Beste Radar,
Ik heb namens een bedrijf een gehele website ontwikkeld. Hiervoor heb je een hosting nodig en een domeinnaam. Deze zijn beide geregistreerd bij bedrijf x ( niet nader te noemen ) in het jaar 2003. Dit bedrijf is in 2004 overgenomen door bedrijf Y. Hiervan heb ik toentertijd een brief gekregen met de mededeling dat bedrijf Y bedrijf X heeft overgenomen, en alle klanten van bedrijf X zou overnemen. Sindsdien ben ik dus klant van bedrijf Y. Verder ging alles goed tot op het moment dat de website niet meer te bereiken was.
Voor de hosting betaal je aan x bedrag. Dit bedrag is altijd netjes overgemaakt naar bedrijf Y. Nu hebben we dit jaar echter geen factuur ontvangen en staat tot onze verbazin de domeinnaam te koop aangeboden en staat deze niet meer geregistreerd op onze naam.
We hebben veel contact gehad met het bedrijf Y en getracht of ze een factuur op konden sturen, zodat ze konden laten zien dat deze betaald was. Ze hebben de administratie niet op orde, en konden ons niet vertellen wanneer, door wie, naar wie de factuur gestuurd zou zijn.
Na vele afwijzingen van de kant van bedrijf Y willen we andere stappen ondernemen. Wanneer er support tickets worden gestuurd worden ze niet behandeld. Ook wanneer we telefonisch contact met het bedrijf opnamen stonden ze ons niet te woord. Wanneer we ze wel te spreken kregen was het meestal een kort gesprek met het verhaal dat bedrijf X verantwoordelijk is voor de domeinnaam.
Mijn vraag is: kan ik het bedrijf Y voor de kosten op laten draaien die gemaakt moeten worden op het domein terug te moeten kopen ( staat te koop op www.sedoparking.com ) Naar mijn inziens is het bedrijf toch verantwoordelijk voor alle klanten die ze hebben overgenomen van bedrijf X? We maken toch geld over naar bedrijf Y voor de te leveren diensten.
Alvast bedankt voor een reactie.
Wie heeft dit overigens nog meer meegemaakt? Gaat om het bedrijf E-dentify uit Goutum.
mvg,
Eclipse
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webhosting; wat is mijn recht
Re: Webhosting; wat is mijn recht
Beste Eclipse,
Je bent niet de enig die problemen heeft met E-dentify. Kijk eens bij de consumentenbond op het forum daar zijn ook een aantal mensen die problemen hebben met dit bedrijf.
Je bent niet de enig die problemen heeft met E-dentify. Kijk eens bij de consumentenbond op het forum daar zijn ook een aantal mensen die problemen hebben met dit bedrijf.