LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Family + telefonie en verhuizing

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jacqueline33

Wanadoo Family + telefonie en verhuizing

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

In oktober 2005 liep mijn abonnement van Direct ADSL van KPN af en ging ik terug naar mijn oude provider Wanadoo. Ik heb vooraf verschillende keren iemand laten bellen met hun klantenservice, want heb zelf een gehoorprobleem en als je een email naar ze stuurt staat er weer in dat of ik of iemand anders met ze moet bellen.
Ik heb toen heel duidelijk gevraagd hoe dat ging met verhuizen, want in maart a.s. verhuis ik naar Friesland. O, dat was geen enkel probleem, want alles zou daar ook werken. Ik moest alleen 3 weken van te voren alles doorgeven en KPN abonnement opzeggen.
Afgelopen week stuurde ik dus een email met opgave van verhuizing. Weer een email dat ik iemand moest laten bellen. Okee, mijn hulp heeft gebeld. Jahaa, maar Wanadoo Family werkt niet in Friesland. Nee zei ik, dat was me gezegd in okt. 2005, maar ik kon dan een ander pakket krijgen van Wanadoo incl. telefonie. Ja, zegt die persoon, gaat u even naar de website van Wanadoo en kijk welk pakket u dan wil hebben. Heb ik dus gedaan maar kreeg alleen 1 regel: omzetten abonnement is niet mogelijk. Dat zei ik haar dus, maar toen wist ze het ook niet.
Dus nogmaals maar een email gestuurd, want moet wat weten.
Ik krijg vandaag een email terug met de mededeling, dat ze geen ADSL pakketten meer beschikbaar hebben in Friesland. Ik heb daarom de mogelijkheid om op te zeggen.
Heb zin om ze aansprakelijk te stellen voor de kosten van een nieuwe aansluiting bij wie dan ook.
Of hebben jullie een ander advies?
Heb het maar 5 maanden gehad en denk toch niet, dat ik voor 7 maanden blijf doorbetalen.

Sjoerd_

Re: Wanadoo Family + telefonie en verhuizing

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Als ik het goed begrijp geven ze u de mogelijkheid op te zeggen. U kunt vervolgens zelf een aansluiting kiezen bij een andere provider. Meestal worden nieuwe klanten welkom geheten met een korting. U hoeft dus geen extra kosten te maken en Wanadoo aansprakelijk stellen is niet nodig.

jacqueline33

In mijn geval zal er geen sprake zijn van een nieuwe korting bij een andere provider. Op grond van wat Wanadoo eerder heeft gezegd tegen mij en hulpverleners zeg maar zou mijn internet meeverhuizen en dus ook de telefonie. Mijn vriend die al in het huis woont zou dus zijn internetabonnement opzeggen en dat is afgelopen week ook gebeurd. Het schijnt ook, dat verschillende providers in met name Dokkum niet te krijgen zijn. Zij hebben dus wat Wanadoo nu ook toegeeft geen landelijke dekking. Dus wordt het dan moeilijk om een geschikte provider te vinden, die zowel internet als telefonie levert tegen een betaalbare prijs.

Sjoerd_

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Als het goed is zou internetplusbellen op dat adres beschikbaar moeten zijn. Geen aansluitkosten en gratis installatie door een monteur. Meer informatie is hier te vinden.

jacqueline33

Bedankt voor de tip. Zal er morgen eens naar informeren.

Gesloten