Beste Mensen,
Ik heb thuis internet van tele2, en ik heb in mijn huishouden verschillende computers die via dat modem van tele2 dus internet zouden moeten krijgen.
Als ik gebruik wil maken van het internet via een kabel (dus netwerk kabel van modem naar laptop) werkt dat prima maar als ik die laptop op de wifi wil gebruiken is de verbinding echt heel erg slecht, een youtube filmpje kijken zit er bijvoorbeeld echt niet in.
Ik heb toen met tele2 gebeld en zij zagen dat inderdaad, het probleem komt volgens hen omdat er veel mensen in mijn buurt wifi hebben, oplossing zou zijn dan maar altijd met een kabel te internetten.
Ik ben hier dus niet gelukkig mee, ik wil niet mijn hele huis vol met kabels en het idee achter een laptop was net dat je hem in het rond kon verplaatsen. Ik ben eigenlijk ook niet echt blij met het idee dat mijn internet langzaam is omdat andere mensen ook internet hebben (mijn auto rijdt toch ook niet langzamer omdat mijn buren ook een auto hebben?)
Is er ook maar iets wat ik zelf kan doen om dat internet sneller te laten gaan?
Isabel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wifi Tele2
Re: Wifi Tele2
Toch hebben ze wel voor een deel gelijk, vergelijk het met een weg waarop veel mensen continue van baan verwisselen, daar rijdt je gemiddeld ook langzamer op.Isabel1 schreef:Beste Mensen,
Ik heb thuis internet van tele2, en ik heb in mijn huishouden verschillende computers die via dat modem van tele2 dus internet zouden moeten krijgen.
Als ik gebruik wil maken van het internet via een kabel (dus netwerk kabel van modem naar laptop) werkt dat prima maar als ik die laptop op de wifi wil gebruiken is de verbinding echt heel erg slecht, een youtube filmpje kijken zit er bijvoorbeeld echt niet in.
Ik heb toen met tele2 gebeld en zij zagen dat inderdaad, het probleem komt volgens hen omdat er veel mensen in mijn buurt wifi hebben, oplossing zou zijn dan maar altijd met een kabel te internetten.
Ik ben hier dus niet gelukkig mee, ik wil niet mijn hele huis vol met kabels en het idee achter een laptop was net dat je hem in het rond kon verplaatsen. Ik ben eigenlijk ook niet echt blij met het idee dat mijn internet langzaam is omdat andere mensen ook internet hebben (mijn auto rijdt toch ook niet langzamer omdat mijn buren ook een auto hebben?)
Is er ook maar iets wat ik zelf kan doen om dat internet sneller te laten gaan?
Isabel
Wat je kan doen is een programma genaamd inssider downloaden en installeren op een smartphone/tablet als app, of als programma op een windows laptop. Dat scant en analyseert je netwerk, en de omliggende netwerken. Voor WiFi zijn er een aantal (10?) zogenoemde kanalen, en veel providers leveren een WiFi-modem wat op 1 vast kanaal werkt. Dat programma vertelt je welke kanalen veel gebruikt zijn in je omgeving, en welke "rustiger" zijn. Als jij je WiFi netwerk op 1 van die minder gebruikte kanalen instelt, zou dat al moeten schelen. Dat kan je via de browser als het goed is instellen op je modem.
Maar als je echt goede performance wilt hebben, kan je beter een losse WiFi router kopen van een A-merk, maar dat kost je 50 à 75 euro. Die combinatie modem/router apparaten zijn gewoon maar matig op dit vlak.
ga ik dit weekend proberen! bedankt!
http://plazilla.com/slecht-wifi-signaal ... -je-dit-opIsabel1 schreef:ga ik dit weekend proberen! bedankt!