LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door solleila »

Ik dacht iemand uit de brand te helpen.Mijn beste vriendin haar broer. Heeft een paar maanden bij mij op het adres gewoond. Ik woonde tijdelijk ergens anders vwg mijn werk. Dus was niet aanwezig Wat blijkt hij heeft op mijn naam internet bij KPN afgesloten. Omdat hij sinds mei in Engeland is heeft hij de boel niet opgezegd en nu krijg ik de rekening. In mijn woning heb ik geen internetmodem gevonden. Vermoed dat die is teruggestuurd of heeft hij meegenomen naar Engeland. De rekening tot mei van zijn banknummer afgeschreven. In ieder geval niet van mijn rekening. Nu kreeg ik een herinnering omdat hij al meer dan een half jaar niet heeft betaald. Ik vraag me af. Word ik nu verantwoordelijk gehouden. Ik heb nooit een contract ondertekend. De kosten zijn van zijn rekeningnummer afgeschreven. En ik heb nooit het contact getekend. Moet ik deze rekening nou betalen? Het gaan alleen om internet. Wie weet dit? Heb kpn al gebeld,ze gaan dit uitzoeken? Mijn vraag is of ik jurische sterk sta? Ik ben nooit dat contract aangegaan. En er lijkt me dat er getekend moet worden. Ikzelf heb net een abonnement afgesloten bij een mobiele telecom provider voor 18 euro per maand en ik moest van alles laten zien zoals id kaart en mijn bankpas. Waarom wordt dat ook niet gedaan bij een internetabonnement. Dat had dan voorkomen dat dit soort dingen was gebeurt. Dat je gewoon op iemand anders zijn naam een abonnement kan afsluiten zonder dat die gene het weet.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

Helaas je bent zelf verantwoordelijk jij haalt zo'n illegaal binnen die zaken op jouw adres besteld en ook gebruikt heeft.

Daar is kpn helaas niet verantwoordelijk voor.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door solleila »

Hoezo illegaal? Hoe kom je daar nou bij. Dus als je een vriend helpt is ie dus illegaal. Zoals ik al schreef. Ik heb een abonnement afgesloten bij een mobile telecomprovider. Ik moest mijn id kaart en banknummerpasje laten zien en 0.01 cent pinnen. Als kpn dat had gedaan had hij geen internet op zijn naam kunnen zetten.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

Onderverhuren is sowieso illegaal.

Jij laat hem alleen en bent zelf weg das vragen om problemen, hij naait er niet voor niks tussenuit en laat jou met de schade zitten, wie weet wat er nog meer boven water komt.

Het is gewoon simpel:

Kpn heeft een vordering op jou
jij hebt een vordering op je zgn vriend die je een oor aannaait

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

Inderdaad jij bent de huurder dus zelf verantwoordelijk.

Maar ja ik zou mezelf ook afvragen of je vriendin wel zo'n eerlijk iemand is want waarom haalt ze zelf haar broer niet in huis of huurt ie zelf wat.

Ik heb het idee dat je nog veel meer problemen en deurwaarders gaat krijgen door je zgn vriendin haar broer.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door solleila »

Wie zegt dat ik mijn huis heb onderverhuurd? Als je dat denkt,vraag ik je om een blauwe jurk aan te doen en ga lekker voorspellen. De woning is mijn eigendom. Als hij een wietplantage had gehad en ik krijg de rekening. Dan ben ik schuldig. Ik heb immer het contact bij de energiemaatschappij getekend. Wat ik van KPN niet begrijp is dat ze niet beter controleren. Je kunt dus een contract op iemand anders zijn naam zetten zonder handtekening en een dienst afnemen. Daar gaat het mij om. Ik heb een mobile abonnement afgenomen en ik MOET wel een ID kaart en een bankpasje laten zien. Dat klopt toch niet?

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

Fout.

Met het internet is aan te tonen dat het op jouw adres is aangesloten en gebruikt.
Als het alleen maar op jouw adres is aangevraagd en ergens anders gebruikt zou het anders zijn maar dat gaat niet bij INTERNET.

Derhalve ben jij dus aansprakelijk.

Je verhuurde het niet, dan is het voor de wet illegaal samenwonen, immers staat ie niet ingeschreven als huurder of als inwonende.

Of jij er nu wel of niet was doet niet terzake, jij neemt zelf dat risico

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door glith »

`K zou me niet druk maken wat er ook geschreven word, jij hebt niets getekend klaar laat de tegenpartij maar met bewijzen komen :wink:

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

glith schreef:`K zou me niet druk maken wat er ook geschreven word, jij hebt niets getekend klaar laat de tegenpartij maar met bewijzen komen :wink:
Die hoeven niks te bewijzen het bewijs is geleverd dat er op jaar adres gebruik is gemaakt van de aangevraagde aansluiting dit is voor een rechter bewijs genoeg.

TS heeft dit zelf gedaan ze laat zelf iemand in haar huis wonen.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door glith »

Dit is dan toch te gek voor woorden, als je iemand opvangt-helpt dat jij die nergens vanaf weet de dupe zal worden.
Dus als ik bv me broer of zus ,neefje weet ik veel wie of wat onderdak geef (reden niet belangrijk) is de bewoner aansprakelijk, kan die persoon van alles uitvreten op jou adres en IK maar dokken.
Er zullen toch regels moeten zijn om via internet van aan te schaffen, als ik dit zo lees kan ik op het adres van m,n buren dus van alles laten bezorgen en hun met de rekening opzadelen, en ik wacht wel op de postbode en pak het vriendelijk aan voor de buren die werken nl alle 2 hele dagen :?
Alhoewel dit is NEDERLAND he en hier kan alles :evil:

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door solleila »

Ja maar dat is wel oplichting. Schade is voor het bedrijf. Als je een incasso wil indienen,dan moet je wel getekend hebben.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door gtp »

wat een rare praat en veronderstellingen en aannamens worden hier geschreven en dat allemaal om de gestelde vraag heen,vooral die van quantas01.Als je niet fatsoenlijk kan reageren op een vraag blijf dan van het forum af.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Rare vriend ik zou de schade op hem verhalen. Is er één die je huis ook nog zou verkopen, als hij de kans kreeg !

stofzuigertje

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De KPN moet zijn BSN nummer weten via legitimatie en hem voortaan geen diensten meer leveren...
U is niet verantwoordelijk voor dingen die zonder Uw medeweten afgesloten worden, ook als je wel thuis was is het pas meestal na zien modem bij U pas bekend want U zult niet zomaar zijn post openen.

U mag een kamer verhuren (toestemming bank nodig indien hypotheek) en dus is U niet verantwoordelijk voor deze tijdelijke huurder.
Houd U rekening met meerdere van dit soort dingen want vaak sluiten ze meer af en daar kom je pas later achter als ze een herinnering sturen.

Als U samen woonde gelden er andere regels maar als kamer verhuur staat U sterker.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door gtp »

stofzuigertje, is er gesproken over kamerverhuur??Bij eigenhuis is geen toestemming van geldverstrekker nodig voor een kamerverhuur wel als je het gehele pand gaat verhuren en als er bedrijfs matig wordt verhuurd en dan hebben we het niet over een kamerverhuur? maar had de topic steller het hierover?Ik dacht het niet he.Geef eens duidelijk antwoord op haar vraag en houd anders op met reageren.En huis verkopen?? ja dat gaat zomaar,weinig kaas van gegeten. Wat een onzin allemaal. Groetjes.

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

gtp schreef:stofzuigertje, is er gesproken over kamerverhuur??Bij eigenhuis is geen toestemming van geldverstrekker nodig voor een kamerverhuur wel als je het gehele pand gaat verhuren en als er bedrijfs matig wordt verhuurd en dan hebben we het niet over een kamerverhuur? maar had de topic steller het hierover?Ik dacht het niet he.Geef eens duidelijk antwoord op haar vraag en houd anders op met reageren.En huis verkopen?? ja dat gaat zomaar,weinig kaas van gegeten. Wat een onzin allemaal. Groetjes.
Jij vind alles onzin wat niet in je straatje past schijnbaar.
Als hoofdhuurder ben je hoofdelijk aansprakelijk, indien iemand iets op jouw naam besteld en laat het ergens anders afleveren kan je er onderuit daar zijn legio mogelijkheden voor om de dader te achterhalen.

Maar als jij zo iemand in huis haalt en alles gebeurt van uit je eigen huis en jij bent er zelf niet maar je geeft wel een onbekende je sleutel dan ben jij ook verantwoordelijk voor wat die persoon aanricht.

Dit heeft niks te maken of je er nu wel of niks aan kan doen je neemt gewoon zelf het risico.
Das nu hetzelfde als een alarm op je huis zetten en de deur wagenwijd open en dan als je spullen weg zijn proberen te claimen bij de verzekering

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Jij vind alles onzin wat niet in je straatje past schijnbaar.
Als hoofdhuurder ben je hoofdelijk aansprakelijk, indien iemand iets op jouw naam besteld en laat het ergens anders afleveren kan je er onderuit daar zijn legio mogelijkheden voor om de dader te achterhalen.
Ook zo'n waanzin Het is jij vindt ! Als hoofdhuurder...die dame schreef het is een eigen huis :lol: je bestelt...

quantas01
Berichten: 409
Lid geworden op: 07 nov 2009 16:37

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door quantas01 »

Ook met een eigen huis ben jij verantwoordelijk voor wie jij binnenhaalt.

Er word te makkelijk verantwoordelijkheid afgeschoven hier.

Zelfde als jij een kind hebt die je autosleutels zo kan pakken en gaat joyriden en veel schade aanricht dan ben jij ook aansprakelijk ondanks dat jij niet in de auto zat.
Jij had nl moeten zorgen dat hij/zij geen toegang had tot de sleutels.

In het geval van de TS wist ze niet eens wie ze binnenhaalde ja de broer van dr vriendin maar verder wist ze niks.

Reizen er bij mij meteen enkele vragen.

Waarom huurt die vent zelf geen huis.
Waarom gaat ie niet bij zijn zus wonen
Indien geen vergoeding laat jij iemand dus maanden gratis gebruik maken van je huis electra etc etc, anders is het dus wel verhuur en zul je dit moeten melden bij de gemeente.
En zo kan je nog wel doorgaan even.

Kortom dit verhaal rammelt

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

We reizen naar Engeland maar waarom zou die mevrouw liegen ?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: vriend heeft abonnement afgesloten op mijn adres.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Kpn en een abbo afsluiten.

Ook al sluit je het af via internet, toch krijg je contracten thuis die je moet ondertekenen en moet retourneren. Mij werd ook gevraagd om een kopie id bewijs en overlegging bankpas en mijn geboortedatum.
Dus ik weet niet wat erbij jou is fout gegaan, misschien toch teveel in huis laten liggen? Dure les, denk ik dan.

Gesloten