LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voortijdige opzegging door TIscali
voortijdige opzegging door TIscali
Hoi allemaal,
Ik ben onlangs 2 maanden voortijdig zonder kennisgeving afgesloten van mijn adsl door Tiscali. Het klopt dat ik zou worden afgesloten per 26 oktober maar dit is uiteindelijk 30 augustus geworden. De medewerker van Tiscali vertelde mij bij opzegging in juni dit jaar dat eea einde contractsdatum zou worden gerealiseerd. Ik vroeg hem om de datum en hij zei : 26 oktober meneer!.
Nu ben ik verplicht om in iedergeval totdat ik een nwe adsl verbinding heb heen en weer te reizen naar mijn kantoor in den haag( woon in Hoofddorp) omdat ik niet kan thuiswerken. Oftwel ik word nu op kosten gejaags terwijl ik hier niet op had gerekend.
Kan iemand mij helpen hoe dit aan te pakken bij Tiscali want ik vind dit toaal geen stijl!
Ik heb reeds een brief gestuurd met een reactie en een vraag om oplossing echter deze is niet gehonoreerd. Argument van Tiscali was dat omdat ik vorig jaar een abo wijziging heb doorgevoerd( upgrade in het abonnement) dit als nwe einddatum vh contract zou gelden. Hier heb ik echter nooit een bericht over gekregen, voor getekend of is mij verteld ten tijde van de opzegging.
Ik eis genoegdoening en vraag jullie daarom om hulp( en een bijdrage in de benzinekosten , hehe)
Gegroet,
Mr. Cage
Ik ben onlangs 2 maanden voortijdig zonder kennisgeving afgesloten van mijn adsl door Tiscali. Het klopt dat ik zou worden afgesloten per 26 oktober maar dit is uiteindelijk 30 augustus geworden. De medewerker van Tiscali vertelde mij bij opzegging in juni dit jaar dat eea einde contractsdatum zou worden gerealiseerd. Ik vroeg hem om de datum en hij zei : 26 oktober meneer!.
Nu ben ik verplicht om in iedergeval totdat ik een nwe adsl verbinding heb heen en weer te reizen naar mijn kantoor in den haag( woon in Hoofddorp) omdat ik niet kan thuiswerken. Oftwel ik word nu op kosten gejaags terwijl ik hier niet op had gerekend.
Kan iemand mij helpen hoe dit aan te pakken bij Tiscali want ik vind dit toaal geen stijl!
Ik heb reeds een brief gestuurd met een reactie en een vraag om oplossing echter deze is niet gehonoreerd. Argument van Tiscali was dat omdat ik vorig jaar een abo wijziging heb doorgevoerd( upgrade in het abonnement) dit als nwe einddatum vh contract zou gelden. Hier heb ik echter nooit een bericht over gekregen, voor getekend of is mij verteld ten tijde van de opzegging.
Ik eis genoegdoening en vraag jullie daarom om hulp( en een bijdrage in de benzinekosten , hehe)
Gegroet,
Mr. Cage
Re: voortijdige opzegging door TIscali
U kunt niet bewijzen wat HIJ ZEI! Tenzij u dit gesprek heeft opgenomen. Einde contract-datum staat in uw overeenkomst.
Wat ik alleen niet begrijp is dat u van Tiscali geen schriftelijk bericht hebt ontvangen van beeindiging.
Wat ik alleen niet begrijp is dat u van Tiscali geen schriftelijk bericht hebt ontvangen van beeindiging.
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Dus dan is door een upgrade jouw einde contractsdatum naar vóren geschoven?
Bij mij zegt Tiscali precies het omgekeerde.. de overeenkomst is 18/12/2003 ingegaan (staat ook in Tiscali Servicecentre), nu schijnt er een upgrade te hebben plaatsgevonden (waarvan ik niets weet) en nu is einde contractsdatum volgens Tiscali 18/03/2006 in plaats van 18/12/2005?
Bij mij zegt Tiscali precies het omgekeerde.. de overeenkomst is 18/12/2003 ingegaan (staat ook in Tiscali Servicecentre), nu schijnt er een upgrade te hebben plaatsgevonden (waarvan ik niets weet) en nu is einde contractsdatum volgens Tiscali 18/03/2006 in plaats van 18/12/2005?
Re: voortijdige opzegging door TIscali
inderdaad, het klopt dat mijn einddatum naar voren is geschoven. Ik zelf werk voor een operator die ook adsl verkoopt en heb dit nog nooit meegemaakt.
Probleem is nu dus dat ik , terwijl ik een brief heb waarin letterlijk staat "wordt opgeheven per einde contractsdatum" dus voortijdig ben afgesloten.
Hebben jullie enig advies wat ik kan doen. Komt er bij dus op neer dat ik verplicht naar kantoor moet reizen om te werken terwijl ik dit voorheen niet hoefde te doen
Mr Cage
Probleem is nu dus dat ik , terwijl ik een brief heb waarin letterlijk staat "wordt opgeheven per einde contractsdatum" dus voortijdig ben afgesloten.
Hebben jullie enig advies wat ik kan doen. Komt er bij dus op neer dat ik verplicht naar kantoor moet reizen om te werken terwijl ik dit voorheen niet hoefde te doen
Mr Cage
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Ik zou eens kijken bij de ALgemene Voorwaarden: http://ecare.tiscali.nl/html/tiscali/ti ... arden.html en dan met name artikel 16.
Aangezien je niet vóór einde contractsdatum (moment van tekenen plus x maal 12 maanden) weg mag bij Tiscali, lijkt het me dat niet zo moeilijk moet zijn aan te tonen dat ze een bok hebben geschoten. Bij voortijdige beëindiging op jouw verzoek moet je minstens 50€ boete betalen volgens de AV, die heb je vast ook niet gehad/betaald, die boete? Zodat ze niet kunnen zeggen dat het op jouw verzoek was?
Kan je nog wel in het Servicecenter om daar je gegevens te bekijken?
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik daar aankloppen.
Aangezien je niet vóór einde contractsdatum (moment van tekenen plus x maal 12 maanden) weg mag bij Tiscali, lijkt het me dat niet zo moeilijk moet zijn aan te tonen dat ze een bok hebben geschoten. Bij voortijdige beëindiging op jouw verzoek moet je minstens 50€ boete betalen volgens de AV, die heb je vast ook niet gehad/betaald, die boete? Zodat ze niet kunnen zeggen dat het op jouw verzoek was?
Kan je nog wel in het Servicecenter om daar je gegevens te bekijken?
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik daar aankloppen.
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Heb je niet elders een overstap van ADSL aangevraagd? En heeft die partij niet toevallig de lijn overgezet naar hun al per 30ste?
Als dat het geval is kan Tiscali daar weinig aan doen en heb je het zelf gedaan.
Als dat het geval is kan Tiscali daar weinig aan doen en heb je het zelf gedaan.
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Nee dit heb ik niet gedaan. Ik heb alleen opgezegd en verder niets.
Ik begrijp t dat als ik iets anders heb aangevraagd er wellicht een verschuiving kan plaatsvinden in de afsluitdatum maar dit is niet het geval.
Ik begrijp t dat als ik iets anders heb aangevraagd er wellicht een verschuiving kan plaatsvinden in de afsluitdatum maar dit is niet het geval.
Re: voortijdige opzegging door TIscali
bedankt voor je tip hatsikidee!
Ik ga opnieuw een brief typen en deze aangetekend versturen. ik zal daarin het artikel aanhalen.
Ben benieuwd.
Zal mijn bevindingen weer hier plaatsen.
Mr Cage
Ik ga opnieuw een brief typen en deze aangetekend versturen. ik zal daarin het artikel aanhalen.
Ben benieuwd.
Zal mijn bevindingen weer hier plaatsen.
Mr Cage
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Ik heb gemaild naar [email protected] dan krijg je een bevestiging (ticketnummer) van je klacht, scheelt je weer een aangetekend schrijven
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 30 nov 2005 11:07
Re: voortijdige opzegging door TIscali
Ik ben zelf zonder waarschuwing afgesloten van tiscali alleen dan 4 maanden tevroeg maar ze hebben me nu wel een deurwaarder gestuurd omdat ik niet betaal .
Zeker de nieuwe actie stunt van tiscali.
Groetjes van nathan .
Zeker de nieuwe actie stunt van tiscali.
Groetjes van nathan .