LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jvr
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 dec 2005 11:56

Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Ongelezen bericht door jvr »

Vorige week kreeg ik een huis aan huis folder over Wanadoo ADSL Family. De actie (27,50) per maand is geldig tot 31-12-2005.

Aantrekkelijk, maar via de postcodecheck blijkt dat ADSL Family hier in mijn woonplaatst niet te leveren is. Het is wel erg misleidend om op deze manier reclame te maken voor iets wat je niet kunt krijgen. De folder werd verspreidt in een plastic sealpak (met andere folders) en op het plastic was een (verspeidings) postcode geprint.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Ach, ze zijn niet de enige die dit flikken hoor...
Een poosje geleden kreeg ik een telefoontje van een vriend die mij vroeg of Scarlet ADSl wat voor hem was.
Er was een verkoper van Scarlet aan de deur geweest die probeerde een ADSL-abonnement aan hem te verkopen.
Ik heb hem (uiteraard!) geadviseerd hier NIET op in te gaan.
Even later bleek uit een onderzoekje, waaronder een postcodecheck, dat Scarlet helemaal nog niet geleverd kon worden op zijn adres en dat het er voor het komende half jaar ook helemaal niet inzat, omdat ze nog moesten beginnen met het inrichten van de eerste wijkcentrale bij hem in de buurt.
Maar die vuilnisbakken proberen je wél een abonnement aan te smeren waarvoor je gewoon vanaf de ingangsdatum moet gaan betalen.
En zie dan maar eens om er vanaf te komen...

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Ongelezen bericht door nl1sms »

Van Wanadoo kan ik wel begrijpen dat ze reclame maken in een regio waar wanadoo adsl nog niet beschikbaar is.... het duurt namelijk zo en zo bij Wanadoo 3 maanden of langer voordat je eindelijk adsl signaal op je lijn hebt en tegen die tijd is adsl wellicht al beschikbaar! :wink:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Ongelezen bericht door ?? »

@Uitgeslapen: als ze niet kunnen leveren omdat er centrales niet zijn omgebouwd betaal je er uiteraard ook niet voor. Dat is zo ongeveer het eerste wat ze checken als de order definitief wordt ingevoerd en niet kunnen leveren = pech voor de klant en de verkoper; in dat geval komt er gewoon geen contract tot stand.

Uitgeslapen
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:19

Re: Wanadoo ADSL Family, wel reclame maar niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Uitgeslapen »

Nou toch wel hoor, die kwiebus van Scarlet had alle paperassen bij hem, alleen ff invullen en ondertekenen was de bedoeling.
Het kan natuurlijk zo zijn dat de eerst betaling uitegsteld had geworden totdat de adsl-lijn werkend was opgeleverd, maar dat kon wel ens lang gaan duren.
En in de tussentijd kan je niet overstappen terwijl je géén adsl-verbinding hebt want Scarlet houdt de lijn 'bezet'.
Ze houden je dus gewoon net zo lang aan het lijntje tot ze 'ooit' eens adsl bij je aansluiten.

Gesloten