| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Windows Live vragen spontaan om wachtwoord en mobiel nr
-
GloriusWorld
Windows Live vragen spontaan om wachtwoord en mobiel nr
Na een paar dagen afwezigheid willen we weer gebruik gaan maken van Windows live messenger, spontaan vragen ze een mobieltelefoonnummer om op nieuw een wachtwoord door te geven via sms, wachtwoord kan je later dan weer wijzigen. Tevens word er een foutcode 800488 fe mee gestuurd.
Wij hebben nog geen mobiel nummer toegestuurd wij vinden dit allemaal vage berichten. Iemand ervaringen of bekend hier mee? Het gaat wel via Https beveiligde pagina.
De reden zou zijn dat er onbevoegd toegang is geweest en/of grote hoeveelheid spam mee verzonden is.
Terwijl wij niet eens weten hoe wij dat zouden moeten doen, spam verzenden.
Bij ons afwezigheid heeft niemand gebruik gemaakt of van internet of van hotmailaccount.
Wij hebben hier nog niets over gehoord of via internet gelezen.
Graag advies hier over.
Wij hebben nog geen mobiel nummer toegestuurd wij vinden dit allemaal vage berichten. Iemand ervaringen of bekend hier mee? Het gaat wel via Https beveiligde pagina.
De reden zou zijn dat er onbevoegd toegang is geweest en/of grote hoeveelheid spam mee verzonden is.
Terwijl wij niet eens weten hoe wij dat zouden moeten doen, spam verzenden.
Bij ons afwezigheid heeft niemand gebruik gemaakt of van internet of van hotmailaccount.
Wij hebben hier nog niets over gehoord of via internet gelezen.
Graag advies hier over.
-
Guardian72
Re: Windows Live vragen spontaan om wachtwoord en mobiel nr
Dit klinkt heel vaag.
Dat er veel spam verzonden zou zijn - zou kunnen.
In een naief moment een IQ test, love match, geheim bericht of zoiets ingevuld - en poef, ze weten je wachtwoord.
Heb je ook windows live mail? Zo ja, probeer daar eens in te loggen.
Als dat lukt, is de eerste *verplichte* actie je wachtwoord en je geheime vragen veranderen.
Daarna je PC scannen op een virus, malware of spyware, en indien nodig opschonen.
Het beste is trouwens om via een andere PC met windows live messenger (bij vriend/vriendin) eens te kijken of hij/zij kan inloggen, deze dan laten uitloggen en jij dan inloggen. Krijg je daar ook die vreemde melding, weet je zeker dat er troep op je PC staat die je eerst moet opschonen.
De genoemde foutcode heeft niets met spam of zo te maken - maar met een (mogelijke) fout in systeeminstellingen.
http://messenger-support.spaces.live.co ... 1070.entry
GEEF NOOIT - MAAR DAN OOK NOOIT - zomaar je MSN password en mobiel nummer op - aan WIE DAN OOK. Kijk eens onder Telefonie over de ongevraagde SMS abonnementen voor vele euro`s per week. Dit is een van de oorzaken.
Dat er veel spam verzonden zou zijn - zou kunnen.
In een naief moment een IQ test, love match, geheim bericht of zoiets ingevuld - en poef, ze weten je wachtwoord.
Heb je ook windows live mail? Zo ja, probeer daar eens in te loggen.
Als dat lukt, is de eerste *verplichte* actie je wachtwoord en je geheime vragen veranderen.
Daarna je PC scannen op een virus, malware of spyware, en indien nodig opschonen.
Het beste is trouwens om via een andere PC met windows live messenger (bij vriend/vriendin) eens te kijken of hij/zij kan inloggen, deze dan laten uitloggen en jij dan inloggen. Krijg je daar ook die vreemde melding, weet je zeker dat er troep op je PC staat die je eerst moet opschonen.
De genoemde foutcode heeft niets met spam of zo te maken - maar met een (mogelijke) fout in systeeminstellingen.
http://messenger-support.spaces.live.co ... 1070.entry
GEEF NOOIT - MAAR DAN OOK NOOIT - zomaar je MSN password en mobiel nummer op - aan WIE DAN OOK. Kijk eens onder Telefonie over de ongevraagde SMS abonnementen voor vele euro`s per week. Dit is een van de oorzaken.
Hoi ,
Ik had dus hetzelfde probleem als jullie dat mijn account geblokkeerd was .
Wat ik heb gedaan is 1 prepaid telefoonnummer opgegeven dan krijg je daarop een sms met 1 code , ga daarmee verder en geef die code in dan kan je je ww opnieuw invoeren en kan je je weer aanmelden .
Succes en groetjes van deze kant .
Ik had dus hetzelfde probleem als jullie dat mijn account geblokkeerd was .
Wat ik heb gedaan is 1 prepaid telefoonnummer opgegeven dan krijg je daarop een sms met 1 code , ga daarmee verder en geef die code in dan kan je je ww opnieuw invoeren en kan je je weer aanmelden .
Succes en groetjes van deze kant .
Ik heb ook al een code aangevraagd, maar die gasten willen mij die code niet geven, terwijl ik wel mijn goede telefoonnummer invoerde.
Die mail kan nooit van windows live af komen, en zeker niet eentje waarin om wachtwoord en mobiel nummer gevraagd wordt. Ik vrees dat middels phishing gegevens zijn ontfrutseld en het wachtwoord is gewijzigd, om deze terug te krijgen moet je dan sms,en, in de hoop dat het daar bij blijft. Die phishing mails komen vaak van iemand uit je adresboek zodat het vertrouwd lijkt, bijv. een nieuwe foto of een geheim bericht. Open je dat bericht moet je het wachtwoord invullen en dan begint deze ellende. Je kunt je wachtwoord aan de hand van de functie wachtwoord vergeten in windows live weer wijzigen daar heb je waarschijnlijk wel een tweede account voor nodig want de oude werkt niet meer.
Met andere woorden er is hier sprake van chantage.
-
GloriusWorld
Bedankt voor tips. Wij hebben oude prepaid kaart gebruikt, omdaar mee toegangscode te vragen, daardoor kon mijn man gewoon weer op zijn msn komen, meteen wachtwoord veranderd.
ronald g schreef:Die mail kan nooit van windows live af komen, en zeker niet eentje waarin om wachtwoord en mobiel nummer gevraagd wordt. Ik vrees dat middels phishing gegevens zijn ontfrutseld en het wachtwoord is gewijzigd, om deze terug te krijgen moet je dan sms,en, in de hoop dat het daar bij blijft. Die phishing mails komen vaak van iemand uit je adresboek zodat het vertrouwd lijkt, bijv. een nieuwe foto of een geheim bericht. Open je dat bericht moet je het wachtwoord invullen en dan begint deze ellende. Je kunt je wachtwoord aan de hand van de functie wachtwoord vergeten in windows live weer wijzigen daar heb je waarschijnlijk wel een tweede account voor nodig want de oude werkt niet meer.
Microsoft maakt het gebruik van Hotmail veiliger met een nieuwe voorziening voor het opvragen van een vergeten wachtwoord. Nu wordt er een code via sms toegestuurd.
dit artikel zegt toch wat anders!
-
witte angora
Youtube doet hetzelfde, sinds enige tijd. Als je een nieuw account aanmaakt, moet je je telefoonnummer geven, en krijg je per sms een code. Als je teveel accounts aanmaakt, krijg je voor dat telefoonnummer ook geen code meer.
Indertijd heb ik daar ook een topic over opgestart, en nadat ik door medeforummers gerust gesteld ben, heb ik het gewoon maar geprobeerd, en het heeft geen enkel probleem opgeleverd.
Edit:
Het was even zoeken, maar het gaat om dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=83523
Indertijd heb ik daar ook een topic over opgestart, en nadat ik door medeforummers gerust gesteld ben, heb ik het gewoon maar geprobeerd, en het heeft geen enkel probleem opgeleverd.
Edit:
Het was even zoeken, maar het gaat om dit topic: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 24&t=83523
ik heb een maand of 2 geleden bij Youtube een account aangemaakt niks geen problemen, dat bij windows live krijg ik bij mij wel eens te zien maar ik log nooit uit dus weet niet of dat misschien de oorzaak zou kennen zijn?
Windows zou nooit om een wachtwoord en mobiele telefoonnummer vragen, duidelijk phishing