LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO klachtenafwikkeling/beantwoording

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
micnow
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:21

WANADOO klachtenafwikkeling/beantwoording

Ongelezen bericht door micnow »

Ik heb sinds half juni 2003 een ADSL abonnement van Wanadoo
veel problemen gehad en daarover gemaild (destijds) maar tot
opheden nog steeds geen enkel antwoord terug mogen ontvangen
op welke mail dan ook.

Herken jij dit...? benieuwd ben ik naar jouw reactie.

:( :( :( :(

Robb

Re: WANADOO klachtenafwikkeling/beantwoording

Ongelezen bericht door Robb »

Met dit verhaal wil ik mijn frustaties uitten over Wanadoo’s methode voor het opzeggen van je abonnement. Vrijdag 14 november j.l. zocht ik online of het mogelijk was per email mijn hometime abonnenement op te zeggen. Op de website staat dat dit alleen mogelijk is door telefonisch contact op te nemen met de helpdesk (0900-0134), dat 50 eurocent per minuut kost. Rond 19:00 uur heb ik dit nummer gedraaid en 6 minuten gewacht zonder enig resultaat. Dit frustreerde mij, omdat ik 3 euro armer nog steeds niks voor elkaar gekregen had. Het is ronduit belachelijk dat voor het opzeggen van een abonnement niet de mogelijkheid wordt geboden dit schriftelijk te doen. Na een weekend deze frustatie van me af gezet te hebben, probeerde ik het vandaag, maandag 17 november 13:40 uur, wederom.

Ditmaal leek het me handig om niet voor de optie opzeggen te kiezen, maar omzetten in een ADSL abonnement en waarempel, ik kreeg binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Het lijkt wel of de mentaliteit van de Wanadoo helpdesk is, laten we degene die willen opzeggen nog maar even uitmelken en tevreden klanten die hun abonnement willen omzetten in ADSL meteen helpen. Natuurlijk was deze persoon niet in staat om mijn abonnement op te zeggen, kon me ook niet doorverbinden want de opzeggingsmedewerkers zaten in een ander gebouw. Verder legde ik hem uit dat ik het frapant vond dat wanneer ik een ADSL abonnement wil afsluiten wel meteen verbinding krijg, maar bij het opzeggen minstens 6 minuten moet wachten. Deze persoon garandeerde mij dat 1 minuut wachttijd normaal is en dat ik het gewoon nogmaals moest proberen. Dus ik wederom dat nummer draaien.

Nadat een eentonige stem je nogmaals van het feit bewust maakt dat je 50 eurocent per minuut moet betalen, werd er verder verteld dat er na het gesprek nog enkele vragen gesteld zouden worden, wanneer ik aan de lijn zou blijven. Dit leek me een mooi moment mijn frustaties richting Wanadoo te uiten. Na bijna 10 minuten (is gelijk aan 5 euro) te hebben gewacht, wordt de telefoon opgenomen met goedemorgen, waaruit ik afleid dat ze het ‘erg druk’ hebben op de afdeling, dat ze nog steeds twee uur achterlopen. Ik begon mijn verhaal met het vertellen dat ik mijn hometime abonnement opzeggen wilde, waarnaar ik meteen weer werd doorverbonden, voordat ik nog een extra woord kon uitspreken. En u raadt het al, wederom moest ik wachten voordat ik iemand aan de lijn kreeg die, naar mijn mening heel eenvoudig, de status van mijn record naar opgezegd met ingang van 1 januari 2004 moest veranderen. Na 4 minuten wachten, kreeg ik iemand aan de lijn. Binnen 1 minuut was het opzeggen gebeurd. Toen was het tijd dat ik haar vroeg waarom ik zo lang moest wachten. Haar antwoord was dat de gespreksduur van de telefoontjes van de mensen die willen opzeggen lang duurt. 1 minuut vind ik persoonlijk best meevallen, en het verwerken van de opzegging in het systeem moet bijna vol automatisch kunnen gaan.

8 euro armer (voor het opzeggen van een abonnement van 25 euro per maand) en een geslaagde opzegging van mijn abonnement, wachtte ik op die vragen die aan het einde van het gesprek zouden worden gesteld als ik zou blijven hangen. Eindelijk eens goed mijn frustaties uiten, dacht ik zo. En zeker 7 euro terugeisen die ik teveel heb betaald voor alleen maar wachten. Geen vragen, alleen maar een kiestoon, nog meer frustaties.


En nu het ergste! Diezelfde avond probeer ik in te bellen met mijn Wanadoo Hometime abonnement en nu blijkt het reeds afgesloten te zijn, terwijl ik specifiek gevraagd heb het per 1 januari 2004 af te sluiten. Op de website staat namelijk dat je een maand van te voren je abonnement moet opzeggen.

??

Re: WANADOO klachtenafwikkeling/beantwoording

Ongelezen bericht door ?? »

Robb, met alle respect, maar als je een week nodig hebt om je 'frustraties' kwijt te raken over een wachttijd van een paar minuten moet je jezelf echt laten nakijken.

Schromelijk overdreven. De moeite van het lezen amper waard.

Maar ik zou zeggen: stuur een brief naar Wanadoo. Kunnen ze daar ook weer eens lachen.

Loex
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2003 16:44

Re: WANADOO klachtenafwikkeling/beantwoording

Ongelezen bericht door Loex »

Ik ben al anderhalf jaar bezig een Hometime abo van Wanadoo op te zeggen en ondanks dat ze zelf al tig keer hebben bevestigd dat het opgezegd is blijven ze incasseren.

En dat zal ook wel weer de schuld van de abonnee zijn.. ja hoor..

Gesloten