LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
resp00120492

Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door resp00120492 »

Ja weer Wanadoo,
Ik kan niet van dat bedrijf afkomen.
Verschrikkelijke agressieve methoden om te incasseren
gebruiken ze. Heb in Januari 2003 mijn Hometime Abonnement
opgezegd en er ook schriftelijk na maanden zeuren een afschrift
van gehad. Ze blijven echter maar incasso's sturen, dreigen met
incasso bureaus, terwijl ik helemaal geen lid meer ben sinds
januari 2003. Ze wilden in maart 0 euro van me hebben.
Om er vanaf te zijn heb ik 20 eurocent betaald want de bank
accepteerd geen 0 euro opdrachten.
Nu slaan ze me weer voor het vole bedrag per maand
aan zeg redactie kunnen jullie dit bedrijf eens weer onder
de loep nemen. Je bent geen baas meer over je eigen geld,
als je een automatische incasso afgegeven hebt, tenminste bij
Wanadoo, denken ze dat is een leuke bron om elke maand
hun schulden mee af te lossen.
Ik kan er niet van af komen dit duurt nu al ruim een half jaar
en elke maand ligt er weer zo,n dreigbrief en dat ik nu elke
maand 30 euro moet voldoen met terugwerkende kracht.
Ik ben geen lid meer

Waar is nu mijn recht?
Ik wil weer graag de waarden en normen behouden,
maar met dit Wanadoo bedrijf lukt dat me niet.

Hoe kom ik hier ooit vanaf?
Emails sturen heeft geen zin, want je krijgt een bericht
we hebben het doorgestuurd naar de betreffende afdeling.
En dan doen ze er niks mee, alleen wel weer proberen 30 euro
van mijn rekening proberen af te boeken.
Als je dat blokkeerd , sturen ze een incasso bureau op je af,
el geval dreigen daarmee.

Stop Wanadoo!
Aktie is echt nodig!

Gast

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Gast »

heb net een mailtje de deur uit gedaan naar wandoo met een soortgeijk probleem en dit probleem duurt al bijna 2 jaar !
Plaats maar gelijk een kopie daarvan.


Geachte Heer,


Op 23 oktober ontving een brief over een betalings achterstand, waarbij ik gelijk al dacht hoe durven ze.
Om 16.00 uur heb ik gebeld met uw telefonische helpdesk en gevraagd naar Irene Domburg, zij was niet aanwezig.
De medewerkster (naam was niet te verstaan) die ik aan de lijn had vroeg of ze mij verder kon helpen.

Ik heb haar het volgende uitgelegd :

Sinds november 2001 heb ik te kennen gegeven dat ik van het abbo afwilde omdat de verbinding waardeloos was en van snelheid was niks te bekenen.
Ook de beloofde geld terug actie met webcam was een lokkertje, want daar heb ik nooit iets van gezien.
Na heel veel heen en weer gebel met een hoop wel en nietes heeft gelukkig kpn mij een handje geholpen en de verbinding afgesloten met een schriftelijke bevestiging.
Toen moest Wanadoo wel volgen. En ook dit heb ik schriftelijk van wanadoo bevestigd gekregen.

Na deze opzegging bleef wanadoo maandelijks geld van mijn rekening innnen, terwijl dat duidelijk was aangegeven dat dit niet meer mocht gebeuren.
Meerdere brieven heb ik geschreven met het verzoek dit te stoppen, ook de tweede intrekking van de machting die ik opstuurde werkte niet echt.
Een paar keer heb ik het innen van een maandelijks bedrag niet op tijd gezien om terug te laten boeken, verzoek om dit door wanadoo terug te laten
boeken hadden geen resultaat en er werd ook totaal niet op gereageerd. En dit neem ik wanadoo zeer kwalijk, ik ben gewoon bestolen !!!!!!!!!!!!!
Gelukkig werkte de postbank wel mee en heeft innen van wanadoo voor een half jaar geblokkeert en wat gebeurde er nadat half jaar, jawel wanadoo ging
vrolijk door met innen. Weer gebeld en geschreven met de vraag waar wanadoo in hemelsnaam mee bezig is en alweer totaal geen reaktie en een
vrij onbeschoft helpdesk persoon die het mij zeer kwalijk nam dat ik lichtelijk geiriteerd raakte van al zijn bijdehandte opmerkingen.

Dus maar weer de postbank bellen en laten blokkeren, na een half jaar weer hetzelfde verhaal en weer een inning gemist die ik niet terug kon boeken.
Ik kon me er toen niet meer druk om maken en heb een permanente blokkade bij de postbank aangevraagd wat ook ingewilgd is.
Opgelost dacht ik.


U kunt dus nu (hopelijk) wel begrijpen dat ik al niet goed wordt bij horen van de naam van wandoo.

Na dit verteld te hebben, moest ik maar even wachten om de helpdesk medewerker de tijd te geven dit uit te zoeken met 45 eurocent + mobiele kosten die voor mijn rekening is. Uiteindelijk kwam er boven water dat december 2001 nog open stond. Die ik niet betaald had omdat ik geen korting had terug gehad en ook die beloofde webcam niet wat ook schrijftelijk is gemeld. Toen vroeg ik me eigen af wat wanadoo heeft gedaan met het onterecht geinde geld en dat had er volgens de helpdesk medewerker niks mee te maken en ze raakte gelijk al geirriteerd. Mijn opmerking dat ze er voor mijn zat en ik niet belde voor haar viel helemaal goed en er werd verzocht om geen U tegen haar te zeggen omdat zij dat OOK niet tegen mijn deed. Met stomheid geslagen was ik. Probeer je beleeft te blijven na al dat gedoe krijg je zoiets. Ik kreeg niet eens meer de kans om wat te zeggen omdat ze maar zwaar gepikeerd bleef door ratelen. Met als resultaat dat ik maar in die telefoon geblert heb dat ik er u dus echt werk van ga maken. Ik ben het werkelijk spugzat, nog nooit ben ik door wat voor instantie, bedrijf of wat dan ook zo onbeschoft behandeld en belazerd.


En als zo moet, dan moet het maar zo.
Ik geef wandoo tot 30 oktober de tijd om alles naar mijn tevredenheid op te lossen, gebeurt dit niet dan gaat heel dit verhaal inclusief brieven en afrekeningen
geplaats worden op het internet, de reden hiervoor is om andere te waarschuwen waartot wanadoo toe in staat is.
Ook ga ik via een advocaat alles opeisen (korting + webcam) waar ik nog recht op heb en de onterecht geinde bedragen.

Mvg
Elvera

resp00120492

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door resp00120492 »

Hallo Elvera,

Je moeite bij Wanadoo emails te schrijven kun je de moeite
besparen, je krijgt hooguit een meeltje met de reactie dat het
naar de betreffende afdeling is gestuurd en je hoort er niks
van terug, meteen deleted volgens mij!

Echter geld innen, rekeningen blijven schrijven, dreigen
met incasso bureuas doen ze wel.


Maar je komt er niet vanaf.
Ik heb vorig jarig in oktober 2002 mijn abonnement al opgezegd.
Na 3 maanden vol houden heb ik een schriftelijk papier gehad
zonder handtekening dat ik per 31 Januarie 2003 was afgesloten.

Echter dit hebben ze waarschijnlijk nooit gedaan en willen ze toch
geld innen.


Wie helpt ons hierbij?

Waar is het recht van een mens om Wanadoo vrij te zijn

Elvera

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Elvera »

Hoi,


Woensmiddag heb ik een afspraak met een advocaat.
En dan hoop ik te horen wat ik/ we wel en niet kunnen ondernemen.

Alles wat ik hier ondertussen heb gelezen over wanadoo met soortgelijke problemen heb ik uitgeprint en neem ik ook maar mee.


Hou je op de hoogte.


Groetjes

Gast

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Gast »

Ga vooral ook niet bellen, dat heb ik een keer geprobeerd en ik mocht 3 kwartier wachten a 75 cent. Vervolgens kreeg ik de verkeerde aan de lijn en kon het liedje weer opnieuw beginnen.

Ik heb wanadoo hometime opgezegd mian van de maand opzegtermijn. Maar om een of andere reden heeft wanadoo er toen nog een maand extra bijgetoverd, vraag me niet hoe. Gedurende mijn opzegtermijn heb ik nog een keer gebruik gemaakt van dat abonnement, ja logisch, ik betaal toch? Als ik mijn huur op zeg, mag ik toch ook nog een maand blijven wonen?
Uiteindelijk heb ik het laten zitten, dan maar niet.

Jill Charleston

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Jill Charleston »

Ook ik ben onbeschofd behandeld door wanadoo. Nadat ik mijn abbonnement had opgezegd hebben ze vervolgens nog een aantal maanden abonnementsgeld geind. Hier was ik het niet mee eens en heb de bank opdracht gegeven om het terug te halen, vervolgens heb ik mijn rekening laten blokkeren. Wanadoo heeft bijna een jaar later een brief gestuurd dat ik al een jaar geen abbonnement betaald had en of ik dat wou doen met de nodige bedreigingen. Ik had mijn opzegbrief + intrekking van mijn machtiging niet gekopieerd. Ik had geen poot om op te staan dacht ik. Na een aantal aanmaningen heb ik toch betaald. STom stom stom!!! Nadat ik betaald had kreeg ik van hun een schriftelijke bevestiging dat er een manco in hun administratie was en dat ik ten onrechte gefactureerd was. Mijn geld kreeg ik terug mits het goedgekeurd werd door hun financiele administratie. Dus niet!!! Dit speelt al vanaf 24 augustus. Ik heb hun 14 oktober wederom geschreven dat ik mijn geld terug eis, maar tot op heden nog geen resultaat. :(

Dedi
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2003 22:33

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Dedi »

Het is toch vreselijk hoe er nog steeds gedacht word dat wij er voor hun zijn terwijl zij voor ons aan de telefoon zouden moeten zitten!
Niet dat bij de helpdesk ook echt mensen zitten die er verstand van hebben, dat zijn er maar erg weinig.
De meeste zitten er om iets bij te verdienen of om wat te leren
Het zijn nesten vol met werknemers met als enige vereiste dat ze kunnen lezen, kan je dat niet dan geen baantje want dan kan je niet voorlezen uit het grote sprookjesboek met de magische naam "standaard oplossingen voor problemen"

Wil je zelf werk vinden in de computers dan krijg je het advies om eerst een tijdje op een helpdesk te gaan werken.
Niet om mensen te helpen met hun problemen maar om zelf dingen te leren!
Bel je dus naar een helpdesk dan is dat in feite niet om je probleem op te lossen maar om die stem aan de andere kant iets te leren.
Tuurlijk zitten er ook mensen die wel verstand van zaken hebben en die ook echt met oplossingen kunnen komen, je krijgt ze alleen bijna nooit te spreken, dat lukt met veel geluk pas als je al bakken met geld kwijt bent aan oplossingen die zelfs een kind van 10 nog kan bedenken... zonder daar een handleiding voor te lezen.

Ja bij zulke bedrijven hoef je zeker niet op kundigheid te rekenen en op gezond verstand & redelijkheid al helemaal niet.

Zelf heb ik (gelukkig) niks te maken met opzeg problemen.
Ik heb internet nodig en geen andere keuze dan via de kabel wanadoo hebben.
Helaas beseft wanadoo heel goed dat er voor veel mensen geen andere mogelijkheid is maar dat betekend niet dat ze ons zo kunnen behandelen.
Lijkt wel alsof alle problemen die je al (kan) hebben tijdens het abbo nog 5x erger worden als je probeerd ervan af te komen, goh zouden ze zo proberen om mensen te houden?

Sterkte bij het oplossen van de problemen en bij de advocaat, ik hoor graag hoe het afloopt.

Mijn problemen met Wanadoo staan in een ander bericht "Casema/Wanadoo ellende" mochten jullie dit willen lezen.

Helma

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Helma »

Planet doet het ook hoor.
Wacht al bijna twee jaar tot ze me echt afsluiten van adsl.
Betaal gelukkig niets, maar heb nog wel een beetje internet (email) van ze. Internet heb ik nu via de telefoon.
Na vier aangetekende brieven en 62 emailtjes en uren bellen heb ik besloten om KPN in te huren: telefoon afsluiten! en opnieuw aansluiten.

Kost wat, maar dan heb ik geen gezeur meer.

Dank je Planet, dat je maar snel failliet mag gaan, graag. :arrow:

Gast

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is helemaal een giller, wanadoo toch .......

Na meerdere brieven en mails van mij, ben ik door gegaan met een advocaat. Deze heeft op een officele manier ook een brief gestuurd met dezelfde inhoud met een zakelijker formulering.

Totaal geen reacties bij wanadoo.


En wat vind ik vandaag in me brievenbus............
Een brief van wanadoo.

Geachte Mevrouw,

Uit onze administratie blijkt dat u niet akkoord gaat met onze poging tot incasso. Onlangs hebben wij een aantal malen tevergeefs geprobeerd telefonish contact op te nemen over het incasseren van openstaande bedragen. Ook op een schriftelijk verzoek contact met ons op te nemen heeft u niet gereageerd.

Wij verzoeken u dringend het openstaande bedrag van 22 Euro binnen 10 dagen te voldoen.................. bla bla bla bla

En nou komt het leukste

Als het openstaande bedrag niet binnen 10 dagen door hun ontvangen is dan zijn ze genoodzaakt het gehele abbo en bijbehorende diensten te blokkeren. Alle kosten die hierbij onstaan, wettelijke rente, incassokosten, bla blabla............ zullen aan bij in rekening worden gebracht.

En als ik nog vragen heb mag ik het 0900 - nummer bellen waar die ontzettend vriendelijke en behulpzame mevrouw zit.


Ik kan er nu alleen nog maar hard om lachen, wat een gigantisch puinhoop moet het bij wanadoo wezen.

Advies van advocaat was, niet meer bellen of reageren.......laat ze nu maar komen.
Ze maken d'r eigen compleet belachelijk.

Loex
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2003 16:44

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Loex »

Zie: http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=6595

Ik heb een brief met exact dezelfde woorden gekregen, ze hebben me een brief gestuurd, geprobeerd me te bellen, allemaal onzin en gewoon een standaard leugenbrief.

Momenteel zijn ze zich al een paar maanden "aan het beraden".

Het wordt de hoogste tijd dat dit bedrijf de mogelijkheid van incasso wordt ontzegd.

resp00120492

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door resp00120492 »

Heb al meer dan een jaar met Wanadoo aan de stok. Net zoals
de vorige forum gast sturen ze rekeningen en blijven die sturen.
OP een gegeven moment werd de factuur 0 euro een keer of 3
kreeg ik die. Daarna weer dreigbrieven dat ik 30 euro over moest maken, + 50 euro voor te late betaling. Veel gebeld op dat dure
900 nummer. Uitiendelijk de 30 euro betaald en daarmee werd de 50
euro boete me bespaard. Op mijn vraag of ik dat schriftelijk op papier
kon krijgen was het antwoord nee, dat doen we niet.
Ik heb gekozen voor deze optie omdat je er anders niet vanaf komt.
Een advocaat betalen kan ik niet en de ergernis en stress van Wanadoo
werd me teveel.

resp00121186

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door resp00121186 »

:( Bij de aanmedling medio september is een softwarepakket toegezegd als welkomscadeau bij een abonnement op ADSL bij Wanadoo, Tientallen emailtjes later nog steeds geen softwarepakket (MacAfee) gezien. De meeste mailtjes worden niet beantwoord en als er al antwoord komt is er de smoes: er zijn zeer veel aanvragen wij doen er alles aaan bla bla bla of: de paketten zij momenteel niet voorradig, wij doe er alles aan, alweer bla, bla,. bla.
Na drie maanden nog steeds niks.
Spuugzat word je er van.

Rob de Weijer
IJlst

Lisette

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Lisette »

Ook ik ben al half jaar bezig om van dat iritante wanadoo af te komen.

Gelukkig heb ik inmiddels al een abo bij Zonnet waar ik zeer over te spreken ben.

Ik heb al 5 aangetekende brieven met opzegging verstuurd, maar nu 6 maanden later nog steeds geen respons van dat wanadoo (ik vind Cannotdo een veel beter benaming voor ze).
Maar ze blijven wel proberen te incaseren qua geld, gelukkig heb ik hun tegenreking etc laten blokkeren door mijn bank dus ze krijgen gewoon niks.

Echt ik wordt zo doodziek van dat K**** bedrijf (sorry voor de uitdrukking).

Waar ik me nog het meest aan iriteer is die iritante reclame die ze dagenlijks maken en maar klanten lokken.

Is er nu echt niets te doen tegen dit bedrijf op juridisch gebied want het loopt gewoon de spuigaten uit met hun.

Want service bestaat niet, adminstratie is een puinhoop behalve als ze geld moeten hebben, peperdure telefoontjes, onbeschofte behandeling als je ze uberhaupt als is te pakken krijgt na tientallen minuten wachten.

Ik moest het ff kwijt jammer alleen dat ik niet de enige ben die door dat cannotdo zo genaaid wordt.

Lisette

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Je moeite bij Wanadoo emails te schrijven kun je de moeite
besparen, je krijgt hooguit een meeltje met de reactie dat het
naar de betreffende afdeling is gestuurd en je hoort er niks
van terug, meteen deleted volgens mij!
Dat probleem heb ik ook gehad, soms kreeg ik wel antwoord maar men bleef daarin verwijzen naar 0900-duur, terwijl ik bij hen geenklant meer was en de fout daar lag.
Nu heb ik geen zin hen te spekken en ik ben ze elke dag een mail gaan sturen met een bijlage van 20 megabyte aan [email protected], het probleem was ineens zeer snel opgelost.

Adsl man

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Adsl man »

Alle providers zijn waardeloos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZO IS HET :!: :!: :!: :!: :!: :twisted: :twisted: :twisted:

D Frijters

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door D Frijters »

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn klacht over Casema Wanadoo op het forum geplaatst. Maar nu ik deze berichten van jullie lees, zinkt de moed me helemaal in de schoenen. Het komt er dus gewoon op neer dat dit 'bedrijf' zijn klanten met de rug tegen de muur zet. Ik hoop ook dat Radar hier zo spoedig mogelijk aandacht aan gaat schenken tijdens de uitzending. Het lijken onderhand wel maffia-praktijken. Dat dit allemaal maar zomaar kan! Dit moet nodig aangepakt worden, anders worden steeds meer mensen het slachtoffer hiervan.

Sarkaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 dec 2003 00:47

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Sarkaar »

[email protected]

Dit is het emailadres van casema klantenservice.
Stuur ze een email en en vermenigvuldig zoveel mogelijk het adres in de verzendlijst .

Wedden dat ze wakker worden?

Ik kan het weten..... :twisted:

Sarkaar
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 dec 2003 00:47

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door Sarkaar »

Geplaatst op 05 Feb 2004 19:55 door Sarkaar


--------------------------------------------------------------------------------

Casema klantenservice is wel per email te bereiken:


[email protected]

Ik heb ze helemaal gekgemaild, toen ze kwamen over de brug..

let op! 1x mailen helpt niet!! je moet een mail HONDERDEN maal verzenden in een bericht.Gewoon copy>paste.

De ervaringsdeskundige!
Sarkaar

Naar boven

peter.eijkenboom

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door peter.eijkenboom »

Na mij aangemeld te hebben als klant bij wanadoo en alles gedaan te hebben zoals zij zelf aangaven bleek er niets van te kloppen ik kon niet inloggen kon niet mailen en na bellen en heeeeeeeel lang wachte aan de telefoon die notabene 50eurocent per/min kost werd mij aangeraden om niet wanadoo smartpack te nemen maar adsl lite nou dat is ook niks ik heb nog geen modem voor adsl kon da zolang met wanadoo free werken nog meer rommel op mijn pc ik kreeg een heel rood beeldscherm met een grote W erop die ik er maar moeilijk van af kon krijgen moest de pc leeg halen en opnieuw instaleren na weer een telefoon gesprek met heeeeeeeeel lang wachten heb ik hun duidelijk gemaakt dat zij hun rommel konden houden ik was verplicht om tot 2005 aan hen gebonden .Maar ik ben niet van gisteren heb hun medegedeeld dat zij niet konden leveren wat zij beloofden en daar ben ik als consument niet van gediend en nu anuleren anders gaan we naar de rechternou het is nu akuut geanuleerd.

velt

Re: Wanadoo Internet (je komt er niet meer vanaf)

Ongelezen bericht door velt »

Zelden heb ik met een zo waardeloos bedrijf te doen gehad als met Wanadoo. Op brieven wordt toaal niet gereageerd. Vroeger was ik bij Myweb en toen ging alles netjes maar sinds die fransen dir bedrijf hebben overgenomen is het een zootje geworden. Er is niets aan de hand zolang alles werkt maar als je problemen hebt ben je aan het verkeerde adres. Ook het opzeggen van een abonnement lukt bijna niet. Als je een betaalaboinnement hebt en je wilt terug naar Free dan verwijzen ze je naar de website maar op deze website kun je helemaal niet veranderen van betaald naar Free. Vorig jaar heb ik helemaal problemen gehad toen ik overging van Free naar Smartpack. Ik heb 2 maanden geen verbinding gehad maar moest wel betalen. Ik heb ook de administratieve helpdesk gebeld en na tien minuten kreeg ik notabene in het Engels te horen dat ik het verkeerde nummer gekozen had. Kassa.......
Hopelijk besteed het programma radar weer eens aandacht aan dit in mijn ogen waardeloze bedrijf.:(

Wim

Gesloten