LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
MrMarcel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2014 19:44

XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door MrMarcel »

Enige tijd geleden ben ik door een xs4all medewerkster benaderd of ik geïnteresseerd was in een upgrade van mijn oude 4mb Internet GO abonnement. Ik zou dan een 8 mbit basis verbinding krijgen.
Ik heb expliciet gevraagd of dit gevolgen heeft voor de loopduur van mijn abonnement, dit heb ik nadrukkelijk gevraagd omdat ik in januari 2013 ook al een verlenging heb moeten doen om een nieuwe modem te ontvangen, mijn oude modem zou niet meer goed functioneren waardoor ik veel storingen had. Ik ben al zeker 10 jaar klant en heb deze 1 jaar verlenging tegen mijn principes in geaccepteerd. Na ruim 10 jaar dezelfde internet provider vond ik dit niet zo fijn. dezelfde reden waarom ik dus niet weer een verlenging wilde, De medewerkster heeft mij gemeld (bij navraag bij een collega) dat het contract niet met een jaar verlengt zou worden, wel vertelde ze mij dat ik na een jaar wel de prijs voor het basis abonnement moest gaan betalen. Ik kon mij daar prima in vinden. (Ik dacht nog dat het een kadootje was voor mij als trouwe klant)
Ik zou nog een bevestiging per brief ontvangen. Ik heb de brief nooit ontvangen, wel heb ik sinds die tijd veel storing gehad aan mijn internet verbinding en heb daarom contact met de xs4all medewerkers gehad. Tijdens deze gesprekken werd mij duidelijk dat er aan mijn telefoonlijn geen technische verbeteringen zijn doorgevoerd. En het dus niet mogelijk is om een flinke verbetering door te voeren, dit had ik ook al aan desbetreffende medewerkster doorgegeven waarop zij reageerde dat de techniek is verbeterd en een flinke verbetering te realiseren was op mijn adres. Door de storingen die ik sindsdien heb kwam ik erachter dat er inderdaad geen technische verbeteringen aan de infrastructuur is gerealiseerd en een hoge snelheid gewoon niet mogelijk is. Dit is door zowel de technische medewerkers van xs4all en een monteur van de KPN bevestigd. Ik zit gewoon te ver van de centrale af. ca 3,5 km. Ik heb dit zelfs aan de medewerkster doorgegeven maar zij was er van overtuigd dat het mogelijk was. Ik kwam er tevens achter dat mijn contract met xs4all wel degelijk met een jaar is verlengd tegen de afspraken in.
Nu na vele telefoongesprekken met de technische dienst en een bezoek van de KPN is mijn lijn weer redelijk stabiel maar is de snelheid teruggelopen naar 4,7 mbit voor alle wijzigingen was dat 4,3 mbit.
Ik was heel lang een tevreden gebruiker van xs4all, maar helaas nu niet meer, ik heb ook kontact gehad met de klachten service, maar helaas kunnen of willen zij niets voor mij doen en zegt men mij dat de medewerkster van xs4all het mij verteld moest hebben, kortom ik wordt dus niet geloofd. Na al die jaren. Nu zit ik met een jaar contract en een minimale snelheidswinst ik ben er dus niet op vooruitgegaan maar zit wel een jaar lang aan deze provider vast! De reactie op mijn klacht en mijn opzegging was dat er een meetbare snelheidswinst is dus jammer dan.
Ik voel me behoorlijk belazerd door deze provider!
Marcel

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door bokkel »

belazerd ben je niet. Je ging van een MXstream naar een ADSL2+ abonnement. Dus wel een nieuw contract. Echt. Is de normaalste zaak. Iets nieuws = een nieuw contract. Duh. En met MXstream had je tot wel 9 kilometer van de centrale mogen wonen ( wel goede kwaliteit koper nodig ) en met ADSL2+ tot max 5 kilometer. Met 3,5 km en brakke leidingen .. ga je niet vrolijker worden van ADSL2+.
Als het goed is betaal je ook minder en heb je iets snelheidswinst. Die snelheid is geen voordeel, dat lagere bedrag volgens mij wel. Gewoon klagen dat je tevaak hebt moeten bellen en blabla, neem de compensatie ( zal niet veel zijn ) , zit je contract uit en ga lekker naar een ander. Het maakt tegenwoordig geen ruk uit of je nou al 100 jaar klant bent of net een uur. Ze rennen echt niet harder voor je. Jammer, maar zo is het.

MrMarcel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2014 19:44

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door MrMarcel »

Hallo bokkel, voor zover ik het begrijp is er geen verandering aan mijn lijn gerealiseerd maar heeft men mijn profiel aangepast, echter kan mijn lijn dit gewoon niet aan dat heeft de kpn monteur mij voor deze zogenaamde upgrade wel al gemeld. Desbetreffende verkoopster heeft niet goed geinformeerd wat mijn situatie is. Ik heb overigens ISDN en dat schijnt ook een beperkende factor te zijn, wellicht dat ze bij xs4all eerst beter moeten onderzoeken of een upgrade mogelijk is. Wat betreft de financien betreft, ik betaal het zelfde als voorheen maar een basis abo kost 5 euro meer, dit heb ik als korting gekregen? Dus het enige wat ik heb gekregen van xs4all is een jaarcontract plus een snelheidswinst van een schamele 10% en een minder betrouwbare internet verbinding. En inderdaad trouwe klanten worden niet anders behandeld, helaas de moderne tijd. Nog even terzijde xs4all bood als oplossing aan om mijn isdn op te zeggen, alsof ik ook nog telefoon van ze af wil nemen? Kan ik zeker telefonisch niet meer klagen!
In ieder geval dank voor je reactie, groet Marcel.

Dirkie
Berichten: 2940
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door Dirkie »

MrMarcel schreef:Enige tijd geleden ben ik door een xs4all medewerkster benaderd of ik geïnteresseerd was in een upgrade van mijn oude 4mb Internet GO abonnement. Ik zou dan een 8 mbit basis verbinding krijgen.
Ik heb expliciet gevraagd of dit gevolgen heeft voor de loopduur van mijn abonnement, dit heb ik nadrukkelijk gevraagd omdat ik in januari 2013 ook al een verlenging heb moeten doen om een nieuwe modem te ontvangen, mijn oude modem zou niet meer goed functioneren waardoor ik veel storingen had. Ik ben al zeker 10 jaar klant en heb deze 1 jaar verlenging tegen mijn principes in geaccepteerd.
.......
Ik voel me behoorlijk belazerd door deze provider!
Marcel
Je moet ook nooit tegen je principes in gaan. Je ADSL provider levert een dienst en een onderdeel daarvan is het modem. Als dat niet meer goed zou werken, dan moet je niet hoeven te verlengen om een nieuw modem te krijgen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door bokkel »

MrMarcel schreef:Hallo bokkel, voor zover ik het begrijp is er geen verandering aan mijn lijn gerealiseerd maar heeft men mijn profiel aangepast, echter kan mijn lijn dit gewoon niet aan dat heeft de kpn monteur mij voor deze zogenaamde upgrade wel al gemeld. Desbetreffende verkoopster heeft niet goed geinformeerd wat mijn situatie is. Ik heb overigens ISDN en dat schijnt ook een beperkende factor te zijn, wellicht dat ze bij xs4all eerst beter moeten onderzoeken of een upgrade mogelijk is. Wat betreft de financien betreft, ik betaal het zelfde als voorheen maar een basis abo kost 5 euro meer, dit heb ik als korting gekregen? Dus het enige wat ik heb gekregen van xs4all is een jaarcontract plus een snelheidswinst van een schamele 10% en een minder betrouwbare internet verbinding. En inderdaad trouwe klanten worden niet anders behandeld, helaas de moderne tijd. Nog even terzijde xs4all bood als oplossing aan om mijn isdn op te zeggen, alsof ik ook nog telefoon van ze af wil nemen? Kan ik zeker telefonisch niet meer klagen!
In ieder geval dank voor je reactie, groet Marcel.
Nou, in dit hele verhaal kan ik lezen dat er bij de verkoop van het praatje behoorlijk wat beginnersfouten zijn gemaakt. Ik vrees dat je te maken had met een verkoper-zonder-technische-kennis. En hij/zij wilde graag wat verkopen. Nogmaals een goed geschreven klacht indienen en daarbij vermelden dat als je geen goede oplossing krijgt je het via de Geschillencommissie gaat spelen. ADSL-GO kan heel soms nog worden teruggezet. Ik ken nog wel een paar plekjes in Nederland waar ze heel blij zijn met GO en/of Plus. En wekelijks worden ze gebeld met de vraag of ze willen upgraden. NEE, dat willen ze niet, de technische mensen weten dat, de verkoop-afdelingen kijken daar niet naar. Soms is het zo jammer dat ze alles maar als een cijfertje willen zien op een lijstje.

Schorpioen58
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:30

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door Schorpioen58 »

Als oorzaak van de slechte verbinding wordt genoemd dat je te ver bij de centrale vandaan zit.
Gaat dit bij een andere provider beter worden?
Ik denk het niet aangezien dit over dezelfde "koper" aansluiting gaat.
Ligt er nog geen glasvezel netwerk waar je op aangesloten kunt worden?
Anders bij de provider blijven waar je nu zit en overstappen zodra er een glasvezel aansluiting is.
Abonnementen zijn na een jaar per maand opzegbaar.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: XS4ALL contractverlenging 1 jaar ZONDER toestemming

Ongelezen bericht door bokkel »

Schorpioen58 schreef:Als oorzaak...te ver bij de centrale vandaan ...
Ligt er nog geen glasvezel netwerk waar je op aangesloten kunt worden?...overstappen zodra er een glasvezel aansluiting is...
Ondanks het feit dat Nederland behoorlijk overbevolkt is, wonen er nog verrassend veel mensen te ver weg voor iets anders dan het oude koperlijntje. Meer dan 1000 meter glasvezel uitrollen voor 1 aansluiting, daar begint Reggefiber echt niet aan hoor, tenzij je de overige 4 of 5 kilometer zèlf betaalt. En dan is glas ineens duurder dan diamant...

Gesloten