LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrije domeinnaam blijkt een dag later te zijn geregistreerd

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
André W

Vrije domeinnaam blijkt een dag later te zijn geregistreerd

Ongelezen bericht door André W »

Beste forumbezoekers,

Hierbij wil ik graag iets aankaarten. Afgelopen 11 mei 2011 j.l. heb ik bij een hostingbedrijf via hun website gekeken of een bepaalde domeinnaam beschikbaar was. Het is niet een naam die heel erg gangbaar is. Ik wil een webshop opstarten en wilde daar, een voor mijn gevoel pakkende naam voor hebben. Nadat ik had gekeken of deze naam vrij was, bleek dat inderdaad zo te zijn. De organisatie, die voor mij de webshop opzet, heeft enige dagen later gekeken of deze domeinnaam niet geregistreerd stond en dat bleek niet meer zo te zijn!!

Wat bleek, een dag later, op 12 mei 2011 is deze naam geregistreerd door een klant van Hostnet. (www.hostnet.nl)

Wel heel erg toevallig!!!!

Ik heb naar aanleiding hiervan Hostnet gebeld en hen mijn bovenstaande verhaal verteld, met de mededeling dat ik dit toch wel erg raar en toevallig vond. De reactie van hostnet was dat men mij in contact kon brengen met de persoon die deze webnaam had geregistreerd. Deze persoon zou eventueel bereid zijn om deze naam over te dragen, ( tegen een eventuele vergoeding, denk ik dan?)

Ik wil dit toch hier aankaarten omdat ik het allemaal wel heel erg toevallig vind.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of iets soortgelijks meegemaakt.
Bedankt alvast voor eventuele reacties.

Met vriendelijke groet,

André Westerbeek

jp_ig

Re: Vrije domeinnaam blijkt een dag later te zijn geregistreerd

Ongelezen bericht door jp_ig »

Heb dit probleem vaker gehoord.

Als je op safe wilt spelen kun je een .nl domein checken op de site van SIDN.

Overige TLD's kun je bijv. checken op whois.domaintools.com

Dit zijn veilige onafhankelijke partijen, altijd uitkijken op sites waar ook hosting verkocht wordt. Je zoekopdrachten kunnen altijd gelogd worden en je hebt geen idee wie de logs leest.

Dus de beste is tip is eigenlijk als het vrij is, direct registreren :)

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Customer Care Hostnet

Ongelezen bericht door Customer Care Hostnet »

Geachte André Westerbeek,

Als medewerker van het Customer Care Team van Hostnet wil ik graag reageren op uw verhaal.

U geeft aan een domeinnaam bij ons te hebben gecheckt en dat deze een dag later door iemand anders is geregistreerd. Ik kan me voorstellen dat dit heel verdacht lijkt en dat u denkt dat wij iets met de naam hebben gedaan. Ik wil u bij deze dan ook verzekeren dat Hostnet hier NIETS mee heeft te maken. Wij slaan geen gegevens op die in de domeinchecker worden ingevoerd. Wij hebben deze gegevens niet en wij kunnen deze gegevens ook niet achterhalen. Dat dit is gebeurd, betreuren wij ten zeerste, maar lijkt puur op toeval te berusten.

Om meer duidelijkheid te krijgen, wil ik u verzoeken een e-mail te sturen naar customercare[AT]hostnet.nl met hierin de betreffende domeinnaam. Misschien kunnen we nog iets voor u betekenen in deze zaak.

Met vriendelijke groet,

Customer Care Hostnet

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Tja, uiteraard vaak voorkomende probleem hoor. Of iemand stiekem toch mee kijkt of niet - is eigenlijk niet met zekerheid achter te halen. Ik geef u weinig kans om desbetreffende domein alsnog te krijgen. Eventueel volgende jaar, mits degene domein echt in gebruik gaat nemen.

Jammer maar helaas - andere domein uitzoeken en aan de slag met uw webwinkel gaan.

Beijing2008

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Je kunt altijd proberen je originele naam met een toevoeging te registreren.
Noem maar wat RADAR2011 ipv RADAR.NL. Dat zie je bij grote namen vaak, dat die allerlei combinaties meteen ook claimen, om misbruik te voorkomen.Vaak ook met allerlei landen toevoegingen erbij. nl, .com,.eu
Als je bijvoorbeeld via Vistaprint een website maakt, wordt meteen je domeinnaam geregistreerd.
En kijk uit ; je hebt de originele;
https://www.sidn.nl/
maar ook
sidn.domein-registreren.nl en dat is dus
http://www.domein-registreren.nl/?gclid ... 3godMmaB0Q
een ook;
http://www.sidn-formulieren.nl/contact.php
wat is dat dus;
SIDN-formulieren.nl is een service van:
Pegasus Internet Developments
Postadres: Postbus 56
Postcode 5590 AB
Plaats Heeze
E-mail: [email protected]
Inschrijving KVK: 17106204 Oost-Brabant
BTW nr: NL8092.90.327.B01

Tja, en dan loop je dus grote kans de bietenbrug op te gaan...

Gesloten