes zou ik twee acties ondernemen:
Telefoonnummer Apple Nederland: 0900 7777 703
- Via telefoon proberen in overleg te treden, en vragen of ze kunnen helpen.
- Via een aangetekende brief de transactie van 680 Euro betwisten
Dus dat lijkt me het adres.Over iTunes: Onze plaats van vestiging is 8 rue Heinrich Heine, L-1720 Luxemburg.
Telefoonnummer Apple Nederland: 0900 7777 703
O ja, bel ook even met je rechtsbijstand, dat zijn tenslotte de echte experts.
Ik zou aangifte gaan doen om en daarvan aan itunes een kopie te sturen. Ik zou me niet op het standpunt stellen dat de aankopen ongedaan moeten worden gemaakt, maar dat er geld is afgeschreven zonder dat er aankopen door jou zijn gedaan. Het juiste woord is dan onverschuldigd betaald.bzb schreef:hoe kom ik in contact met itunes om deze aankopen ongedaan te maken? moet ik ook aangifte doen?
alfatrion schreef:Ik zou aangifte gaan doen om en daarvan aan itunes een kopie te sturen. Ik zou me niet op het standpunt stellen dat de aankopen ongedaan moeten worden gemaakt, maar dat er geld is afgeschreven zonder dat er aankopen door jou zijn gedaan. Het juiste woord is dan onverschuldigd betaald.bzb schreef:hoe kom ik in contact met itunes om deze aankopen ongedaan te maken? moet ik ook aangifte doen?
^^^^ Klink goed!
En inderdaad, nooit spreken over "terugdraaien" of "annuleren". Jij hebt nooit die aankoop gedaan.
das al te laat had gelijk apple support gebruikt met de woorden misuse of account en cancelen. ik hoop dat ze een beetje redelijk blijven. en verder: is het nou helemaal opgelost met l-vosje?
Nou ja, het komt natuurlijk niet op een woordje aan. Als je boodschap naar hen (dat jij zeer zeker niet de transactie hebt verricht) maar duidelijk is. En dan lijkt me "misuse of account" een prima uitdrukking.bzb schreef:das al te laat had gelijk apple support gebruikt met de woorden misuse of account en cancelen. ik hoop dat ze een beetje redelijk blijven.
Storneren waar mzuri mee kwam is eigenlijk nog beter, omdat dan niet afhankelijk bent van de tegen partij, dus zo spoedig mogelijk naar de bank.
Nee, op dit moment loopt het onderzoek van iTunes nog die inmiddels wel de incasso via C&B (tijdelijk ?) hebben stop gezet.bzb schreef: is het nou helemaal opgelost met l-vosje?
Van de 4 aankopen die gedaan zijn op mijn rekening is er in elk geval een weg geboekt als zijnde onterecht.
Het lijkt me dat ze er heel serieus mee bezig zijn, maar het kost wel tijd en op dit moment is er nog niks opgelost.
nou net even een opbeurend gesprek gehad met apple, ik had gebeld met 0900-7777703. niets opgelost maar iets gerust gesteld, ze zeiden dat het alleen via amerika kan lopen, maar dit soort zaken wel als fraude worden erkend en dat apple c en b informeerd voor het niet uitvoeren van incasso's.
keep you updated!!
keep you updated!!
jurist van de bond zei nog geen aangifte te doen pas als er geld weg is e.d.
bank heeft click and buy geblokkeerd, nu afwachten op mail van apple
bank heeft click and buy geblokkeerd, nu afwachten op mail van apple