LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wehkamp/lindorff de oplichters

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wehkamp-gedupeerde

wehkamp/lindorff de oplichters

Ongelezen bericht door wehkamp-gedupeerde »

Even kort de geschiedenis februari 2009 is er een tv geleverd op een voor mij onbekend adres. Op mijn kloppende geboortedatum fout telefoonnummer en deels mijn naam goed gespeld (tussenvoegsels waren onbekend bij wehkamp)

Zij sturen blijkbaar vrolijk de aanmaning naar dit adres en besluiten ergens eind 2009 een BKR A codering eraan te hangen.

+-16 Februarie 2010 worden mijn ouders die in andere stad wonen en waarbij ik al meer dan 5 jaar niet woon gebeld. Of ze ene ******* kennen, ik dus. Waarop mijn moeder antwoord dat ik daar niet woon en geeft ze mijn telefoonnummer mee.

2 dagen later krijgen mijn ouders een aanmaning op de post.

Ik bel ze willen niet zeggen waar het over gaat alleen dat ik met lindorff (een incassoburo) contact op kan nemen en dat ik moet betalen.

Ik stuur op 18 februari 2010 per mail en brief naar lindorff dat ik niks besteld heb niet weet van een aanbod aan mij gericht en dat ik die zeker niet geaccepteerd heb en zijn van mening zijn van wel dat ze dan maar moeten bewijzen dat ik het besteld heb. Ik bel erachteraan en krijg met veel moeite een klantnummer wat het zou betreffen bij wehkamp.

Ik bel wehkamp en met veel moeite krijg ik eruit dat het een plasmascherm zou betreffen. Ik geef aan dat ik die niet besteld heb waarop ik doodleuk het antwoord krijgt. Dat iedereen dat zegt en dat ik maar moet betalen.

Nog div keren telefonisch contact met wehkamp (wij kunnen u niet helpen u moet met lindorff bellen wij hebben de vordering verkocht)
En met lindorff : u moet maar bewijzen dat u niet besteld heb (tsja hoe bewijs je in zon geval dat je iets NIET heb gedaan)

Ik verzoek meerdere keren beide partijen om dan maar aangifte te doen van fraude bij de politie zij weigeren dit te doen. Ik probeer aangifte te doen maar op de aanmaning alleen weigert de politie aangifte op te nemen omdat op dat moment alleen wehkamp gedupeert is (volgens de politie).

Maart 2010 kom ik erachter als ik telefoonabonement wil afsluiten dat er een A codering op mijn naam is gezet> dus telefoonabo geweigerd. Ik vraag bij mijn bank uittreksel bkr aan en jawoor het blijkt te gaan om dit wehkamp verhaal. En omdat inschrijving met mijn voorletters en achternaam en op mijn woonplaats is ingeschreven komt dat deze codering eruit bij iedereen die mijn bkr checkt ondanks dat er geen tussenvoegsels gebruikt zijn en adres niet klopt.

mei 2010 bel ik weer naar lindorff en nu komen ze er ineens mee dat mijn wel kloppende telefoonnummer ineens bij de bestelling zou hebben gestaan!!!

Op 18 juni !!!! na ruim 4 maanden na mijn mail krijg ik een als reactie op mijn mail de ontvangstbon deze is getekend maar op een manier die duidelijk niet met mijn naam correspondeerd. En vraagt lindorff om een uittreksel gba waaruit zou blijken dat ik niet op dat adres woon en om kopie identiteitsbewijs. Uit deze verzendbon blijkt dat ze niet mijn kloppende telefoonnummer hadden bij verzending. MIJN KLOPPENDE TELEFOONNUMMER IS DUS ACHTERAF AAN DE BESTELLING TOEGEVOEGD!!!

Ik stuur ze uittreksel historisch overzicht toe waaruit blijkt dat adres niet klopt. En weiger kopie van mijn identiteitsbewijs toe te sturen
-1 het heeft geen meerwaarde imo ik ontken niet dat geboortedatum en gedeelte van mijn naam kloppend is
-2 ben ik bang dat deze net zoals mijn telefoonnummer ook achteraf aan dossier word toegevoegd

Dus ik vraag waarom ze kopie identiteitsbewijs nodig hebben.
Zij antwoorden om handtekening te controleren, ik vraag de medewerker van lindorff zelf te kijken naar de handtekening, hij concludeert dat deze inderdaad niet van mij kan zijn. Nu komt een blijkbaar hogere medewerker ermee dat ze ook een gsm fraude op mijn naam ziet staan (niet waar) en dat ze hem daarom ter fraudebestrijding nodig hebben.
Ik geef als antwoord dat er geen enkel gegeven opstaat wat voor die fraudebestrijding nutting zou kunnen zijn. En als hij dat wel denkt hij maar aan moet geven welke gegevens hij nodig zou hebben om dit te kunnen doen. Nu krijg ik ineens als antwoord dat dit een procudurele vereiste zou zijn om het dossier af te kunnen sluiten. Ik antwoord hierop dat ik niks te maken heb met hun procedures en dat ik alle gegevens verstrekt heb die in redelijkheid van mij verwacht kunnen worden. Waarop ik als antwoord krijg dat hun de vordering dan niet kunnen laten vallen en de bkr codering blijft staan.

Dat ze de vordering niet laten vallen vind ik nog tot daaraan toe, daar heb ik geen last van. Indien ze naar de rechter gaan heb ik er toch alle vertrouwen in dat die hun hard uitlacht. Maar ik heb wel last van de bkr notering.

Het ergste is nog dat ik NOOIT iets besteld heb bij een postorder(krediet)bedrijf

Ik hoop dat wehkamp/lindorf meeleest op dit forum en dan is een keer wat gaat regelen het betreft lindorff dossiernummer M22475482

En ik blijf het vreemd vinden dat een bedrijf zonder enige dossier opbouw voor minder dan 500 euro zomaar een bkr inschrijving kan doen die alleen zij weer kunnen verwijderen. En dat blijkbaar een naam en geboortedatum voldoende is om te bestellen cq een postorderkrediet af te sluiten. Volgens mij klopt dit niet.

Helaas niet zo kort geworden....

stofzuigertje

Re: wehkamp/lindorff de oplichters

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt een klacht indienen omdat U nooit op het afleveradres heeft gewoond dus er is fraude gepleegd.

De BKR moet van Uw naam af en de misbruikte gegevens zijn ergens gevonden.
Zij moeten bewijzen dat U ooit de TV kreeg en niet U.
Een inschrijving bij gemeente dat U op de aflever datum daar niet woonde is voldoende.
Bewaar de brief met foute naam en telefoonnummer, en betaal niets.
U kunt van Wehkamp een vergoeding eisen omdat U niet een mobiel abonnement kon krijgen, dus stuur hun een rekening van extra prepaid
kosten.

michielNED

Ongelezen bericht door michielNED »

Ik zie op internet niks anders dan klachten over Lindorff. En het komt telkens neer op hetzelfde: Lindorff blijft maanden lang zeuren dat je zelf maar moet bewijzen dat je de bestelling niet gedaan kan hebben, om uiteindelijk met de staart tussen de benen van de vordering af te zien.

Zover ik begrijp heb je dus al een bewijs opgestuurd dat je niet op dat adres woonde. Ik lees echter niet hun reactie hierop, hebben ze hierop wel gereageerd? Het lijkt me, als er al vast staat dat het afleveradres niet jou adres is, het weinig nut meer heeft om na te gaan of jou handtekening klopt. Zeker als men ondertussen zelf al tot de conclusie is gekomen dat deze ook wel niet zal kloppen.

roer

Ongelezen bericht door roer »

Misschien is er iets anders aan de hand. Lees dit eens door: http://www.tctubantia.nl/regio/6989658/ ... lim-af.ece

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Wehkamp gedupeerde,

Onlangs heeft u een bericht geplaatst waarin u meldt dat er sprake is van vermoedelijke fraude.

Graag zou ik in contact met u willen komen om deze kwestie in behandeling te nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen aan [email protected] zodat ik deze zaak in samenwerking met Wehkamp B.V. kan onderzoeken?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
afdeling klachten & fraude
Lindorff B.V.
www.eenvoudigbetalen.nl

Lindorff

Lindorff heeft deze kwestie in behandeling genomen en zal in samenwerking met Wehkamp B.V. een onderzoek starten.

wehkamp-gedupeerde

Als jullie die kwestie in behandeling nemen is het wel logisch als u met mij daarover contact opneemt.

Al ben ik wel blij dat u nu eindelijk ergens op reageerd!

wehkamp-gedupeerde

Ollee net telefonisch bericht gehad van mevrouw Bosch dat ze de bkr inschrijving en de vordering laten vallen.

Maar een excuus, nee dat niet

Eindelijk van dit gezeik af, dus ook voor alle andere mensen die met lindorff/wehkamp problemen hebben. Als je in je recht sta HOU VOL !!!
Laatst gewijzigd door wehkamp-gedupeerde op 28 jul 2010 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Lindorff

Inmiddels hebben wij contact gehad met TS en deze vervelende kwestie afgehandeld. TS ontvangt een excuusbrief. Wehkamp B.V. heeft de BKR-codering per direct aangepast.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Lindorff schreef:TS ontvangt een excuusbrief. Wehkamp B.V.
En de negatieve BKR blijft vijf jaar zichtbaar, totdat hij automatisch uit het bestand wordt verwijderd, toch Lindorff?

wehkamp-gedupeerde

Geachte heer xxx,

Uit onderzoek blijkt dat wij u ten onrechte hebben aangeschreven voor een
vordering van Wehkamp B.V.

Wij betreuren de gang van zaken ten zeerste en bieden u onze welgemeende
excuses aan.
Lindorff B.V. zal u niet langer aanschrijven voor de vordering. De
vordering is gesloten.
Inmiddels heeft Wehkamp B.V. de registratie bij Bureau Krediet Registratie
verwijderd en bent u schadeloos gesteld.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. xxx
Afhandeling klachten en fraude
Lindorff B.V.

E. [email protected]
Bezoek ook eens onze website: www.lindorff.nl

Heb hun dan ook vriendelijk een reply gestuurd om mij kosteloos te stellen. Ondere ander voor de kosten bij de gemeente voor de documenten die hun van mij verlangde.

wehkamp-gedupeerde

Goedendag xxx,

De (terug)betalingen vinden plaats op elke dinsdag.
In de loop van week 31 zal het bedrag op uw rekening zichtbaar zijn.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lindorff

Kijk dat is wel netjes. Bedankt radarforum , wat ik hier post is veeeel veeeel belangrijker geweest voor het oplossen van deze zaak dan alles ervoor.

jor

Ongelezen bericht door jor »

wehkamp-gedupeerde schreef: Kijk dat is wel netjes. Bedankt radarforum , wat ik hier post is veeeel veeeel belangrijker geweest voor het oplossen van deze zaak dan alles ervoor.
Dat is altijd fijn om te horen :mrgreen:
Succes verder.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Alleen jammer, dat Lindorff je kennelijk pas serieus neemt als je op dit forum gaat klagen. Siert ze helaas niet. Als je rechtstreeks contact met ze opneemt, wordt je kennelijk niet serieus genomen bij Lindorff. Reeds meerdere malen zie ik ze hier op klachten reageren. Eigenlijk is dat een schande. Lindorff :oops:

wehkamp-gedupeerde

Lindorff heb de geleden schade/gemaakte kosten vergoed.

Eind goed al goed

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dan nog even - Lindorff heeft het afgehandeld, schijnbaar naar tevredenheid.

Heb je ooit van de aanstichters - Wehkamp dus - een excuus gehad?
Want zonder hun fout was Lindorff nooit achter je aangegegaan (denk ik dan).

wehkamp-gedupeerde

Jup heb een excuusbrief gehad

JeffreyVtn

Ongelezen bericht door JeffreyVtn »

Nu werk ik zelf in een telecomwinkel en is mijn ervaring dat een BKR registratie 5 jaar lang zichtbaar blijft. Of je nou wel of niet klaar bent met betalen.

Het is dus dan ook 5 jaar lang niet mogelijk een telefoonabonnement op je naam te krijgen.

Is je registratie nu echt helemaal verwijderd? Met andere woorden, heb je je GSM-abonnement al?

Engelen67

Ongelezen bericht door Engelen67 »

Ik zit met een zelfde soort zaak.

Mijn Wehkamp account is eind vorig jaar gehackt. Een aantal laptops zijn op mijn naam gekocht en de facturen naar mijn huisadres gestuurd. Heel vervelend allemaal. Ik bleef bellen en mailen met Wehkamp. Er werd telkens gezegd dat zij de zaak aan hun afdeling Fraudeopsporing zouden doorgeven. Uiteindelijk voor de zekerheid maar een aangetekende brief in februari 2010 gestuurd. Daarna niets meer gehoord.

Totdat ik vandaag thuis op de deurmat een aanmaning van Lindorff vond. Of ik even het geld wil betalen, anders sturen ze een deurwaarder! Mijn hemel, zijn ze nu helemaal gek geworden daar en bij Wehkamp ook trouwens. Volgens mij heb ik dus nu ook een bkr notering ofzoiets.
Ik vind dit echt een schandalige manier van werken. Lindorff en Wehkamp krijgen van mij een stevige brief.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

16 oktober heeft u een bericht geplaatst waarin u meldt dat er ook sprake is van vermoedelijke fraude op uw klantnummer.

Graag zou ik in contact met u willen komen om deze kwestie in behandeling te nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen aan [email protected]. zodat ik deze kwestie in behandeling kan laten nemen cq onderzoeken?

Gesloten