LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] We hebben een verhuisprobleem met HetNet.
We hebben een verhuisprobleem met HetNet.
Van 2 huizen met 2 ADSL-aansluitingen (HetNet en XS4ALL)gaan we er één maken! Leuk dus. Dus het abonnement met HetNet opgezegd. Niet dus! Contract loopt nog een half jaartje door! Het eigenlijk bijbehorende telefoonabonnement is ook opgezegd. Huis wordt verkocht. Hoe HetNet ons dan wil blijven voorzien van ADSL??
Re: We hebben een verhuisprobleem met HetNet.
Waar voorheen er nog een maas in de regelgeving zat. Een opheffing telefonie zorgde er automatisch voor dat het contract ook per direct werd ontbonden. Dit is in eind juni 2005 aangepast zodat er nu per einde contract wordt door gefactureerd (conform algemene voorwaarden).
Echter, als je Instap Surfen hebt, dan is er eigenlijk niks aan de hand, want een rekening van ADSL is 2-ledig, namelijk een gedeelte voor de netwerkbeheerder - KPN in dit geval-, bij alle ADSL-abonnementen hoger dan Tijdsurfen is dat altijd 19,95 p/maand en een gedeelte voor de provider. Bij Instap Surfen heb je niet zo'n provider gedeelte.
Bij een opheffing telefonie betaal je dus tot einde contract alleen nog het provider gedeelte, het KPN gedeelte zal tenslotte niet meer gefactureerd worden, TENZIJ je nog in het eerste ADSL jaar zit, dan kan KPN je een eindrekening sturen voor de resterende maanden.
Mvg,
Gertjan
Echter, als je Instap Surfen hebt, dan is er eigenlijk niks aan de hand, want een rekening van ADSL is 2-ledig, namelijk een gedeelte voor de netwerkbeheerder - KPN in dit geval-, bij alle ADSL-abonnementen hoger dan Tijdsurfen is dat altijd 19,95 p/maand en een gedeelte voor de provider. Bij Instap Surfen heb je niet zo'n provider gedeelte.
Bij een opheffing telefonie betaal je dus tot einde contract alleen nog het provider gedeelte, het KPN gedeelte zal tenslotte niet meer gefactureerd worden, TENZIJ je nog in het eerste ADSL jaar zit, dan kan KPN je een eindrekening sturen voor de resterende maanden.
Mvg,
Gertjan
Re: We hebben een verhuisprobleem met HetNet.
@Gertjan:
Bedankt voor het antwoord! Ik heb HetNet reeds voor een probleem geplaatst. De Helpsdesk reageert, zoals gebruikelijk als een soort ROBOT met een IQ<10. Ik ben benieuwd naar hun reactie! Bedankt voor het antwoord!
Bedankt voor het antwoord! Ik heb HetNet reeds voor een probleem geplaatst. De Helpsdesk reageert, zoals gebruikelijk als een soort ROBOT met een IQ<10. Ik ben benieuwd naar hun reactie! Bedankt voor het antwoord!