Weer discussie over mobiel dataverbruik met KPN.
Voor de derde keer in nog geen twee jaar heb ik met KPN een discussie over mijn mobiel dataverbruik. In alle gevallen een "internetbundel EU" gekocht die het mogelijk maakt in Europa 100 Mb te gebruiken voor 10 euro. Bij 80% van het verbruik krijg je een waarschuwing en bij 100% verbruik weer een melding en gaat automatisch een nieuwe bundel lopen.
Zelf een app op mijn mobieltje "Watchdog" die dataverbruik registreert. Gescheiden voor 'via provider' of via 'Wifi'. Ik gebruik meer dan één bundel per keer. Twee keer geld retour gekregen wegens blijkbaar verkeerde registratie door KPN. Nu ik voor de derde keer een discussie moet voeren over de rekening van het dataverkeer (misschien met name over internetverbruik van 48Mb om 4 uur 's nachts als ik gewoonlijk lig te slapen) krijg ik te horen dat de verschillen ontstaan door verschil in registratie bij KPN en de "Watchdog"-app. Zo (dan gaat er bij mij een belletje rinkelen); en wie heeft er dan gelijk? "Onze eigen registratie natuurlijk, onze registratie is leidend." En als ik dat vreemd vind: "misschien moet u de KPN-app installeren". Maar is die betrouwbaar? Meet die het werkelijke verbruik? "Ja, want die gebruikt de registratiegegevens van de KPN via het internet"!!!
Ofwel DIE MEET NIET, MAAR GEEFT JE DE ILLUSIE DAT HET KLOPT.
Moeilijk verhaal dus. Ook al omdat de provider niet mag kijken naar wat je op het internet doet.
Maar is er dan geen autoriteit die kan controleren hoe het met de registratie van verbruik is gesteld? Moeten wij allemaal voetstoots aannemen dat elke (automatische) registratie van dataverkeer (en telefoon?) zonder mankeren feilloos verloopt?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie controleert verbruik telecomproviders?
Re: Wie controleert verbruik telecomproviders?
En je hebt een heel goed punt. Evenzo vreemd vind ik het naar boven afronden van providers per internet sessie. Je abo is per maand, dus je data ook, maar niet heus. 2 kb wordt afgerond naar 100 kb. Euh? Pardon? Mag ik mijn abonnementsgeld dan ook maar gunstig voor mij naar beneden afronden? 100 euri wordt 2,50?
Tijd voor nog meer regeltjes voor de providers, want alleen dan kunnen ze zich blijkbaar schappelijk gedragen.
Tijd voor nog meer regeltjes voor de providers, want alleen dan kunnen ze zich blijkbaar schappelijk gedragen.