LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
Over voormalig FREEHOSTING
Ooit was er Freehosting, gratis NL domein en hosting als je een KVKnummer had en in ruil een reclamebanner.
Toen kwam LaDot in beeld en in actie
LaDot heeft Freehosting overgenomen en ging de gratis dienst opheffen en wilde Freehosting klanten overzetten naar betaalde nieuwe hosting abonnementen. Een aanbod hebben ze alleen in onderstaand vermelde e-mail gedaan. Niet reageren ben je je gratis dienst kwijt, wel reageren en tekenen en je bent klant die moet betalen zou je denken ?
MAAR DAARNA GING HET MIS
Vervolgens hebben ze zo lijkt het steeds meer, iedereen die NIET reageerde op het aanbod een basic abonnement toebedeeld en zijn ze begonnen met stomweg factureren en later zelfs incasseren via Intrum Justitia.
Buigen of breken
Veel mensen zijn mogelijk gezwicht voor de dreigen rechtbank incasso's van Intrum Justitia, ikzelf stond ook bijna op het punt om maar te betalen en er vanaf te zijn...
Echter een getekende overeenkomst is er niet dus waarom zou je moeten betalen. Iets wat gratis was kan niet zomaar betaald worden zonder handtekening ? toch ??
Vordering afwijzen en klaar zou je denken..
Een incasso vordering kun je afwijzen met reden (geen getekend contract voor de vordering) en dan moet Intrum het bewijs leveren en bij LaDot halen. Echter Intrum werkt voor LaDot dus die sturen liever hun automatische incasso briefjes naar jou in plaats van LaDot te horen dat het een vergissing is en de zaak moet stoppen ?!
LaDot en Intrum, Dubbel-ON-fris
Ik heb nu na 3 jaar nog steeds 4 incassoprocedure's (JB variant en SB variant) lopend in behandeling. Allemaal zijn ze afgewezen en ik de eis gedaan om een kopie getekende overeenkomst te krijgen (kreeg hierop ooit mijn gratis freehosting aanmelding in de fax als bewijs hahaa ). Ook heb ik La Dot afzonderlijk benaderd om mij als klant te verwijderen en ze uitgelegd dat ik geen abonnement of contract heb met ze heb.
U wilt geen klant zijn/worden of blijven mag dat ... ?
Helaas, denk je er vanaf te zijn... Intrum noteerde netjes alle opmerkingen maar begint na enige tijd gewoon een nieuwe incasso procedure met een ander referentie nummertje en vergeet alle andere/voorgaande en op dezelfde fars een nieuwe zaak. Hebben ze LaDot wel gebeld om de rechtmatigheid van hun incasso te checken ??
LaDot probeert uit alle macht te beweren dat je de dienst hebt gebruikt, je klant bent, het domein van jou is etc.. maar verzaakt om na "afloop van deze onzinargumenten" Intrum te laten stoppen met incasseren.
Kan mijn werk u helpen ?
Ik heb nu de volgende zaken bereikt na meer dan DRIE JAAR.
- de stichting SIDN heeft mij de eigenaarschap-historie van het freehosting domein gegeven. Handig voor in de rechtbank.
- Ik heb alle incasso's en vorderingen afgewezen bij Intrum maar er kwamen steeds nieuwe incasso referentie-nummertjes bij ?
- Ik heb een e-mail (fax of brief krijg ik niet) van LaDot (nu Active24) dat ik al tijden geen klant meer ben en geen openstaande vorderingen meer heb.
- Na het werk van Intrum te hebben gedaan hoop ik dat zij nu stoppen met incasso briefjes en blindelings opdrachten van LaDot uit te voeren
.. want anders ??? weet ik het ook niet meer..
Wie is er ook de klos en wie kan er tips of hulp bieden.
Met meer mensen sta je sterk, ik heb al minstens 3 lotgenoten gesproken die o.a. via www.webhosters.nl mijn commentaar aldaar hebben gelezen. Maar zijn er meer ??
Kan en Wil RADAR ons helpen ??
TV is een machtig medium, iets waar ik en andere 3 jaar mee bezig zijn kan soms op 1 avond landelijk opgelost worden. Is dit "belangrijk" genoeg voor een RADAR uitzending ? ik weet de weg en belangen niet ... wie weet lezen ze mee ?
m.vr.gr.
Dennis Dofferhoff
doffie -at- xs4all.nl
========================
De bewuste e-mail uit mei 2001 !!!
========================
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Zoals u wellicht heeft vernomen, is Freehosting.nl op 7 februari jl.
> overgenomen door Ladot Nederland B.V.
> Hierdoor kan Ladot de activiteiten van Freehosting continueren.
>
> Uiteraard wil Ladot de samenwerking op een professionele manier met u
> voortzetten.
> Zoals u zult begrijpen kan dit echter niet langer gratis.
> Onder het motto: 'Internet Back to Business' biedt Ladot een pakket met
> professionele internetoplossingen voor zowel zakelijke als particuliere
> klanten.
> Per 1 juni 2001 zal het Lite pakket vervallen. Wij verzoeken u vriendelijk
> om uw Lite Pakket om te zetten naar één van de onderstaande mogelijkheden.
>
> Specs Basic Standard Plus
> Prijs per maand 3,50 Euro 7,50 Euro 16,50 Euro
> Schijfruimte 5 MB 10 MB 30 MB
> Dataverkeer p.mnd 0,5 GB 1,5 GB 4 GB
> E-mailpostbus 1(Webmail adres) 1 (POP 3) 5 (POP 3)
>
> Indien u kiest voor een Standaard of Plus pakket en voor 31 mei 2001 uw
> abonnement omzet, ontvangt u gratis het boek 'XHTML voor Dummies'
inclusief
> handige CD-rom. Het boek bevat handzame informatie over het maken van een
> eigen website en heeft een winkelwaarde van Fl. 79,95.
>
> Het enige dat u hoeft te doen is het formulier, dat is te vinden op de
> link http://www.ladot.com/misc/forms/liteupgradefactuur.html , getekend
> aan ons te retourneren.
>
> Indien u vragen heeft over bovenstaande of meer wilt weten over de
> producten en diensten van Ladot, dan kunt u contact opnemen met onze
> afdeling Customer Care op telefoonnummer: 020-xxxxxx of met onze afdeling
> Verkoop op nummer 020-xxxxxxx
> (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.30 uur).
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en
> verheugen ons op een hernieuwde samenwerking.
>
> Met vriendelijke groet,
> Ladot Nederland B.V.
>
> Martien van Rosmalen
> General Manager
========================
Ooit was er Freehosting, gratis NL domein en hosting als je een KVKnummer had en in ruil een reclamebanner.
Toen kwam LaDot in beeld en in actie
LaDot heeft Freehosting overgenomen en ging de gratis dienst opheffen en wilde Freehosting klanten overzetten naar betaalde nieuwe hosting abonnementen. Een aanbod hebben ze alleen in onderstaand vermelde e-mail gedaan. Niet reageren ben je je gratis dienst kwijt, wel reageren en tekenen en je bent klant die moet betalen zou je denken ?
MAAR DAARNA GING HET MIS
Vervolgens hebben ze zo lijkt het steeds meer, iedereen die NIET reageerde op het aanbod een basic abonnement toebedeeld en zijn ze begonnen met stomweg factureren en later zelfs incasseren via Intrum Justitia.
Buigen of breken
Veel mensen zijn mogelijk gezwicht voor de dreigen rechtbank incasso's van Intrum Justitia, ikzelf stond ook bijna op het punt om maar te betalen en er vanaf te zijn...
Echter een getekende overeenkomst is er niet dus waarom zou je moeten betalen. Iets wat gratis was kan niet zomaar betaald worden zonder handtekening ? toch ??
Vordering afwijzen en klaar zou je denken..
Een incasso vordering kun je afwijzen met reden (geen getekend contract voor de vordering) en dan moet Intrum het bewijs leveren en bij LaDot halen. Echter Intrum werkt voor LaDot dus die sturen liever hun automatische incasso briefjes naar jou in plaats van LaDot te horen dat het een vergissing is en de zaak moet stoppen ?!
LaDot en Intrum, Dubbel-ON-fris
Ik heb nu na 3 jaar nog steeds 4 incassoprocedure's (JB variant en SB variant) lopend in behandeling. Allemaal zijn ze afgewezen en ik de eis gedaan om een kopie getekende overeenkomst te krijgen (kreeg hierop ooit mijn gratis freehosting aanmelding in de fax als bewijs hahaa ). Ook heb ik La Dot afzonderlijk benaderd om mij als klant te verwijderen en ze uitgelegd dat ik geen abonnement of contract heb met ze heb.
U wilt geen klant zijn/worden of blijven mag dat ... ?
Helaas, denk je er vanaf te zijn... Intrum noteerde netjes alle opmerkingen maar begint na enige tijd gewoon een nieuwe incasso procedure met een ander referentie nummertje en vergeet alle andere/voorgaande en op dezelfde fars een nieuwe zaak. Hebben ze LaDot wel gebeld om de rechtmatigheid van hun incasso te checken ??
LaDot probeert uit alle macht te beweren dat je de dienst hebt gebruikt, je klant bent, het domein van jou is etc.. maar verzaakt om na "afloop van deze onzinargumenten" Intrum te laten stoppen met incasseren.
Kan mijn werk u helpen ?
Ik heb nu de volgende zaken bereikt na meer dan DRIE JAAR.
- de stichting SIDN heeft mij de eigenaarschap-historie van het freehosting domein gegeven. Handig voor in de rechtbank.
- Ik heb alle incasso's en vorderingen afgewezen bij Intrum maar er kwamen steeds nieuwe incasso referentie-nummertjes bij ?
- Ik heb een e-mail (fax of brief krijg ik niet) van LaDot (nu Active24) dat ik al tijden geen klant meer ben en geen openstaande vorderingen meer heb.
- Na het werk van Intrum te hebben gedaan hoop ik dat zij nu stoppen met incasso briefjes en blindelings opdrachten van LaDot uit te voeren
.. want anders ??? weet ik het ook niet meer..
Wie is er ook de klos en wie kan er tips of hulp bieden.
Met meer mensen sta je sterk, ik heb al minstens 3 lotgenoten gesproken die o.a. via www.webhosters.nl mijn commentaar aldaar hebben gelezen. Maar zijn er meer ??
Kan en Wil RADAR ons helpen ??
TV is een machtig medium, iets waar ik en andere 3 jaar mee bezig zijn kan soms op 1 avond landelijk opgelost worden. Is dit "belangrijk" genoeg voor een RADAR uitzending ? ik weet de weg en belangen niet ... wie weet lezen ze mee ?
m.vr.gr.
Dennis Dofferhoff
doffie -at- xs4all.nl
========================
De bewuste e-mail uit mei 2001 !!!
========================
> Geachte heer/mevrouw,
>
> Zoals u wellicht heeft vernomen, is Freehosting.nl op 7 februari jl.
> overgenomen door Ladot Nederland B.V.
> Hierdoor kan Ladot de activiteiten van Freehosting continueren.
>
> Uiteraard wil Ladot de samenwerking op een professionele manier met u
> voortzetten.
> Zoals u zult begrijpen kan dit echter niet langer gratis.
> Onder het motto: 'Internet Back to Business' biedt Ladot een pakket met
> professionele internetoplossingen voor zowel zakelijke als particuliere
> klanten.
> Per 1 juni 2001 zal het Lite pakket vervallen. Wij verzoeken u vriendelijk
> om uw Lite Pakket om te zetten naar één van de onderstaande mogelijkheden.
>
> Specs Basic Standard Plus
> Prijs per maand 3,50 Euro 7,50 Euro 16,50 Euro
> Schijfruimte 5 MB 10 MB 30 MB
> Dataverkeer p.mnd 0,5 GB 1,5 GB 4 GB
> E-mailpostbus 1(Webmail adres) 1 (POP 3) 5 (POP 3)
>
> Indien u kiest voor een Standaard of Plus pakket en voor 31 mei 2001 uw
> abonnement omzet, ontvangt u gratis het boek 'XHTML voor Dummies'
inclusief
> handige CD-rom. Het boek bevat handzame informatie over het maken van een
> eigen website en heeft een winkelwaarde van Fl. 79,95.
>
> Het enige dat u hoeft te doen is het formulier, dat is te vinden op de
> link http://www.ladot.com/misc/forms/liteupgradefactuur.html , getekend
> aan ons te retourneren.
>
> Indien u vragen heeft over bovenstaande of meer wilt weten over de
> producten en diensten van Ladot, dan kunt u contact opnemen met onze
> afdeling Customer Care op telefoonnummer: 020-xxxxxx of met onze afdeling
> Verkoop op nummer 020-xxxxxxx
> (maandag t/m vrijdag 9.00 - 17.30 uur).
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en
> verheugen ons op een hernieuwde samenwerking.
>
> Met vriendelijke groet,
> Ladot Nederland B.V.
>
> Martien van Rosmalen
> General Manager
========================
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
Hoi,
Ik ben ook door hun genept.
Even kort samenvatten.
In 2001 en 2002 een website bij Freehosting/Lador gehost.
In 2002 opgezegd en per email een bevestiging gekregen, die week daarop was mijn domeinnaam ineens beschikbaar, dus ze moeten mijn opzegbrief wel hebben behandeld.
Ik heb wel afschriften gevonden van 2001 en 2002, maar ben volgens mij hun bevestiging dat mijn domein opgezegd is kwijt. Mijn PC was kapot. (gegevens foetsie). Ik dacht dat alles in orde was, omdat mijn domein dus vrij/beschikbaar is.
Vorige week kreeg ik op het adres van mijn ouders een factuur van 180 euro. (periode 2002 t/m 2005). Raar maar waar terwijl het domein gewoon vrij/beschikbaar is.
Hoe kan je gegevens opvragen bij SIDN?
Mijn email is: [email protected]
Ik hoop echt dat Radar ons kan helpen, want het bedrijf is echt ..................
Groetjes Daffy
Ik ben ook door hun genept.
Even kort samenvatten.
In 2001 en 2002 een website bij Freehosting/Lador gehost.
In 2002 opgezegd en per email een bevestiging gekregen, die week daarop was mijn domeinnaam ineens beschikbaar, dus ze moeten mijn opzegbrief wel hebben behandeld.
Ik heb wel afschriften gevonden van 2001 en 2002, maar ben volgens mij hun bevestiging dat mijn domein opgezegd is kwijt. Mijn PC was kapot. (gegevens foetsie). Ik dacht dat alles in orde was, omdat mijn domein dus vrij/beschikbaar is.
Vorige week kreeg ik op het adres van mijn ouders een factuur van 180 euro. (periode 2002 t/m 2005). Raar maar waar terwijl het domein gewoon vrij/beschikbaar is.
Hoe kan je gegevens opvragen bij SIDN?
Mijn email is: [email protected]
Ik hoop echt dat Radar ons kan helpen, want het bedrijf is echt ..................
Groetjes Daffy
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
motto blijft eerst zien dan geloven en ik ga maar niet wachten op excuses voor de jarenlange bloedhondenacties zonder een rechtelijke basis ... maar misschien stopt het hier nu voor mij :
--------------------
Goedemiddag,
Uw genoemde vorderingen zijn teruggetrokken bij Intrum.
Customer Service Agent
Active24 NL
http://www.active24.nl
--------------------
Goedemiddag,
Uw genoemde vorderingen zijn teruggetrokken bij Intrum.
Customer Service Agent
Active24 NL
http://www.active24.nl
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
ik zag hier een bericht over ladot
6 jaar geleden was ik er lid van
heb gelijk afgezegt!!!!
schriftelijk2x
telefonisch25x
aangetekent1x
maar ben er nu nog niet van af!!!!!!!!
TEL O416352229
6 jaar geleden was ik er lid van
heb gelijk afgezegt!!!!
schriftelijk2x
telefonisch25x
aangetekent1x
maar ben er nu nog niet van af!!!!!!!!
TEL O416352229
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
IK WORD GEK VAN LADOT/ INTRUM JUSTITIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
RADAR HELP ONS ????????????????????
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
November 2003 heb ik mijn account bij Ladot, wegens beeindiging van mijn bedrijf, opgezecht. Helaas was ik net te laat. Uiteinedelijk heb ik betaald al was ik het totaal niet eens met de beredenering.
Ik dacht toen in mijn ontwetendheid dat ik klaar was met Ladot. U raad het al, dat is dus niet zo. Ik krijg gewoon een rekening thuis voor het jaar 2005. Op mijn briefen aan Ladot (Active24) wordt niet gereageerd.
Ik zie het lijk al drijven.
Sterkte in de strijd.
Bert
Ik dacht toen in mijn ontwetendheid dat ik klaar was met Ladot. U raad het al, dat is dus niet zo. Ik krijg gewoon een rekening thuis voor het jaar 2005. Op mijn briefen aan Ladot (Active24) wordt niet gereageerd.
Ik zie het lijk al drijven.
Sterkte in de strijd.
Bert
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
INTRUM JUSTITIA
goh is dat niet ook het incasso bedrijf van UPC????????????
kijk maar eens op het UPC forum, dat weet je hoe ze te werk gaan
goh is dat niet ook het incasso bedrijf van UPC????????????
kijk maar eens op het UPC forum, dat weet je hoe ze te werk gaan
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
Hierbij ff de adresgegevens wat die zijn niet 123 te vinden:
Active 24
Postadres:
Postbus 317
1200 AH Hilversum
Bezoekadres:
Arendstraat 27 - 29, Rotorgebouw
1223 RE Hilversum
Openingstijden:
De Customers Services afdeling
is op werkdagen bereikbaar van
09.00 uur - 17.30 uur
KvK-nummer:: 39073934
BTW-nummer: NL 808835233 B01
Telefoon en E-mail contact
Sales:
Telefoon : 0800-2266666
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Sales
Customer Care (Algemene vragen):
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 1 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Customer Care
Technische Helpdesk:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 2 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Technische Helpdesk
Internet Access:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 1, 1, 2 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
Finance:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 3 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Finance
Active 24
Postadres:
Postbus 317
1200 AH Hilversum
Bezoekadres:
Arendstraat 27 - 29, Rotorgebouw
1223 RE Hilversum
Openingstijden:
De Customers Services afdeling
is op werkdagen bereikbaar van
09.00 uur - 17.30 uur
KvK-nummer:: 39073934
BTW-nummer: NL 808835233 B01
Telefoon en E-mail contact
Sales:
Telefoon : 0800-2266666
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Sales
Customer Care (Algemene vragen):
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 1 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Customer Care
Technische Helpdesk:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 2 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Technische Helpdesk
Internet Access:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 1, 1, 2 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
Finance:
Telefoon : 0900-2266666 (€ 0,30 p/m)
Keuze optie 3 in het menu
Fax : +31 (0)35-7736991
E-mail : Finance
Re: Wie krijgt ook LaDot / Intrum incasso's rond Freehosting ?
Lotgenoten... ik ben een redelijk eind nu met onze vrienden van active en intrum. Het stappenplan wil ik niet online zetten anders vinden ze daar wellicht ook weer wat op (Piet Paranoia). Kennis is m8 niet waar.
Dus drop ff een mail op [email protected] en ik stuur je de stappen.
Cheers, Biener
Dus drop ff een mail op [email protected] en ik stuur je de stappen.
Cheers, Biener