LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WANADOO - WANA(don't) (door ex werknemer)

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
steefje1982

WANADOO - WANA(don't) (door ex werknemer)

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Ik heb voor Wanadoo een half jaar gewerkt als ''eerste lijns''

Wat ik u alvast kan vertellen; HET IS EEN ZOOITJE BIJ WANADOO!

GA NOOIT, maar dan ook, NOOIT in zee met wanadoo!

Postzakken met post werden weggegooid, er was gewoon geen procedure voor... af en toe werd er eentje van de telefoon geplukt om post te sorteren...

Lange wachttijden, soms zat ik alleen op de klantenservice voor euronet (de zakelijke wanadoo)... wachttijd voor de klanten; gemiddeld twee uur...

Als u een probleem heeft raad ik u aan om net na de lunchpauze te bellen rond 13:00, is het een stuk rustiger

Mensen komen en gaan, nee ik zeg het verkeerd, mensen komen te snel en gaan nog rapper weg. Mensen werden voor de telefoon gezet ZONDER opleiding wegens personeelstekort... Dus van het uitzendbureau direkt achter de telefoon...

Ik had elke avond hoofdpijn van de schreeuwende klanten... jammer voor u de klant maar op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond... Psychisch erg zwaar, zo een klantenservice baantje... Ik begon met goede moed maar als je als werknemer merkt dat de grote bazen geen idee hebben wat er speelt, het niet willen weten en er totaal niets aandoen...

Eerste en tweedelijns... hahahaha ja, het werd net ingevoerd met hun nieuwe systeem; vantive... wat een ramp...we hadden op een gegeven moment 5 verschillende programma's open staan om u als klant te helpen... neem daarbij verouderde pc's met windows die continu crashen, u begrijpt het al... Ik als eerste lijn klachten doorsturen om er vervolgens nooit meer wat van te horen... het leek wel een spooksysteem... invoeren en voila, probleem weg... das wanadoo

Probeer niet te vragen naar een supervisor... een van de supervisors had altijd een standaardreactie naar ons, het telefoonteam toe, als wij een algemeen probleem naar voren draagde;

''het is goed dat je het zegt, ik zal er gelijk werk van maken''

Een uur later was ze al vergeten wat je had gemeld... (nee, echt!)

Waar ze wel allemaal goed in waren was vergaderen, kopje koffie erbij, koekje erbij en maar kletsen... Ik kon het allemaal zien door de glazen muur... Bla blah blah... Heb wel eens gezien dat een supervisor in huilen uitbarste... Het viel niet mee, voor wanadoo werken... Supervisors die elkaar niet konden luchten of zien...

Ik maakte regelmatig dagen van twaalf uur... Ik had geld nodig in die tijd... Zij hadden te weinig mensen, ik had geld nodig... U kan het wel uitrekenen... Weken van 65 uur waren doodnormaal voor mij...

Echter, toe mij een pauze van 15 minuten werd geweigerd na 4 uur aan de pc te zitten omdat er te weinig mensen waren om de telefoon aan te nemen werd ik toch een beetje pissig... Uiteindelijk ben ik daarvoor ontslagen... Volgens de cao heb je gewoon recht op een pauze na een uur voor de pc te zitten... Ik rook niet en ik zag mijn rokers collega's om het uur pauzes nemen... Dus toen ik weigerde terug naar de telefoon te gaan na 11 uur gewerkt al te hebben in totaal en vier uur geen pauze gehad te hebben... werd ik ontslagen...

Terecht? Mag u uitmaken... ik heb verdomd veel voor het bedrijf gedaan qua algemene meldingen, structurele oplossingen, telefoonlijsten maken met alle nummers voor iedereen...

Een case is gekoppeld aan een persoon van de klantenservice, als de klacht na twee weken door de tweede lijns wordt bekeken en ''opgelost'' wordt het teruggestuurd... maar wat als de 1ste lijner die de klacht heeft ingevoed er niet meer werkt? parrtime werkt? juist ja... de klacht verdwijnt in het systeem om er vervolgens te spoken...

Ocharme al die mensen die toen aan mij gekoppeld waren...

Mailtje sturen naar wanadoo? begin er niet aan... hadden eens 7000 klachten emails staan... oei oei dacht wanadoo, dat is toch best veel en we hebben er geen procedure of mensen voor, de telefoons zijn al onderbemand... hey (dacht wanadoo) dit delete knopje is toch wel erg handig zeg...

DELETE 7000 emails, we kunnen met een schone lijst beginnen (zodat we volgende maand weer eens op het delete knopje kunnen drukken)

Mevrouw, Meneer, ik kan u zoveeeeeeeeeeeel verhalen vertellen waar u als klant van achterover stuitert... Dat Radar mij eens uitnodigd... maja dan riskeer ik een boete van wanadoo, ik heb ooit eens iets moeten ondertekenen...

Verder begrijp dat de mensen in het bedrijf zelf zich opsplisten. Wanadoo is een Frans bedrijf... echter vroeger was wanadoo, euronet; een nederlands bedrijf (dat echt goed was!)... toen het werd overgekocht door wanadoo begonnen de problemen...

Er zijn nieuwe franse werknemers en de oude nederlandse garde... die twee kunnen elkaar niet luchten of zien... Er heerst een behoorlijke franse je ne sais pas mentaliteit in wanadoo... Typisch frans he, met de neus in de lucht...

Hierbij twee adviezen;

1. Bent u nog geen klant, wordt het niet!
2. Bent u al klant en heeft u een probleem, ga naar het hoofdkantoor in Amsterdam, bij het waterlooplein en ga naar de receptie en vraag daar of uw probleem NU opgelost wordt... Het bespaart u tijd en geld!

mvg, Steven!

karr-2

Re: WANADOO - WANA(don't) (door ex werknemer)

Ongelezen bericht door karr-2 »

op een gegeven moment liet ik de klanten maar uitschreeuwen en zat ik lekker te MSN-en met een klant roepend op de achtergrond..
Dat zegt meer over jou dan over het bedrijf lijkt mij. Geen wonder dat het bedrijf zo slecht is als alle werknemers dit doen.
Terecht? Mag u uitmaken... ik heb verdomd veel voor het bedrijf gedaan qua algemene meldingen, structurele oplossingen, telefoonlijsten maken met alle nummers voor iedereen...
Ontslag vind ik in dit geval een erg zwaar middel, maar ik kan me niet voorstellen dat je zomaar uit het niets ontslagen wordt. Wat zit er nog meer achter?

steefje1982

Ongelezen bericht door steefje1982 »

Als jij na maanden lang elke dag de telefoon opneemt en je krijgt geroep, geschreeuw, doodsbedreigingen etc. Dan op een gegeven moment draai je een knopje om en concentreer jij je op andere dingen... Bijvoorbeeld chatten of internetten... Tuurlijk is het verkeerd... maar het is altijd makkelijk mensen te veroordelen als je zelf niet in hun schoenen hebt gestaan...

Als mensen mij aardig te woord stonden en mij met respect behandelden (ipv vuile flikker naar me te roepen) dan mocht die persoon een 100 procent inzet van mij verwachten... en anders... tja... lekker MSN-en en over me heen laten glijden...

Betreffende het ontslag.. Ik weigerde te gaan werken nadat mij een pauze werd geweigerd... Dit is de enige reden voor ontslag geweest...
Ontslagen ben ik door een onbekwame supervisor;

''het is goed dat je het zegt, ik ga er gelijk werk van maken''...

De andere supervisors waren geshockt, die mochten dat wijf toch al niet die mij ontslagen heeft... Diezelfde supervisor had ook een zwanger meisje ontslagen... zodat het niet tot een contract kon komen...

Die is na een interne mail door mij verzonden na mijn ontslag weer aangenomen, de supervisor die mij heeft ontslagen, zij is twee dagen na mijn interne mail weggegaan... Wel, het bedrijf en zij vonden het beter dat ze weg ging...

hehe...

Ik ben niet meer aangenomen... beetje om het gezicht van wanadoo te redden denk ik, die interne mail zal mij ook niet veel goeds gedaan hebben... maar het heeft wel voor een hetse gezorgd... want die mail kwam ook bij de directeur etc. terecht...

Die email heeft wel zijn invloed gehad en dit was ook nodig...

rianneman

Ongelezen bericht door rianneman »

Wat wil je nou met dit bericht bereiken. Volgens mij zijn dit gewoon persoonlijke ergenissen. En ik wil graag weten wanneer je er gewerkt hebt.
Als er iets is dat je niet vind kunnen, dan vind ik dat je dat zelf mag gaan aanpakken.

hharteman

Ongelezen bericht door hharteman »

Incompetentie en snelle markten maken de samenleving niet vrolijker.
Dit is de consequentie van snelle markten die worden geexploiteert zonder dat ze technisch uitontwikkeld zijn.
De baas hijgt bij de technicus in zijn nek om het product zo snel mogelijk klaar te maken.
De technicus heeft een deadline om het project te voltooien die meestal niet gehaald wordt.
Als de deadline daar is zegt de technicus dat het af is terwijl er nog veel bekende problemen zijn in soft of hardware.
Het wordt dan gewoon op de markt geflikkerd of het nou af is of niet,Onder het motto we zien wel of het werkt of niet aan de hand van de klachten die we krijgen.
De concurentie hijgt namelijk ook in de nek van het bedrijf die de techniek moet exploiteren, dus haast is geboden, want er kan tegenwoordig maar kort van geprofiteerd worden.
Klanten hou je immers niet meer voor het leven.
Als het project dan van de grond komt zijn de klachten ook meestal niet van de lucht.
Daar zet je dan een partij mensen op die totaal niet met elkaar overweg kunnen en ook weten dat ze maar een jaarcontract hebben of uitzendkracht zijn, dus motivatie minimaal.
Dit tesamen met incompetente mensen (meerderen) die alleen maar werken voor eigenbelang en weinig verantwoording durven te nemen schept dit soort chaos.
De mensen die dan serieus bezig zijn krijgen de grootste belasting op hun nek en dit zijn de potentiele slachtoffers voor een burnout.
Dit gaat echt niet alleen op Wanadoo maar voor het gros vande providers.
Zo heb ik al helpdeskellende mogen ervaren met WXS, Planet Internet, Wish, Tiscali, en Scarlet.
Al deze bedrijven staan wat mij betreft op een lijstje waar ik nooit geen zaken meer mee wil doen.
De enigste provider die ik als positief ervaren heb is XS4all.
XS4all is waar ik begon en na vele omzwervingen weer terug ben en waar naar mijn mening wel competente mensen werken die weten waar ze over praten.
Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar dit verhaal is gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen.

jurjendt

Ongelezen bericht door jurjendt »

Niet reageren op mail is onzin, heb nu al 3x binnen een dag antwoord gehad.

Gesloten