LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Website Ultimategifts.nl oplichting?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Elowynpfaine

Website Ultimategifts.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Elowynpfaine »

Hallo,

Ik zit momenteel met een probleem en ik hoop dat mensen mij kunnen helpen hiermee. Op de website van www.ultimategifts.nl heb ik op 24 augustus een cadeau gekocht ter waarde van 72,76. De levertijd van het item zou twee weken zijn. Na twee weken nog niks gehoord of gezien, dus ik heb contact met het bedrijf opgenomen. Ik heb tot op heden na al mijn mails geen enkele reactie terug gekregen. Telefonisch contact biedt geen oplossing, aangezien het telefoonnummer buiten werking is gesteld. Op de site schrijven ze dat ze bezig zijn met technisch onderhoud, maar na onderzoek te hebben gedaan blijkt dit niet het geval te zijn. Ik heb contact opgenomen met de kamer van koophandel, en de gegevens van wat zij op hun site schrijven komen totaal niet overeen met de gegevens die zij verstrekt. Als ik het adres van KvK intoets op internet, kom ik ook op een apart thuisadres uit ipv een winkel. De KvK heeft verder nog gekeken, maar ook zij krijgen geen contact met het bedrijf en hebben aan mij verteld dat ik waarschijnlijk te maken heb met oplichting. Op internet circuleren meerdere verhalen rond van gedupeerden, die al maanden wachten op hun geld of item. Het rare is, ultimategifts was voorheen altijd een goed internetbedrijf geweest die een goede service aanbood, maar sinds augustus dit jaar is dit helaas veranderd. Mijn geld heb ik via de bank proberen terug te krijgen, maar zij (Rabobank) kon niets voor mij betekenen. Ondertussen gaat hun website (ultimategifts.nl) gewoon door, waardoor ik bang ben dat meer mensen gedupeerd zullen worden. Nu vraag ik me af, is er nog een manier waarop ik mijn geld terug kan krijgen of dat de website ultimategifts stop gezet wordt om te voorkomen dat meer mensen gedupeerd zullen worden?

Bedankt alvast.

Toxopeus

Re: Website Ultimategifts.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Het adres op KvK klopt denk ik wel klik klik
Er zijn meer klachten over deze website klik en klik.
Ik zou eens bellen, mocht dat niets opleveren meld je dan hier aan voor adequate hulp.

Elowynpfaine

Hallo Toxopeus,

Bedankt voor je reactie, ik heb gebruikt gemaakt van de link die jij had doorgestuurd: nummerzoeker. Ik heb het werkelijke adres (wat ik van de Kamer van koophandel had doorgekregen) ingevoerd en ik kreeg een bepaald telefoonnummer uit plus zelfs de naam! Ik heb gebeld, maar... ook hier was de telefoonnummer afgesloten.

Ik heb vervolgens op de site gekeken die je had doorgegeven waar ze je verder konden helpen. Hun tip: eerst aangifte doen bij de politiel. Ik ga morgen meteen bellen voor een afspraak!

Elowynpfaine

@sabrinadewaard: misschien ook een idee om aangifte te doen? Hoe meer aangiftes, des te sneller er werk wordt gemaakt!

silvana_1982

Ongelezen bericht door silvana_1982 »

Hallo allemaal ik ben helaas ook gedupeert door ultimategifts.nl in augustus een bestelling gedaan en na 2 weken niks gekregen. het gaat om een bedrag van €150,00 ik wou eigelijk eerst een bestelling doen van €450,00 was voor me dochtertjes verjaardag GELUKKIG niet gedaan ik dacht laat ik maar eerst deze bestelling afwachten. vandaag contact gehad met de kvk en ze hebben me een adres gegeven waar ik een aangetekende brief naar toe zou kunnen sturen i.v.m (in gebreken stellen) maar ik heb eerst op internet hun adres achtergehaald daar blijken ze dus niet meer te wonen ik heb nu echter wel haar echte adres achter kunnen halen maar nu is de vraag wat kan ik er mee doen. Hopelijk kan het worden opgelost en dat iedereen hun geld terug krijgt.We gaan nog wel aangifte doen bij de politie en hopelijk word de site uit de lucht gehaald zodat er niet meer mensen gedupeert raken

Elowynpfaine

Hallo Silvana,

Op advies van de politie heb ik ook al een brief gestuurd naar het adres wat de KvK heeft gegeven. Ik weet niet of dit het echte adres is, maar ik wacht gewoon af. Van de politie diende ik een termijn in de brief te benoemen waarbinnen ik het geld terug eiste, anders mocht ik verdere stappen ondernemen.
Ik heb in de brief benoemd dat ik mijn geld binnen 7 dagen terug wil zien.
Een andere tip van de politie: ik weet niet of je lid bent van de consumentenbond?
Als je jouw bestelling via Ideal hebt betaald, kun je (blijkbaar) verzekerd zijn. Je kan aan de consumentenbond je geld terug vragen en vragen of zij bijvoorbeeld de site weg kunnen halen / een waarschuwing plaatsen etc.
Verder ben ik ook nog zelf wat dingen aan het onderzoeken.

rollerman

Ongelezen bericht door rollerman »

hallo ook ik ben opgelicht door ultimategifts ik heb ook geen antwoord terug gekregen van mijn mail heb dit jaar ook wat besteld netjes betaald maar niks gekregen ik hoop dat er snel actie genomen wordt anders denk ik dat er nog veel meer gedupeerde komen nu de sint in aantocht is

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Elowynpfaine

Of hier sprake is van oplichting, kan ik niet beoordelen. Wel kan ik hier enige tips geven, die je in de toekomst behoeden voor de vele valkuilen die het kopen op internet met zich meebrengt:

Wellicht is het handig om hier even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg);
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl en/of op klachtenoplossing.nl.

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.

Nicole Lebbe

Ongelezen bericht door Nicole Lebbe »

Hoi

ik ben ook opgelicht alleen bij mij gaat het om een berag van 300 euro
heb dus 2 snowglobes besteld 10 augustus
heb 1 keer mail gehad met onzin van we hebben het druk
hieronder volgt dus hun mail
op het moment dat ik ging bestellen onderzoek gedaan of ze betrouwbaar waren en wat bleek mensen kregen netjes hun spullen
dus ik dacht zit wel goed dus besteld
maar nu het probleem ik heb niks en krijg niks wel met ideal betaald
ik ga nu dus ook aangiften doen bij de politie heb reeds wel al een brief gestuurd maar ook geen reactie op gekregen

hier volgt de mail die ik dus van hun heb gekregen

Beste Nicole,,

Bedankt voor uw email.

Wij hebben het erg druk momenteel en daarom wordt er niet direct op uw email gereageerd, onze excuses hiervoor.

Wat is uw vraag?

Wij hebben uw bestelling bekeken en de door u bestelde product heeft een levertijd van ca 14 dagen. U heeft op 17-08-2010 uw bestelling geplaatst.

Wij hopen u bij deze voldoende van dienst te zijn geweest mocht u nog vragen en of opmerkingen hebben dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Ultimategifts Team

ten eerste klopte de datum niet mijn bestelling was 10 -08-2010 gedaan
hierna stuurde ik dus weer een mail
en kreeg vervolgens tot nu toe geen mail meer ik denk dat ik wel 20 mails heb verstuurd

ik baal onzettend

groetjes nicole

Nicole Lebbe

die mail kreeg ik 28-10-2010

mischien niet belangrijk maar ze hebben ook hyves
en onder hyves heet deze persoon Rebecca
en op het moment dat ik mijn bestelling deed
heb ik heel google afgespeurd voor eventueele klachten
die ik dus niet kon vinden

Elowynpfaine

Hallo Maxim,

Bedankt voor je puntenlijstje, ik ben de punten eens nagelopen maar ik kom bij de meeste gevallen op negatief uit.
-Het telnummer is onbereikbaar, zowel die van hun bedrijf als die van thuis (ik weet waar de persoon in het echt woont)
-de website hebben ze sinds kort offline; misschien dat dit ook iets te maken heeft met de vele klachten die ze hebben ontvangen? Dit is aan de andere kant ook wel fijn omdat er geen andere mensen worden opgelicht.
-het staat ingeschreven bij de KvK, maar ook de KVK heeft laten doorschemeren dat er iets niet klopt (krijgen geen contact etc).
-als ik internet afspeur, vindt ik redelijk al wat klachten: op truspilot, hyves etc.
-ze waren voorheen aangesloten bij safe2shop, maar nadat deze veel klachten had ontvangen en contact had gezocht, bevestigden zij ook dat er wel iets vreemd aan de hand was. Ze mogen vanaf nu ook geen gebruik meer maken van dit keurmerk.

Maxim, ik heb me wel ingeschreven op de site klachtenoplossing, ik ben benieuwd! wel bedankt voor de tip!

@rollerman en Nicole: bedankt voor het laten weten van jullie ervaringen.
Nicole: klopt, ik stuitte ook al op een rebecca, ik weet niet of zij de persoon is die hierachter zit. Als je namelijk het werkelijke adres opzoekt op internet, krijg je een totaal andere naam uit.

SanenGeoff

Ongelezen bericht door SanenGeoff »

hallo,

ook wij hebben een bestelling openstaan bij Ultimate Gifts. Op 14 augustus hebben wij voor onze zoon een pakket besteld waarvan de levertijd 2 weken zou zijn. Tot op heden hebben wij inderdaad ook nog niets ontvangen. Natuurlijk is het pakket al betaald (via Ideal). Ondanks herhaaldelijk mailen, via verschillende adressen, hebben wij nog niets vernomen. Ik begrijp dus dat meerdere mensen dit probleem hebben. Wat is nu de beste actie om of ons geld terug te krijgen, of het product geleverd te krijgen?

In het verleden hadden wij al vaker een bestelling geplaatst en ook goed geleverd gekregen, zonder enig probleem. U begrijpt natuurlijk nu onze verbazing bij deze bestelling.

Mol2010

Ongelezen bericht door Mol2010 »

Beste lezers,
Ook ik probeer al geruime tijd contact te zoeken met ultimate gifts, omdat ook ik net als vele andere zit te wachten op een bestelling van ruim 100 euro. Vorige week kon ik nog op de website en lukte het om een email te sturen. Ik heb daar geen reactie op gekregen. Nu wilde ik dat vandaag nog eens doen , maar kreeg direct de email terug. Ook de website werkt niet meer. Mijn vermoeden dat het hier om oplichting zou gaan werdt bevestigd door het lezen van al jullie reacties. Ook ik heb nog telefonisch contact proberen te zoeken op zowel het net nummer als het mobiele nummer maar helaas afgesloten of niet beantwoord. :!: :!:
Ik ben boos!! Heb via de website van sbs6 het programma undercover in Nederland van Alberto Stegerman getipt.. als meer mensen dit doen wordt er misschien wel aandacht aan geschonken ??

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Elowynpfaine

Het doet me goed, dat je mijn lijstje gebruikt hebt. Meestal schrijf ik adviezen en hoor daar nooit meer iets over. Dit is dus een prettige uitzondering.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Elowypfaine

Op zich is het een uitstekende zaak, dat jij jouw ervaringen met dit bedrijf hier weergeeft. Door op de hoogte te zijn van de praktijken van deze firma, kunnen andere consumenten beter en bewuster beslissen of ze met dit bedrijf wel of niet zaken willen doen.

John.

SanenGeoff

Ongelezen bericht door SanenGeoff »

hallo allemaal,

ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar wij hebben een mail ontvangen van ultimate gifts met de reden waarom een en ander niet geleverd werd en waarom zij niet bereikbaar waren. De site is blijkbaar ook weer in de lucht. Hebben jullie ook allemaal bericht ontvangen?

groet,

Nicole Lebbe

ja deze mail heb ik ook gekregen

Elowynpfaine

@mol 2010: Ik heb me zelf al aangemeld voor de radar oplichting uitzending:) Dus ik wacht eerst hun reactie af.

@Nicole en sanengeoff: Wat voor mail is dat? Ik heb deze zelf helemaal niet ontvangen? Ik heb vanochtend zelf maar weer eens een mail gestuurd naar ultimategifts.

Nicole Lebbe

dit is de mail
Beste Nicole,

Wij willen eerst onze oprechte excuses aanbieden voor de zeer slechte communicatie, service en levering ten aanzien van uw bestelling bij ons.

Wellicht heeft u dit eerder van ons gehoord en hebben wij u beloofd om uw bestelling zo goed en snel mogelijk af te handelen. Echter hebben wij dit niet kunnen realiseren en dat betreuren wij ten zeerste. Wij willen niets liever dan de problemen zo goed mogelijk voor onze klanten op te lossen.

Zoals u wellicht gemerkt heeft zijn er vele klachten binnengekomen bij ons, safe to shop, ons winkel keurmerk en diverse andere websites.

Wij waren niet bereikbaar per e-mail, telefoon en ook niet op het adres waar wij onder KvK staan ingeschreven.

Uiteraard is het ons probleem dat er klachten over ons de ronde doen en daar kunnen wij niets mee doen want deze zijn helaas zeer terecht, maar wij willen u benadrukken dat wij geen oplichters zijn en dat wij uw bestelling uit onmacht niet hebben kunnen leveren of crediteren aan u.

Door tegenslagen en een bevriezing op onze betaalmiddelen hadden wij de moed niet meer om u hierover op de hoogte te stellen, temeer omdat wij ook geen indicatie hadden wanneer wij weer beschikking zouden krijgen over onze rekeningen.

Wij zullen alle websites benaderen en ook op onze eigen websites zullen wij één algemene verklaring uitbrengen betreffende de ontstane klachten bij Ultimategifts. Daarnaast zullen wij vanaf aanstaande maandag 18 oktober komen met een geheel nieuwe klantenservice waarbij u direct contact met ons kunt opnemen doormiddel van onze chat klantenservice, een nieuw telefoonnummer en uiteraard zullen wij als vanouds bereikbaar zijn middels email. Wij hopen, proberen en zullen er alles aan doen om uw vertrouwen weer terug te winnen!

Nogmaals onze excuses, wij kunnen niet genoeg aan u benadrukken hoe zeer het ons spijt dat u dit als klant heeft ervaren juist bij ons.

Inmiddels hebben wij weer toegang tot onze rekeningen en willen wij uw en alle overige bestellingen zo snel mogelijk afhandelen.

Om dit alles zo snel mogelijk in orde te kunnen maken kunnen wij het volgende voor u betekenen:

ü U kunt uw bestelling annuleren en u kunt hiervoor een tegoedbon ontvangen of restitutie van uw geld.

ü U kunt uw bestelling afwachten echter zal de verwachte levertijd van de bestelling opnieuw van start gaan omdat wij genoodzaakt zijn om de bestelling opnieuw te plaatsen bij onze leverancier.

ü U kunt ervoor kiezen om uw bestelling om te zetten in een nieuwe bestelling, met bvb producten die wij op voorraad hebben. Dit is ideaal voor een snelle levering en afhandeling van uw bestelling. Bedragen tot max. € 5,- over het oorspronkelijke bestelbedrag worden door ons betaald, bedragen boven dit totaalbedrag uitvallen, dienen bijbetaald te worden.

Vanaf as maandag is onze website volledig bijgewerkt en kunt u ons vernieuwde assortiment bekijken.

Wij betreuren de situatie dusdanig en hopen het ontstane leed enigszins te kunnen verzachten door u een cadeaubon twv 5, - euro aan te bieden die u bij een later bezoek aan ons webwinkel kunt gebruiken.

De cadeaubon is een jaar geldig en kunt u invoeren tijdens het bestelproces met de volgende code: UG1033.

Nogmaals onze excuses voor de ontstane situatie.

Heeft u vragen en of opmerkingen mailt u ons gerust hierover.

Met vriendelijke groet,

Het Ultimategifts team

Elowynpfaine

Hoi Nicole,

bedankt voor de mail. Ik had vanochtend ook een mail gestuurd en ik kreeg vrijwel direct een antwoord terug, van dat mijn bestelling binnenkort in behandeling zal worden genomen. Dus ik ben benieuwd! Even afwachten..

Gesloten