LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo @ home komt na ruim 2 jaar met rekening van €521!!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
GigaHaas

Re: Wanadoo @ home komt na ruim 2 jaar met rekening van €521!!!!

Ongelezen bericht door GigaHaas »

Gast,

Ik zal het wel ff uitleggen. Bij Wanadoo werken deed ik tijdens mijn studie als bijbaantje dus. School is klaar en ik kon er meteen blijven eerst een paar maanden als supervisor en nu als marketing manager. By the way ik ben een vrouw en geen knul. (Valt me nu pas op)
:lol: Jou reacties laten niet echt zien dat jij niveau van een manager hebt.
Kom op zeg, een manager die zulke onzin op een forum zet moeten ze eruit donderen.

Manon1

Ongelezen bericht door Manon1 »

Wij hebben ook wanadoo, dat is toch van Casema??? Of ben ik nou gek??? En de casema is een ongelofelijk kl*te bedrijf. Ik heb er al genoeg mee meegemaakt.

jacob

Ongelezen bericht door jacob »

Geachte Medewerker,o, soorry vergiste me eigge,jij als medewerker weet hier vast een oplossing voor,ik heb mn internet (kabel)12 maanden gehad,tot 1oktober 2003 en mocht daarna opzeggen,dus ik wilde opzeggen,wat blijkt ze hadden per 6 OKTOBER ineens rgeltjes dat dat ze hadden stilwijgend met 12 MAANDEN verlengt.dus kon ik pas opzeggen PER ! OKTOBER 2004 en dat moet s ik opzeggen VOOR
lees het GOED VOOR 1 FEBRUARI 2004....is dat per maand opzeggen of zie ik dat verkeerd.maar ik za; blij wezen dat ik dr vanaf ben.
en zal beslist geen reclame voor jullie maken groet.denk niet dat je hier als MAGENER???? uitkomt.....

hansworst

Ongelezen bericht door hansworst »

het is medewerKsters en niet medewerster. Trouwens wel een bewijs dat dit domme mens echt bij wanadoo werkt. Ik vraag me trouwens af wat voor studie ze gevolgd heeft. Van brood poep maken? veel meer zal ze wel niet kunnen

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Gaan wij het weer op de man (vrouw) spelen, of blijven we gewoon bij het onderwerp!
Dank U wel.

Vr. Gr. Hans.

totje

Ongelezen bericht door totje »

hallo ook ik ben een zeer ontevreden klant van wanadoo
het enige waarom ik nu nog een abonnement heb bij hun is omdat ik in een verhuizing zit en binnenkort in mijn nieuwe woning er eindelijk vanaf ben
ten eerste sturen ze rekeningen is mij zelf overkomen die niet kloppen
ten tweede snijden ze zomaar je abonnement af
heb daar al juridisch stappen voor ondernomen en dan kunnen ze wel zeggen sorry mevrouw maar het is een vergissing en tot overmaat van ramp krijg ik nu ik verplicht werd om over te stappen naar een ander modem steeds een rekening die ze van mijn giro af willen schrijven maar wat helemaal geen rekeningnummer van mij is nou moet je je toch zo langzamerhand gaan afvragen wat voor soort mensen daar nou werken en nu dat ik ze benaderd heb over het verkeerded rekeningnummer en ik ze vertel dat ik het maandtermijn niet automatisch laat afschrijven verkondigen ze dat dat alleen mogelijk is !!
nou ik weet het niet hoor maar zolang als ik een abonnement heb betaal ik gewoon per acceptgiro en niet automatisch
wanadoo is echt een sukkelig bedrijf

Zwakzinnige medewerker

Ongelezen bericht door Zwakzinnige medewerker »

(Niet de wanadoo medewerker die eerder gepost heeft: Even ter info!! :? )

Tijdens de laatste IQ test die ik heb ondergaan bleek toch allerminst dat ik zwakzinnig ben. En gestoord ben ik hooguit op een gezellige manier.

Vraag aan de vorige: Proberen we ook weleens normaal te doen tegen de telefoniste... Mijn ervaring is dat ik me veel meer wil inspannen voor mensen die normaal tegen mij doen... Als mensen direct beginnen te schelden dan is het gauw afgelopen natuurlijk. Dan maak ik er hooguit melding van...Maar dat kan iedereen snappen natuurlijk.

Mijn advies is (voor degene die iets willen bereiken) probeer het EERST even op een normale manier voordat u begint te schelden en te schreeuwen.

calastir

Ongelezen bericht door calastir »

Probeer jezelf in de klant te verplaatsen.
Als jullie organisatie niet zoveel chaotische fouten zouden maken, zou je mensen niet zo tot wanhoop drijven.
Helaas ben je als onwetende telefoniste vaak de enige contactpersoon voor klanten. Dan krijg je boze mensen aan de lijn. Dat is rot voor jou, maar daar heeft de klant verder weinig aan.

Ik zelf zou dan ook nooit bij Casema kunnen werken, want ik zou uit eigen ervaring per definitie de klant altijd gelijk geven.

jacob

Ongelezen bericht door jacob »

Ja de waarheid is hard he....

Zwakzinnine medewerker

Ongelezen bericht door Zwakzinnine medewerker »

Wat betreft boze klanten, ja zonde maar als ik daar niet tegen had gekunt dan was ik op de verkeerde plek. Niet?

Ik probeer mij dagelijks in de gedachte van de klant te verplaatsen en kan dan zeker begrijpen waarom ze boos zijn. Ik maak het vaak mee dat ik overhoop lig met mijn eigen internetprovider.

Het bovenstaande van mijn hand is dan ook niet bedoeld om de mede forummers aan te vallen, enkel een advies. Ik begrijp best waarom klanten geirriteerd zijn als ze bijvoorbeeld een hoge rekening krijgen of van het internet afgegooid zijn maar meteen al scheldend binnenkomen werkt averechts en op die manier kan de telefoniste / operator zijn werk niet doen. En als bijvoorbeeld ik mijn werk niet kan doen dan schiet dat al helemaal niet op natuurlijk. Natuurlijk mag u boos worden maar doe dat dan als u de tweede keer belt voor het zelfde probleem wat nog steeds niet is opgelost na de afgesproken tijd.

Nog 1 puntje: Casema en Wanadoo zijn gescheiden bedrijven met verschillende mensen.

Met vriendelijke groet.

Zwakzinnige medewerker

Nog 1 ding:

Klanten hebben niet altijd gelijk. Het komt ook wel eens voor dat ze de rekening niet goed begrijpen en dat ze denken dat die helemaal fout is. Na uitleg van factuur komt het ook vaak voor dat klanten weer rustig zijn en tevreden met de uitleg. Of het gebeurt dat klanten niet het internet op kunnen omdat de loginnaam niet correct genoteerd is. Nalopen met de klant en hij / zij kan er weer op.

Dat kan gebeuren en daarom ook nogmaals het advies: Vraag eerst voordat u gaat schelden en/of schreeuwen.

calastir

Casema en Wanadoo zijn gescheiden bedrijven, maar ik krijg wel 1 rekening.

Casema presenteert zich alsof zij en Wanadoo 1 bedrijf zijn, dus dan ben je ook het aanspreekpunt.

Voel je niet persoonlijk aangesproken medewerker, het is het bedrijf, de foute rekeningen en de procedure waar we problemen mee hebben.
Misschien is de instelling wel te bureaucratisch/chaotisch, dat weet ik niet, Casema houdt z'n klanten hierover het liefst in het ongewisse.
Feit is dat er veel fouten worden gemaakt ten koste van goede klanten.

Ik begrijp niet hoe je DAT kan verdedigen, tenzij je bang bent je baan te verliezen.

Zwakzinnige medewerker

Er wordt bij cableklanten inderdaad met 1 rekening gewerkt. een rekening van Casema Kabeldiensten (TV, Internet en Digitale Televisie). Met het logo van Casema daarop.

Als u geen Cable heeft maar ADSL of een inbelabonnement (Dial-Up) dan ontvangt u niet eens een factuur. Al de facturen van Wanadoo zijn online te vinden in het servicemenu. Als u er daar 1 opent (ADSL / Dial-Up) dan ziet u daar heel duidelijk het logo van Wanadoo en niet van Casema.

Heel bot gezegd is het enige wat Wanadoo aan Cableklanten levert een e-mailadres. Zelfs voor extra services is Wanadoo niet het aanspreekpunt maar ook Casema

Ik en mijn collega's (Wanadoo) zijn niet het eerste aanspreekpunt wat Cable betreft. Voor alle vragen wordt er doorverwezen naar Casema. Dit omdat wij gewoon niets kunnen doen voor de klanten.

Ik probeer Casema niet te verdedigen, dat is mijn werk niet.

Ik probeer Wanadoo niet te verdedigen, er worden weleens fouten gemaakt. Overal worden fouten gemaakt.
Ik ben ook niet bang mijn baan te verliezen, ik baal alleen ontzettend van het feit dat de agents van Wanadoo worden aangevallen op bepaalde zaken waar de agents niets aan kunnen veranderen. Natuurlijk, als u verkeerd wordt behandeld dan mag u daar wat van zeggen (graag zelfs), als de fout overduidelijk bij de telefonist(e) ligt dan mag u haar/hem daarop aanspreken. U mag zelfs geirriteerd en boos zijn, u afreageren, als u al een paar keer heeft gebeld en er is niets gebeurd/bekend. Maar om alle agents nu zwakzinnig en gestoord te noemen gaat wel erg ver! Vindt u niet....

Dat is net zoiets als alle psychologen zieleknijpers en geldwolven noemen en alle jongeren slecht en onbetrouwbaar te noemen.

Met vriendelijke groet

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nou goed, dan worden klanten dus beroofd door medewerkers die niet zwakzinnig of gestoord maar gewoon bij hun volle verstand zijn en dan toch nog een bord voor hun kop hebben.

Nog erger.

Gast

Niet zeuren en gewoon betalen. Het klop heus wel allemaal.
Gewoon even je eigen administratie eens een keer nakijken!

Gast

De auteur van de laatste reaktie weet duidelijk niet waar ie het over heeft.

Zwakzinnige Medewerker

Ongelezen bericht door Zwakzinnige Medewerker »

Ik zou de een na laatste gast bijna willen uitnodigen een dagje met me mee te kijken. 8)

Zwakzinnige Medewerker

Ongelezen bericht door Zwakzinnige Medewerker »

En de Gast daarvoor natuurlijk.
Wel leuk dat iemand erkent dat we niet allemaal zwakzinnig en/of gestoord zijn :!:

calastir

Nou medewerkster, ik ben wel benieuwd hoe u op mijn verhaal reageerd:

Wanadoo is de internetleverancier van Casema die zelf alleen tv en radio levert, en de klantenservice van Casema wordt gedaan door Cirrus International Staffing & Consultancy B.V. uit Delft.
Het resultaat is een administratief monster.

Voor het gemak zal ik in mijn verhaal alles afronden in Euro’s.

In 2000 woonde ik nog bij m'n ouders in Rijswijk. Ik werd lid van Casema voor internet. TOEN al was Casema onder druk van de Gemeente en Consumentenbond bezig met het 'verbeteren van de service' die wat mij betreft alleen maar slechter is geworden.
Ik kreeg dan ook mijn eerste ontvangstbevestiging alsof ik in Zoetermeer zou wonen.
1e fout van Casema.

Ik kreeg een Demos (wit) modem. Kosten; € 100.
In 2001 verhuisde ik naar Den Haag en moest bij mijn adreswijziging eerst mijn internetabonnement Afmelden en een NIEUW abonnement aanvragen.
Ik gaf aan ieder kwartaal per acceptgiro te willen betalen, maar dat hebben ze genegeerd en incasseren tot op de dag van vandaag gewoon maandelijks geld van mijn rekening.
2e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik plotseling 2 nota's thuis; betreffende 'verhuiskosten internet' € 68 en betreffende 'entreeverhuiskosten' € 24 geadresseerd aan mijn vader! Maar mijn vader bleef gewoon op het oude adres wonen en nu dreigde zijn kabel te worden afgesloten!
Klantenservice gebeld om opheldering; Ik moest mijn verhaal op schrift stellen en uiteindelijk tweemaal doorfaxen. Ik kreeg wel een excuusbrief.
3e fout van Casema.

3 weken later kreeg ik een COM21 (zwart) modem. Kosten; € 113.
Maar dit bedrag werd van mijn vader's rekening afgeschreven, waardoor ik weer moest bellen/schrijven/faxen.
4e fout van Casema.

Mijn vader vorderde het onverschuldigde bedrag terug waardoor ik een boete en een waarschuwing tot afsluiting kreeg die naar mijn vader's adres werden gestuurd. Weer moest ik bellen/schrijven/faxen.
5e fout van Casema.

Ik wilde dus gewoon betalen en als geroepen belde Casema mij diezelfde vrijdagavond laat. Ik moest de € 113 + boete onmiddellijk via een spoedstorting betalen en het stortingsbewijs en kasbewijs doorfaxen. Dit moest ik snel even zaterdagmiddag allemaal regelen anders zou ik worden afgesloten! Uiteindelijk kostte mij dit € 121 en een vrije middag. Maar ik moest niet zo zeuren want zij deden toch ook moeite voor mij? Ik kreeg wel een excuusbrief.
6e fout van Casema.

Ik had mij opgegeven voor Wanadoo Broadband Basic maar door de hoogte van de rekeningen kwam ik er achter dat ze me als Wanadoo Broadband Premium hadden genoteerd. Een prijsverschil van € 25 naar € 50.
7e fout van Casema.

Hoewel Casema alle abonnementskosten al maanden automatisch incasseerde van mijn rekening of die van mijn vader kreeg ik 2 maanden later plotseling een acceptgiro + boete + dreiging tot afsluiting van mijn kabeltelevisie! Kosten; € 29.
8e fout van Casema.

De maandelijkse prijsstijging van internet € 27 naar € 50 in 4 jaar tijd gecombineerd met de slechte service schoten mij in het verkeerde keelgat.
Toen had ik er genoeg van en wilde van Casema af, en ik was vastbesloten om dit foutloos te laten verlopen.

Het opzegformulier viel alleen van het internet af te halen en ik had ingevuld dat ik mijn internet abonnement 2 maanden na dato per 1 april 2004 wilde opzeggen.
2 weken later kreeg ik een ontvangstbevestiging van de opzegdatum: 1 januari 2005.
9e fout van Casema.
Ik moet het kabelmodem dan binnen 5 dagen per postbus opsturen naar Waddinxveen, hoewel in de algemene voorwaarden staat dat alleen Casema de apparatuur mag verwijderen.
10e fout van Casema.
Op het bijgaande registratieformulier staat dat ik niet alleen een COM21 modem maar ook een Demos modem, en een EuroDOCSIS modem (nooit van gehoord) zou hebben.
11e en 12e fout van Casema.

Nu las ik op dit forum (bedankt Sarkaar) dat Casema het borgbedrag voor het modem, ca € 225, onder het mom van het zgn. "niet tijdig retourneren van het modem" afschrijft!
Dat incasso kun je niet laten terugboeken omdat dat een eenmalige incasso is (zie alg. voorw.)
De tip was om je bank een "SELECTIEVE BLOKKADE" aan te laten aanbrengen op je rekening. Zo'n blokkade geldt alleen voor een specifiek incassant/bedrijf.
Casema hanteert echter (voor zover mij bekend) 4 bankrekeningnummers; 822936, 931377, 2005948 en 833592.
Daar komt nog bij dat Casema in 1 keer zowel het bedrag van het internet- als het televisieabonnement afschrijft.
En ik blijf gewoon abonnee van de kabel tv, dus blokkeren is voor mij helaas geen optie.

Ik ben al 4 jaar voorbeeldig abonnee terwijl Casema fout op fout stapelt, slechte service verleend (En het is een wonder dat ik dit bericht nog kan plaatsen ondanks mijn langzame verbinding.) en ondertussen gewoon m'n rekening plundert.
Ik ben bang voor de fouten die nog komen... :roll:

Zwakzinnige medewerker

(we hebben het er inmiddels al over gehad maar voor het gemak blijft mijn nickname even hetzelfde)

Zeer slecht dat dit is gebeurt natuurlijk..

Maar ik ben bang dat deze in het verkeerde onderwerp geplaatst is. Als ik het wel heb gaat dit onderwerp over Wanadoo en zijn abonnementen en niet over Casema kabelinternet...(zie onderwerp "casema")

Techniek en Administratie is "in handen" van Casema zelf, Wanadoo heeft hier niets mee te maken. Ik heb zelf ook casema en gelukkig nog geen problemen mee gehad maar vrienden van mij wel. En hoe spijtig het ook was ik kon helaas niets voor ze betekenen.

Ik kon hooguit helpen bij installatie en dat kon ik alleen maar omdat ik de mijne ook zelf heb aangesloten.

Dus mijn mening (aangenomen dat ik de aangesproken medewerkster ben) Heel ernstig dat dit zo is gelopen, maar spreek hier Casema op aan en niet Wanadoo, al zou ik namens werk een telefoontje plegen naar Casema mijn ervaring is dat ik hetzelfde word behandelt als ieder ander, maakt niet uit hoe vaak ik zeg dat ik voor Wanadoo werk. :x

Met vriendelijke groet,

Gesloten